Forza Motorsport 7 si vyzkoušíte v klasické demoverzi už za necelé dva týdny
Letošní závěr roku se neponese ve znamení různých více či méně arkádových odboček, ale nejnovější zástupci sérií Gran Turismo a Forza proti sobě postaví své hlavní bijce. Jako první se dostaví Forza Motorsport 7, která si svůj brzký start pojistí ještě vydáním regulérní demoverze.
Teleportování a létající lučištník - v soubojích Divinity: Original Sin II se meze kreativitě nekladou
Jak se neúprosně blíží datum vydání skvěle vypadajícího izometrického RPG Divinity: Original Sin II, neuplyne jediný týden bez nového videa s další dávkou úchvatných záběrů. Tentokrát, už ani ne týden před tím slavnostním dnem, nás vývojáři z Larian Studios namlsávají videem, které rozebírá nekonečné soubojové možnosti.
Vychází temná anime adventura Tokyo Dark
Před měsícem jsme psali o nadějně vypadající point-and-click adventuře Tokyo Dark a už je tady. Hra, která by bez pomoci Square Enix Collective a úspěšné kampaně na Kickstarteru možná vůbec nevznikla, nabízí pro svůj žánr neobvykle temné téma, které cílí převážně na dospělé publikum. Chcete-li, vydejte se již teď do tokijského podsvětí.
Ultimate General: Civil War - recenze
Manassas, Shiloh, Antietam, Chancellorsville, Fredericksburg, Chickamauga či Gettysburg. To jsou jen některá z dlouhého výčtu míst, nesmazatelně vepsaných šarlatovým inkoustem do kroniky nejkrvavějšího konfliktu amerických dějin. A ať už jsou vaše sympatie na straně Yankeeů v modrém, nebo rebelů z Dixielandu, tato strategická simulace legendárního konfliktu Jihu proti Severu zaručeně potěší srdce nejednoho klávesnicového generála. Dynamická kampaň vám umožní tažení v čele vojsk konfederace či unie napříč celým obdobím americké občanské války. Tady to znamená účast ve více než padesáti provázaných historických (a hypotetických) bitvách, přičemž řada z nich je přístupná i v samostatných scénářích.
Dojmy z hraní: čtvrtý Posel Smrti v sobě nezapře předchůdce, ale přináší i řadu novinek
K oznámení nového Posla Smrti došlo krátce před výstavou Gamescom. Společnost THQ Nordic tak jednou provždy rozsekla dohady o avizovaném nástupci původem české série. Čtvrtý díl nese prostý název Black Mirror (aby se to mohlo plést s prvním dílem) a vzhledem k datu vydání na konci listopadu nebyla hratelná ukázka na Gamescomu překvapením. Mají se fanoušci nač těšit, nebo už mysteriózní odkaz povedeného prvního dílu z této série vyčpěl nadobro?
Porvěte se s kamarádem o dějová rozhodnutí v mlátičce Samurai Riot
V Japonsku už se zase válčí. Tentokrát jde o občanskou válku mezi přívrženci tradice a moderní stranou. Vás si do svých řad najal mistr, abyste jednou provždy ukončili masivní krveprolitím ještě masivnějším krveprolitím. Protože potřebujete peníze, souhlasíte s bojem proti revoltujícím rebelům, ale kdo ví… Budoucí dění může změnit váš názor, zradíte svého mistra a přejdete na druhou stranu. Mlátička Samurai Riot staví řež do stejné roviny s příběhem.
Návrat mrtvé detektivky. L.A. Noire se podívá na Xbox One, PlayStation 4 a Nintendo Switch
V Rockstaru jsou zkušení nekromanti. Je to už šest let od vydání detektivní akce L.A. Noire a také šest let od konce studia Team Bondi, které za hrou stálo. Ale odkaz téhle hry žije dál, respektive žije dál samotná hra, byť ve formě remasteru. Ten Rockstar oznámili pro PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Switch, takže pokud jste tuhle povedenou hru minuli, máte šanci.
Všechna zvířata jsou si rovna, ale některá jsou si rovnější - Farma zvířat vyjde jako hra
Tohle George Orwella na konci jeho poměrně krátkého života jistě nenapadlo. Ono vlastně ani nemohlo, protože jeho veledílo Farma zvířat se mnohem více proslavilo až po jeho smrti. A je slavné až dodnes, protože Orwellův dystopický pohled na fungování společnosti bude platný snad už navždy a právě dnes je v některých zemích možná ještě platnější, než kdy dříve. Zkušení vývojáři proto spojili své síly, aby přenesli základní myšlenku Farmy zvířat do interaktivní podoby ve hře Animal Farm.
Třetí část medvědí detektivky Bear With Me je za rohem
Před rokem to začalo a po roce to skončí. Epizodická detektivní adventura Bear With Me vyjeví svá poslední tajemství ve třetí epizodě již za měsíc a i tentokrát je se na co těšit. Pavel Válek shrnul první dvě epizody do jedné recenze a byl velice spokojen: „Vtipná, propracovaná a velice dobře napsaná detektivní adventura, která chytře mísí vážnost noirového příběhu s hravostí dětské představivosti.“ Lepší definici této netradiční směsice srandy, sarkasmu a vážnosti byste hledali těžko.
LawBreakers bitvu nevzdává, hráče chce přitáhnout pravidelným přísunem nového obsahu
Multiplayerová střílečka LawBreakers má v patě zaražený trn zvící velikosti turnajového dřevce. Jde o počet hráčů, který je nepříjemně nízký, což se projevuje na tom, že aktivní hráči dlouho čekají na zahájení zápasu. Nicméně plat, že vývojáři z Boss Key boj nevzdávají. V první řadě jim nic jiného nezbývá, ale v druhé, hry jako Rainbow Six Siege jsou důkazem toho, že problematické začátky mohou vést k úspěšné budoucnosti. Představili tedy plány do konce roku a doufají v to, že se situace obrátí.
Vražedkyně Billie z Dishonored: Death of the Outsider si na lov bere vlastní speciální schopnosti
Spin-off série Dishonored s všeříkajícím podtitulem Death of the Outsider vychází již příští týden a Bethesda nezapomíná patřičně zvyšovat už tak nemalá očekávání. Nové video se totiž zaměřuje na smrtící i nesmrtící výbavu hlavní hrdinky Billie a i tentokrát to vypadá na dost zábavnou směsici různých herních stylů.
Pod Čapkovými křídly dorazí do strategie Stellaris mocná robotická impéria
Žijeme v požehnané době. Když vám toustovač začne dělat divný chrastivý zvuk znějící skoro jako ďábelský chechot, tak ho buď opravíte nebo si koupíte nový, a všechno bude v pořádku. Jenže sci-fi budoucnost strategie Stellaris je poněkud temnější. Tam se vám klidně může stát, že smějící se toustovače jedné krvavé noci provedou násilný převrat, upečou své stvořitele a vytvoří vraždící galaktické impérium. Výskyt robotických (a všeobecně syntetických) ras teď bude ještě rozšířen díky chystanému DLC Synthetic Dawn, které vyjde 21. září.
Česká mobilní střílečka Shadowgun Legends vypadá vážně dobře
Doby, kdy jsme si na mobilech mohli zahrát maximálně tak hada nebo Space Impact, jsou už dávno pryč. Na přenosná zařízení vznikají čím dál tím pokročilejší tituly a málokdo je tak očividným hybatelem tohohle trendu, jako české studio Madfinger Games. Chcete důkaz? Podívejte se na záběry z hraní jejich střílečky z pohledu první osoby Shadowgun Legends. Tu byste si úplně klidně mohli splést s nějakou pár let starou PC hrou.
Darkwood - recenze
Báli jste se jako malí v lese? Ve hvozdu, kterým vás provede příběhový survival Darkwood od polského studia Acid Wizard, by klidný zůstal málokdo. Všechny pěšiny vedou jen hloub mezi zlověstné stromy. Do krajiny děsivých stínů. Cesta ven jako by neexistovala, každý zvuk může zvěstovat příchod znetvoření či smrti, a noci jsou ve zdejším lese utkané z nočních můr. Doslova.
Ambiciózní vláčkový tycoon Mashinky vyjde za měsíc v předběžném přístupu
Je tomu již osm let, co se Jan Zelený na vlastní pěst pustil do ambiciózního projektu Mashinky, z počátku pod názvem Logistics. Hra si bere za cíl vzdát poctu klasikám žánru vlakových tycoonů z konce minulého století tím, že je ztvární v moderní grafice a s inovovanými mechanismy. Velmi dlouhému čekání bude co nevidět konec, protože Mashinky již příští měsíc zahoukají v early accessu.
Destiny 2 je venku - jen kampaňové mise vám vydrží dvanáct hodin
Destiny 2 je tady. PC hráči si musí počkat až do 24. října, ale majitelé PlayStation 4 a Xbox One už mohou hrát. Očekávaná online střílečka od původních tvůrců série Halo ze studia Bungie navazuje na rozporuplnou jedničku a minimálně z prvních informací to vypadá, že se vývojáři z Bungie tentokrát trefili na první dobrou lépe, než v případě prvního dílu, který výrazně vylepšily až následující updaty.
Dojmy z hraní: beta nového Call of Duty ukázala, že sérii návrat ke kořenům svědčí
Že vychází nový díl Call of Duty, to už dávno není žádná převratná událost. Přeci jenom série ztratila punc výjimečnosti, protože každý rok vychází nový díl. Byť jde stále o herní událost, už to opravdu není žádný herní svátek. Jenže letos se Call of Duty vrací po dlouhé době k tématu druhé světové, a navíc v historicky věrné podobě bez jakýchkoli excesů ve formě steampunkové alternativní historie či hord nemrtvých. A to už herní svátek spíš je. Ano, Call of Duty: WWII se vydává proti proudu času, a jak ukázala beta, nejde jen o návrat čistě stylistický a audiovizuální. Série se vrací ke kořenům, sbírá to, co fungovalo dříve, a po dlouhé době ukazuje, proč šlo jistou dobu o největší videoherní značku vůbec! Tedy, naznačila to beta s ochutnávkou povedeného multiplayeru, která by mohla přesvědčit i hráče, co nad sérií již dávno zlomili hůl.
Steel Division: Normandy 44 se brzo rozroste o nové divize a kooperativní mise
Druhoválečná strategie Steel Division: Normandy 44 se bez větších obtíží stala jednou z mých nejoblíbenějších her letošního roku a zaručila si permanentní místo na mém harddisku (proč, to se dozvíte v recenzi). Jsem proto velice rád, že vývojáři Eugen Systems a vydavatelé z Paradoxu své povedené děťátko dále obohacují. Doteď se jejich úpravy týkaly spíš balancu a nových mapových variant, ale 21. srpna konečně na pásech přikodrcá první větší rozšíření jménem Second Wave.
Poslední dvě DLC pro Resident Evil 7: Biohazard se postarají o pořádně strašidelné Vánoce
Hororovce Resident Evil 7: Biohazard se po letech podařilo navrátit lesk zašlé, skomírající sérii. Pochvaly nepadaly jen ze stran kritiků a hráčů po celém světě, ale i Vilém si recenzování náležitě užil a hru ohodnotil skvělou osmičkou. Capcom navíc nezůstal jen u původní hry, ale přichystal i několik DLC, z nichž poslední dvě vyjdou letos před Vánoci po boku kompletní, zlaté edice.
Mysteriózní planeta bez života se vrací v pokračování Lifeless Moon
David Board si před třemi lety splnil svůj dětský sen, když úspěšně zafinancoval na Kickstarteru a následně sám (s občasnou pomocí zvenčí) vytvořil minimalistickou plošinovku Lifeless Planet. Cizí planeta posetá opuštěnými komplexy, které zde kdysi vybudovali Rusové, přitáhla svou tajemností hráče k obrazovkám. Vlastní hratelnost byla bohužel tak strohá, že celý zážitek zanechával spíše rozporuplné pocity. Ale přes sto tisíc prodaných kusů je pro jediného vývojáře skvělým úspěchem, takže není divu, že se pracuje na pokračování Lifeless Moon.