PlayerUnknown’s Battlegrounds se řítí vpřed jako rozjetý vlak, překonala 10 milionů prodaných kopií
Představuju si, co v tuhle chvíli asi dělá Brendan Greene alias PlayerUnknown. Možná vymýšlí nové bouchačky, možná pracuje na příští mapě… Battle royale střílečka PlayerUnknown’s Battlegrounds dál tříští rekordy a pomalu, ale jistě přebírá vládu nad celým světem. Po překonání cifry 10 milionů prodaných kusů už mi nezbývá než nervózně přemýšlet, kdy všechny ostatní hry přestanou existovat a náš server se přejmenuje na PUBG.cz.
PS+ v září: skvělá městská akce inFamous: Second Son, kouzelná Child of Light a PSVR
Jako první jsme sice na PlayStation 4 viděli záběry z Killzone: Shadow Fall, ale trailer na inFamous: Second Son na sebe nenechal dlouho čekat. Jedna z prvních her, kterou nám tehdy Sony při oznámení PlayStation 4 ukázala, bude v průběhu září zadarmo. Tedy lépe řečeno „zadarmo“ pro všechny předplatitele služby PlayStation Plus.
Dojmy z hraní: Biomutant sází na akcí našlapané zábavné souboje
Za akčním sandboxem Biomutant stojí relativně nově zformované studio Experiment 101, ale nepropadejte hned panice z vidiny nezkušených nováčků, protože mezi členy naleznete nejednoho veterána z Avalanche Studios - tvůrců série Just Cause. Ostatně, už z popisu hry jsou minulé zkušenosti vývojářů dobře patrné. Otevřený svět, kde si můžete dělat, co se vám jen zlíbí. Cestujete po svých i ve vozidlech. Bojujete na blízko i na dálku. Upravujete vzhled postavy. Vyrábíte zbraně. Plníte úkoly… Ani bych se nedivil, kdyby v kancelářích pod nápisem Experiment 101 stálo rčení: „Maximální svoboda“.
Immortal Redneck - recenze
Egypt a jeho pyramidy slibují velké příležitosti nejen pro archeology. V očích hráčů se mohou stát dokonce kolbištěm pro zteč s hordami monster. V akci Immortal Redneck se pod zraky staroegyptských bohů spojuje to nejlepší ze starších stříleček a roguelike dobrodružství. Příkladná péče o postavu, spousta zbraní a milá retro atmosféra zjemňují princip drsných her, které tak rády vracejí hrdiny na start, a citlivý herní kompromis nakonec ocení i ti, kteří si v herním sebetrýznění tak úplně nelibují.
Tvůrce Garry’s Mod představuje novou platformu S&box
Garry’s Mod je modlou pro všechny rošťácké tvůrce, kteří by si stokrát raději vytvořili vlastní herní obsah, než aby se podrobili hranicím nastaveným existujícími hrami. Tahle snadno modifikovatelná sada nástrojů je schopná vypreparovat věci z her běžících na Source enginu, díky čemuž lze snadno tvořit vlastní interaktivní projekty. Ale přece jen už má svoje léta – vyšla už v roce 2004. A tak se její vývojář Garry Newman, spolu se svým studiem Facepunch (Rust), rozhodl přijít s pokračováním s názvem S&box, ovšem má to jeden háček. Možná to nakonec vůbec žádné pokračování nebude...
Kyberpunkový Sovětský svaz Dreambreak míří i na Xbox One a PlayStation 4
Co by se stalo, kdyby Sovětský svaz nepadnul po konci studené války? A co kdybyste byli celkem obyčejným kolečkem v celém systému, který ale po vás najednou půjde? Pozoruhodný projekt Dreambreak vás postavil do role běžného občana dystopického státu, kde lidi ovládá propaganda kombinovaná s tvrdými represivními složkami. Hra před rokem vyšla na PC a nyní ji vývojáři ze studia Aist vydají i na Xbox One a PlayStation 4. Pokud máte rádi žánrový mix a velmi stylizovanou vizuální stránku, zpozorněte.
V hororové střílečce Scorn máte organické zbraně metající zuby a další nechutnosti
Když se něco nepovede, zkuste to znova a lépe. Tak nějak přistupují k práci tvůrci ze studia Ebb Software. Jejich první crowdfundingová kampaň pro horor Scorn byla zoufale neúspěšná a vybrala pouhé 4 tisíce eur, ta nová už však vypadá mnohem lépe – z žádaných 150 tisíc obdržela jen během dneška více než 16. A to je podle mě jedině dobře, protože jak dokazuje dlouhé, téměř osmiminutové video z hraní, atmosféra téhle strašidelné střílečky inspirované Gigerem či Cronenbergem je tak hustá, že by se dala krájet.
Příběhové RPG Children of Morta navzdory letitému zpoždění žije, a vypadá líp než kdy dřív
RPG Children of Morta nabralo mírné zpoždění. Po úspěšné kickstarterové kampani mělo původně vyjít v roce 2015, a ten už je přece jen nějaký ten měsíc za námi. Nové video teď konečně vyjasnilo, že si k původnímu datu musíte přičíst kouzelné číslo 3. Do emocemi a akcí nabitého příběhu rodiny Bergsonů chránící magickou horu se ponoříte někdy během příštího roku.
Rainbow Six Siege se dnes vydává do Hong Kongu s operací Blood Orchid
Ode dneška je k držitelům season passu dispozici nový přídavek do populární multiplayerové akce Rainbow Six Siege. Jmenuje se Blood Orchid a přináší už klasickou nabídku novinek. V první řadě je to trojice nových operátorů. Jde o dva zástupce elitní speciální jednotky z Hong Kongu jménem Special Duties Unit alias Létající tygři a k nim se přidá Ela z polské GROM. K tomu počítejte s novými zbraněmi a mapou.
Za pár týdnů možná narazíte na skrytý klenot, vychází totiž Steamworld Dig 2
Prokopáváte se pod zem, robotické prsty vám rezavějí a věrný krumpáč se vám tupí, ale vy pokračujete pořád dál a dál, protože víte, že v hlíně se skrývají úžasné poklady a možná – možná! – i hrdina předchozí hry. S touhle premisou se na herní zařízení vřítí kopáčské dobrodružství Steamworld Dig 2, a my už konečně víme, kdy přesně nás nechá přiložit ruce k dílu. Bude to 21. září, tedy alespoň na Nintendo Switch – ostatní platformy, tedy PC (Steam) a PS4, dorazí v následujících dnech.
Přijde vám XCOM málo hardcore? Ve Phoenix Point vás čeká reálná balistika
V červnu letošního roku se Julianovi Gollopovi, tvůrci původní série X-COM, podařilo zafinancovat nový projekt Phoenix Point na Figu. K požadovanému půlmilionu dolarů se nakonec přidalo ještě 265 tisíc, takže hra na způsob XCOMu s mnohem temnější atmosférou a hlubšími mechanismy jistojistě spatří světlo světa (někdy na konci příštího roku). Gollop se konkrétněji rozepsal o realisticky pojatém souboji a průzkumu planety.
Sovětský experiment v The Tomorrow Children za dva měsíce přestane existovat
The Tomorrow Children. Multiplayerová budovatelská strategie pro PlayStation 4 založená na lidské spolupráci, v níž ale není možné s ostatními přímo komunikovat, a ještě navíc zasazená do futuristického, sovětsky komunistického prostředí. O tomhle divném mixu jsme psali naposledy po spuštění early accessu téměř přesně před rokem, a od té doby si příliš mnoho fanoušků nenašel. Některé však přece jen ano, a právě oddanou komunitu teď bude nejvíc ze všech mrzet, že hra bude 1. listopadu navždy ukončena.
Mario + Rabbids Kingdom Battle – recenze
Mario je zkušeným harcovníkem různých her, ale v taktické tahovce jsme ho zatím ještě neviděli. Známá herní postava zatáhla do téhle žánrové premiéry i několik svých kamarádů, a všichni jejich fanoušci si mohou kolektivně oddechnout. Tvůrci z Ubisoftu totiž se svěřenou látkou naložili s péčí, před kterou se klaní i Šigeru Mijamoto.
Akční střílečka X-Morph: Defense předčí intenzitou explozí i Michaela Baye
„Lidstvo již nebude představovat problém.“ Tak zní slova temného hlasu z konce výbušného videa, které do celého světa pompézně hlásá vydání obranně útočné akce X-Morph: Defense. Útočné proto, že tentokrát jste vy v roli invazivních mimozemšťanů bažících po vyhlazení Země, a obranné proto, že musíte chránit své harvestery vysávající cenné zdroje.
Krásné záběry z Mount & Blade II na bitvu Khuzitů s Říší
Taleworlds na letošním Gamescomu potěšili řady nedočkavých fanoušků desetiminutovou ukázkou multiplayerového módu Captain chystaného Mount & Blade II: Bannerlord. I když, jak se to vezme s tím potěšili. Záběry jsou to moc pěkné, ale jak dlouho nás ještě budou takhle mučit krásnými ukázkami, než nám konečně sdělí datum vydání? Asi ještě dlouho, protože teď přidávají nášup v podobě dalších mučivých třinácti minut záběrů z taktické bitvy mezi hráči.
Brno v říjnu přivítá druhý ročník skvělého herního festivalu Gamer Pie
První ročník herního festivalu Gamer Pie se povedl, k čemuž snad přispěl i náš Fight Club Speciál. A letos Brno otevře své brány herním nadšencům i podruhé, konkrétně o víkendu 7. a 8. října. Tak jako loni se můžete těšit na různé zábavné aktivity včetně komentovaného hraní vývojářů, přednášek, galerie, hraní her na plátně kinosálu, koutku s virtuální realitou, interaktivního muzea, herních soutěží a kvízů nebo workshopů. Všechno to naplňuje základní vizi festivalu: „zábavnou formou kultivovat prostředí a debatu okolo média digitálních her“.
Fotografování, splácení dluhů a spousta koček, to je The Good Life od Sweryho
Vizionář Swery (vlastním jménem Hidetaka Suehiro) se zapsal do videoherní historie svými neotřelými tituly Deadly Premonition a D4: Dark Dreams Don’t Die. Jeho hry jsou zpravidla dost unikátní díky odvážnému, bizarnímu námětu. Nejinak tomu je v případě právě vyvíjené The Good Life (neplést se stejnojmennou starší hrou s loděmi…), kde jedna bizarnost střídá druhou. Tentokrát Swery potřebuje vaší pomoc s crowdfundingem.
LongPlay – Uncharted: The Lost Legacy #1
„Vesmír Uncharted může rozkvétat i bez bratrů Drakeových“. Verdikt Vaška Rybáře nad novým dílem dobrodružné série Uncharted vlil naději do žil těm, kteří se báli, že s Nathanem Drakem končí tyto herní výlety. Po transformaci Lary Croft drží jako poslední zástavu přepálené akce ve stylu Indiana Jonese právě Uncharted. Vlajku z Drakeových rukou převzala dvojice hrdinek Chloe a Nadine. Jak se jim to v The Lost Legacy povedlo se budete moci přesvědčit v našem novém LongPlayi na pokračování.
S Čechy do vesmíru! Sci-fi akce Legends of Azulgar vyšla v early accessu
Česká hra Legends of Azulgar vstoupila do předběžného přístupu, což je informace, která by měla eminentně zajímat všechny fanoušky válečných vesmírných lodí. V novince studia Lusorion Creatives si totiž kousek po kousku sestavíte vlastní plavidla, poskládáte je do flotil, upravíte si kapitána, vybudujete mocnou vesmírnou stanici, a s tím vším se vrhnete do hektických, akčních přestřelek v mezihvězdném vakuu.
Herní Zaklínač slaví 10. narozeniny, CD Projekt si pro Geralta připravil pěkný dáreček
Příběh bělovlasého zaklínače Geralta z Rivie začal už před více než 30 lety první krátkou povídkou jménem Wiedźmin z pera Andrzeje Sapkowského. Pro širší publikum je však minimálně stejně důležitý říjen roku 2007. Před 10 lety totiž vyšel první herní Zaklínač, mimochodem hra, která podle mě zachytila pochmurnou atmosféru Geraltova světa ještě lépe než její následovníci. V oslavném videu, které vývojáři z CD Projekt RED Bílému vlkovi nadělili k narozeninám, ale žádnou depresi nečekejte.