Hororový multiplayer Hunt: Showdown nesází na prvoplánové lekačky
Spousta hráčů to nevnímá, prostě běží za nosem po mapě, kryjí se za překážkami, vbíhají nepřátelům do zad… funkčnost prostředí berou jako běžnou věc. Málokdo si však uvědomuje, jaká magie se skrývá za zdánlivě jednoduchým umístění vozíku doprostřed nádvoří. Nový vývojářský deníček Cryteku k multiplayerové hororovce Hunt: Showdown se zaměřil na design úrovní. Druhý se pak zaměřil na zbraně, kterými bude zdolávat monstra i jiné hráče.
LongPlay – Uncharted: The Lost Legacy #2
Po týdnu (viz první video) zase usednou Adam s Alešem k PlayStationu 4, aby pokračovali v hraní skvělé akční hry Uncharted: The Lost Legacy. Naposledy jsme se s Chloe a Nadine rozloučili ve chvíli, kdy první jmenovaná prováděla jogínské prostocviky v nebezpečné výšce, ovšem s krásným výhledem. Tedy, z hlediska postupu hrou ve chvíli, kdy objevily trojici chrámů, jejichž prozkoumání je má zavést k nalezení Ganéšova klu. Představil se i hlavní záporák Asav a karty ve hře jsou tak rozdány. Před dnešním LongPlayem tak ve vzduchu visí několik otázek.
V krásné FAR: Lone Sails musíte s lodičkou překonat moře – ale vyschlé
Dno nedávno vyschlého moře není zrovna zasazení, které byste ve hrách viděli každý den, avšak akční adventura FAR: Lone Sails taky nevypadá jako zrovna obyčejná hra. Ujmete se v ní role maličké postavičky, která ovládá velikánskou loď. Tedy, loď… má to stěžně, má to plachty, ale jezdí to po písku na dvou obřích kolech, tak si sami vyberte, jak té monstrozitě chcete říkat. Každopádně jde o vaši jedinou naději, jak v postapokalyptické pustině přežít.
Vybíráme z předběžného přístupu: bitky bohů, závody s ovocem a online tahovka bez tahů
Minulý týden byl, co se naší rubriky týče, tím vůbec nejslabším. Vlastně i mimo sekci předběžných přístupů se toho v herním světě zas tolik neudálo a nebýt vydání druhého dílu Destiny na konzolích, tak by snad ani nebylo co zbrusu nového hrát (ne, že by ale řada restů nebyla dostatečně dlouha...). Výběr tedy tentokrát nebyl moc složitý, a až na jednu výjimku by se dal označit za multiplayerový speciál. Jedinou hrou čistě pro jednoho hráče je budovatelský manažer vysoké školy. Jinak si ve více hráčích zazávodíte v motokárách, zastřílíte v gravitační aréně, namlátíte božské tlamy a zastřílíte v real-time tahovce.
Toužíte po GTA ve vesmíru? S modifikací Grand Theft Space se vám splní sen
O modech do GTA V moc nepíšeme, protože bychom pak celé dny nedělali vůbec nic jiného. Ale občas se objeví natolik zajímavá modifikace, že by byla škoda vás s ní neseznámit. Naposledy to byl, dnes již bohužel zrušený projekt, který měl ve hře zhmotnit Liberty City ze čtvrtého dílu. Ale ještě mnohem zajímavější a ambicióznější je Grand Theft Space. Jak již název napovídá, neopouštíte tentokrát jen Los Santos, ale i Zemi.
To nejlepší z Games.cz - deset let se Zaklínačem
Od vydání prvního Zaklínače uteklo už deset let. Pamatujete si na své první setkání s Geraltem? My rozhodně ano a jsme zvědaví, kam, jestli tedy vůbec někam, posune CD Projekt značku Zaklínač v příštích deseti letech. Vůbec bychom se nezlobili ani za posun u značky L.A. Noire, kterou chtějí vývojáři oprášit a vydat na stávající generaci konzolí. Co se naopak neposouvá vůbec, je střílečka LawBreakers. Jak se jí daří na PlayStation 4, to ví asi jenom tvůrci, ale na PC jdou čísla současně hrajících lidí často i pod stovku. Flintu do žita ale tvůrci nehází a nový obsah se chystá. Bude to stačit? Uvidíme. Zatím se podívejte do přehledu článků, které na Games.cz vyšly minulý týden, jestli vám něco zajímavého neuteklo.
Hry zdarma: Superhot říznutý Doomem a disneyovská hopsačka
Konec léta s sebou přinesl záplavu zajímavých freewarovek - mezi dva hlavní hity tohoto výběru patří studentská hopsačka s atmosférou animáků Walta Disneye a kříženec Dooma se Superhot. Zajímavých her pro vás však máme víc.
PC verze Final Fantasy XV bude mít oficiální podporu modů a Steam Workshopu
Nedávno oznámená Final Fantasy XV Windows Edition vyjde v prvních měsících příštího roku a vedle spousty detailů o kterých už psal Petr, jsme se teď dozvěděli víc například i o modování. PC verze povedeného JRPG přijde rovnou s oficiálním nástrojem pro modování a bude podporovat také Steam Workshop.
High elfové z TW Warhammer II jsou pěkní podrazáci, co proti vám obrátí vaše nejlepší přátele
High elfové jsou ze čtveřice hratelných ras Total War: Warhammer II na první pohled ti nejnudnější, protože se sadistickými úchyly, hordou nakažených krys a stádem obřích dinosaurů lze soupeřit jen těžko. Ale jak dokazuje 10 minut nových záběrů z hraní, ignorovat je by mohla být obrovská chyba. Tihle manipulátoři totiž často ani nemusí zvednout meč, aby dosáhli svých cílů – stejně dobře můžou přesvědčit své rivaly, aby špinavou práci vykonali za ně.
Sonic Mania - recenze
Ježek Sonic patří mezi největší videoherní celebrity. Dlouhé roky zaštiťoval herní mašiny od Segy a jejich majitele bavil ultra rychlými skákačkami. Jelikož se jednalo o zlatý věk arkádových her, osud mu do cesty stavěl mnoho překážek. Ze své pozice se musel o fanoušky přetahovat s dalšími výraznými postavami té doby, například s instalatérem Mariem. A uspěl.
Auto Age: Standoff představuje online závody jak z kresleného Mad Maxe
Auto Age: Standoff je jedna z dalších her, o které jsme psali již před dávnými časy a je tomu už dávno, kdy měla také vyjít. V tomto případě se s akční online střílečkou s auty počítalo na podzim minulého roku, ale zpracování názorů komunity na základě proběhlých betatestů si vyžádalo mnohem více času. Hra už je naštěstí hotová a nové hráče se k sobě pokusí přitáhnout 22. září.
Fight Club #340: Polské karty s Bětkou Trojanovou
Ve Fight Clubu s pořadovým číslem 340 jsme přivítali vzácného hosta, kterým je Alžběta Trojanová. Ta se, stejně jako my, podívala na GamesCom v Kolíně a tak jsme probrali pár věcí, které v Kolíně nad Rýnem viděla. S Alešem si důkladně popovídali o karetní hře Gwent: The Witcher Card Game od CD Projektu a když jsme u fantasy, došlo i na Middle-Earth: Shadow of War a v jeho rámci i další kontroverzi ohledně mikrotransakcí.
„Creation Club nejsou placené mody,“ opakuje Pete Hines z Bethesdy
Je čas se ještě jednou vrhnout do kontroverze ohledně Creation Clubu od společnosti Bethesda. Ten byl spuštěn před pár dny, a pokud si už nepamatujete, o co jde: je to něco jako obchod s placenými mody pro Skyrim a Falllout 4, díky němuž si za svou tvrdou práci nějaké peníze vydělají i samotní komunitní tvůrci. Jenže Bethesda zároveň vehementně tvrdí, že o žádné placené mody vlastně nejde. A tak se pojďme podívat na PAX West, kde se o problému opět rozhovořil Pete Hines, firemní viceprezident pro marketing.
Rez Infinite - recenze PC verze
Rez Infinite je arkáda, jakou si nespletete. Možná snad jen s loňskou verzí téže hry pro PlayStation 4, s devět let starou HD verzí pro Xbox 360 nebo s originálem z roku 2001 pro Dreamcast a PlayStation 2. Unikátní herní zážitek nese rukopis designéra Tecuji Mizugučiho, který je blázen do tanečních rytmů a alternativní grafiky, a podle toho také moderní Rez Infinite zní a vypadá. Je to hra, ve které audiovizuální zážitky znovu předčily hratelnost, což je velký trumf, ale zároveň i malé prokletí.
Civilisté si můžou konečně oddechnout, do Arma 3 dorazilo humanitární DLC Laws of War
Je pozoruhodné, že lidé odnepaměti uvalují různá pravidla a omezení dokonce i na své nejchaotičtější, nejdestruktivnější počínání – válku. Aztékové měli své rituální květinové války, samurajové kodex bušidó, a v dnešní době se zase tak nějak shodneme, že existují i morálně ospravedlnitelnější aktivity než házení chemických zbraní na civilisty. A zrovna vydané DLC Laws of War pro českou válečnou simulaci Arma 3 se zabývá právě tímhle často opomíjeným aspektem moderního bojování – ochranou civilistů, humanitární pomocí a zmrzačenou poválečnou krajinou.
GamesPlay – Destiny 2
První z opravdu velkých titulů letošního podzimu je tady. Bungie vyrukovali s Destiny 2 na konzolích (na PC verzi ještě musíte chvíli počkat) a Guardiani z celého světa se mohou od středy pustit do boje o Zemi. Jak hra vypadá se podíváte s Davidem Rynešem a Adamem Homolou, kteří vás provedou novými prvky a představí hru zevrubněji.
Ancestors mění název na Ancestors Legacy a ukazuje plíživé, záludné Vikingy
Historickou realtimovou strategii Ancestors Legacy jsme si na vlastní palce vyzkoušeli na Gamescomu, tehdy tedy ještě pod původním názvem Ancestors. Na gamepadu (protože jsme chtěli zkusit, jak to hře na ovladači půjde) jsme odehráli celkem dvě mise a polští tvůrci z Destructive Creations se dnes rozhodli ukázat úplně všem druhou z nich. Ta se zaměřuje na méně akční část hry s nočním plížením.
Retro GamesPlay – Settlers II
Je to už jedenadvacet let od chvíle, kdy vyšel druhý díl realtime strategie Settlers. Klasika od Blue Byte Software vyvolávala ještě větší závislost než první díl. Ještě postavím tenhle baráček, ještě zkusím rozšířit transportní síť, ještě vyzkouším, jestli funguje, ještě tedy z nových zdrojů ostavím jeden baráček… Jak moc hratelnost obstála oproti neúprosnému zubu času se v našem Retro GamesPlayi podívají Honza Olejník a Pavel Dobrovský.
Na GOG přibyl psychologický horor The Suffering a kooperativní diablovka Gauntlet
Polský GOG s rozšiřováním svého katalogu starých dobrých her pořád ještě neskončil. Tentokrát se jim podařilo úspěšně zalobovat u vydavatele Warner Bros. a přidat tak mezi hry bez DRM povedený psychologický horor The Suffering. Ten, společně s pokračováním The Suffering: Ties That Bind, nenajdete momentálně nikde jinde než právě na GOG.
Magic: The Gathering útočí na e-sportovou korunu. Nová Arena chce konkurovat Hearthstonu
Jak svou karetní hru posunout někam dál, když už teď jde o ohromný globální fenomén s miliony fanoušků? Takovou otázku si položili Wizards of the Coast, vydavatelé Magic: The Gathering, a přišli s geniálním nápadem – ukousnout si pořádný kus digitálního koláče, nad nímž momentálně drží stráž babička Hearthstone. A tak se brzy můžete těšit na Magic: The Gathering Arena, z níž by Wizards chtěli udělat opravdový e-sport, který budou sledovat davy diváků.