V druhém traileru na film Tomb Raider uniká Lara před smrtí každou chvíli
Distribuční společnost Forum Film u nás 15. března uvede v kinech film Tomb Raider a já ani podle aktuálního druhého traileru pořád nevím, jestli se mám těšit nebo obávat. Samotný materiál přitom špatně nevypadá, ale stejně tak nemůžu říct, že by ve mně trailer vzbuzoval touhu napsat si upomínku do kalendáře.
Best of 2017: nejlepší multiplayer
Ne že by předchozí roky z hlediska multiplayerových her nějak strádaly, ale šílenství, které se odehrálo v tom loňském, se zas tak často nevidí. V podstatě by se dalo říct, že rok 2017 byl rokem multiplayeru. Herní průmysl si pro nás nachystal převážně příjemná překvapení, z nichž pět se dostalo i do našeho konečného výběru. Když se podíváme na nejlepší multiplayerové hry, nemusí jít nutně o ty nejpopulárnější, ale o ty, které nás zaujaly konceptem nebo svým přínosem v oblasti hry více hráčů.
Rekapitulace: Podívejte se, jak šel čas s válečnou onlineovkou War Thunder
War Thunder je tu s námi už pěknou řádku let. První hráči si ji mohli zahrát v otevřené betě už v roce 2012 a ta trvala pěknou řádku let. Plná verze vyšla teprve na přelomu let 2016 a 2017 a jak už to u online her bývá, vydáním to teprve začíná. Jakkoliv je War Thunder z pohledu „plných her“ pořád relativně čerstvý, má za sebou bohatou historii řady velkých updatů, a právě na ně se v rekapitulačním videu podíval Honza Vondrášek.
Na notebooku s Kaby Lake-G si slušně zahrajete i poslední Laru Croft
Na internetu se objevil první herní test procesoru Kaby Lage-G s grafickým čipem Vega. Byl proveden na notebooku Dell XPS 15 2-in-1 s tloušťkou pouhých 9–16 mm, což je jeden ze segmentů, kam Intel tyto procesory směřuje. A rovnou můžeme říct, že čísla překvapila. I v tak tenkém těle lze z 65W CPU vymáčknout slušný herní výkon.
Passchendaele a další hrůzné bitvy 1. světové dorazí v únoru do Battlefield 1 v DLC Apocalypse
V placených DLC k Battlefield 1 jsme už zavítali na různá slavně i neslavně proslulá bojiště 1. světové války. Vyzkoušeli jsme si bitvu u Verdunu, přesunuli se na východní frontu a neúspěšně bojovali o turecké Gallipoli. Nyní nadešlo nevyhnutelné – pozvánka na ta nejstrašlivější bojiště celého konfliktu.
Retro GamesPlay – hrajeme dungeon Lands of Lore
Dnes se jim říká „dungeon crawler“ ale pro nás byly v době vzniku prostě dungeony. A nemálo z nás se domnívalo, že za tenhle název vděčí i Dungeon Masteru, nekorunovanému králi tohoto žánru. Jenže éra dungeonů koncem 80. a na začátku 90. let stála na několika pilířích skvělých titulů a jedním z nich je i Lands of Lore, kterou vám dnes ukáže Pavel Dobrovský ve svém Retro GamesPlayi.
Lov na Bílou velrybu může začít. Nantucket vplula do přeplněných vod Steamu
Kde jeden příběh končí, jiný, docela podobný, začíná. Strategická simulace lovu velryb Nantucket přímo navazuje na slavný román Moby Dick od Hermana Melvillea. Kdo tento příběh zná, tak jistě ví, že setkání s Bílou velrybou přežil jediný trosečník Izmael, a právě jeho příběh na vás již čeká na Steamu a v dalších obchodech.
Remaster Age of Empires vyjde v únoru, zve do bety 100 tisíc hráčů
Možná jste si všimli, že remaster Age of Empires: Definitive Edition se opozdil. Původně měl vyjít v říjnu loňského roku, kdy tomu bylo přesně 20 let od zrození úplně prvního Age of Empires. To by sice bylo pěkné a symbolické, ale autoři zkrátka potřebovali na veškeré to dodělávání a předělávání víc času, což jim asi nikdo nemůže zazlívat - nostalgické fandy originálu nebude snadné uspokojit. Jestli se to vývojářům přece jen povede, to se nakonec uvidí 20. února.
Z Activisionu odchází po osmi letech jeho šéf Eric Hirshberg
Ani veterán, ani nováček. Eric Hirshberg působil jako šéf Activisionu osm let, což je třeba o cca dva roky déle, než jak dlouho to svého času vydržel na pozici šéfa EA John Riccitiello. Hirshberg neoznámil důvod odchodu ani své budoucí pracoviště, jen slušně poděkoval a oznámil, že na své pozici skončí k 31. březnu.
V únoru do Steel Division konečně dorazí kooperace a loupeživí Francouzi
Pravidelný přísun zajímavých nových her s sebou pro mou osobu bohužel přinesl nepříjemný vedlejší efekt: do výborné strategie Steel Division: Normandy 44 se vracím méně, než bych chtěl. To by se mohlo aspoň dočasně změnit 13. února, kdy do hry dorazí její druhé DLC s názvem Back to Hell. Stejně jako minule přibudou nové divize, a k tomu také konečně dorazí očekávané kooperativní hraní.
Vampyr v prvním ze čtyř vývojářských deníčků představuje různá monstra londýnského podsvětí
Vampyr je akční RPG, které si rozhodně zaslouží pozornost. Už loni v létě zaujalo Martina na E3 (viz dojmy) a letos se v redakční anketě týkající se her, které si rozhodně chceme zahrát, dostalo do Vaškova výběru. Jeho vydání posunuté na jaro se kvapem blíží, takže Dontnod rozjíždějí propagační kampaň prvním vývojářským deníčkem.
Best of 2017: nejlepší postava
S herními protagonisty často strávíme desítky hodin, takže není divu, že nám dokážou patřičně přirůst k srdci. Ať už mají tvář vymodelovanou po slavné herečce, zajímavě pohnutý osud, přesvědčivý dabing nebo prostě jen uvěřitelně napsanou osobnost, s některými z nich bychom se v reálném životě chtěli kamarádit. Anebo se jim raději zdaleka vyhnout, byť se do našeho letošního žebříčku neprobojoval ani jeden záporák, což je možná trochu škoda. Koho bychom po svém boku chtěli mít při zombie apokalypse a nebo prostě jehož osud nás zaujal?
Obkličte teroristy v End State, tahovce pro hardcore stratégy
I když se za rohy End State skrývají moderně vybavení disciplinovaní vojáci a název sám působí jako z dílny Toma Clancyho, nemá nová tahová strategie nic společného s Ubisoftem nebo jiným vydavatelským gigantem. Autoři z malého finského studia Iron Sight se sice hlásí k inspiraci Rainbow Six a Ghost Recon: Wildlands, ale jedním dechem dodávají, že je nenechávají chladnými ani XCOM: Enemy Unknown nebo Jagged Alliance. End State, říkají, to má být pořádně hardcore tahovka, která nenechá fanoušky žánru spát. To to byla ta dobrá zpráva. Ta špatná? Říkají to už deset let.
Underworld Ascendant, nástupce Ultima Underworld, má vyjít ještě letos
Paul Neurath a Warren Spector jsou jedni z těch, kteří se na začátku 90. let minulého století zasloužili o RPG sérii Ultima Underworld. Po více jak dvaceti letech – v roce 2014 – se Neurath rozhodl navázat na sérii novou hrou Underworld Ascendant, která si zkraje roku 2015 prošla úspěšným Kickstarterem. O rok později se do týmu vrátila i druhá legenda Spector, a jak se zdá, šlape jim to spolu dobře. Underworld Ascendant by měla vyjít ještě letos na PC.
Nové spínače Cherry MX Low Profile: rozmach mechanických klávesnic v noteboocích?
Firmě Cherry, známému německému výrobci, se povedlo zmenšit výšku svého mechanického spínače MX na pouhých 11,9 mm. Nejenže se jedná o úspěšné vyústění několikaletého vývoje, ale mohlo by to znamenat, že se mechanické spínače dostanou i do kompaktnějších notebooků, kde se z prostorových důvodů dříve nevešly. Pojďme se na novinku blíže podívat.
Mod pro No Man‘s Sky přibližuje hru její podobě z E3
Hello Games se po kontroverzním startu No Man's Sky nakonec pochlapili a postupně naservírovali sérii záplat na naše poraněná srdíčka završenou Atlas Rises. Ne každému však toto tempo a rozsah vylepšení a rozšíření stačí. Jsou i tací, kteří se neustále vrací k uhrančivému traileru z předloňské E3 a nechtějí se smířit s tím, že hra nakonec nevypadá tak, jak ji autoři tehdy prezentovali. Jedním takovým je modder vystupující pod přezdívkou RaYRoD. Ten se rozhodl převléct celou hru do zbrusu nového grafického kabátu, který se bude blížit právě oné kýžené předloze známe z trailerů.
V Magic: The Gathering Arena získáte karty z boosterů, Draftu i obyčejného hraní
Magic: The Gathering Arena se stále ještě krčí za zamčenou bránou uzavřené bety a do své komnaty plné nádherných kartiček zatím pouští jen ty nejvěrnější, mezi které já bohužel nepatřím. Zkusil jsem klepat, ale nikdo neotvírá, a než uslyším ono vytoužené zaskřípání pantů, musím se spokojit s informacemi přímo od tvůrců. Jejich nejnovější sdělení vysvětluje, jak bude ve hře fungovat získávání karet a free-to-play systém, a aspoň na první pohled to vypadá poměrně štědře.
LongPlay – Crusader Kings II #8: Hrabiš zase králem
Můžeme bezpečně říct, že minulý díl našeho LongPlaye se nám nevydařil úplně podle představ. Dvakrát po sobě jsme přišli o vládnoucího krále (jeden byl sesazen, druhý zastřelen ze zálohy), a otravný Bořijov Přemyslovec, nejmocnější velmož v zemi zodpovědný za ono sesazení, právě dobývá Sasko. "Co na tom sejde?" ptáte se, a my vám odpovíme: "Když ho dobude, vymaní se zpod naší kontroly." A to my, drazí diváci, v žádném případě nehodláme dopustit.
Hračičkové z Nintenda odhalili novou řadu kartonového příslušenství pro Switch
Nintendo včera během dne prozradilo, že na večer chystá oznámení „nového interaktivního zážitku“. V redakci jsme ihned začali spekulovat o věcech, které nám na konzoli Switch momentálně chybí nejvíc – cloudsavy a plnohodnotná onlinová služba. Víc jsme se asi mýlit nemohli. Nintendo Labo, jak se nová řada produktů jmenuje, neposouvá hranice Switche do budoucnosti, ale spíš do minulosti. Elektroniku totiž střídá karton.
Testy po opravě Meltdown/Spectre. Zpomalení naměřil sám Intel
Ještě jednou se vrátíme ke kauze Meltdown/Spectre, která na začátku roku zahýbala důvěrou v bezpečnost moderních procesorů. Intel zveřejnil vlastní benchmarky svých CPU řady Core, takže si můžeme udělat obrázek, jak velký vliv má záplata na výkon systému podle scénářů polovodičového giganta.