Farming Simulator 19 má novou grafiku a značku John Deere – dojmy z E3

Mé hráčské srdce nebije jen pro tahové strategie, akční střílečky, survivaly a závodní hry. Své nezanedbatelné místo u mě mají i simulátory. Ať už jde o opravu aut, těžení zlata, řízení kamionů, renovaci bytů nebo sklízení obilí, podobný relaxační zážitek mi jiný žánr nepřináší. Na E3 jsem proto nemohl vynechat stánek Focus Home Interactive, kterému vévodil gigantický traktor značky John Deere. A plastový kůň…

V NHL 19 si zabruslíte na rybníku, ale opět pouze na konzolích

Příští rok se různé sportovní série od EA konečně přehoupnou k hezky kulatému číslu 20, a tak možná dává symbolický smysl nechat si opravdovou revoluci až na další ročník. Nasvědčovalo by tomu alespoň oznámení NHL 19, která do vínku nedostala ani tolik žádaný nový engine Frostbite, ani PC port. Místo toho se musí spokojit se zamrzlými kanadskými rybníky a Waynem Gretzkym.

Cyberpunk 2077 vám nedovolí řídit létající auta a nenabídne mikrotransakce

Do včerejšího Fight Clubu jsme si pozvali Bětku Trojanovou, která měla (na rozdíl ode mě) to štěstí, že se na E3 zúčastnila prezentace očekávaného Cyberpunku 2077 za zavřenými dveřmi. Pokud vás tedy zajímají její dojmy, neváhejte kouknout na záznam videa. Bětce jsem položil dotaz ohledně možnosti létání s auty, ale o ničem takovém se v prezentaci prý nehovořilo. Teď už víme proč. Bohužel.

Kooperace Overkill’s The Walking Dead ukázala dvacet minut kosení zombíků

Po představení všech čtyř hrdinů kooperační zombie akce Overkill’s The Walking Dead se konečně dostalo na záběry z hraní. Z dvacetiminutového videa od serveru All Games Delta vám ale na rozdíl od ohnilého nemrtváka čelist na podlahu nespadne. Je to sice jenom beta, ovšem zatím to podle mě rozhodně nevypadá, že by se noví Živí mrtví měli přiblížit kvalitám Left 4 Dead.

Hardware Club #11: Monitory - HDR, ultrawide a naše prognózy

V 11. Hardware Clubu se vracíme k tématu předešlého dílu: monitorům. Řeč bude o aktuálních trendech i budoucnosti zobrazovacích technologií nejen PC monitorů, ale také televizí.

Karetka Scrolls od tvůrců Minecraftu mění název a bude pokračovat zdarma na komunitních serverech

Zopakovat úspěch Minecraftu je nadlidský, ne-li zhola nemožný úkol. Studio Mojang to před léty zkusilo s taktickou karetní hrou Scrolls a pohořelo jako svitek nacucaný lihem. V létě roku 2015, tedy pouhý půlrok po vydání hry, jsme se dozvěděli o ukončení podpory ze strany vývojářů. Servery nakonec běžely až do letošního února, kdy se nadobro vypnuly. Na druhou stranu nám bylo slíbeno odemčení hry úplně všem pomocí komunitních serverů. A tak se právě teď stalo.

GamesPlay - hrajeme kooperativní plošinovku Unravel Two

Nečekané oznámení a okamžité vydání Unravel Two bylo asi jednou z těch nejlepších věcí letošní tiskové konference EA na E3. K pokračování povedené logické plošinovky z roku 2016 jsme tak usedli, hned jak usedl prach po E3, a pustili jsme se do kooperativního hopsání a řešení logických hádanek. A překvapivě nás to nebavilo tolik, jako před dvěma lety.

Valkyria Chronicles 4 vyjde v září na PC i konzole

Jak to provést, když chcete stvořit svůj vlastní originální příběh inspirovaný druhou světovou válkou, ale zároveň byste se rádi vyhnuli všem obviněním z neautentičnosti a neúcty ke skutečné historii? Vytvoříte si alternativní dějiny. Strategická série Valkyria Chronicles na tohle přišla už dávno a nesnaží se chabě ohánět realističností jako Battlefield 1 a V, a všichni hráči – včetně těch počítačových – se o kvalitách jejího nového dílu budou moci přesvědčit už v září. A k tomu všemu tu máme nový trailer z E3.

Déraciné je klidná, melancholická adventura od tvůrců Dark Souls

„VR hra od tvůrce Dark Souls a Bloodborne“ zní jako sen každého masochisty se slabostí pro zvedající se žaludek a časté umírání v soubojích se zabijáckými bossy. Déraciné všechna taková individua na plné čáře zklame. Hidetaka Mijazaki se tentokrát nevydá do země nemrtvých děsů odhodlaných zpřelámat vám všechny kosti v těle, ale do zdánlivě obyčejné školy. A vy nejste hrdina s mečem, ale neviditelná víla.

Unravel Two - recenze kooperativní logické hopsačky

Z Unravel si nepamatuju skoro nic. Roztomilá a povedená plošinovka s panáčkem z příze, víc ze mě nedostanete. A už teď tuším, že z dvojky mi v hlavě zůstane to stejné plus coop. Jen na ni nebudu vzpomínat tak rád jako na první díl. Unravel Two bylo jedním z těch příjemných a ihned vydaných překvapení letošní E3, jenže podobně milé zjevení jako v případě jedničky se bohužel nekoná.

V-Rally 4 je arkáda s lehkými možnostmi simulace – dojmy z hraní na E3

Zítra tomu bude přesně šestnáct let od dosud posledního dílu závodní série V-Rally. Ta se letos vrací s číslovkou čtyři a už v oznámení slibovala ty nejšílenější závody na poli rally. V redakci jsme vždy rádi za každou další závodní arkádu, i když to ne vždy dopadá dobře (teď koukám na tebe, Gravele). Na E3 jsem tak neváhal a usedl za gamepad V-Rally 4 po boku německého kolegy a rivala.

Do Darkest Dungeon přichází nové DLC s masivním patchem za zády

Stres, šílenství a další radosti dobře známé hráčům Darkest Dungeon pokračují. Populární strategické RPG ještě pořád neřeklo své poslední slovo, čehož důkazem je čerstvě vydané DLC The Color of Madness. To vás pošle na farmu Millera, kde se najednou objevila kometa. Ta s sebou samozřejmě nenese nic pěkného a vy se o všechny ty nehezké věci musíte postarat.

Vesmírná akce Starlink se začíná vybarvovat, naznačuje rozsáhlé RPG prvky a obří světy

Starlink: Battle for Atlas se pořád prezentuje jako přístupná vesmírná střílečka cílená spíše na mladší publikum, ale najednou se začíná vybarvovat v jiných tónech. Hra vyjde na PlayStation 4, Xbox One a Switch už v říjnu a podle nových ohlasů z E3 2018 jde o akčnější No Man’s Sky v menším, ale přesto obrovském měřítku.

Fight Club #379: PostEtrojkový klub s Alžbětou

Největší herní svátek roku je sice za námi, ale jeho dozvuky zazní ještě v několika následujících dnech a týdnech. V prvním „poétrojkovém“ Fight Clubu se tak logicky vrátíme o týden zpátky a podíváme se na celou událost očima těch, kteří novinky nesledovali z pohodlí gauče, ale přišli s nimi do styku přímo na výstavišti v LA. Řeč je samozřejmě o našem velvyslanci Patrikovi a hostující Bětce Trojanové.

Sucker Punch vytáhli do působivé ukázky Ghost of Tsushima jen obyčejnou vedlejší misi

Ghost of Tsushima byl, alespoň pro mě, jeden z vrcholů E3. Kdy tahle epicky vypadající samurajská open world akce vyjde, zatím nevíme, nicméně tvůrci ze studia Sucker Punch se teď alespoň podělili o několik detailů z působivého gameplay dema. To jsme mohli vidět na tiskové konferenci Sony a teď už víme, že jde pouze o jednu z obyčejných vedlejších misí.

Na PC a konzole vychází Haimrik, středověká akce postavená na slovech

Haimrik se krve ani komiksově podaného násilí nebojí a akce si ve hře užijete dost. Jenže celá se točí kolem slov, se kterými hra nakládá poměrně unikátním a nevídaným způsobem. Titulní hrdina je totiž pisálek s magickou knihou a fantazií, díky které tepe do monochromatického sépiového středověkého světa jedno slovo za druhým.

Nekompromisní Frostpunk je teď díky módu Survivor ještě drsnější

Příběhovou survival strategii Frostpunk mezi jednoduché hry určitě zařadit nemůžeme, ale přesto si fanoušci říkají o další výzvu. Vývojáři z 11 bit studios naštěstí naslouchají a vydávají update 1.10, jehož hlavní novinkou je zbrusu nový mód Survivor. V něm se s vámi nikdo a nic mazat nebude, přežití bude mnohem těžší a smrt tu na vás číhá opravdu všude.

Telltale chystá adventuru podle Stranger Things

Telltale se chytá popkulturních hitů jako tonoucí stébla, byť jsem si jistý, že studio navzdory své restrukturalizaci a propouštění zaměstnanců ještě zdaleka netone. Na to je jeho portfolio až příliš bohaté a úspěšné, a brzy do něj přibyde další velká značka – seriál Stranger Things od Netflixu. A spolupráce se streamovacím gigantem tím nekončí, protože na televizích se brzo objeví Minecraft.

Moonlighter - recenze

Jak to, že když v RPG zajdete do obchodu, vždycky dostanete nabídku nových zbrojí, zbraní a lektvarů? Kde se berou? Že by si je prodavači sami vyráběli kadencí dvaceti kusů za odpoledne? Co vás nemá, po nocích prolézají kobky a bojují s monstry, aby pak přes den měli výbavychtivým hrdinům co nabídnout a tím odlehčit jejich naditým měšcům. Alespoň tedy v akčním rogue-lite lehce RPG obchodním manažeru Moonlighter od studia Digital Sun.

The Sinking City vás pohltí mokvající atmosférou – dojmy z E3

Pana Lovecrafta mám rád. Sice jsem nečetl žádné z jeho děl (hanba mi), ale jeho odkaz v podobě Cthulhu se proplétá napříč hrami všeho druhu a těžko mi tak mohl uniknout. Zatímco už několik let vyčkávám na Call of Cthulhu, přikrádá se ze zálohy další hororová detektivka The Sinking City. Mé dojmy z ukázky na E3, kterou jsem bohužel nehrál já, ale člověk z marketingu, jsou jednoznačné – zapomeňte na Call of Cthulhu, těšte se na The Sinking City.