To nejlepší z Games.cz - konec prázdnin, začátek sezóny
Srpen nám končí a spolu s ním i prázdniny a dovolené. Zároveň s tím také pomalu končí i částečný dovolenkový režim Games. Všichni se pomalu vracíme na svá redakční místa a začínáme přemýšlet a připravovat věci, kterými si vás budeme v posledních měsících roku jenom hýčkat. Chystáme hned několik novinek a možná se konečně dostane i na ten dlouho slibovaný Longplay… Ještě předtím ale můžete dočítat věci z Gamescomu, sledovat naše videa a vůbec s námi trávit virtuálně čas.
The Bradwell Conspiracy postaví puzzly i interakci na používání virtuálních AR brýlí
Technologie augmentované reality je minimálně mobilním hráčům dobře známá, ale v tradičních hrách se s ní, coby s regulérní herní mechanikou (bez nutnosti používat skutečný headset), zase tak často nesetkáváme. Za nedlouho ji ale uvidíme v chystané adventuře The Bradwell Conspiracy, příběhové adventuře z pohledu vlastních očí, kde bude většina postupu a puzzlů stát právě na použití speciálních (virtuálních...) AR brýlí.
Fight Club #389: Kolínský klub
Hlavní téma podcastu Fight Club, jehož pořadové číslo se už pomalu blíží kulaté čtyřstovce, nemůže být nic jiného než Gamescom. Ten se konal minulý týden v německém Kolíně nad Rýnem a my jsme byli u toho. Dojmy z výstavy, jednotlivých stánků, her a prezentací vám zprostředovali Adam a Šárka, zatímco Aleš a Pavel ke všemu přidají své postřehy. Nebylo to ale celé jenom o Gamescomu – těsně před ním se odehrával i Devcom, vývojářská konference zaměřená spíše na tvorbu her a věci kolem ní.
Commandos: Behind Enemy Lines slaví 20 let, hitem se stalo náhodou
Na konci července uplynulo dlouhých dvacet let od vydání prvního dílu Commandos: Behind Enemy Lines. Kultovní taktická strategie říznutá logickým hlavolamem dala vzniknout vlastnímu subžánru nástupců, přesto se však nakonec odporoučela do věčných lovišť. Pohled na vznik i možný návrat značky Commandos naznačuje, že její tvůrci nikdy neočekávali takový úspěch svého výtvoru.
Yakuza Kiwami 2 - recenze
Takovou úrodu, jakou zažívají hráči japonské série her Yakuza, by ocenili v současné době snad všichni. Jak na běžícím pásu totiž vycházejí nové nebo předělané hry ze světa japonské mafie a jedna vedle druhé dělají sérii skvělé jméno. A tak zatímco svět čeká na novou značku tvůrců série, na níž prý pracují, je hráčům předložen alespoň remake druhého dílu - Yakuza Kiwami 2. A jde o remake s velkým R.
V-Rally 4 rozšíří svůj záběr i o extrémní verzi disciplíny Gymkhana
Že nadcházející V-Rally 4 nebude jen o rally víme už nějakou tu dobu a nové video širší rozsah celé hry jen potvrzuje. V závodní arkádě totiž nebude chybět ani Gymkhana, respektive Extreme-Khana, jak jí tady tvůrci z Kylotonn a Maximum Games říkají.
Just Cause 4 předvádí divoké počasí a nové hračky - dojmy z Gamescomu
Stovka herních novinářů v kině v centru Kolína. Nejde o nové battle royale, ale o prezentaci Square Enix, která se konala večer ještě před začátkem samotného Gamescomu. Za zavřenými dveřmi nám předvedli, že Rico Rodriguez je nejenom zpátky, ale hlavně ještě ulítlejší a hravější než kdy dřív. A možná poručí i větru a dešti.
Tea Club #30: Pavel Kubát o Aggressors: Ancient Rome
Nejprve to měla být strategie z období druhé světové války, ale po několika letech Pavel Kubát změnil zasazení do období rozmachu římské civilizace. Dohromady nad vývojem Aggressors: Ancient Rome strávil deset let, které zakončil vydáním na konci srpna 2018. Během té doby prošla hra mnoha úpravami (se starší grafikou můžete srovnávat třeba v článku od Vaška) a stala se propracovanou 4X strategií inspirovanou velikány jako Civilization nebo Rome: Total War. Jak se od jmenovaných liší, a jak fungují herní pravidla, vám řekne Pavel v třicátém Tea Clubu.
Akční Left Alive ze světa Front Mission umožní řešit situace mnoha způsoby
Akční survival Left Alive se odehrává ve světě série Front Mission, nicméně jeho tvůrčí tým nemá s tím původním nic společného. Což je podle naší tehdejší recenze možná dobře, a vysvětluje to odlišné názvy. Střílečka z pohledu třetí osoby nechce být obyčejnou střílečkou, ale střílečkou s možností volby přístupu k jednotlivým situacím. Kde už jsem tohle jenom slyšela?
Retro GamesPlay - hrajeme kultovní Shenmue I + II
Na svoji dobu (rok 1999) ambiciózní akční adventura Shenmue oslovila nejednoho hráče asijských her a nejen těch. Shenmue bylo jako zjevení, ovšem také zatraceně drahé zjevení, a proto není divu, že jsme vývoj třetího dílu čekali tolik let a na jeho vydání pořád ještě čekáme.
Trazyn představuje ve skvělém traileru Battlefleet Gothic Armada 2 několik frakcí
Ano, to si dám líbit! Nové video k Battlefleet Gothic Armada 2 sice oznamuje datum vydání „až“ začátkem roku 2019, ale zároveň skvěle pracuje s atmosférou. Je vidět, že studio Tindalos spolupracuje s Games Workshop a jejich nová hra bude zasazená do aktuálního kontextu dějové linky osmé edice.
Nintendo představuje zatím nejpromakanější Labo: Vehicle Kit
Třetí Labo Kit oznámilo Nintendo vlastně docela nedávno. Vehicle Kit se dostane na trh už v polovině září, a tak tu po stručné ukázce z července máme plnohodnotné představení toho zatím asi nejkomplexnějšího, největšího a minimálně na pohled nejzajímavějšího Kitu.
V podzimních DLC ke Kingdom Come hraje prim romantika a soutěživost
Středověké ženy neměly v otázkách lásky většinou jinou možnost, než se nechat dobývat a když se jim nápadník nezamlouval, prostě mu vymyslely úkoly natolik nesplnitelné, že boj o jejich srdce musel chtě nechtě vzdát. Ale jak se říká, neštěstí v lásce, štěstí ve hře, takže když vám to v Kingdom Come s dámou nevyjde, pořád si můžete jít spravit náladu na rytířský turnaj.
RPG roku 2017 Divinity: Original Sin II vychází na konzolích
V PC verzi RPG od belgického studia Larian jsem osobně strávila přes stovku hodin. Divinity: Original Sin II má výborný příběh, skvěle napsané postavy, geniální soubojový systém a vůbec všechno, co od klenotu tohoto žánru očekáváte. S dneškem přichází tenhle brilantní zážitek i na Xbox One a PlayStation 4 ve vylepšené Definitive Edition. Tedy, jak vylepšit něco, co je vlastně skoro dokonalé?
Lovecraftovská detektivka The Sinking City předvádí vyšetřování skutečného mýtu
Na letošní E3 jsem měl to štěstí na vlastní oči (bohužel ne prsty) okusit chystanou adventuru The Sinking City od tvůrců detektivek se Sherlockem. Že jsem byl ze záběrů z hraní úplně paf, vám napoví mé psané dojmy, ale konečně se na mokvající město plné nevysvětlitelných podivností může podívat úplně každý. Tvůrci ze studia Frogwares uveřejnili 12 minut z vyšetřování nechutného případu a navrch přidali ještě parádní trailer.
Dying Light: Bad Blood – dojmy z hraní zombie battle royale
„Tohle není jen tak obyčejný battle royale, tohle je brutal royale!“ skanduje přehnaně akční vývojář z polského Techlandu a já ho podezírám, že pokud není na kokainu, tak si před prezentací aspoň střelil gram kofeinu přímo do žíly. „Těšíte se?!“ útočí na poklimbávající herní novináře, protože máme středu večer a pro většinu z nich je Dying Light: Bad Blood na Gamescomu poslední prezentace dne, kdy už se nikomu nechce dávat pozor. „Ale to by byla chyba!“
Blizzard spustil speciální obchod pro evropské zákazníky
30. 8. 2018
|
Inzerce
Vývojář populárních her jako World of Warcraft, Overwatch, Hearthstone, Diablo a StarCraft II, firma Blizzard Entertainment, vychází vstříc evropským hráčům. Firma nedávno slavnostně oznámila spuštění speciální evropského obchodu s oblečením, hrníčky, herní výbavou, doplňky a dalším zbožím, tematicky laděným ke svým populárním hrám.
Battlefield V posouvá datum vydání o měsíc
Přestože Battlefield V získal na E3 i na Gamescomu cenu výstavy za nejlepší multiplayer, za svým klasickým podzimním rivalem Call of Duty: Black Ops 4 letos v předobjednávkách zaostává o více než 85 %. I kvůli tomu se EA rozhodla zapracovat na poslední chvíli nějaké ty změny z hráčské odezvy a odložit vydání Battlefieldu z druhé světové na listopad.
Poznejte slovanskou kulturu v explorativní adventuře The End of the Sun
Výuku historie skrz hraní zkouší třeba Assassin’s Creed: Origins, a že má slovanská mytologie co nabídnout, dokazuje hráčům zase Zaklínač. U projektu The End of the Sun se spojila trojice Poláků, aby vytvořila virtuální skanzen a zároveň explorativní adventuru, ve které budete řešit záhady v ne tak docela obyčejné vesničce.
Dnes vychází Two Point Hospital, duchovní nástupce Theme Hospital
Theme Hospital je pořád na GOG a je pořád výborná. Nicméně i ta sebevětší klasika se svého duchovního nástupce dříve či později dočká a vypadá to, že právě vycházející Two Point Hospital by mohla být důstojným nástupcem klasiky od Bullfrogu.