Kam se poděl ambiciózní Biomutant?
Biomutant je příkladem hry, o které jsme se zjevně dozvěděli příliš brzy. Samotné oznámení by tolik nevadilo, ale předčasné vypuštění hratelné demoverze prezentované na herních akcích začalo budovat hype, který vyšuměl naprázdno. Biomutant vypadal jako hra, na kterou má smysl se těšit, jenže pak se vývojáři odmlčeli, natěšení opadlo a po nadějné hře se slehla zem. Dnes jsme dostali částečnou odpověď na to, proč je tak dlouho ticho po pěšině.
THQ Nordic kupuje tvůrce World War Z a Zaklínače 3 na Switch
Holdingová firma THQ Nordic AB, která se loni přejmenovala na The Embracer Group, aby se nepletla se svou rakouskou vydavatelskou dceřinou společností, opět vyrazila na nákupy. Do sestavy jednoho z největších evropských vydavatelů přibývá studio Saber Interactive, které proslavil velmi zdařilý loňský port Zaklínače 3 na Nintendo Switch a také jeho vlastní kooperativní zombie střílečka World War Z.
Sledujte Fight Club #464 o novém herním seriálu od Applu, hrách ve hrách i E3
Co si představíte, když se řekne „hry ve hrách“? My tím myslíme ty, v nichž si můžeme zahrát či rovnou vytvořit jiné hry. Nejsou to jen aktuální Dreams, ale i další tituly a projekty. Studia jako by se rozhodla dostat hráče k programování a k vývoji obecně. Jaké to jsou iniciativy, kdo za nimi stojí a proč to dělá? Nejen na to si dnes posvítíme.
Po mnoha a mnoha letech ve vývoji vyšla kreativní hra Besiege
V době, kdy na trh prorazil téměř všemocný nástroj na tvorbu her zvaný Dreams, vychází kreativní hra, která na začátku svého veřejného vývoje neměla obdoby. Besiege byla jednou z prvních her s velkou svobodou v budování vlastních strojů z jednotlivých součástek. Sami jste v ní tvořili pozemní i vzdušná vozidla, programovali jim různé funkce, a to vše s cílem dobýt dané místo v jednom z mnoha scénářů. Předběžný přístup teď skončil a plná hra stojí jen pár korun.
Komunita rozhodla. Remake Gothic 1 bude
Fanoušci Gothicu jistě zaznamenali pokus THQ Nordic o oživení prvního dílu slavné série. V prosinci minulého roku se na Steamu nečekaně objevilo hratelné demo remaku Gothic 1, v němž jste si mohli představu tvůrců osahat na vlastní kůži. A zdá se, že to autorům prošlo.
Draftovaní hráči vstupují do základní části Esport Hokejové Ligy
19. 2. 2020
|
Inzerce
Více jak 900 českých hráčů populární hokejové simulace NHL 20 se utkalo v otevřených kvalifikacích Esport hokejové ligy. Do historicky prvního vstupního draftu, kde si české extraligové kluby vybíraly své reprezentanty, se probojovalo pouze nejlepších 45 z nich. Draft se uskutečnil 8. února v pražské Síni slávy českého hokeje a zástupci klubů Tipsport extraligy si v něm vybrali dva hráče, kteří budou jejich klub reprezentovat v základní části soutěže a následném play-off. Hráči si v Esport hokejové lize zahrají o celkový prizepool ve výši 150 000 Kč a titul prvního šampiona EHL.
Plánovaná střílečka od tvůrců EVE Online se ruší, ale nahradí ji jiná střílečka
O zrušené alfě Project Nova od islandských CCP jsem psala před více než rokem. Důvodem tehdy byly negativní reakce komunity, které studio donutily přistoupit k předělávkám, aby střílečka lépe zapadla do zákonitostí světa EVE Online. Z tohohle projektu už nic nebude, CCP ho hází do koše. Dlouho smutnit nicméně nemusíte – v rukávu má další podobný koncept.
Baldur’s Gate III konečně odhalí záběry z hraní
Co nevidět se konečně dozvíme, jak vypadá Baldur’s Gate III. Studio Larian, které pracuje na dalším dílu legendární fantasy série, odhalí záběry přímo z hraní za týden a kousek. A ještě předtím se můžete podívat na krátký teaser.
Tvůrci povedené adventury Stasis brzy vydají Afrikou inspirované sci-fi Beautiful Desolation
Bratři vývojáři ze studia The Brotherhood Games dali světu hororovou point-and-click adventuru Stasis, která sice nepřitáhla moc pozornosti (i vlivem úpadku žánru klasických adventur), ale ti, kdo se ji odvážili prozkoumat, odcházeli s úsměvem na tváři. Po jejich druhé adventuře Cayne, která vyšla zdarma, je na řadě třetí sci-fi adventura Beautiful Desolation, která čerpá inspiraci z afrického prostředí.
Vyzkoušejte demo noirové adventury Backbone s mývalím detektivem v hlavní roli
Antropomorfní zvířátka jsou v poslední době poměrně oblíbenými herními protagonisty. Hrát v jednom kuse za lidi už je přece jen trochu nuda. Noirovým žánrem inspirovaný Backbone je příběhem soukromého očka Howarda Lotora, který je shodou okolností mýval a v mixu klasické adventury s RPG musí vyčmuchávat stopy, sbírat důkazy a vyslýchat ostatní členy zvířecí říše v pixel-artové dystopické verzi kanadského Vancouveru.
The Wild Age – recenze české strategie
Nebudeme si nic nalhávat: strategické hry delší dobu ustupují ze svých pozic a dny největší slávy už mají za sebou. Herní svět inklinuje spíše k instantnímu zážitku, a tak se složité a obtížně uchopitelné strategie staly výsadou užší skupiny lidí, které něco takového pořád ještě přijde atraktivní. The Wild Age jde ale trochu jinou cestou. I když se stále jedná o strategii jako víno, je pravým opakem toho, co si představuju pod slovem „složitá“. Tedy na první pohled. Po nějakém čase jsem zjistil, že pod jednoduchou slupkou se skrývá směsice prvků, které dokážou kvalitně potrápit mozkové závity.
Recenze ostré verze GeForce Now
Tento měsíc se GeForce Now, služba pro streamované hraní od Nvidie, vyklubala z bety. Oficiální spuštění doprovázelo představení předplatného, ale také možnost hrát zdarma. GeForce Now tak má potenciál oslovit spoustu uživatelů, kteří by jinak o streamování her přes internet ani neuvažovali. Budou ale podmínky českého internetu dostačovat? Jaké hry služba nabízí a jak vlastně funguje? Ukážeme si v testu.
Česká akční adventura 1428: Shadows over Silesia se odehrává ve Slezsku během husitských válek
České středověké RPG Kingdom Come: Deliverance vypráví o událostech na našem území, ke kterým došlo v roce 1403. Co se ale dělo pak? Nahlédneme-li do učebnic dějepisu, zjistíme, že v období mezi lety 1419 a 1434 došlo k husitským válkám. Název nové české hry 1428: Shadows over Silesia prozrazuje, že se její děj bude odehrávat právě v tomto období, konkrétně na území Slezska. Ale zatímco KCD se pevně drželo historických reálií, nová akční adventura jednočlenného studia KUBI Games se zaměří na temnotu skrytou ve stínech podzemí.
GamesPlay – hrajeme kreativní projekt Dreams
Je to plošinovka? Střílečka? Detektivní adventura? Závodní hra? Co to je vlastně za mix žánrů? To jsou jen různé tituly vytvořené v herním enginu Dreams, který před víkendem dorazil na PlayStation 4. Nebojte se ale slova „engine“. Rozhodně nejde o další Unreal či Unity, i když síly má tento možná trochu nenápadný projekt dost, jak si ukážeme ve videu.
Zaklínačský seriál skončí tam, kde knížky. Vesemira si nejspíš zahraje Mark Hamill
Natáčení druhé sezóny seriálu Zaklínač od Netflixu už začalo. Jelikož jde o nejsledovanější fantasy seriál současnosti, je tvůrčí tým pod drobnohledem médií a fanoušků, kteří po neslavném závěru Hry o trůny mají určitý důvod k obavám. Scenáristka Lauren S. Hissrich ale vášně klidní – zatím sice není jisté, že se jí povede zpracovat všech sedm knih ságy, diváky ovšem ujišťuje, že na konci Paní jezera by se kolotoč skutečně zastavil. A byl by věrný knižní předloze.
GOG nabízí za pár korun nové i staré pecky od Bethesdy
Do nové hry od Bethesdy zbývá pouhý měsíc. Doom Eternal vyjde 20. března, tak proč si do té doby nepřipomenout některé z jeho starších předchůdců, když jsou zrovna na GOGu za pár šupů? Stejným způsobem můžete zavzpomínat na další ikonické série studia a mezi kousky, kterým táhne na 20, ale i 30 let, se najde i pár z poslední dekády.
Roztrhne se pytel s herními animáky? Prezident Blizzardu slibuje Overwatch a Diablo
Poslední dobou málem nemine týden, abychom nepsali o nějakém příslibu herní adaptace, hrané nebo animované, seriálové nebo filmové. Dlouho odkládané filmové Uncharted má mít premiéru příští rok, chystá se nový Silent Hill a do kin právě dorazil taky Ježek Sonic. Ze seriálů tu máme anime Castlevanii a hraného Zaklínače s Henrym Cavillem (ano, je to knižní adaptace, ale bez her by nevznikla), stejně jako blížící se Resident Evil. A podle prezidenta Blizzardu bychom se brzy mohli dočkat taky dvojice z této stáje.
Příští MudRunner nebude jen simulátorem bahna. Jmenuje se SnowRunner a budete se v něm brodit sněhem
SnowRunner není další novou hrou ze série, která se zabývá simulací těžké techniky a bahna. Jde o dříve oznámený MudRunner 2, který byl pouze přejmenován, stejně jako je první MudRunner přejmenovaným a přepracovaným projektem Spintires. Ale do této komplikované minulosti hry, ve které šlo o tahanice s financemi, se už vracet nebudeme. Nová hardcore simulace je za dveřmi a slibuje pořádný posun kupředu.
Kam se poděl třetí díl opěvované RPG série Expeditions?
Dánské studio Logic Artists se sídlem v Kodani si udělalo dobré jméno už svou první hrou Expeditions: Conquistador, která vycházela ze studentského projektu a málokdo, včetně vývojářů, by asi čekal, že týmu zajistí zářnou budoucnost nejen na vlastním písečku, ale umožní mu spolupracovat i s jinými zavedenými studii. A nebýt takové spolupráce, dost možná jsme už teď mohli trávit desítky hodin v dalším díle výborné RPG série.
Quake vs. Unreal: Rivalové ze zlatého období herních enginů
Někdejší šéf Unity Technologies David Helgason řekl, že žijeme ve věku enginů. Podle něj přišel čas pro „jedno unifikované řešení“, se kterým budou všichni herní tvůrci pracovat. Tak daleko jsme zatím nedošli, ale middleware je skutečně osudem i budoucností herního světa. Vizionářům to ostatně bylo zřejmé už v roce 1998, kdy si poprvé, ale také naposled, ostře konkurovaly dvě špičkové technologie Quake a Unreal. Third party enginy tehdy zažívaly zlaté období, na které se dnes příjemně vzpomíná.