Meridian: New World - recenze
Realtimová strategie je v posledních letech jev téměř nevídaný. Minimálně mezi takzvanou AAA produkcí. Jestliže prapor tahovek drží třeba Civilizace nebo Heroes, realtime strategie se mohou spolehnout snad jen na StarCraft II. A tak se hráči musí poohlédnout jinde, což znamená, že loví ve vodách nezávislé tvorby, kde se to bohužel hemží tituly, které trpí nedostatkem financí i ryze tendenčním pojetím. Přesně taková je i hra Meridian: New World, která je na první pohled zajímavá, protože ji má na svědomí jeden vývojář, ale hned vzápětí člověka zklame na všech frontách.
Všechno, co jste chtěli vědět o závodní hře The Crew (ale báli jste se zeptat)
Už za dva týdny vyjde ambiciózní závodní hra The Crew od Ubisoftu, respektive bývalých tvůrců Test Drive Unlimited. A pokud jste doposud hře, kde se závodí po celé virtuální Americe nevěnovali pozornost s tím, že se patřičně vzděláte před vydáním, máte výbornou příležitost. Ubisoft v totiž v dalším z videí ze své série "Všechno, co jste kdy chtěli vědět o hře (ale báli jste se zeptat)" rekapituluje na ploše více než sedmi minut, proč stojí The Crew za hřích. Kdo ale nevěří videím, může si The Crew ještě před vydáním na vlastní kůži otestovat.
Slovenské RPG Shadows: Heretic Kingdoms vyjde v lednu s českými titulky
První kapitola fantasy RPG Shadows: Heretic Kingdoms je ode dneška v prodeji na Steamu nebo GOGu, ale když si do ledna počkáte na krabicovku od Hypermaxu, můžete si pak první část (s podtitulem Požírač duší) slovenského RPG koupit za 799 Kč a následně zahrát s českými titulky. Překlad hry už je skoro hotový, Hypermax chce během několika týdnů zahájit betatest české verze.
Tvůrci kyberpunkového RPG Dex brzy nabídnou nové questy a lokace
Jak jsem se svěřil v článku před několika dny, zdaleka největším kladem early access verze českého 2D RPG Dex je momentálně dokonalá atmosféra retro kyberpunku. Právě ta snad ještě zhoustne s chystaným prosincovým updatem, který přinese šňůru questů zaměřených na korporace, vysokou společnost a třenice mezi chuďasy a boháči.
GamesPlay: hrajeme simulaci přežití války This War of Mine
Kdyby This War of Mine byla knížka, šlo by o hodně těžké až bolestné čtení plné zásadních rozhodnutí protagonistů o životě a smrti na pozadí zuřící války. This War of Mine ale není knížka, nýbrž hra, což je největší výhoda tohoto díla od polského studia 11 bit. Všechna ta obtížná rozhodnutí nezažíváte z pozice diváka, ale sami je musíte činit a vytvářet tím vlastní verzi příběhu obyčejných lidí, kteří se snaží "jenom" přežít. Jeden takový příběh vám v dnešním gamesplayi předvede Pavel.
Asijská továrna na onlineovky předvádí novou mech akci Project HON
Z dílen po světě rozházených studií Ncsoft pocházejí tituly jako Guild Wars, Lineage nebo Wildstar, nově však jihokorejští vývojáři na G-Star 2014 představili i mechy prolezlou third-person střílečku Project HON (bohužel nikoliv tento, jde zkratku z Humanoid robot On Neuro-control). Podle videa ze hry Project HON působí jako industriálně-epický titul, ve kterém není nouze o olbřímí bitvy mechů (respektive spíše bojových obleků na způsob těch z Titanfallu) mezi sebou či s krutými megatanky v kulisách moderních měst. Vývojáři se totiž neinspirovali u série Mechwarrior - zmiňují inspiraci v anime jako je třeba Macross.
Vzdělávací titul Československo 38-89 je ve finále celosvětové soutěže simulací
V lednu příštího roku se Československo 38-89 (oficiální stránky), vzdělávací hra týmu Akademie věd a Univerzity Karlovy, na Floridě popere ve finále letošního ročníku prestižní soutěže I/ITSEC Serious Games Showcase & Challenge. Projekt pod vedením Víta Šislera tu bude zápolit se simulacemi Strike Group Defender z dílny Massachusettského technologického institutu a Eagle Eye, vytvořenou americkou armádou. Stane se tak v rámci kategorie vládou financovaných projektů.
Díky Warlords of Draenor se World of Warcraft chlubí 10 miliony předplatitelů
Kdo by myslel, že World of Warcraft s jejími někdejšími cca 7 miliony předplatitelů zvoní hrana, může zase schovat pohřební věnec nebo zlomyslný oslavný taneček do skříně. World of Warcraft zjevně do žádného důchodu neodchází, protože s vydáním datadisku Warlords of Draenor se vrátil k deseti milionům předplatitelů. Navíc se ukázalo, že o nový datadisk je větší zájem, než byl o předchozí, Mists of Pandaria.
Ve špionážním RPG Late To The Party zažijete rozpad SSSR v roli agentky KGB
Špionážní hra, která kašle na stealth? Netradiční přístup, ale právě to slibuje RPG Late To The Party. Byť se svými principy řadí mezi z boku viděná RPG, důraz kladou tvůrci na dialogy. Oproti jiným hrám ovšem bude důležitější spíše to, co hráč ostatním postavám zatají, než co vypustí z úst. Late To The Party totiž zaujme především všeobjímající atmosférou paranoie a strachu, protože se odehrává během předsmrtných křečí Sovětského svazu v komunisty okupovaných Baltských zemích.
V nenásilné onlineovce Wander řešíte tajemství planety v roli stromu
Utěšeně přibývá vývojářů, co hráčům nabízí své virtuální světy k meditativní procházce a ne jako přímočarou honbu za výbavou, fragy a úkoly. Jedním z nich je i tým tvůrců tvořící nebojovou onlineovku Wander, zaměřenou na průzkum a objevování. Titul, který v roce 2015 vyjde pro PC Windows, PS4 a Linux, má nabídnout především odhalování příběhů a folklóru fiktivního světa, zabydleného chodícími stromy, inteligentními ptáky či rybičkami.
Medička Caira z Evolve kolem sebe střílí jeden granát za druhým
Asymetrická multiplayer akce Evolve se od svého oznámení vyvinula směrem k akci taktické. Ostatně, co jiného byste od ní čekali, vzhledem k názvu? Taktizování začíná už při výběru postavy. Pod každé povolání totiž spadá více hrdinů s unikátními schopnostmi a nabídku mediků tak vedle Lazaruse a Val doplnila i Caira.
Hardwarové požadavky PC verze Metal Gear Solid V: Ground Zeroes nejsou nejskromnější
Stealth akce Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, prolog k Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, je na konzolích k dostání už od března tohoto roku a na PC dorazí už 18. prosince. Konami se tak s ohledem na blížící se termín vydání pochlubila s hardwarovými nároky, které je radno splnit, abyste Ground Zeroes spustili, potažmo mohli pohodlně a bez kompromisů hrát. A troufnu si říct, že v některých ohledech jsou HW nároky Ground Zeroes skutečně neskromné. Utáhne váš počítač Snakeovo nejnovější dobrodružství?
V historické akční strategii Bladestorm: Nightmare se střetnou draci a rytíři
Když člověk hrál už asi miliontý díl Dynasty Warriors, nejednou jej napadlo, že by bylo pěkné, kdyby tvůrci zkusili podobnou řežbu zasadit do Evropy a využili tudíž evropských dějin. Přání se splnilo v roce 2007 v podobě Bladestorm: Hundred Years War, která vedle akce nabídla i nečekaně velkou porci strategie. Fantasy pojetí Stoleté války zřejmě u hráčů uspělo, protože se Koei chystá japonský exkurz do evropského středověku komerčně využít ještě jednou, tentokrát na nových konzolích PS4 a Xbox One. Bladestorm: Nightmare je de facto remake původní hry, který vyjde v březnu příštího roku, a krom řady vylepšení technologických nabídne i nový obsah v podobě Nightmare módu.
Vyhrajte 4 x smartphone dle vlastního výběru v hodnotě až 20 000 kč a dalších 100 000 kč na cokoliv!
20. 11. 2014
|
Inzerce
Vítěze prvního smartphonu budeme znát už tento týden!
document.write("");
Vyzkoušejte demo nepřiznané onlineovky Destiny
Zřejmě kvůli absenci PC verze neprojevil tuzemský hráč o nepřiznanou onlineovku Destiny od Bungie žádný oslnivý zájem (čísla nečekejte, ale je to tak). Ve světě je však situace opačná a možná se nechají Češi a Slováci utáhnout alespoň na demoverzi, která je od včerejška dostupná na PSN a Xbox Live pro všechny verze hry (PS4, PS3, X360, Xbox One), jak upozorňují tvůrci z Bungie.
Příští rok vyjde HD remake brutální střílečky Postal
Nedávné představení brutální střílečky Hatred mě zastihlo v mírně moralizujícím rozpoložení, které podle všeho trvá. Nikomu jeho názor neberu, ale Hatred pokládám za zbytečnou hru, protože násilí postrádá jakýkoli kontext (buď sebevíc levný a blbý) herní i příběhový, což od hry v dnešní době očekávám - jakkoli chce být brutální a provokativní. A jestliže si to myslím o Hatred, logicky mám podobný pohled i na první Postal (na rozdíl od dvojky a trojky, jak jsem psal), jehož remaster chtějí Running With Scissors vydat příští rok. Hatred se zjevně v Postal inspiruje, což teď polské hře Postal oplácí.
Tahira připomíná blízkovýchodní variaci na Banner Saga
Tahové strategie žijí! Před pár lety bych nečekal, že něco takového napíšu, ale zdá se, že se blýská na lepší časy. Důkazem je třeba i skromný herní projekt jménem Tahira: Echoes of the Astral Empire. Stojí za ním čtyřčlenné australské studio Whale Hammer Games, které na hře momentálně pracuje rok a předpokládá, že další rok a půl si vývoj ještě vezme. Minimálně. Když se ale podíváte na trailer, jistě uznáte, že hra za čekání stojí.
Za problémy při spuštění Warlords of Draenor nabízí Blizzard pět dní hraní zdarma
Jak už to bývá, ani start datadisku Warlords of Draenor pro World of Warcraft se neobešel bez technických problémů. Problémy Blizzardu začaly s přelidněnými servery, které nestíhaly zvládat nápor zájemců, a další přišly kvůli DDoS útokům - ty hru doslova zahltily v den spuštění. Blizzard naštěstí kolem sebe neháže výmluvy a místo toho ústy producenta J. Allena Bracka nabízí omluvu a odškodnění v podobě několika dnů hraní zdarma.
Lara Croft and the Temple of Osiris přizpůsobí hratelnost počtu hráčů
Z puzzle akce Lara Croft and the Guardian of Light se stala povedená a úspěšná hra, což podtrhuje i vývoj zajímavě vypadající kooperativní akce Lara Croft and the Temple of Osiris. Kooperace však není ve hře povinná. Jakkoli platí, že čím víc lidí, tím větší zábava, následující video vysvětluje, že hra uzpůsobí obsah úrovní, když se na vydáte na egyptské dobrodružství sami.
Gilbert a Winnick se vrací s Thimbleweed Park, adventurou v duchu Maniac Mansion
Ron Gilbert a Gary Winnick jsou jména, které má každý správný adventurní kultista zapsané ve své modlitební knížečce vázané v černé kůži. Podepsali se pod zlatou generaci point and click adventur a na svých dřevěných klávesnicích mají zářezy za Maniac Mansion, Monkey Island nebo Zak McKracken. Dlouho se však oba dva věnovali něčemu jinému a až nyní opět spojili své síly. Vyznavači point and click víry se tedy mohou probrat z kómatu a začít sypat peníze, protože Gilbert a Winnick se vrací s kickstarterovým projektem Thimbleweed Park.