Hardwarové požadavky PC verze Metal Gear Solid V: Ground Zeroes nejsou nejskromnější

Stealth akce Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, prolog k Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, je na konzolích k dostání už od března tohoto roku a na PC dorazí už 18. prosince. Konami se tak s ohledem na blížící se termín vydání pochlubila s hardwarovými nároky, které je radno splnit, abyste Ground Zeroes spustili, potažmo mohli pohodlně a bez kompromisů hrát. A troufnu si říct, že v některých ohledech jsou HW nároky Ground Zeroes skutečně neskromné. Utáhne váš počítač Snakeovo nejnovější dobrodružství? 

V historické akční strategii Bladestorm: Nightmare se střetnou draci a rytíři

Když člověk hrál už asi miliontý díl Dynasty Warriors, nejednou jej napadlo, že by bylo pěkné, kdyby tvůrci zkusili podobnou řežbu zasadit do Evropy a využili tudíž evropských dějin. Přání se splnilo v roce 2007 v podobě Bladestorm: Hundred Years War, která vedle akce nabídla i nečekaně velkou porci strategie. Fantasy pojetí Stoleté války zřejmě u hráčů uspělo, protože se Koei chystá japonský exkurz do evropského středověku komerčně využít ještě jednou, tentokrát na nových konzolích PS4 a Xbox One. Bladestorm: Nightmare je de facto remake původní hry, který vyjde v březnu příštího roku, a krom řady vylepšení technologických nabídne i nový obsah v podobě Nightmare módu.

Vyhrajte 4 x smartphone dle vlastního výběru v hodnotě až 20 000 kč a dalších 100 000 kč na cokoliv!

Vítěze prvního smartphonu budeme znát už tento týden! document.write("");

Vyzkoušejte demo nepřiznané onlineovky Destiny

Zřejmě kvůli absenci PC verze neprojevil tuzemský hráč o nepřiznanou onlineovku Destiny od Bungie žádný oslnivý zájem (čísla nečekejte, ale je to tak). Ve světě je však situace opačná a možná se nechají Češi a Slováci utáhnout alespoň na demoverzi, která je od včerejška dostupná na PSN a Xbox Live pro všechny verze hry (PS4, PS3, X360, Xbox One), jak upozorňují tvůrci z Bungie.

Příští rok vyjde HD remake brutální střílečky Postal

Nedávné představení brutální střílečky Hatred mě zastihlo v mírně moralizujícím rozpoložení, které podle všeho trvá. Nikomu jeho názor neberu, ale Hatred pokládám za zbytečnou hru, protože násilí postrádá jakýkoli kontext (buď sebevíc levný a blbý) herní i příběhový, což od hry v dnešní době očekávám - jakkoli chce být brutální a provokativní. A jestliže si to myslím o Hatred, logicky mám podobný pohled i na první Postal (na rozdíl od dvojky a trojky, jak jsem psal), jehož remaster chtějí Running With Scissors vydat příští rok. Hatred se zjevně v Postal inspiruje, což teď polské hře Postal oplácí.

Tahira připomíná blízkovýchodní variaci na Banner Saga

Tahové strategie žijí! Před pár lety bych nečekal, že něco takového napíšu, ale zdá se, že se blýská na lepší časy. Důkazem je třeba i skromný herní projekt jménem Tahira: Echoes of the Astral Empire. Stojí za ním čtyřčlenné australské studio Whale Hammer Games, které na hře momentálně pracuje rok a předpokládá, že další rok a půl si vývoj ještě vezme. Minimálně. Když se ale podíváte na trailer, jistě uznáte, že hra za čekání stojí.

Za problémy při spuštění Warlords of Draenor nabízí Blizzard pět dní hraní zdarma

Jak už to bývá, ani start datadisku Warlords of Draenor pro World of Warcraft se neobešel bez technických problémů. Problémy Blizzardu začaly s přelidněnými servery, které nestíhaly zvládat nápor zájemců, a další přišly kvůli DDoS útokům - ty hru doslova zahltily v den spuštění. Blizzard naštěstí kolem sebe neháže výmluvy a místo toho ústy producenta J. Allena Bracka nabízí omluvu a odškodnění v podobě několika dnů hraní zdarma.

Lara Croft and the Temple of Osiris přizpůsobí hratelnost počtu hráčů

Z puzzle akce Lara Croft and the Guardian of Light se stala povedená a úspěšná hra, což podtrhuje i vývoj zajímavě vypadající kooperativní akce Lara Croft and the Temple of Osiris. Kooperace však není ve hře povinná. Jakkoli platí, že čím víc lidí, tím větší zábava, následující video vysvětluje, že hra uzpůsobí obsah úrovní, když se na vydáte na egyptské dobrodružství sami.

Gilbert a Winnick se vrací s Thimbleweed Park, adventurou v duchu Maniac Mansion

Ron Gilbert a Gary Winnick jsou jména, které má každý správný adventurní kultista zapsané ve své modlitební knížečce vázané v černé kůži. Podepsali se pod zlatou generaci point and click adventur a na svých dřevěných klávesnicích mají zářezy za Maniac Mansion, Monkey Island nebo Zak McKracken. Dlouho se však oba dva věnovali něčemu jinému a až nyní opět spojili své síly. Vyznavači point and click víry se tedy mohou probrat z kómatu a začít sypat peníze, protože Gilbert a Winnick se vrací s kickstarterovým projektem Thimbleweed Park.

Far Cry 4 - recenze

Dokázal jsem to! Úspěšně jsem se vyhnul téměř všem reklamám, trailerům, rozhovorům a dalším mediálním prostředkům, přes které se Ubisoft snažil o Far Cry 4 vyzradit první poslední. Do Kyratu jsem tedy přijel skoro stejně bezelstný a neznalý místních poměrů jako hlavní hrdina hry, mladý Ajay Ghale, jehož cílem je ve stínu majestátních hor rozprášit popel zesnulé matky. Jenže problémy na sebe nenechají dlouho čekat, přičemž ten zdaleka největší má blonďatý přeliv a růžové sako.

Záběry z Dragon Age ukazují, že i přes draky a démony je v Thedasu krásně

Dragon Age: Inquisition se BioWare mimořádně vyvedla, což je vlastně hlavní sdělení naší recenze. Hra samotná ovšem vychází až za dva dny, proto se znovu připomíná prostřednictvím videa. Podkres sice zajišťuje na můj vkus poněkud podivná verze slavného songu What a Wonderful World, ale k záběrům videa sedne a BioWare aspoň díky tomu neprotočí všechny songy skupiny Two Steps From Hell, která se na komponování hudby pro upoutávky specializuje.

Francouzský politik kritizuje Assassin's Creed Unity kvůli zobrazení revoluce

Zatímco herní komunita v souvislosti s Assassin's Creed Unity (viz recenze) řeší hlavně zpackanou technickou stránku hry, francouzská politická scéna, či spíše jeden její zástupce, dýmá nad zpracováním hlavního tématu, tedy Francouzské revoluce. Jean-Luc Mélenchon bývalý ministr vzdělávání z let 2000 – 2002 se doslova rozčílil nad zobrazením revoluce a historických osobností, ať už jde o šlechtu, nebo revolucionáře. Stručně řečeno, Assassin's Creed Unity podle něj dělá všechno špatně.

Hraný trailer z bitvy o výběžek připomíná vydání Company of Heroes 2: Ardennes Assault

SEGA prostřednictvím hraného traileru připomíná, že už je k dostání samostatný datadisk Ardennes Assault pro Company of Heroes 2. Video se bohužel vzdává naleštěných záběrů ze hry, které nahrazuje poněkud chudě vyhlížejícím hranou scénkou se spoustou zpomalených záběrů, vybuchujících krtinců a třísek z (budoucích) vánočních stronků. Chce vám má do žil vstříknout potřebnou dávku nadšení, abyste chtěli něco podobného zažít ve hře, ale posuďte sami, jestli úspěšně.

České kyberpunkové RPG Dex čaruje atmosférou už v early access verzi

Dáváte-li přednost spíše sci-fi zápletkám než nimrání se v národní minulosti, bude pro vás kyberpunkové akční RPG Dex lákavější český projekt ve vývoji než Kingdom Come od Warhorse. Nezávislý projekt z dílny Dreadlocks, jehož designérem je Jan Jirkovský (textovka Crypta, knižní série Game Industry), se už nějaký čas nachází na Steamu v early access verzi, a přestože hře do finiše zbývá ještě pořádný kus cesty, fanoušci žánru mohou plesat již nad současnými kvalitami hry. Vezmeme to ale pěkně popořadě. 

Elite: Dangerous si bez internetu nezahrajete ani v singleplayeru

Jakkoli byl sentiment hráčů směrem k Elite: Dangerous doposud spíše pozitivní, musí si nyní i David Braben a spol. vyzkoušet na vlastní kůži hněv určité části fanouškovské obce. Na konci minulého týdne Frontier Developments ve skoro jubilejním 49. newsletteru oznámili, že z kreativních a technologických důvodů musí poslat do věčných lovišť možnost hrát Elite: Dangerous bez alespoň občasného připojení k internetu. Znamená to, že i při hraní singleplayer části hry musí být hráč připojený k internetu, jakkoli se v rozhovoru pro Eurogameru Braben dušuje, že stačí připojení slabé a ne konstantní - není potřeba bůhvíjak silná linka, stačí se připojit čas od času. Nečekaná zpráva stejně celou řadu lidí vyhnala s klidu hráčských doupat na internet, aby vyjádřili svou nespokojenost.

Velký update vrací do Destiny Iron Banner a přidává týmový voice chat

Bungie pokračuje v pilné práci a snaží se napravit poněkud rozpačité dojmy ze startu Destiny. Prozatím poslední update do hry přidává mnoho výrazných i méně důležitých funkcí a obecně vylepšuje herní komfort. Především ale připravuje hru na vydání velkého DLC The Dark Below, které vyjde 9. prosince.

GamesPlay: hrajeme akční RPG Lords of the Fallen

Tvůrci akčního RPG Lords of the Fallen se nejprve k inspiraci v sérii Dark Souls hlásili. A když jim to začali hráči házet na hlavu, snažili se nálepky zbavit. Marně, samozřejmě. Tanečky však byly zbytečné, protože i Pavel v textové recenzi naznal, že Lords of the Fallen sice je Dark Souls light, ale je to hra zábavná, pohledná a obecně povedená. Aby svá písmena z recenze podepřel, předvede vám Lords of the Fallen názorně v dnešním gamesplayi.

Obsahový souhrn DLC pro Far Cry 4 nezapomněl ani na sněžného muže

Jedno z chystaných DLC pro Far Cry 4 konečně uvede na pravou míru, jestli yetti žije, nebo jde jen o výmysl řídkým vzduchem omámených horolezců. Celý soubor DLC si jinak můžete koupit v rámci season passu, jehož obsahu se věnuje následující video. Otázkou samozřejmě zůstává, zda si chcete koupit všechna DLC, nebo jen některá z nich.

Podívejte se na překrásnou korejskou diablovku Lost Ark

Sice s jistotou nevíme, zda vyjde mimo Koreu, ale určitě by to nebylo na škodu. Diablovka Lost Ark od korejského studia Smilegate se prezentuje překrásnými záběry v osmiminutovém videu, které v sobě nezapře korejsko-japonský styl mixování žánrů a díky tomu má k ruce takřka neomezené množství motivů k tvorbě zajímavého herního světa.

Desetiminutová bitva z RPG strategie Mordheim předvádí taktické hody

Milovníci původní figurkové hry Mordheim asi každý den refreshují steamové stránky Mordheim: City of the Damned, protože sympaticky se profilující RPG strategie se ještě v listopadu objeví v early access verzi na Steamu. Z toho, co jsem zatím ze hry viděl, soudím, že je nač se těšit, což potvrzuje i skoro desetiminutové video ze střetu mezi reiklandskými žoldnéři a kultem Chaosu.