Ve střílečce Cryptark se zapotíte při likvidaci masivních mimozemských lodí
zdroj: Archiv

Ve střílečce Cryptark se zapotíte při likvidaci masivních mimozemských lodí

8. 10. 2015 19:28 | Preview | autor: Petr Poláček |

Antická rubačka Apotheon krásně vypadala, koncept se na papíře tvářil jako zaručený recept na úspěch, ale výsledek úplně nepřesvědčil. Zpětně ale stejně ocením, že se tvůrci ze studia Aelientrap pokusili vymyslet něco jiného, minimálně vizuálně. Jejich další projekt Cryptark, který je čerstvě dostupný v early access na Steamu, totiž pocit „něčeho jiného“ nevyvolává, i když záběry vypadají lákavě. Hned tento rozpor vysvětlím.

Jde o roguelike hru, kterých je v nabídnce na trhu desítky. Moc hezky (ale ne „jinak“) ovšem vypadá a odehrává se někde ve vesmíru, kde musí hráč ve vylepšovatelném obleku na zakázku neutralizovat procedurálně generované mimozemské lodě – video názorně předvádí, oč vlastně jde, ale v zásadě se musíte v každé hře prostřílet od vstupního bodu až k mozku lodi, který je třeba zničit. A vím, že to nezní nějak zajímavě, ale opravdu se na video ze hry podívejte.

Sestříhané záběry jsou výmluvné. S buclatou postavičkou poletujete útrobami pokaždé mírně odlišné mimozemské lodi, za jejíž neutralizaci získáváte finance pro společnost. Musíte si naplánovat cestu k jádru, čelit různým druhům nepřátel a obranných systémů, a jak záběry ukazují, akce je často pořádně hektická a vyžaduje jistou strategii či plán při výběru upgradů a zbraní.

zdroj: Archiv

Celkově má hra nabídnout přes 60 zbraní a předmětů, což znamená, že variace možných taktik bude celkem slušná. A zřejmě i nutná, protože soudě dle záběrů z videa budou interiéry různých variací nepřátelských lodí pořádně členité a plné rozličných nepřátelských systémů.

Roguelike povaha hry se nejvíce projevuje na následku smrti – hráč přijde o vydělané peníze, za které další vybavení nakupuje. Jinak ale tvůrci z Alientrap počítají s jitou formou příběhové kampaně, která má být znovuhratelná. Potvrzuje to oznámený dabing postav z vaší lodi, které mají akčnímu řádění ve stylu klasických shoot 'em Up her dodat smysl.

Cryptark působí moc hezky na pohled, koncept rovněž zní zajímavě, jen hře chybí těžko popsatelné kouzlo, které vyzařovaly už první obrázky z Apotheon. Možná je to ale dobře, protože očekávání od Apotheon vyrostla do míry, které hra nemohla a snad ani nechtěla dostát. Brzy se na Cryptark podíváme, protože navzdory všem námitkám z ostatní nadprodukce podobných roguelike her vyčnívá.

Nejnovější články