Na video z Everybody's Gone to the Rapture je těsně před vydáním radost pohledět
Příběhová adventura Everybody's Gone to the Rapture se blíží vydání, což naznačuje nejen nový trailer a kupa nádherných obrázků, ale i sami vývojáři. Hra by měla vyjít někdy v létě na PlayStation 4 a tvůrci ze studia thechineseroom jsou tak v posledních fázích vývoje, kdy dle svých slov ladí každičký detail. A už jen pohled na obrázky dává tušit, že jim pod rukama vzniká něco opravdu působivého, minimálně graficky.
Early access verze Trine 3 vyjde na Steamu už příští týden
Vývojáři ze studia Frozenbyte učinili překvapivý krok. Trine 3: The Artifacts of Power oznámili relativně nedávno a datum vydání plné hry zatím neznáme, ale už příští týden v úterý (21. dubna) vydají early access verzi hry na Steamu. Hra bude v předběžném přístupu fungovat z části jako typický lov na bugy a z části jako demo - zpočátku totiž nabídne jen dvojici úrovní.
Představení Battlefrontu předchází nový trailer na film Star Wars: Síla se probouzí
Multiplayerovou (jenom?) akci Star Wars: Battlefront představí EA dnes večer během probíhající akce Star Wars Celebration. Lukáš Grygar se akce v americkém Anaheimu účastní jako jediný zástupce médií z ČR a večer vám nabídne své dojmy nejenom ze hry, ale i z celé akce. Dá se však říci, že v obecném měřítku vyvrcholila Star Wars Celebration už včera večer, když režisér J. J. Abrams a producentka Kathleen Kennedy zveřejnili druhý trailer na film Star Wars: Síla se probouzí.
Vyzkoušeli jsme World of Warships a najednou nám chybí moře
„Očeň charašo,“ chválí mne Andrej Lisak, jedna z hlavních tváří petrohradského studia Lesta. Vzhledem k tomu, že jsem se svým křižníkem St. Louis potopil jen dvě lodě řízené umělou inteligencí, nepřišlo mi to zase jako tak velký úspěch. Ale každá chvála potěší, o tom žádná. Když jsem navíc jako jediný z přítomných novinářů řekl, že jsem doposud World of Warships nehrál, nejspíše si mě zařadil mezi potenciálně problematické jedince. Po pravdě řečeno jsem ale s adaptací na World of Warships neměl žádné problémy i přesto, že jsem ani jeden z předchozích titulů od Wargamingu, tedy World of Tanks a World of Warplanes, dlouhodobě nehrál.
Video z CryEngine se po 14 letech vrací na ostrov dinosaurů
Crytek se během letošní GDC předvedl s technologickým demem pro virtuální realitu, které se nyní dostává v upravené podobě na veřejnost. Ukázka představuje aktualizovanou verzi CryEnginu, která už podporuje Oculus Rift. Na záběrech videa, které dojem z VR dema jen emuluje, uvidíte pravěkou krajinu, zvědavou vážku nebo hladového a nebezpečně zubatého dinosaura.
GamesPlay: hrajeme krvavou bojovku Mortal Kombat X
Možná už minula doba, kdy bojovky vycházely ročně po desítkách na PC i konzolích, a patřily k nejprodávanějším hrám. Ale trápit to nikoho nemusí, protože těch par kusů, co během roku vyjde, většinou stojí za pozornost. O Mortal Kombat X to platí beze zbytku, jak se můžete přesvědčit na záběrech dnešního brutálního gamesplaye.
Záběry z Blood Bowl 2 předvádí tahové souboje a teorii chaosu
Tvůrci z týmu Cyanide Studios předvádějí na záběrech dalšího videa z Blood Bowl 2 tahové souboje z pohledu jednotek chaosu, které se oproti těm lidským vyznačují nejenom svojí brutalitou, ale především schopností ochromit, zmrzačit a jinak trvale poškodit své oponenty ve jménu výsledku zápasu.
Nvidia radí, s jakou grafickou kartou rozjedete GTA V na maximální nastavení
Grand Theft Auto V je bezesporu jedním z nejdůležitějších PC titulů letošního roku a není tedy divu, že se kolem něj točí i výrobci grafických karet. Nvidia i AMD promptně vydali ovladače pro své grafické karty a předhání se v tom, kdo nabídne majitelům hry lepší zážitek. Nvidia se třeba pochlubila s poměrně užitečnou tabulkou, kde je jasně vidět, která karta je vhodná pro dané nastavení hry. Dozvíte se kupříkladu, že na rozlišení 3840x2160, s maximálním nastavením v options a 4x TXAA antialiasingem potřebujete mít pod kapotou svého počítače GeForce GTX Titan X a to hned třikrát v SLI.
Špionská strategie Invisible, Inc. se podívá i na PS4, začne ale v květnu na PC
Klei Entertainment se vrací a jejich nová hra je za rohem! Tvůrci herních pecek jako Mark of the Ninja, Don't Starve nebo Shank oznámili, že jejich špionská strategie Invisible, Inc. vyjde 12. května na PC, Mac a Linux. Zároveň se ovšem pochlubili, že zamíří i na PlayStation 4, kde se tohle plížení, hackování a průmyslová špionáž nejvyšší kvality objeví v průběhu letošního jara.
Zatímco Geralt ukazuje, jak se v Zaklínači loví menší potvory, CD Projekt hru dokončil
Ano, CD Projekte, těšíme se na třetího Zaklínače. Těšíme! Už nás netrap... A nejnovější video, které vydal server IGN, opravdu láká, byť na věci, které si hned poprvé člověk asi s herním Zaklínačem nespojí. V rámci předvedení soubojového systému ukazuje, kromě kratičkého finále s Wyvernou, kterou jsme viděli už dříve, primárně menší potvory, které jdou po Geraltovi po krku často i ve více lidech. Monstrech. Jedincích. Radost všem jistě udělá i oznámení, že CD Projekt hru definitivně dokončil.
V hororu Kholat uslyšíte zpěvačku ze Silent Hillu a vyprávění Seana Beana
Pátrání po důvodu tragického konce Djatlovovy výpravy v titulu Kholat začíná vypadat (a znít) čím dál tím lépe. Polský tým IMGN.PRO pro svůj atmosférický horor získal kromě skvělého námětu i zvučná jména, která dodají hře ten správný zvuk. Už dříve oznámili účast herce Seana Beana jako vypravěče a mezi novými přírůstky se do tvůrčího týmu je teď i zpěvačka, herečka a dabérka Mary Elizabeth McGlynn. Ta na sebe v herní sféře upozornila především nazpíváním skladeb k hororové sérii Silent Hill.
2K zavřeli spolutvůrce BioShocku a SWAT 4, provoz australského studia byl příliš drahý
Poslední AAA mohykán v Austrálii padl. 2K Games kompletně zavírají svou australskou pobočku 2K Australia, jejímž posledním projektem byla Borderlands: The Pre-Sequel, ovšem podepsala se pod mnohem více tituly. Na rozpuštění studia se podepsalo hned několik faktorů a de facto žádný z nich nemá mnoho společného s kvalitami prozatím posledního přídavku do série Borderlands. Primárním viníkem je neutěšená ekonomická situace na australském herním trhu, což potvrzuje fakt, že 2K Australia bylo posledním opravdu velkým studiem, které u protinožců přežilo.
Závodní simulace Project Cars přijede s definitivní jistotou na začátku května
Po včerejším představení hardwarových nároků se závodní simulace Project Cars nově chlubí i definitivním datem vydání. To je po dvojím předešlém odkladu stanoveno na 8. května, kdy hra vyjde na PC, PS4 a Xbox One. Kdy dojde na Wii U verzi zatím nevíme. Ku příležitosti zveřejnění výše zmíněné zprávy tvůrci přihodili i nový trailer, který vysvětlí, co to znamená stát se závodní legendou.
Etherium - recenze
Cože jsem to psal před čtvrt rokem v recenzi Grey Goo? Že se žánr real-time strategií motá v kruzích recyklované nostalgie? Ačkoliv na to mnozí odpovědí "No a co?", rovněž další novinka v RTS vodách s názvem Etherium (homepage) tento trend potvrzuje se snad až přílišnou vervou. Jenže, kde Grey Goo jako "duchovní remake" StarCraftu nabízela alespoň obstojnou zábavu, Etherium bohužel svůj inspirační zdroj kopíruje podivně a vlastně zcela zbytečně. Alespoň pro ty hráče, které nebaví simulace armádního zásobování.
Izometrická akce Gunnheim vrhne hráče do světa střílejících vikingů
Na střílečky poněkud netradiční prostředí nabídne izometrická akce jménem Gunnheim. Prémiový PC titul finského týmu Sieidi 2. května vstoupí do programu Steam Greenlight a upoutat pozornost hráčské obce se pokouší již nyní. Gunnheim nabídne vikinskou tématiku říznutou moderní kooperační střílečkou, jež lokálně pojme až čtveřici hráčů. Ti si budou moci vybírat rovněž ze čtveřice hratelných tříd nabízejících unikátní schopnosti, mezi něž bude patřit například dramatická přeměna v medvěda grizzlyho.
Český Samorost 3 připomíná novým trailerem své letošní vydání
Amanita Design vytváří vskutku unikátní herní kousky, důkazem čehož je vynikající Machinarium, které se prosadilo po celém světě a na všech možných platformách. Proto nyní nedočkavě čekáme na každou novinku ohledně dalšího počinu Jakuba Dvorského jménem Samorost 3. Ten se připomíná novým trailerem a obrázky a taktéž poznámkou, že vyjde ještě letos.
Pozor na nevolnost, logický rychlík Circa Infinity vám zamotá hlavu i ruce
Velkou míru prostorové představivosti vyžaduje svižná plošinovka trefně pojmenovaná Circa Infinity. Koncept hry je postavený na úderném soundtracku a takřka nekonečné hratelnosti, ve které budete s hlavní postavou chodit převážně v soustředných kružnicích a skákat vždy z vnějšího kruhu na vnitřní s cílem vyhnout se překážkám a nepřátelům. Tempo hry se samozřejmě bude zrychlovat, nepřátelé s vyšší rychlostí přibývají, a vůbec obtížnost s postupem času přituhuje až k šíleným rychlostem. Pokud vám takto popsaný koncept hry přijde nepochopitelný, tak si určitě nenechte ujít následující chaotický trailer.
Trojice videí z Fortnite představuje stavbu a obranu základnu i výrobu pastí na zombíky
O Fortnite z dílen Epicu se konečně začíná objevovat více konkrétních informací a videí. Přeci jen, hra by měla vyjít ještě během letošního roku a vývojáři aktuálně spouštějí další uzavřený alfatest. Právě z alfa verze hry pochází série videí, v nichž vývojáři představují herní systémy a mechanismy a to v nevídaně detailním pohledu. Celková délka videí je totiž impozantní a vy se tak můžete těšit na téměř dvě a půl hodiny povídání o Fortnite.
Nový systém Timewalking ve World of Warcraft vás vrátí v čase do starých dungeonů
Každý, kdo hrál nějaké MMORPG delší dobu, zná ten pocit. Před pár měsíci byl tenhle raid vrcholem vaší „kariéry.“ Endgame byl daleko, ale na cestě k němu jste potili krev a důkazem toho bylo pokoření bosse, na které budete vzpomínat ještě před svými vnoučaty. Jenže když se chcete do raidu vrátit, potvory padají pod ranami vaší superlegendární sekery na jednu ránu a boss dvakrát kvíkne, než se poroučí tamtéž. Pocit vítězství nahrazuje smutek, že s tímhle bossem už si nikdy tak neužijete. Ve World of Warcraft to ovšem brzy půjde, protože Blizzard představil svůj event Timewalking, který vám umožní navštívit předem určené dungeony a přitom se budete muset pořádně snažit.
Padesátý ročník festivalu AFO se otře o historii ve hrách
Včera započatý padesátý ročník festivalu dokumentů a vědy obecně Academia Film Olomouc v rámci svého programu představí i tři krátké, leč zajímavé události herního ražení. První z nich začne již dnes (přednáška Pawla Scheibera jménem Prázdné ulice: Civilisté v počítačové válce od 15:30, Kino Metropol) na mě blízké téma vylidněnosti virtuálních bojišť. Během přednášky dojde i na projekci polského dokumentu Virtuální válka o subkultuře harcovníků simulátoru Il-2 Sturmovik.