Vylepšený Half-Life remake Black Mesa je k mání v early access na Steamu
Bavit se o čemkoli s názvem Half-Life od Valve nemá již dlouhou dobu smysl. O to více pozornosti na sebe už více než dekádu strhává projekt Black Mesa - fanouškovská reimaginace prvního dílu Half-Life nejenom s moderní grafikou, ale též upravenou hratelností, novými prvky i rozšířeným obsahem, novým dabingem a dalšími důležitými "drobnostmi". Původní mod vyšel už v roce 2012 a Honza Smejkal o něm sepsal dosti zevrubný a obsáhlý článek. Ve stejném roce však projekt Black Mesa prošel i greenlightem, načež jeho tvůrcům trvalo skoro tři roky než ho dokázali dotáhnout do stavu, kdy s early access verzí mohli vyrukovat na Steamu, což se právě stalo. Než si ale o early access verzi něco povíme, jistě vás zajímá, jestli je původní modifikace ještě stále ke stažení zdarma, že ano? Odpověď je jednoduchá: na ModDB stále ještě ano, na stránkách hry už ne.
GamesPlay: hrajeme druhou část adventury Broken Age
Během dlouhého čekání na dokončení a vydání druhé části adventury Broken Age od Double Fine se podporovatelé hry z Kickstarteru utěšovali, že to určitě bude stát za to. Vždyť první část byla vyloženě skvělá. Co by se muselo stát, aby část druhá (a tudíž celá hra) neaspirovala na jednu z nejlepších adventur současnosti či posledních let? A vidíte, NĚCO se stalo! To něco Pavel popisuje nejenom v textové recenzi druhé části Broken Age, ale též to názorně předvádí v následujícím gamesplayi.
Tvůrci X-Wingu a Crysis představují vesmírnou střílečku Starfighter Inc.
Na Kickstarteru se jako blesk z čistého nebe zjevil údajný duchovní následovník série vesmírných stříleček X-Wing. Nese název Starfighter Inc. a pracují na něm zkušení vývojáři, kteří v minulosti pracovali nejen na sérii X-Wing (David Wessman), ale třeba na hrách Mechwarrior 2 či Crysis. Starfighter Inc. má být podle tvůrců pravým pokračovatelem odkazu legendárních vesmírných simulátorů a slibuje přinést hardcore multiplayer souboje v atraktivně ztvárněném vesmíru.
Broken Age: Act 2 - recenze
Před více jak rokem jsem do nebe vyzdvihl první polovinu Broken Age kvůli chytlavým dialogům, skvělému dabingu, dobře vyváženým hádankám, líbivé stylizaci a v neposlední řadě kvůli vyspělému příběhu. Dvě postavy, Vella a Shay, v něm prochází přerodem z dítěte na dospělého. Triviální téma? Ano, v literatuře nebo filmu. Pro hry je však značně neobvyklé. Na dvou koncích (na konci dubna 2015 a na konci druhé poloviny jedné a té samé hry) hledím v titulcích na stovky a stovky jmen lidí, kteří přispěli na kickstarterovou kampaň, a v duchu hádám, jestli se také budou cítit jako na pouti, kde v polovině někdo vyhodil pojistky, takže horské dráhy dojíždí samospádem bez ryčné hudby, dokud se neozve kovové „dong“ po nárazu do mantinelu, a pak následuje rozpačité ticho.
Zombie DLC pro Goat Simulator paroduje DayZ
Za dva dny vychází další rozšíření pro ujetý titul Goat Simulator. Nese jméno GoatZ a utahuje si z celé řady zombie survival titulů, kterým pochopitelně vévodí DayZ. Podivný simulátor ze života destruktivní kozy se tak stává ještě podivnějším a v hlavní roli nyní vidíme kozu nemrtvou. Přesvědčit se o kvalitách tohoto DLC se můžete v traileru, který si z "konkurence" utahuje hláškami o tom, že zde najdete tolik bugů, kolik jich je v jiných survival hrách.
Star Wars: Battlefront nabídne tucet map včetně vulkanického Sullustu
DICE a EA představují hráčům jednu z prvních map nadcházející multiplayerové akce Star Wars: Battlefront. Nese jméno Sullust a je umístěná na vulkanickou planetu stejného jména. Inspiraci pro toto herní prostředí vývojáři pochytali na Islandu. Dle svých slov se nejprve pokoušeli přijít s něčím neotřelým a vlastním, ve finále se pak ale přeci jen rozhodli pro inspiraci na naší planetě a vytvořili svět vulkanický a nadmíru nebezpečný i bez přítomnosti nepřátelských vojsk.
Strategie Scourge of War: Waterloo přináší slavnou bitvu v balení pro nejtvrdší stratégy
Už mi uschly slzy dojetí a tak mohu napsat článek o hře, která se 11. června přidá k oslavám dvoustého výročí bitvy u Waterloo. Realtimová strategie Scourge of War: Waterloo patří do stáje vydavatele z Matrix Games, který nabízí strategie pro ty nejnáročnější hráče. Nejinak tomu bude i u toho titulu, ale na rozdíl od mnoha kolegů od Matrix Games se chlubí poměrně atraktivním vizuálním kabátkem. Navíc to vypadá, že se bude věnovat slavné bitvě opravdu do detailu, protože nabídne hned dvacítku scénářů.
Wolfenstein: The Old Blood je tady, připravte se na nacisty a zombíky
Bethesda trailery dělat umí, což u posledního Wolfensteina předvedla hned několikrát a každé další video tak budí zvědavost s čím se bude hra prezentovat tentokrát. Aktuální ukázka se týká samostatného datadisku mířícího již jen na PlayStation 4, Xbox One a PC. Oznámení Wolfenstein: The Old Blood bylo poměrně překvapivé, ovšem překvapení to bylo o to milejší, že hra byla prakticky za rohem. Což potvrzuje fakt, že než jsme se rozkoukali, hra dnes vyšla.
Kingdom Come ukazuje krásy realistické krajiny na sadě nových obrázků
České studio Warhorse se chlubí novými obrázky ze svého historického RPG Kingdom Come: Deliverance. Na těch můžete vidět povědomou krajinu s hradem, hlubokými hvozdy i osadami, prostě to, s čím si tuto hru v posledních měsících spojujeme. Co na nich však rozhodně vidět nemůžete jsou kouzla, čáry, draci a jiné součásti fantasy koloritu – pokud je toto vaším šálkem kávy, tak raději vyhlížejte nadcházejícího třetího Zaklínače. Warhorse nás spolu s novou dávkou obrázků zároveň opětovně zvou k vyzkoušení technologické alfaverze hry pro PC.
Česká aplikace Gamee má být první herní sociální síť pro mobily na světě
Stále sílící proud českých a slovenských her i aplikací na mobilní app story doplnil před několika dny produkt pražské firmy Cleevio s názvem Gamee. Od her všech možných žánrů se Gamee liší nejenom absencí mikrotransakcí či klasických reklam uvnitř aplikace, ale hlavně svým charakterem. Není to hra, nýbrž herní síť s aspekty tradičních sociálních sítí typu Twitter či Facebook, s nimiž je ostatně Gamee na zajímavé úrovni propojená.
Temné izometrické RPG Exanima vás okouzlí náročnými souboji a fyzikou
Před více než rokem jsme vás informovali o existenci nadějně vyhlížejícího izometrického RPG Sui Generis, které chce sázet především na detailně propracovaný soubojový systém, který počítá s fyzikou všeho. Vašeho pohybu, váhy zbraně, jejího těžiště, pozice cíle atd. Jenže protože na Sui Generis pracuje malý tým Bare Mettle už dva roky a konec je v nedohlednu, ale základní prvky soubojového systému fungují, přichází z té samé dílny Exanima. Zatímco Sui Generis bude rozmáchlé RPG s otevřeným světem, Exanima představuje „prosté“ prolézání podzemí, bojování s potvorami, nalézání nové výbavy atd, ovšem s tím samým soubojovým systémem.
John Romero plánoval financovat vývoj modifikací pro původního Quaka
Valve mělo v uplynulých dnech ambiciózní plány spustit zajímavý program umožňující moderům prodávat své výrobky. Jaký konec to mělo (alespoň prozatím) už víme, stejně jako následky onoho konce. Jak se ale ukazuje, Gabe Newell a jeho parta nejsou první, kdo si s podobnou myšlenkou pohrával. Na povrch totiž vyplouvají informace o tom, že v minulosti, už v roce 1995, o podobné podpoře aktivity moderů přemýšlel už i John Romero s kultovním Quakem.
Dojmy z hraní: alfatest předvedl Rainbow Six Siege v dobrém světle
Oblečený do kevlaru se krčím v rohu prezidentské ložnice na palubě Air Force One a čekám. Čekám na policejní kohortu, která si jde pro opodál klečící rukojmí. Před palbou mě chrání barikáda z oceli a čtveřice spoluspiklenců, koukajících jeden na druhého, místo aby sledovali jediný přístup skrze zabarikádované dveře. A pak to přijde - francouzskou hymnu, hrající z permanentně zapnutého voice chatu, prořízne výbuch. Než se nadám, je pětice útočníků mrtvá. Celé to netrvalo ani dvě minuty a já úspěšně přežil svoji první hru v alfě Rainbow Six Siege - kříženci Counter Striku s Payday, který na sebe již dopředu prozrazuje, kam hodlá cílit.
Multiplayerové DLC pro Dragon Age: Inquisition nabídne tři postavy, draka a novou lokaci
Bioware a EA nabídnout majitelům Dragon Age: Inquisition již zítra další multiplayerové DLC zdarma. Kousek s názvem Dragonslayer do hry přidá jednu novou lokaci, tři hratelné postavy a jednoho mocného protivníka.
Čekání na Project Cars skončí už v pátek, ale před tím ještě malé opáčko
Velkolepými hesly se ohání následující trailer na závodní hru Project Cars od týmu Slightly Mad Studios. Trailer vypráví příběh hry, vytvořené za pomocí 80 tisíc fanoušků a řady profesionálních jezdců. Po letech vývoje se fanoušci mohou těšit už tento pátek na více jak stovku tratí, maximálně detailních vozidel, dynamický model počasí, velkou nabídku disciplín a next-genovou grafiku, běžící v šedesáti snímcích za vteřinu.
Hodina hraní Wolfenstein: The Old Blood uspokojí všechny nedočkavce
Už zítra! Už zítra se otevřou brány nacistického pekla v samostatném datadisku Wolfenstein: The Old Blood. Pokud se ovšem nemůžete dočkat, případně nemáte dost silné PC (viz hardwarové nároky) a po ruce není ani konzoli (na čem vlastně hrajete?!), přichystala si pro vás Bethesda hodinové let's play video s komentářem. Samozřejmě není nutné zdůrazňovat, že kdo si chce hru užít na vlastní pěst do posledního pixelu, měl by se videu vyhnout.
Between The City and The Needle z vás udělá vyšetřovatele během mimozemské invaze
Dvojice nezávislých vývojářů z Anglie založila studio Nightmarea Games a představila svou svéráznou prvotinu – konverzačně-simulační titul Between The City and The Needle. Ten zároveň poodhalují prvním teaser trailerem, který má vtáhnout hráče do role jeho herního alter ega. Činí tak skrze manuál zaměstnance společnosti Honest Minds. Ta má jasný úkol - zastavit invazi nepřátelských mimozemšťanů, kteří se v lidské podobě infiltrovali do řad lidské populace. Vy, jakožto vyšetřovatel, pak musíte během série rozhovorů zamaskované emzáky odhalit.
Herní pořad Games TV rekapituluje sérii Grand Theft Auto
Pátý díl dopadl na PC fantasticky, ale vzpomenete si ještě, jak vypadala jednička nebo dvojka? A který díl Grand Theft Auto patří mezi vaše nejoblíbenější?
MMO strategie Empyrean Rule slibuje rozlehlý fantasy svět a megalomanské bitvy
S pozoruhodným projektem se na Kickstarteru objevil řecký vývojářský tým Innofame. Představují zde svou MMORTS Empyrean Rule. Jde o fantasy strategii s přetrvávajícím světem, kde v roli vládců jednotlivých uskupení budujete svá města i se účastníte politických akcí a samozřejmě táhnete s vojsky po strategické mapě, abyste následně sváděli bitvy v taktickém módu, který vypadl z oka sérii Total War. A ačkoliv celý projekt vyvolává pár nezodpovězených otázek, pokud splní to, co slibuje, může jít o skvělou zábavu.
Šikovní Češi natočili GTA 2 v ulicích Valašského Meziříčí
Další novinka z českých luhů a hájů se týká populární značky Grand Theft Auto. Skupinka nadšenců pod vedením režiséra Vojty Paula natočila vlastní, hranou verzi skvělé Grand Theft Auto 2. Pokud nepatříte mezi pamětníky a znáte tuto značku už jen jako ryze trojrozměrnou akci, vězte, že původně hra vypadala... nu přesně takhle.