Tony Hawk’s Pro Skater 5 vyjde ještě letos pro staré i nové konzole
Přípravy na oznámení nové hry v sérii Tony Hawk’s Pro Skater se Activision nepodařilo ani trochu utajit, takže už od začátku dubna se fanoušci třesou napětím, kdy přijde den D. A i kdyby jim to bylo jedno, tak mají smůlu, den D dnes stejně nastal. Tony Hawk’s Pro Skater 5 vyjde ještě letos na PS4, PS3, X360 a Xbox One a soudě dle základních informací je cílem tvůrců zavděčit se fanouškům hratelností ve stylu klasických dílů, jen v moderní grafice a s několika vylepšeními.
GamesPlay: hrajeme si na automechaniky v Car Mechanic Simulator 2015
Protože současný ministr školství trvá na tom, že by naše školy měly do života vypouštět více vyučených mladých lidí, rozhodli jsme se, že pomůžeme s nápravou situace. Názorně vám předvedeme krásy povolání, kde se pracujeme rukama. A začneme rovnou povoláním, o kterém před rokem 1989 snil každý Pepík i Vojta, protože skýtalo spoustu možností výdělku po pracovní době. V následujícím gamesplayi tedy uvidíte, co všechno obnáší práce automechanika, k čemuž si Pavel s Honzou přinesli názornou učební pomůcku v podobě hry Car Mechanic Simulator 2015.
V noirové adventuře Knee Deep vězíte až po kotníky ve vyšetřování vraždy herce
Po kotníky můžete vězet ve spoustě nepěkných věcí, určitě vás napadá spousta příkladů. Tentokrát ovšem nemám na mysli nechutnosti, protože v netradiční adventuře Knee Deep vězíte v roli trojice odlišných postav po kotníky ve vyšetřování sebevraždy vyšeptalého herce kdesi na floridském zapadákově. Videoherní tříaktovku popisují tvůrci ze studia Prologue jako noirovou adventuru z bažin, ve které nerozhoduje váš smysl pro logiku, protože spíše než na hádanky je tento adventurní pokus zaměřený na vyprávění příběhu se spoustou voleb, co mají mít během tří oddělených epizod různě dalekosáhlé následky.
Nové záběry z PS4 verze třetího Zaklínače
Bez čísel, kterými bych to mohl podpořit, si troufnu tvrdit, že většina nedočkavých hráčů sáhne po PC verzi třetího Zaklínače, když vyjde přespříští týden. A v zásadě už díky tuně dříve vydaných ukázek a informací vědí, co mohou od PC verze očekávat. Majitelé PS4 jsou na tom opačně. Obsahově sice dostanou to samé, co majitelé PC, ale pořád visí ve vzduchu otázka, jak na tom bude playstationová verze po stránce technické. Částečnou odpověď na ni nabízí video z hraní PS4 verze, které pořídili kolegové z PlayStation Access.
Early access verze Blitzkrieg 3 nabízí za plnou cenu multiplayer a jednu singleplayer misi
První hratelná verze válečné strategie Blitzkrieg 3 je počínaje dneškem k dispozici na Steamu v ...early access režimu. Samozřejmě ne zdarma, nýbrž za peníze. Za dost peněz. Na rozdíl od typické strategie, kdy tvůrce nabídne early access za nižší cenu, kterou pak postupem vývoje zvyšuje, se vývojáři z Nival rozhodli prodávat early access verzi za cenu finální. Přijde mi, že si popletli early access s předobjenávkou, ale budiž - stejně záleží jenom na tom, jestli svou nabídkou vzbudí zájem hráčů, kteří se mohou ke koupit motivovat krátkým trailerem.
První záběry z Battlefleet Gothic: Armada předvádí slet vesmírných korábů do bitvy
Lednové představení vesmírné real-time strategie Battlefleet Gothic: Armada uzavřel Adam konstatováním, že tvůrci z Tindalos musí ještě dodat podrobnější informace a první video. Plynule tedy navážu konstatováním, že první záběry ze hry jsou fanouškům RTS a původní Warhammer 40k deskovky k dispozici, zatímco podrobnější informace ještě stále ne. Dočkáme se jich až v průběhu výstavy E3 v červnu. Zatím se tedy dívejte, čas na studování podrobností teprve přijde.
Hudebně-herní trip Audiosurf 2 vyjde na konci května
S ohledem na desítky hodin, které jsem utopil hraním prvního Audiosurfu, je ostudné, že jsme o pokračování psali naposledy v době, kdy se ještě nejmenovalo Audiosurf 2, nýbrž Audiosurf Air. Od té doby nic, přestože už od konce roku 2013 mám dvojku v knihovně svých her na Steamu. Kolikrát jsem early access verzi spustil? Jednou, možná dvakrát. Jak říkám, ostuda. Zkusím ji ale odčinit informací o tom, že Dylan Fitterer vydá hotovou verzi Audiosurf 2 už 26. května.
Jakoby jim z oka vypadly… sluchátka GX Gaming Junceus
7. 5. 2015
|
Inzerce
Kvalitní obraz a ještě lepší zvuk ze hry je základem skvělého výkonu na každém válečném poli. Zkrátka pokud si chcete užít svoji oblíbenou hru na maximum, potřebujete na uších pořádná sluchátka reprodukující živý prostorový zvuk. A protože potřebujete i komunikovat s kamarády, představíme si dnes zajímavý headset.
Destiny a Hearthstone vydělaly miliardu dolarů, zatímco počet hráčů World of Warcraft klesl zpět na 7 milionů
Skokový nárůst hráčské základny World of Warcraft po vydání datadisku Warlords of Draenor skončil a situace se vrátila do normálu. Jestliže v březnu 2014 napočítali tvůrci 7,6 milionů platících hráčů a ke konci stejného roku už přes 10 milionů, k poslednímu březnu roku 2015 hrálo WoWko 7,1 milionů předplatitelů. Vyplývá to z výsledků hospodaření Activision Blizzard za první čtvrtletí tohoto roku, které nejsou v žádném ohledu šokující a překvapivé. V zemi Roberta Koticka jde všechno podle plánu a v případě některých her výrazně nad něj, což platí například o úspěchu karetní hry Hearthstone.
Remake dosovské arkády Wacky Wheels sází na nostalgii pamětníků
Devadesátá léta na PC se do značné míry nesla ve znamení her, které (často bezostyšně) kopírovaly mega-úspěšné tituly a série z konzolí. Motokárová arkáda Wacky Wheels z roku 1994 je ukázkovým příkladem výše zmíněného, když nabídla přeskinovanou verzi Mario Kart ze SNESu. Jen dva tvůrci z Beavis Soft říkali motokárám sekačky na trávu a místo Nintendo postaviček usadili za volant skoro celou zoo. Čert ale vem kopírování, taková už byla doba. Podstatné tehdy bylo, že hraní Wacky Wheels (shareware, žádný warez jestli se ptáte) byla ukrutná zábava v singlu i v multiplayeru. A z dnešního pohledu je zase podstatné, že si banda lidí z Cascadia Games pořídila potřebná práva s cílem vytvořit a vydat moderní verzi Wacky Wheels (původní verzi si můžete koupit hned v rámci 3D Realms balíku na Steamu).
Přijeďte v pátek na herní festival GameDay 2015, kde se bude vyhlašovat Česká hra roku
Už tento pátek a sobotu (8. a 9. května) se v Třeboni uskuteční už pátý ročník herního festivalu GameDay, kde se opět setkají tvůrci zajímavých nezávislých her s hráči a fanoušky virtuální zábavy. Program GameDay 2015 najdete na oficiálních stránkách, přičemž jeho součástí je i vyhlášení dalšího ročníku cen Česká hra roku.
Project CARS - recenze
Microsoft má Forzu, Sony zase Gran Turismo. Na první pohled se může zdát, že Project CARS chce být třetím do party, a byť se jedná o multiplatformní titul, měl by být něčím jako Forzou pro PC. Ale zdání klame a trailery taktéž. Project CARS míří na velmi konkrétní skupinu hráčů a za „mainstreamový simulátor“ hru skutečně považovat nelze.
Veřejnosti určená verze Oculus Rift se začne prodávat na začátku roku 2016
Rok 2015 si s definitivní platností nebudou naše děti a děti jejich dětí pamatovat jako "rok nástupu virtuální reality". Project Morpheus od Sony se má na trhu objevit nejdříve na jaře příštího roku, virtuální realita od Valve a HTC zatím nijak datovaná není a Oculus Rift letos rovněž nedorazí. Tvůrci z Oculus VR sice na dedikovaném blogu zveřejnili první obrázky (ne fotky!) pro veřejnost určené verze Oculus Rift, ale zároveň oznámili, že prodávat se začne nejdříve během prvního čtvrtletí příštího roku.
Muzikální mág, draci a jiné novinky na záběrech z DLC pro Dragon Age: Inquisition
Předevčírem představené a včera vydané DLC Dragonslayer pro Dragon Age: Inquisition se EA a Bioware rozhodly názorně prezentovat i trailerem, které předvádí novinky přídavku, kterým vévodí drak a chlapík z kouzelnou loutnou. DLC je čistě multiplayerové, je šířené zdarma a soudě dle videa není překvapivě prosté ani příběhu.
Electronic Arts se chlubí úspěšným hospodařením a slibuje Mirror's Edge 2 na jaro 2016
Jestliže výsledky hospodaření za třetí kvartál naznačovaly, že fiskální rok 2015 bude pro Electronic Arts úspěšný, čísla za poslední čtvrtletí a celý účetní rok to potvrzují a několikrát výrazně podtrhují. Rok a půl trvající vláda Andrew Wilsona v čele EA se soustředí na osvědčené značky, zavírání problematických studií (Maxis), rušení nedostatečně výdělečných her (F2P divize) a projektů, ukončení experimentů předchůdce Johna Riccitiella a obecně se snaží minimalizovat jakékoli rizika. A tohle všechno začíná nést ovoce. Na internetovou pověst EA to sice žádný vliv nemá, ale to podstatné se vedení EA daří: uspokojit požadavky akcionářů.
Mortal Kombat X Cup se těší obrovskému zájmu, registrace stále otevřené
6. 5. 2015
|
Inzerce
Více než 100 českých hráčů se již registrovalo do oficiální české kvalifikace na Mortal Kombat X Cup. Největší světový turnaj v bojové hře, na jehož grandfinále v Paříži se bude hrát o prize money téměř 550 000 Kč se těší obrovskému zájmu komunity.
Nedočkavci mohou kouzelnický masakr v Magicka 2 zažít už před vydáním
Magicka 2 sice vyjde až 26. května, fandové ale mají možnost vyzkoušet si hru v předstihu. Stačí si ji předobjednat a Paradox hráčům na PlayStation 4 a PC zpřístupní preview verzi hry. Je však třeba reagovat rychle – preview verze bude dostupná pouze do 10. května. Paradox při této příležitosti vydává i trailer, který v tradičně humorném duchu předvádí neskriptované záběry z kooperativního režimu hry.
Díky multiplayer updatu můžete stavět a bořit hrady v Medieval Engineers ve více lidech
Stavění a boření hradů v Medieval Engineers už nikdy nebude stejné - osamělé, meditativní a v zásadě klidné (až na situace, kdy prostě stavíte budovu blbě a celá vám pak spadne). Tvůrci z pražského studia Keen Software totiž na vydali update, který do early access verze hry přidává multiplayer se vším co s tím souvisí včetně podpory dedikovaných serverů. Multiplayer by měl fungovat v kreativním i v survival módu a podporuje v zásadě všechny herní mechaniky, které doposavad nabízel singleplayer.
Každá potvora ve třetím Zaklínači vyžaduje specifickou bojovou taktiku
Již 19. května na PC, PlayStation 4 a Xbox One vychází Zaklínač 3, což samozřejmě znamená, že se do oběhu dostává čím dál tím větší množství propagačního materiálu. Momentálně se můžete podívat na video, představující monstra, která zapadají do univerza této fantasy ságy, ale zároveň jsou i jaksepatří uvěřitelná.
GOG spouští otevřenou betu platformy GOG Galaxy
Pokud vás zajímá, jak si nová platforma (nebo také desktopový klient) GOG Galaxy stojí třeba vedle Steamu, Originu nebo Uplay, můžete si vyzkoušet veřejnou betaverzi. Cílem Galaxy je sjednotit multiplayerové hraní napříč starými tituly a umožnit na GOG vydávat i zbrusu nové AAA blockbustery. Galaxy však nabídne i standardní sadu služeb, které znáte třeba právě ze Steamu. Konkrétně možnost automatických aktualizací, achievementy (viz úvodní fotka ukazuje příklad třetího Zaklínače), herní statistiky nebo seznam přátel. Nejdůležitější ovšem je, že GOG Galaxy je (zatím) věrná základní myšlence celého serveru a instalace klienta tedy není nutná. GOG Galaxy nemá být jen další formou DRM, a kdo chce mít herní knihovnu na webu, může ji tam mít a Galaxy vůbec nevěnovat pozornost.