Clock Tower se dočkala šesti inkarnací, té poslední ale v roce 2005 na PlayStation 2. Hra se už tehdy jmenovala Haunting Ground, ale držela se základních prvků hratelnosti série - misto akce se soustředila na důvtip hráčů a schopnosti ukrýt se. Že o pokračování Clock Tower je zájem jasně dokazuje pozornost, jíž se hře dostalo na Kickstarteru, kde tvůrci vybrali solidní částku 314 tisíc dolarů.
V NightCry se ujímáte role doposud přežívajících lidí, což se ale může rychle změnit. Počet mrtvých těl na lodi narůstá a jedinou obranou proti démonovi, jímž je ohořelá žena s mohutnými nůžkami, je skrývání se a prostý útěk. Jenže, kam utečete na lodi?
V základu je hra stále věrná svým předchůdcům. Jedná se o klasickou 3D point and click adventuru, ovšem okořeněnou nelineárním a rozvětveným vyprávění, možností dojít k několika různým zakončením a především dvojicí herních režimů – explorativním a únikovým.
V tom prvním hra zafixuje kameru po vzoru jiných survival hororů a nechá hráče prozkoumávat prostředí, hledat klíčové stopy k dalšímu postupu hrou, ale i rozkrývat příběh a důvody, proč Scissorwalker vraždí a proč zrovna tady.
Pokud však hráčova postava narazí na démona, hra se automaticky přepíná do režimu únikového, ve kterém se prostě snažíte dostat z dosahu monstra, jemuž nemůžete čelit. V takovém případě lze využívat pastí a skrýší, přičemž pohled kamery se zaměří na vaší postavu.
Jelikož je ve hře trojice postav, můžete (ale vzhledem k nelineárnímu ději nemusíte) zachránit dvě mladé studentky a jednoho postaršího antropologa. Každá z postav nabízí nejen odlišnou minulost, ale i přístup ke hraní a přesvědčit se o tom na Steamu můžete každopádně již nyní.
Bohužel, první ohlasy a uživatelské recenze zatím ale příliš nadšené nejsou. NightCry zjevně chybí větší péče v oblasti technického zpracování a také odladění některých mechanismů. Pod špatnými animacemi, nepovedeným dabingem a neobratným ovládáním se sice skrývá atmosférická hra, ale musíte se k ní prokousávat přes mizerné zpracování.
zdroj: Archiv