Do boje proti vykrádačkám vyběhne český Chameleon Run na začátku dubna
zdroj: tisková zpráva

Do boje proti vykrádačkám vyběhne český Chameleon Run na začátku dubna

30. 3. 2016 11:05 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Jakkoli se Chameleon Run zdá být na první pohled další z tisíce endless runner her, skutečnost by měla být jiná, což snad hra prokáže 7. dubna, kdy vyjde na AppStore (iOS) a Google Play (Android). Chameleon Run od studia Hyperbolic Magneticisim, potažmo Jána Ilavského, totiž právě proti všemožným třicátým pátým klonům endless runner her bojuje nejenom návykovou hratelností, ale vlastní podstatou. Původně byl Chameleon Run „pouze“ Ludum Dare prototyp. Když ale Ilavský viděl, že na AppStore a Google Play vychází klony jeho prototypu, které využívají zdrojový kód jeho hry, rozhodl se na truc hru dokončit a vydat. Vydal se do bitvy proti kopiím s originálem. A soudě dle dojmů všech, co Chameleon Run zběsile hráli během loňské GDS, má Ilavský šanci odejít z boje vítězně. Nebo alespoň se vztyčeným tvůrčím sebevědomím.

Princip Chameleon Run je v základu stejný, jako v jiných endless runner hrách. Postavička sama běží a hráč ovládá dvojicí tlačítek dvě základní aktivity (což je o jednu více, než je obvyklé): různé druhy skoků a přepínání barev. Se skákáním je vše jasné – hráč musí hopsat obyčejně, dvojmo nebo po hlavě, aby se vyhnul překážkám, doskočil na správnou plošinu a nezabil se. Chameleon Run klasickou formuli oživuje přítomností barev. Plošinky mají odlišnou barvu a hráč musí uprostřed skoku změnit barvu běžícího hrdiny, aby odpovídala barvě plošinky .

Jednoduchá změna má zásadní vliv na hratelnost, protože člověk se musí nejenom vyhýbat dírám a překážkám, ale sledovat, co je před ním a správně přepínat barvy. V šíleném tempu nejde o nic jednoduchého, zejména když jsou navíc úrovně nelineární – existuje více cest k úspěšnému dosažení konce.

zdroj: Archiv

Rázem se tak do mechanického a na postřeh zaměřeného hopsání vkrádá jistý taktický prvek, který ale musí hráč promyslet ve zlomku vteřiny. Zároveň si po každé smrti řekne, že by mohl v tom a tom bodě vyzkoušet jinou z dostupných cest s tím, že se mu možná povede lépe. Jde však spíš o klam, protože bez tréninku bude umírat často.

Díky bleskovému loadu na start úrovně ale smrt není trestem, jako spíše motivací pro opětovné pokusy nejdříve vůbec o pokoření úrovně, posléze o splnění speciálních úkolů (v každé úrovni jsou tři) a nakonec o co nejlepší čas. A právě poslední úkol vlastně nikdy neskončí, protože se vždycky najde hráč, co váš rekord překoná.

Chameleon Run zdroj: tisková zpráva

Bez precizně nastavené fyziky a hopsacích mechanismů nemáš žádná plošinovka šanci na úspěch, o endless runner hrách, jako odnoži plošinovek, platí to samé. Chameleon Run se zdá být v tomto ohledu za vodou, soudě dle dojmu z ukázky během GDS loni na podzim. Na jeho potvrzení, nebo naopak vystřízlivění do odlišné reality dojde 7. dubna, kdy hra vyjde na AppStore a Google Play.

Nejnovější články