Hraním Mozak může každý pomoci s vývojem neurovědy
Nudíte se? A chcete pomoci v rekonstrukci neuronů a časem možná i celého lidského (a myšího) mozku? Není nic snadnějšího, než se vydat na tyto stránky a začít hrát Mozak. Jde o program, respektive hru, díky níž se mohou lidé z celého světa pouštět na pole neurovědy, a to jen tím, že jezdí myší po 3D obrázku neuronu. Během toho plníte jednoduché úkoly, soupeříte o to, kdo bude první na žebříčcích a mimo jiné pomáháte s funkční rekonstrukcí nervové soustavy. Tedy, pro začátek jen jednotlivých neuronů, protože je jich pár desítek miliard.
Nový díl herního pořadu Games TV vyráží na planetu inspirovanou Stalkerem
Britské studio Big Robot má roboty přímo v názvu, proto možná není překvapením, že jejich nová hra The Signal From Tölva se kolem robotů točí. Konkrétně jde o roboty na tajemné planetě Tölva, jejíž prostředí si v mnohém tyká s kultovní sérií S.T.A.L.K.E.R. I proto se v novém dílu našeho herního pořadu na Tölvu vydáváme, abychom divákům názorně ukázali, v čem se hra Stalkerovi podobá, a v čem je naopak originální.
Middle-Earth: Shadow of War bude ráj pro sběratele zbraní a zbroje
Další ze série videí serveru IGN o akčním RPG Middle-Earth: Shadow of Mordor se věnuje výzbroji a výstroji, kterou bude moci Taliona používat. Pokud máte rádi přehrabování se statistikami, kochání se novými věcmi, které se vizuálně projeví i na vašem hrdinovi, nebo „minmaxování“ svého buildu, budete zde jak v sedmém nebi. Talion má celkem šest slotů, v nichž můžete měnit kusy jeho výbavy, čímž celá zábava teprve začíná.
V příběhové adventuře What Remains of Edith Finch si zahrajete za spoustu mrtvých lidí
Není to horor! Od oznámení What Remains of Edith Finch dumám nad tím, do jakého žánru vývojáři ze studia Giant Sparrow hru napasovali. Vzhledem k tématu a pohledu z vlastních očí by se nabízel horor, ale podle traileru, který i oznamuje dnešní vydání hry, tohle bude mnohem barvitější, komplexnější příběh. Jen jedno je jisté, budete v něm umírat. Často.
Thimbleweed Park - recenze
Slyšeli jste o studiu MMucasFlem Games? Já vím, že ne. Přitom na něj v adventuře Thimbleweed Park narážíte na každém rohu. MMucasFlem sem, MMucasFlem tam. Maskuje legendárního producenta point and click adventur od Lucasfilm Games, kde prožil programátor Ron Gilbert nejlepší roky své kariéry. Před nějakými třiceti lety vymyslel adventury jako Maniac Mansion a The Secret of Monkey Island, v jejichž stopách Thimbleweed Park důsledně kráčí. Gilbert přitom více jak 20 let žádnou adventuru neudělal. Namísto toho konzultoval cizí tituly (Penny Arcade Adventures) a příležitostně udělal hru jako Deathspank nebo The Cave. Nikdy nešlo o čistokrevné „klikací“ adventury. K tomuto žánru se vrací teprve nyní. Dobrá zpráva hned na začátek: nehledě na přestávku Gilbert svým adventuristům stále rozumí dokonale.
Japonský Tarantino Suda51 vypráví o svých zrušených hrách
Suda51, vlastním jménem Goichi Suda, je mezi japonskými vývojáři něco jako samorostlá superstar. Trojice her Killer7, The Silver Case a No More Heroes mu vysloužila označení japonského herního Tarantina a jeho hry přitahují neustále pozornost pro svou nekonvenčnost. Suda začal s hrami v devadesátých letech v Human Entertainment a většinu titulů vydával především v Japonsku. "Roku 1998 jsem šel na volnou nohu. O rok později jsem zkrachoval," uvádí přednášku na konferenci Reboot v chorvatském Dubrovníku. Oklepal se, založil studio Grasshopper Manufacture a šel dál. Celé povídání zaměřil na hry, které se mu nikdy nepovedlo vydat. Pojal tedy přednášku v momentálně oblíbeném stylu "fuckupů".
Tvůrci Dota 2 upravili matchmaking – každý účet je propojený s unikátním telefonním číslem
Kdo z vás se někdy hlouběji ponořil do některého titulu žánru MOBA, nebo vlastně do kterékoli kompetitivní multiplayerové hry, ten už asi stačil zjistit, že ostatní hráči vám mohou velmi snadno zkazit zážitek. Odpojí se od hry, jsou AFK, šikanují své spoluhráče, chovají se jako idioti, naschvál prohrávají nebo hrají se slabšími hráči, aby nakrmili své ego… Možností je spousta. Nový update do Dota 2 se snaží omezit jejich bezbožné řádění a při té příležitosti zavést pár užitečných změn do matchmakingu.
Tvůrci Prison Architect překvapí hráče průzkumnickou adventurou Scanner Sombre
Introversion Software mají na kontě úspěšnou simulaci vězení Prison Architect, se kterou ale strávili neskutečných šest let. Není divu, že si chtěli odpočinout u tvorby zcela odlišné hry, z níž se vyklubala Scanner Sombre. Jde o explorativní adventuru, která ovšem vyniká především svým vizuálním zpracováním a způsobem, jakým zkoumáte své okolí.
Adventurní horor Apartment 327 se odehrává ve třech časových rovinách
Španělské studio Binary Box pracuje na pozoruhodné hororové adventuře Apartment 327. Ačkoliv se na první pohled zdá být klasickou lekačkou a děsem na každém kroku ve stylu PT, velká část hratelnosti by měla spočívat v puzzlech, které řešíte cestováním čase. Děj se odehrává v titulním domě, kde v roce 1923 beze stop zmizela celá rodina. V roce 1965 po jejich osudu pátrala paranormální reportérka a nikdo ji už neviděl. Teď je rok 2016 a v domě jste vy…
Příběhové video ze sci-fi RPG Elex představuje hlavní strany konfliktu
Uplynulo osm měsíců od chvíle, kdy jsme naposledy psali o Elex, sci-fi RPG od tvůrců Gothicu z Piranha Bytes. Hra se teď připomíná prologem, který vás uvede do zápletky a představí svět. Universum planety Magalan se točí kolem titulního prvku elex, který sem přinesl meteorit, jež svým dopadem zabil stamiliony lidí. A i když by se dal elex vnímat jako určitá kompenzace za tohle nešťastné nedopatření, opak je pravdou.
Jason se vrací koncem května v multiplayerovém hororu Friday the 13th
Multiplayerová akce Friday the 13th konečně vyjde (Steam) 26. května, a toto oznámení doprovází i řádně brutální trailer. Hra proti sobě postaví ikonického zabijáka a sedm hráčů, kteří se budou snažit přežít, a zároveň nezastavitelné monstrum alespoň zpomalit. Ve videu jsou některé takové metody k vidění, ale přejet Jasona raději nezkoušejte.
Vychází kompletní edice Dark Souls III, která obsahuje základní hru a oba datadisky
Kdo ještě čekal s koupí Dark Souls III (recenze), má nyní pádný důvod, proč se k tomu konečně rozhoupat. Dnes totiž vychází pod hlavičkou Cenegy kompletní edice Dark Souls III: The Fire Fades, která kromě základní hry obsahuje i oba datadisky – Ashes of Ariandel a The Ringed City (recenze). Edice vychází na PlayStation 4, Xbox One a PC.
Je to potvrzené: další Call of Duty bude z druhé světové války a od Sledgehammer Games
Jak se koncem března spekulovalo (viz článek), letošní díl Call of Duty skutečně zamíří zpět do druhé světové války. Stejně tak se potvrdilo, že na hře pracuje studio Sledgehammer Games, které má v rámci série na svědomí například CoD: Advanced Warfare. K oficiálnímu potvrzení identity hry, po němž bude následovat odhalení detailů ve středu v 19:00, se přidaly i uniklé materiály, podle kterých hra vyjde 3. listopadu.
LEVEL 274 zpovídá dva legendární tvůrce adventur a řeší grafiku otevřených světů
Venku to tak úplně nevypadá, ale věřte tomu. Jaro je tady. Spolu s jeho ne úplně povedeným startem ale přichází i zbrusu nový LEVEL 274, který vám snad ten nečas venku alespoň trochu vynahradí a zpříjemní. Pěkně v klidu a teple můžete usednout třeba k rozhovorům se dvěma adventurními legendami – tvůrcem Syberie Benoîtem Sokalem a autorem The Longest Journey a Dreamfall Ragnarem Tørnquistem. Vedle jejich povídání s Petrem Ticháčkem vám nabízíme i velké téma o problémech některých herních vývojářů s fenoménem early access, tedy her s předběžným přístupem, velký článek Jakuba Kováře o zákulisí přípravy velkých otevřených světů ve hrách nebo pohled na novou generaci grafických karet od Nvidie a AMD. Zkrátka, nový LEVEL je tady a vy byste si ho určitě neměli nechat ujít!
!function(f,b,e,v,n,t,s){if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};if(!f._fbq)f._fbq=n;
n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,
document,'script','https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
fbq('init', '234572886741524');
fbq('track', "PageView");
Outlast 2 vás vyděsí k smrti příští týden společně s kolekcí všech Outlast her
Demo Outlast 2 jste už vyzkoušeli, a pokud jste odolali s tím, že si raději počkáte na plnou verzi, tak jste se dočkali. Pokračování úspěšného hororu vyjde na PC, PlayStation 4 a Xbox One už 25. dubna.
Fight Club #322: Hekající skála
Ještě jednou se divákům a posluchačům omlouváme za zmatky ohledně Fight Clubu #321. Holt jsme se nechali vypéct updatem pro Windows 10, který z našeho vysílacího stroje udělal nepoužitelnou snůšku počítačových komponent. Všechno jsme ale v mezičase opravili, takže natáčení Fight Clubu #322 už probíhalo podle obvyklého scénáře. Co jsme v něm probírali, a jaké bylo obsazení?
Přehled nových deskovek: Japonsko, Portoriko a ...Warhammer
Během uplynulého měsíce deskovkami zahýbala Great Western Trail (viz článek). Poté se hladina utišila klamným pocitem lenosti a nudy. Jenže se až k obzoru polehounku zdvihá a hádám, že brzy dosáhne stavu živelné pohromy. Přestože už se těším na Teraformaci: Mars, odloženou na květen, kult Cthulhu, prosakující druhou edicí Mansion of Madness nebo lokalizovanou Scythe, jsem rád, že ještě před všemi těmito novinkami byl čas pobavit se s kousky, které vám představím v tomhle článku.
V adventuře Peregrin vyjednáváte o míru se samotnými bohy
Puzzle adventura Peregrin sice staví na příběhu a hádankách, ale na první pohled zaujme její vizuální stránka. Proč? Protože nad davem jiných her vyčnívá, a do jisté míry pomáhá prodat něco, nad čím by mohl leckdo jen mávnout rukou. Na celou hru koukáte z ptačí perspektivy a z pomyslného pohledu hlavní hrdinky Abi. Ta opustí své útočiště a vydá se na velké dobrodružství do světa, který protkán mýty, bohy a postapokalyptickou tématikou.
Neofeud mixuje Blade Runner, Hru o trůny a totální šílenství
Že se nějaká point and click adventura vydá do kyberpunkového světa, to by mi až tak divné nepřišlo. Ani detektivní zaměření mi dech nevyráží. Ale když někdo do očividně bladerunnerovského košíku přihodí ještě politické intriky Hry o trůny a naprosto šílený ručně kreslený svět plný stěží pochopitelných postav a dialogů, pak už mi to přijde docela fascinující. A přesně to je případ Neofeud, která se nedávno objevila na Steam Greenlight.
Planescape: Torment: Enhanced Edition - recenze
Dávno skončené příběhy je lepší znovu neotevírat! I tak by mohl znít vzkaz pro autory „vylepšené“ edice Planescape: Torment, která se příliš nepovedla. Jedno z nejúžasnějších dobrodružství herní historie prošlo nemastným neslaným faceliftem, který namísto obsahu upravuje pouze technologii, a to ještě ne zcela uspokojivě. Smysluplnost celého projektu padá s absencí hodnotnějších změn, se kterými by se herní klasika vrátila v opravdu důstojné podobě.