LEVEL 274 zpovídá dva legendární tvůrce adventur a řeší grafiku otevřených světů
Venku to tak úplně nevypadá, ale věřte tomu. Jaro je tady. Spolu s jeho ne úplně povedeným startem ale přichází i zbrusu nový LEVEL 274, který vám snad ten nečas venku alespoň trochu vynahradí a zpříjemní. Pěkně v klidu a teple můžete usednout třeba k rozhovorům se dvěma adventurními legendami – tvůrcem Syberie Benoîtem Sokalem a autorem The Longest Journey a Dreamfall Ragnarem Tørnquistem. Vedle jejich povídání s Petrem Ticháčkem vám nabízíme i velké téma o problémech některých herních vývojářů s fenoménem early access, tedy her s předběžným přístupem, velký článek Jakuba Kováře o zákulisí přípravy velkých otevřených světů ve hrách nebo pohled na novou generaci grafických karet od Nvidie a AMD. Zkrátka, nový LEVEL je tady a vy byste si ho určitě neměli nechat ujít!
!function(f,b,e,v,n,t,s){if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};if(!f._fbq)f._fbq=n;
n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,
document,'script','https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
fbq('init', '234572886741524');
fbq('track', "PageView");
Outlast 2 vás vyděsí k smrti příští týden společně s kolekcí všech Outlast her
Demo Outlast 2 jste už vyzkoušeli, a pokud jste odolali s tím, že si raději počkáte na plnou verzi, tak jste se dočkali. Pokračování úspěšného hororu vyjde na PC, PlayStation 4 a Xbox One už 25. dubna.
Fight Club #322: Hekající skála
Ještě jednou se divákům a posluchačům omlouváme za zmatky ohledně Fight Clubu #321. Holt jsme se nechali vypéct updatem pro Windows 10, který z našeho vysílacího stroje udělal nepoužitelnou snůšku počítačových komponent. Všechno jsme ale v mezičase opravili, takže natáčení Fight Clubu #322 už probíhalo podle obvyklého scénáře. Co jsme v něm probírali, a jaké bylo obsazení?
Přehled nových deskovek: Japonsko, Portoriko a ...Warhammer
Během uplynulého měsíce deskovkami zahýbala Great Western Trail (viz článek). Poté se hladina utišila klamným pocitem lenosti a nudy. Jenže se až k obzoru polehounku zdvihá a hádám, že brzy dosáhne stavu živelné pohromy. Přestože už se těším na Teraformaci: Mars, odloženou na květen, kult Cthulhu, prosakující druhou edicí Mansion of Madness nebo lokalizovanou Scythe, jsem rád, že ještě před všemi těmito novinkami byl čas pobavit se s kousky, které vám představím v tomhle článku.
V adventuře Peregrin vyjednáváte o míru se samotnými bohy
Puzzle adventura Peregrin sice staví na příběhu a hádankách, ale na první pohled zaujme její vizuální stránka. Proč? Protože nad davem jiných her vyčnívá, a do jisté míry pomáhá prodat něco, nad čím by mohl leckdo jen mávnout rukou. Na celou hru koukáte z ptačí perspektivy a z pomyslného pohledu hlavní hrdinky Abi. Ta opustí své útočiště a vydá se na velké dobrodružství do světa, který protkán mýty, bohy a postapokalyptickou tématikou.
Neofeud mixuje Blade Runner, Hru o trůny a totální šílenství
Že se nějaká point and click adventura vydá do kyberpunkového světa, to by mi až tak divné nepřišlo. Ani detektivní zaměření mi dech nevyráží. Ale když někdo do očividně bladerunnerovského košíku přihodí ještě politické intriky Hry o trůny a naprosto šílený ručně kreslený svět plný stěží pochopitelných postav a dialogů, pak už mi to přijde docela fascinující. A přesně to je případ Neofeud, která se nedávno objevila na Steam Greenlight.
Planescape: Torment: Enhanced Edition - recenze
Dávno skončené příběhy je lepší znovu neotevírat! I tak by mohl znít vzkaz pro autory „vylepšené“ edice Planescape: Torment, která se příliš nepovedla. Jedno z nejúžasnějších dobrodružství herní historie prošlo nemastným neslaným faceliftem, který namísto obsahu upravuje pouze technologii, a to ještě ne zcela uspokojivě. Smysluplnost celého projektu padá s absencí hodnotnějších změn, se kterými by se herní klasika vrátila v opravdu důstojné podobě.
Návrat mechanických klávesnic
Většina dnešních hráčů začínala na klávesnici, která měla výrobní cenu pytlíku chipsů i s 50 % přidaného vzduchu zdarma. Vedle ceny měly pravděpodobně všechny i stejnou konstrukci - gumovou membránu. Pokud ale patříte mezi služebně starší ročníky, možná dodnes s láskou vzpomínáte na takzvané mechanické klávesnice, zejména na jejich neuvěřitelnou odolnost a spolehlivost. A právě díky těmto neopakovatelným vlastnostem se mechanické klávesnice začínají pomalu vracet zpět na výsluní.
Začíná otevřená beta Warhammer 40,000: Dawn of War III
Pokud si chcete ještě před vydáním Warhammeru 40,000: Dawn of War III vyzkoušet, jak funguje nová koncepce multiplayeru (psali jsme o ní víc zde), máte možnost. Stačí se zaregistrovat na oficiálních stránkách a následně se pustit do multiplayerového zápolení v rámci otevřené bety. Ta potrvá až do 24. dubna, takže můžete vesele vraždit orky, eldary a mariňáky celý večer. Co vše v betě najdete oproti plné hře, si můžete přečíst zde.
Starbreeze vidí svoji budoucnost v titulech pro víc hráčů: „Singleplayer nám na výplaty nevydělá“
Starbreeze Studios byli svého času známí především díky povedeným singleplayerovým hrám. The Chronicles of Riddick: Escape from Buther Bay, Assault on Dark Athena, nebo The Darkness. Jenže pak přišla Payday 2 a singleplayer to měl pod hlavičkou studia spočítáno. Multiplayerovka Payday vydělává Starbreeze tolik, že prý nemáme čekat další hru pro jednoho hráče. S nimi totiž podle zástupců studia nejde platit účty.
Svět surrealistické plošinovky PsychoDelia je plný neonu a podivnosti
Při sledování traileru na plošinovku PsychoDelia mě přepadla nečekaná, ale o to neodbytnější myšlenka: „Takhle nějak by mohlo vypadat peklo.“ Neumím to uspokojivě vysvětlit, ale rozhodně existuje spojení mezi mým silně znepokojeným pocitem a totálně psychedelickou krajinou, v níž se střídá neon, černobílé pasáže a surrealistické rostliny i živočichové. A ta hudba… tak ta tedy také ničemu nepomáhá.
Retro GamesPlay – hrajeme stealth akci Syphon Filter z PlayStation 1
Přestože série Syphon Filter nikdy nepřekročila hranice PlayStation platforem a nestal se z ní globální hit, někdejší majitelé první verze konzole PlayStation vzpomínají na dobrodružství Gabriela Logana s láskou. Přestože hra, respektive celá série, získala časem neprávem nálepku „zápaďáckého“ klonu Metal Gear Solid, nabídla už v prvním díle hráčům příběhově napínavou a herně zajímavou kombinaci stealthu, střílečky a akční adventury, která s dílem Hidea Kojimy neměla nikdy nic moc společného. Snad jen výraznou hlavní postavu, kterou si představíme v našem retro gamesplayi.
Police Stories připomíná top-down verzi legendární SWAT 4
Každý, kdo někdy hrál vynikající taktickou střílečku SWAT 4, si určitě pamatuje na neustálé dilema – zabíjet zločince a strpět negativní body, nebo se je snažit zatknout a doufat, že vám během toho neustřelí hlavu? Stejnou otázku vám klade chystaný top-down titul Police Stories, v němž se spolu s AI partnerem vydáte čistit město od kriminálníků.
The Executioner vás nechá popravovat, mučit a mrzačit lidi
The Executioner lze na první pohled zaškatulkovat jako jednu z těch her, které bychom tu bez Kickstarteru neměli. Sotva totiž nějaký vydavatel dá peníze do hry, která je detailním, byť jen textovým, simulátorem kata a mučitele v jedné osobě. The Executioner působí svým námětem natolik unikátně, že by mohl svou brutálností, krutostí a nekompromisním přístupem k mučení a popravám jistou skupinu hráčů oslovit.
Middle-Earth: Shadow of War ukazuje, že hraničář Talion je prvotřídní predátor
Middle-Earth: Shadow of War zatím vypadá jako správný druhý díl – větší, lepší a promakanější, než předchůdce Shadow of Mordor. Sice mám svoje výhrady k přítomnosti pevnosti Minas Ithil, kterou Nazgûlové po dvouletém obléhání dobyli už kolem roku 2000 Třetího věku, tedy skoro tisíc let před událostmi hry… No ale to je nakonec všem kromě pár tolkienologů úplně jedno. Většinu hráčů spíš asi zajímá, jakými úžasnými schopnostmi tentokrát můžete masakrovat hordy skřetů. Částečnou odpověď na tuhle otázku poskytuje nové video od IGN.
Ukázka soubojů z The Surge silně připomíná Lords of the Fallen
Deck13 se připravují na vydání svého sci-fi akčního RPG The Surge a po minulém traileru, který se věnoval primárně kořisti z boje, ukázali přímo boj. Asi není nijak překvapivé, že hra silně evokuje jejich předchozí titul Lords of the Fallen, který byl ovšem esteticky ryzím fantasy. Jelikož The Surge stojí na sci-fi nohách a estetice, která vychází z pracovních strojů a exoskeletárních obleků, vizuální dojem je jiný a nejsem si úplně jistý, zda je to k lepšímu.
GTA Online brzo rozšíří závody autíček ve stylu Micro Machines
Retro dneska frčí, a tak bylo jen otázkou času, než se vlna nostalgie dotkne i GTA Online. Doufal jsem, že by celá hra mohla být předělána do devadesátkového pixel artu a naportována na Amigu, ale bohužel – nakonec z toho bude pouze nový závodní mód Tiny Racers pro GTA Online, v němž se předhánějí autíčka pěkně z tradičního pohledu seshora. V takovém scénáři samozřejmě nemohou chybět nemožné dráhy a šílené power-upy.
Kona - recenze
Kanada, to není jen země plná milých lidí a javorového sirupu. Velkou část země tvoří nebezpečná příroda, kde každý krok může být ten poslední, a málokdo by se do těchto míst dobrovolně vydal beze zbraně. Podobné myšlenky má i detektiv Carl Faubert, který je na cestě do malé vesnice právě na severu Kanady. Nejede si sem ale odpočinout, pozval si jej významný podnikatel, kterému neznámí vandalové poničili majetek, a on cítí, že by se mu hodil bodyguard. Po cestě však do Carla málem nabourá protijedoucí auto, a navíc jej zastihne bouře, která celé okolí zahalí pod sněhovou pokrývku. Vskutku ideální první pracovní den.
Smrt na jeden zásah – samurajská bojovka Slice, Dice & Rice se vydala cestou realistických soubojů
Připadají vám ukazatele životů ve hrách otravné? Mně vlastně ani moc ne, a to je právě to, na čem se neshodnu s malým polským studiem Dojo Games. Jejich samurajská 2D šermovačka Slice, Dice & Rice se totiž chlubí právě tím, že žádná podobná počitadla nepotřebuje. K čemu taky, když svého soupeře většinou pošlete do věčných lovišť jedinou ranou?
Tvůrci stealth RPG Seven si dávají záležet na netradičním hudebním doprovodu
Když už si dáte tu práci sestříhat více než tři a půl minuty dlouhý trailer, který předvádí váš pozoruhodný svět a dynamický soubojový systém, rovnou k němu přihoďte i famózní muziku. Tohle (velice specifické) pravidlo neuniklo polským vývojářům stealth RPG Seven: The Days Long Gone, kteří své záběry spárovali se zbrusu novou písničkou Keepers od youtubového virtuóza Gavina Dunna, známějšího pod pseudonymem Miracle of Sound. Výsledek rozhodně stojí za zhlédnutí (a poslech).