Holy Potatoes! We’re in Space?! - recenze

Neohrožená posádka vesmírných brambor, dýní a jednoho pórku úspěšně procestovala celou galaxii. Obešlo se to bez traumat, cestou jsme zničili několik lodí prohnaných Mrkváčů. Hlavně se ale našly kosmické zahradnické nůžky a moje posádka si zdárně prostříhala cestu až k Šípkové Růžence, která hned po mém odletu proměnila v uctívačku lovecraftovských Prastarých. A dál to začíná být lehce matoucí.

Update pro Torment: Tides of Numenera zjednoduší souboje a opravuje plno chyb

Torment: Tides of Numenera je vynikající, netradiční příběhové RPG, ale tak jako v každé jiné hře, i tady hráči po vydání objevili nějaké ty chyby a nedodělky. Dobrou zprávou pro všechny cestovatele do Sagus Cliffs a okolí je fakt, že studio inXile si připravilo update, opravující hromadu problémů od zvukových bugů přes plynulost hry až po nevyhnutelné překlepy.

Simulace útěku z vězení The Escapists 2 vás zavede i na Divoký západ

Co dělat, když vás posadí za mříže, ale vy jste docela nevinní? Samozřejmě utéct! A kdybyste náhodou vinní byli? Pochopitelně zdrhnete taky. Útěk a jeho plánování je totiž tou nejzábavnější aktivitou, které se ve vězení můžete oddávat. Taková je aspoň premisa The Escapists 2, hry, v níž se nejrůznějšími způsoby pokusíte diskrétně opustit střežené objekty, tentokrát na rozdíl od jedničky spolu s kamarády. A jak ukazuje trailer, pokračování přinese ještě jednu novinku – mapu z Divokého západu. 

Za měsíc se pustíte ve virtuální realitě Detached do souboje v chladném vesmíru

Obrýlit se, posbírat kuráž, a hurá do děsivého vesmíru! Detached, hra pro virtuální realitu (bez ní si ji nezahrajete), v níž musíte přežít na rozbořené mateřské lodi buď sami, nebo v PvP módu proti jinému hráči, vyjde už 18. května. Nabídne podporu HTC Vive, Oculus Rift i OSVR včetně ovladačů Oculus Touch a měla by přinést hutnou dávku osamělosti, odůvodněného pocitu nebezpečí a logických hádanek. Abyste se do hry ještě víc vžili, čeká vás volný pohyb i s přidruženým rotováním, náhlou akcelerací, volnými pády atd. To je možná dobrá zpráva pro ponoření do hry, ale opravdová jobovka pro váš žaludek.

Everspace před květnovým vydáním rozšířili noví emzáci

Na jednoduchou otázku „Kdy vyjde vesmírná střílečka Everspace?“ až doposud neexistovala uspokojivá odpověď. Snad začátek letošního roku, nebo obecněji první kvartál…? Zkrátka nic jistého, nač by se člověk mohl spolehnout. Jenže téhle nejistotě byla konečně učiněna přítrž. Everspace k vám nadsvětelnou rychlostí dosviští 26. května. Aby bylo čekání o něco snesitelnější, tvůrci z Rockfish Games zároveň vydali poslední velký update early access verze, který přinese propracovanější kokpit a prastaré, nesmírně mocné mimozemšťany.

První DLC pro Nier: Automata obsahuje arénový mód a unikátní korporátní bossy

Nier: Automata se v mém osobním žebříčku aktuálně řadí mezi největší kandidáty na zážitek roku a to hned kvůli několika faktorům. Jsem si jistý, že nové DLC, které nese nierovsky typický název 3C3C1D119440927 na tom moc nezmění, protože neprohlubuje ty aspekty hry, které jsou na ní nejlepší, ale rozhodně může poskytnout dost spíše odpočinkové zábavy. Arénový mód v místním Colosseu nabídne několik soubojů a v jejich rámci obsažené kosmetické odměny.

Čínský gigant Tencent chce se svou herní platformou konkurovat ve světě Steamu

Čínský herní trh je většinou uzavřený v tom smyslu, že až na pár výjimek jeho produkce míří na čínský, potažmo východoasijský trh. Západní společnosti si moc nestěžují, protože místní velké společnosti by mohly představovat výraznou konkurenci, ale tomuto klidu může být konec. Čínský gigant Tencent, o němž nepíšeme poprvé, totiž zvažuje expanzi své distribuční platformy WeGame do celého světa.

Prvních pět hodin v Life is Feudal: MMO z vás rytíře neudělá

Jak Adam informoval v únoru, Life is Feudal: MMO se chystá na uzavřenou betu. MMO je opravdu masivně onlinová verze hry, kde se v jednom světě mohou potkat tisíce hráčů oproti čtyřiašedesáti v aktuální verzi Your Own, plus je zde několikanásobně větší svět. Abyste se mohli duševně i teoreticky připravit na betu, vývojáři z Bitboxu připravili video, ve kterém předvádí, co budete prvních pět hodin ve hře dělat.

Star Wars: Battlefront II nabídne vesmírné souboje i kampaň za Impérium

DICE se rozhodli experimentovat a zároveň splnit přání hráčů, která v prvním Battlefrontu nezvládli. Rozšířený trailer totiž potvrzuje, že kampaň odehrajete za velitelku imperiálních speciálních jednotek Inferno Squad jménem Iden Versio. Ta na Endoru přihlížela explozi druhé Hvězdy smrti, stala se jedním z hlavních aktérů boje Impéria proti Rebelům a zároveň tak byla svědkem vzniku Prvního řádu. Takže ano, zahrajete si za „ty zlé,“ přesně v duchu TIE Fighter.

Nový díl herního pořadu Games TV mapuje hry nejen o syrské válce

Nedávný chemický útok v syrském Idlíbu byl děsivou připomínkou, že tamní nepřehledný konflikt zuří už sedmým rokem. Jak se k němu, a obecně k válkám současnosti, za tu dobu postavily hry? Právě tuhle nelehkou otázku si klade nový díl našeho herního pořadu.

Train Mechanic Simulator 2017 - recenze

Simulovat se dá leccos, třeba i nemoc, viďte? Jen o tom neexistuje žádná hra, což je zvláštní, protože počet různých druhů nepříčetných simulátorů určitě neklesá. Dělá a vydává je dnes každý, kdo kašle na recenze a hodnocení – naše i hráčské. Nutno přiznat, že Train Mechanic Simulator 2017 patří aspoň mezi ty méně pošetilé žánrovky. Z určitého úhlu pohledu je to vlastně docela slušná směs hříčky na kutily a dopravní simulace. K dokonalosti má ale pořád zatraceně daleko.

Dojmy z hraní: P.A.M.E.L.A. se hraje jako survival verze System Shock

Osamělý přeživší se probírá z objetí hibernační kóje. Stanici postihla neznámá katastrofa, ráj se proměnil v peklo a trosky původních obyvatel jdou hrdinovi bez milosti po krku. Kolikrát už jsme tu měli podobnou premisu? A co je horší, vážně potřebujeme zase další survival? Oči obrácené v sloup ale, zdá se, nejsou v případě lehce hororového sci-fi P.A.M.E.L.A. namístě, protože tvůrci sice berou provařený základ, ale pracují s ním poměrně zajímavým a svěžím způsobem.

Mafia III: Faster, Baby! - recenze

Není potřeba sáhodlouze připomínat, že Mafia III nedopadla zrovna dvakrát slavně. Byla to průměrná městská akce, která sotva držela pohromadě, nudila opakováním obsahu, a dokonce jsme ji (společně se čtenáři) prohlásili za zklamání loňského roku. Tvůrci se, dle vlastních slov, snažili v příběhovém DLC Faster, Baby! vyjít vstříc stížnostem a požadavkům fanoušků. Jak moc se svým přídavkem opravdu trefili, kam bylo potřeba, je nicméně diskutabilní a do jisté míry subjektivní.

Fight Club #321: VR v praxi

Zákeřný update Windows 10 na našem streamovacím počítači způsobil tento týden takové technické problémy, že jsme nemohli po dlouhé době vysílat Fight Club naživo. I bez vašeho dohledu jsme se ale do natáčení pustili, takže se můžete mrknout na záznam podcastu, jehož hlavním tématem byla virtuální realita. Do studia totiž dorazil majitel první pražské VR herny Marek Ďuriš.

Dojmy z hraní: Prey má všechno - plánování, utíkání, skrývání i hektické přestřelky

Plížil jsem se rozbořenou chodbou vesmírné stanice Talos-1 a tajil dech. Oči mi co chvíli sjely k velkému francouzskému klíči, který jsem používal jako nouzovou zbraň na blízko. V inventáři mi sice ležela pistolka a zbraň, co střílí lepidlo, ale náboje? Veškeré žádné. A v tu chvíli jsem to spatřil. Na jednom ze stolků byly vedle sebe položené dva nevinně vypadající hrníčky na kafe. V duchu jsem bojechtivě zařval, vrhnul se na hrnky a začal do nich bušit jako šílenec v očekávání, že jeden z nich se co nevidět promění v mimozemšťana. Nestalo se. Jedinou obětí celé situace bylo pár kusů porcelánu.

Tea Club #27: Filip Dušek o 4X strategii Children of the Galaxy

Již čtyři roky vyvíjí Filip Dušek 4X strategii Children of the Galaxy, ve které se obrací na velikány žánru jako je Stallaris, Galactic Civilization nebo Endless Space. Zároveň přidává řadu systémů, které objevování, bitvy a kolonizování osvěžují. Jeden příklad za všechny: tahové souboje s jednotkami, kterým se v průběhu tažení vylepšují statistiky. Pro Filipa jde sice o první vlastní hru, ale zkušenosti nasbíral již ve společnosti 2K a studiem žánrových souputníků. V našem Tea Clubu se zmiňuje i o tom, proč je výhodné dělat programátorské video streamy.

2Dark - recenze

“Necháme tatínka postavit stan a půjdeme do temného lesa pro dřevo.” Klasická rodinná dovolená kdesi v lesích, však to možná znáte. Spousta nadávek při zatloukání stanových kolíků, ale najednou bum. Manželka mrtvá, děti někdo unesl a sedm let uteklo jako voda. Dlouhé roky nekvalitního života se na detektivu Smithovi těžce podepsaly, ale už chybí jen několik krůčků k odhalení zločinecké organizace, která má únosy dětí na svědomí. Vítejte v Gloomywoodu, líhni zvrhlíků.

Hlavní hrdina Sniper: Ghost Warrior 3 je nebezpečný zabiják

Když pominu absurdní scénu s hlavou, která se rozletí jako kamenný blok, a ne jako… hlava, jde nový trailer na Sniper: Ghost Warrior 3 povedený. Má spád, styl, dynamiku, ale rozhodně bych si jej nespojoval se hrou, v níž je důležité plížení se, odhadování trajektorie střely a obecně opatrnější postup. Jenže poselstvím klipu je, že jste nebezpečný zabiják, který klidně dokáže jednou střelou zabít dva lidi.

Slovenské akční RPG Moonfall ve stylu Golden Axe vyšlo na Steamu

Při pohledu na video ze slovenského 2D RPG Moonfall se nejde vyhnout srovnání s Golden Axe. Tvůrci ze slovenského studia Fishcow jej zasadili do industriálního gotického světa Terra Nihil, čemuž odpovídá i celková vizuální stylizace hry. Jak moc to funguje i z hlediska hratelnosti si můžete vyzkoušet na vlastní kůži, protože Moonfall vychází dnes na Steamu za sympatických 8,5 eura. 

Krásná adventura Rime bude vyprávět příběh beze slov

Jak ve svém článku rozebíral Adam, kolem vydání puzzle adventury Rime panují určité zmatky. Hra sice oproti původním plánům nevyjde jen na PlayStation 4, ale také na Xbox One, PC a Switch, jenže právě na konzoli od Nintenda bude z nějakého důvodu dražší a se zpožděním, což je docela zvláštní. Pojďme však radši obrátit pozornost k jádru pudla – co je vlastně zač ona, na dlouhé roky polozapomenutá, hra? Na některé otázky vám odpoví nejnovější vývojářský deníček zabývající se uměleckým ztvárněním a hudbou.