Ubisoft odhaluje plány s další Splinter Cell hrou

Od vydání posledního dílu stealth akce Splinter Cell s podtitulem Blacklist uběhly již 4 roky. Tato „pauza“ by mohla v podstatě znamenat dvě věci – Ubisoft buď na značku zanevřel, nebo jsou přípravy nového dílu v plném proudu. Vzhledem k absenci hry na výstavě E3 by se nabízela spíše první možnost, ale CEO Ubisoftu Yves Guillemot v rozhovoru převážil misky vah k možnosti druhé. Další Splinter Cell bude, jen ne hned.

E3 2017 dojmy: Mount & Blade II přinese skvělé změny ve všech aspektech bitev

Stovka jezdců mezi dunami zvedá malá oblaka prachu, v kruhu objíždí pomalu postupující šik pěchoty a zasypává jej šípy. Na monitoru vyskakují čísla s uděleným poškozením, a pak přijde rozkaz přestat protivníka ohlodávat luky a zaútočit. Do ruky šavle a jakmile koně rozrazí nepravidelné řady soupeře, nastává masakr. Podobný popis by mohl patřit k jakékoli Mount & Blade hře, jen s výjimkou oblaků prachu a rozkazů. Trojice bitev v Mount & Blade II: Bannerlord ale ukázala, že už tak skvělý systém tvůrci z TaleWorlds ještě vylepšili.

Howard Phillips Lovecar připomíná první GTA s kultisty a Prastarými

Cthulhu je stále v kurzu. V různých, většinou parodických, podobách se s tímto chapadlatým monstrem setkáváme v herním světě až neuvěřitelně často, byť je málokdy součástí opravdu povedené hry. Ale možná se blýská na lepší časy díky slibně vypadajícímu hororu Call of Cthulhu: The Offical Video Game. Než ten však vyjde, můžete si vyzkoušet předběžný přístup projektu Howard Phillips Lovecar, který na mistrovy děsivé příběhy nahlíží z hodně netradičního pohledu.

Asasíni se vplížili na mobily! Ezio půjde lovit templáře v Assassin’s Creed Rebellion

Seno milující vrahové ze série Assassin’s Creed si sice dali docela dlouhou pauzu, ale letos se vrací v plné parádě. Především se samozřejmě podíváme do Kleopatřina Egypta v Assassin’s Creed Origins, a jako takovou přílohu, nebo vlastně spíš předkrm, si Ubisoft připravil Assassin’s Creed Rebellion. Jedná se o mobilní free to play titul, ve kterém si sestavíte své vlastní bratrstvo asasínů a vydáte se kazit templářské pikle.

Do všech verzí Diablo III dorazil Nekromancer i se svými kostlivci

Witch Doctor si může konečně dáchnout. Nikdy sice Necromancera vyloženě nesuploval, nicméně to byl právě on, kdo byl k jedné z nejoblíbenějších postav z dvojky přirovnáván. Trvalo to několik dlouhých let (Diablo III vyšlo už v roce 2012), ale teď je starý známý vyvolávač kostlivců s oblibou ve vybuchování mrtvol konečně zpátky.

Adventura Somerville od tvůrce Inside ukáže, jak vypadá život po úspěšné mimozemské invazi

Není tak docela zvykem, aby se šéf a spoluzakladatel úspěšného herního studia vytratil hned po kriticky nadšeně přijatém projektu. Přesně takový scénář se však naplnil u vývojářů studia Playdead, autorů černobílé skákačky Limbo, které po vydání výtečného depresivního hororu Inside opustil Dino Patti. A po roce je známo, na čem tenhle chlapík momentálně pracuje. Spolu s animátorem Chrisem Olsenem vytváří sci-fi akční adventuru Somerville, v níž očima několika klíčových postav zažijete následky mimozemské invaze.

V Beyond Good & Evil 2 si můžete svého hrdinu stvořit klidně ze žraloka či tygra

Jednou ze silných stránek Beyond Good & Evil byly a i z pohledu dnešního hráče stále jsou unikátní postavy. V tom by možná až příliš ambiciózní dvojka polevit neměla a je sympatické, že se vývojáři snaží naplnit obří vesmír o zatím neznámém počtu planet unikátními a trhlými charaktery. Pestrá směska exotů nebyla v traileru jen na parádu, celý ansámbl má být „srdcem i duší“ celé hry. Každá z postav bude mít také vlastní minulost, motivace i názory.

Zakladatel Arkane Studios po 18 letech opouští branži, nechává za sebou Dishonored i Prey

Raphael Colantonio, zakladatel Arkane Studios a kreativní ředitel u projektů Dishonored a Prey, se rozhodl po 18 letech ukončit své působení v herní branži a začít se věnovat rodině. Jeho cesta v herním průmyslu začala v roce 1999, kdy si mladý Raphael Colantonio založil vlastní vývojářské studio Arkane. Svou první hru Arx Fatalis vydal o tři roky později v listopadu 2002 a i když měla nějaké ty mouchy, fandové RPG žánru na ni stále vzpomínají.

Tycoon zábavního parku Planet Coaster dostal obří letní update s ohňostroji

Planet Coaster je dost možná tím nejpromakanějším tycoonem vůbec. Alespoň co se svobody v tvorbě týče. Obsáhlé možnosti při stavbě horských drah jsou samozřejmostí, ale zdaleka ne tím jediným, co hra nabízí. Široké možnosti máte při tvorbě cestiček, úpravě stánků, formování terénu, ale i po stránce manažerské. Obsahu je opravdu hodně, nicméně vývojáři z Frontier Developments ještě mají pár es v rukávu, která tahají v aktuálním letním updatu.

Dolovací skákačka SteamWorld Dig 2 se kromě Switche podívá i na PC a PS4

SteamWorld Dig 2 by šla asi nejsnáze popsat jako akčnější a graficky mnohem detailnější verze Terrarie. Prokopáváte se půdou, vyhýbáte se pastím, bojujete s nepřáteli, vylepšujete se a hlavně hledáte poklady. Hra byla původně oznámená pouze pro Nintendo Switch, ale nyní jsou potvrzeny další dvě platformy – Steam a PlayStation 4. Zbylé konzole se možná také dočkají.

Na GOGu probíhají velké týdenní slevy, ke svému nákupu dostanete Double Dragon Trilogy

Léto je už tradičně největším svátkem snad všech hráčů. Jde totiž o období, kdy se dva giganti Steam a GOG předhánějí v počtu zlevněných titulů a výši samotných slev. Jen ať se klidně perou, protože z toho těžíme převážně my. Byť asi počet zlevněných titulů kraluje na straně Steamu, GOG na druhou stranu nabízí v tomto případě hned tři hry zdarma k vašemu prvnímu letnímu nákupu.

Znovuzrozená onlinovka Secret World Legends je tady

Onlinovka Secret World se po pěti letech konečně dočkala své free-to-play verze, a to rovnou přepracované. Původní hra poběží i nadále na vlastních serverech, ale už se pravděpodobně nedočká moc velké podpory. Zato Secret World Legends by teď měla poměrně frčet, pokud se jí tedy povede nalákat spoustu hráčů.

Blitzkrieg 3 - recenze

Druhá světová válka se vrací do módy, alespoň ve hrách. Zejména zavedené série se do tohoto úseku historie začínají pomalu ale jistě vracet a zřejmě největší takový návrat můžeme očekávat od Call of Duty: WWII. Pokud se ale necítíte na hrůzy války tváří v tvář, možná bude lepší na celé bojiště nahlédnout shora – v realtimové strategii. V tomto žánru se po dlouhé absenci setkávají dva odvěcí rivalové v podobě Sudden Strike 4 a Blitzkrieg 3. První jmenovaná hra však vyjde až 11. srpna, zatímco Blitzkrieg 3 se pokoušela získat přízeň hráčů celé dva roky v předběžném přístupu. Moc se jí to zrovna nedařilo a obavy z kvality výsledné hry tak byly na místě. Nakonec to ale nedopadlo vůbec špatně.

Dalšími hrdiny Agents of Mayhem jsou modelka, imunoložka a psychopatický fotbalista

Ztřeštěná městská akce Agents of Mayhem představuje nové trio hrdinů. Jednu dost šílenou partičku jsme tu již měli. Její členové pirátka, pornoherec a chodicí destrukce si říkali Franchise Force a dokázali nám, že se hra drží svého duchovního předchůdce Saints Row. Nová trojka si říká Bombshells a nečekejte, že by její členové byli méně šílení

Vyhrajte iPhone 7 v letní investiční soutěži!

Hrajte o iPhone 7 a peněžní vklady v letní investiční soutěži. Naučte se obchodovat s virtuálními penězi na počítači, telefonu nebo tabletu se světovými měnami, různými komoditami a akciemi.

Anthem se přístupem k žánru podobá spíš Star Wars než Mass Effectu

Pět let jsme čekali na oznámení nové značky studia Bioware, respektive jejího edmontonského týmu, který stojí za původní trilogií Mass Effect. Hra nese název Anthem a k jejímu představení došlo na letošní výstavě E3. Z prezentovaných záběrů převládají u nás v redakci spíše rozpaky, než nadšení. Hlavně proto, že nebylo zcela jasné, čím chce Anthem vlastně být. Na to poskytl odpověď generální manažer Bioware Edmonton Aaryn Flynn v rozhovoru pro CBC.

Budovatelská strategie Aven Colony bude mít na konzolích speciální systém ovládání

„Teď zemřete, bídní červi!“ myslí si přerostlá mimozemská dešťovka, zatímco požírá půlku vaší kolonie, a vůbec si neuvědomuje tu očividnou ironii. Není zrovna nejbystřejší. Ale když ona to vlastně ani nepotřebuje. Stačí otevřít papulu, a budovy se hroutí. Chytračení zbývá na vás. Jste totiž manažerem kolonie v budovatelské strategii Aven Colony. Kolonie, která se musí vypořádat s místní faunou, s nespokojenými kolonisty, zásobami energie, jídla a prostě všemi k životu potřebnými věcmi. A na konzolích vám v tomhle nelehkém úkolu pomůže speciálně navržené kruhové uživatelské rozhraní.

LongPlay – Beyond Good & Evil #1

Beyond Good & Evil je zvláštní herní úkaz. Po svém vydání v roce 2003 sbírala jen samé pochvalné a oslavné recenze, ale komerčně zcela propadla. Dobrodružství Jade a jejích (většinou zvířecích) přátel při tom nezkoušelo nic zásadně nového nebo neznámého, co by mohlo hráče na první pohled odradit. Možná hra vyšla ve špatném čase, možná se Ubisoftu nepovedl marketing, těžko říct. Podstatné ale je, že si široká hráčská veřejnost postupně k Beyond Good & Evil našla cestu, a časem začala Ubisoft tlačit k tomu, aby firma nechala Michela Ancela vytvořit pokračování. Na to konto jsme se v uplynulých letech dočkali hned několikerého představení Beyond Good & Evil 2, ze kterého ale nikdy nic konkrétního nevzešlo. Naposledy k tomu došlo během E3 2017 a teprve uvidíme, jestli tentokrát Ancel své plány dotáhne do konce. Čeká jej dlouhá cesta, a my si mezitím připomeneme, proč vlastně pokračování chceme, čím byla Beyond Good & Evil výjimečná hra od prvního dne po svém vydání.

SNES se vrací! Nintendo vydá novou verzi slavné konzole spolu s dávkou legendárních her

Z nomenklatury produktů od Nintenda by se jeden zbláznil. Dovolím si připomenout například velmi intuitivně pojmenované New Nintendo 2DS XL vycházející letos v červenci. Ale pořád lepší, než název nově oznámené konzole Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System. Na to bude potřeba zkratka. Z celého jména jste ale už možná dekódovali, že půjde o novou a menší verzi starého dobrého SNES z roku 1992. Na jejím harddisku bude navíc předinstalováno 20 legendárních her a jedna dosud nikdy nevydaná – vesmírná střílečka Star Fox 2.

V RPG Pathfinder: Kingmaker můžete kralováním utopit klidně osmdesát hodin

Trvalo to půlku kickstarterové kampaně, ale podařilo se. Izometrické RPG Pathfinder: Kingmaker podle stejnojmenného světa pen & paper hry na hrdiny vybralo potřebného půl milionu dolarů a ještě mu zbývá dalších 15 dní na dosažení nějakých těch dodatečných cílů.