PlayerUnknown’s Battlegrounds na nové mapě zamíří do vyprahlé pouště
PlayerUnknown’s Battlegrounds. Šokující herní fenomén prodávající větší množství kopií než klonovači na planetě Kamino. Nikdo z našeho redakčního týmu se ještě tak docela neodhodlal vstoupit do stále se zužujícího světa explozivní a vysoce průrazné smrti, ale to se určitě brzo změní, zvlášť když budou vývojáři přidávat další a další lákadla – například zbrusu novou pouštní mapu.
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy – recenze
Nintendo má Maria, Sega Sonica a Sony Crashe Bandicoota. Svého času ikonického vačnatce, který válel na PSX, jen aby pak vývojáři nejen ze studia Naughty Dog rozmělnili kvalitně rozjetou sérii mezi řadu zbytečných pokračování a spin-offů včetně Team Racing, Bash, Twinsanity, Mutant Island a další kousky. Před těmito pokusy ale vyšla výborná jednička, neméně povedená dvojka a docela fajn trojka. Podle mého názoru jsou první tři hry z celé série nejlepší, a právě ty dostali fanoušci na zlatém podnose v rámci Crash Bandicoot N. Sane Trilogy pro PS4.
Modifikace Beyond Skyrim: Bruma rozšiřuje TES V: Skyrim o severní území regionu Cyrodiil
Minulý týden se připomenul dlouhá léta vyvíjený mod Tamriel rebuilt, který rozšiřuje krajinu TES III: Morrowind o nová území pevniny. A teď se ke slovu hlásí ještě ambicióznější projekt, který má TES V: Skyrim rozšířit o úplně celý kontinent Tamriel. Jeho malou, leč nezanedbatelnou část můžete konečně sami vyzkoušet.
Založte rodinu, oškubejte konkurenci: RPG Saelig vás zavede do středověkého Wessexu
Saelig na první pohled připomíná hromadu jiných her v předběžném přístupu, které soupeří o pozornost zahlcených hráčů. Otevřený, „živoucí“ svět (konkrétně Wessex 9. století), obchodování a bojování, stavba vlastních budov, válka s nájezdníky, a samozřejmě spousty a spousty nedodělků… Kde už jsme to jenom slyšeli? Ale jen co se na hru podíváte pěkně zblízka, zjistíte, že všechno není, jak se zdá. Tak zaprvé jde o singleplayer. Který obsahuje strategické prvky. Jsou tu vztahy, svatby, dynastie. A když umřete, pokračujete dál jako jedno ze svých dětí. Spíš než Rust tady vidím Mount & Blade říznutý střídmou dávkou Crusader Kings II.
Code Vein na záběrech ze hry připomíná Dark Souls říznuté anime
Akční RPG Code Vein má do svého vydání ještě hodně daleko. Proto se toho stále moc neví, zvláště o soubojovém systému, jehož fungování bylo letmo naznačeno v předchozích trailerech. Nové záběry z hraní víceméně potvrzují silnou inspiraci Souls sérií a nebo spíš podobným stylem boje a náročnosti, který najdete třeba i u Bloodborne nebo Nioh.
Netradiční RPG Path Out vypráví skutečný příběh mladého syrského uprchlíka
3. 7. 2017
|
Václav Pecháček
Je těžké si představit, jaký to musí být pocit, když vás brutální, chaotická, ve všech ohledech příšerná občanská válka vyžene z vaší domoviny do neznámé země, to všechno bez peněz, rodiny, přátel nebo pořádných jazykových znalostí. Je těžké plně pochopit pocity syrského uprchlíka. Ještě že existují hry, které oné empatii dokážou trochu napomoci. Jedna z nich se jmenuje Path Out, je postavená na kostře JRPG a seznámí vás se skutečným příběhem mladého umělce jménem Abdullah Karam.
Chytrý mix RPG a strategie Burden of Command stojí na obtížných velitelských rozhodnutích
Strategie z druhé světové války se po letech vracejí v plné parádě. Jen letos vyšla pokračování hned dvou ikon v podobě Blitzkrieg 3 a Sudden Strike 4 a třeba taková Call of Duty (byť to není strategie) se také vrací k tomuto historickému období. Ale žádná z výše zmíněných her a dost možná ani žádná ze všech ostatních neztvárnila či neztvární válku tak, jako chystaná Burden of Command od Green Tree Games.
Z Wikipedie jde udělat i textová adventura. Přesvědčte se sami
Wikipedia se v nestřežený okamžik snadno umí proměnit z užitečné studijní pomůcky v past, z níž není úniku. Proklikáváte se heslem za heslem, od Archiméda ke kudlance nábožné, a na každé stránce na vás vždy vykoukne něco zajímavého. Když pak odbije čtvrtá hodina ranní, uvědomíte si, že jste opět naletěli. Nezávislý herní vývojář Kevan Davis se tuhle hrozivou zkušenost rozhodl proměnit v browserovou hru. Tak vznikla Wikipedia: The Text Adventure.
Fight Knight spojuje bojovku s dungeonem do neobvykle chytlavého celku
Je tu další retro dungeon crawler. Ale neohrnujte hned nos, protože Fight Knight opravdu nepatří k běžným hrám tohoto žánru. Je sice krokovací, ale souboje probíhají v reálném čase. A rovnou zapomeňte na plejádu zbraní a ničivých kouzel. Vaší jedinou zbraní jsou totiž jen a pouze pěsti.
Kašlete na gravitaci a vyzkoušejte otevřenou betu střílečky LawBreakers
Cliff Bleszinski, tvůrce původní trilogie Gears of War, brzy vydá svou novou střílečku LawBreakers. Dojde k tomu 8. srpna na PC a PlayStation 4, ale do 5. července máte na PC možnost zkusit si hru v otevřené betě. Jelikož jde o týmovou multiplayerovou střílečku, je před potenciální investicí do hry lepší si vyzkoušet, zda vám zrovna její styl sedne. Tím spíš, že LawBreakers sází především na netradiční hrátky s gravitací.
Dojmy z hraní: česká 4X strategie Children of the Galaxy je zábavná už v early accessu
Když se řekne česká hra, každého hned napadne první Mafia, série Arma, Vietcong nebo Hidden & Dangerous. Všechno jsou to tituly, které v době vydání šly vlastní cestou a nekopírovaly světové trendy, stejně jako simulace od Bohemky, kamiony od SCS nebo kreslené adventury z Amanita Design. A mezi podobně "tvrdohlavé" tituly se řadí i 4X strategie Children of the Galaxy od Filipa Duška z Empty Keys, která je už nějakou dobu k mání v předběžnému přístupu na Steamu. Stojí hra za pozornost fanoušků 4X strategií? Strávil jsem v ní několik hodin, abych na tuto otázku mohl odpovědět.
Krvavá tahovka Sword Legacy: Omen se odehrává v rozervané Británii před narozením krále Artuše
Grafický styl tahové strategie Sword Legacy: Omen mají vývojáři z brazilského studia Firecast zvládnutý pěkně, což je možná jeden z důvodů, proč se projektu ujali vydavatelé z firmy Team17. Stejně dobře je však mohla přitáhnout i příběhová premisa, v níž čtveřice dobrodruhů včetně padlého rytíře Uthera a čaroděje Merlina prochází pre-artušovskou Británií a krvavě se probíjí cestou za ztraceným mečem Excaliburem.
Fight Club #331: SNES dnes
V dalším letním dílu našeho podcastu Fight Club si Martin, Petr, Pavel a Adam povídali nejenom o aktivitách Nintenda (Mini SNES), ale i o kauze okolo nástroje OpenIV pro GTA V a pozastavili se také nad odchodem Rafaela Colantonia, zakladatele Arkane Studios, do snad dočasného herního důchodu.
Vyzkoušejte demo graficky výrazné hry The Mind’s Eclipse
Adventura The Mind’s Eclipse není na začátku svého vývoje, jak by se dalo soudit z úvodního obrázku. Nejedná se totiž o skicu nějakého prvotního návrhu, ale o neotřelý grafický styl jinak poměrně klasické hry, která je téměř hotová a vyjít by měla ještě během léta. Co vás v ní čeká?
Flotilu vesmírné onlineovky Star Conflict rozšířila speciální inženýrská loď
Vesmírná onlineovka Star Conflict sice nepatří mezi nejhranější hry současnosti, ale své věrné publikum rozhodně má. Tvůrci ze studia Star Gem proto hru dále rozšiřují, zrovna nedávno o obsah DLC Engineer Evolved, které přináší spoustu novinek. Třeba o další typ „evoluční“ lodi, která se vám vyvíjí pod rukama. Souběžný update však navíc vylepšuje systém herního trhu.
Micro Machines World Series přináší automobilovou válku do vašich obýváků
Codemasters se skrze Micro Machines World Series snaží po 11 letech od vydání poslední hry vrátit zašlou slávu sérii závodních her s angličkáky, jejíž počátky sahají až do roku 1991. Nutno uznat, že podobné hry současný trh nenabízí a Micro Machines World Series si bere to nejlepší ze svých předchůdců, zabaluje to do slušivé grafiky a navrch přidává i něco nového. Bude to stačit na dobrou zábavu? Uvidíme, snad ano.
Hry zdarma: klon System Shocku, nemocnice pro duchy a zábavné stavění města
V dalším přehledu her, které jsou všem zájemcům k dispozici zdarma, zaujme “drážní” simulace, která jednou možná překoná Transport Tycoon, nový druh interaktivní fikce, dojemná story ve špitálu pro duchy nebo děsivá hra s prvky System Shock a Alien: Isolation.
Raphael Colantonio opustil herní byznys kvůli neustávajícímu tlaku, negativnímu i positivnímu
Pár dní zpátky jsme informovali o nečekaném odchodu zakladatele Arkane Studios z herní branže. Tehdy Colantonio zmiňoval jako hlavní důvod touhu věnovat se více své rodině, převážně synovi. Teď se ale tenhle vývojářský matador rozhodl podělit se o své pocity a důvody odchodu.
Last Day of June vám koncem srpna odpoví na otázku, zda může láska změnit minulost
„Každý z nás má svůj vysněný videoherní projekt nebo alespoň určitou představu o hře, kterou by si rád zahrál, ale zatím mu ji nikdo nenabídl,“ psal Petr ve svém nedávném článku o Last Day of June a dodal: „Když jsem se takto zasnil naposledy a pak otevřel oči, stala se z mého snu realita.“ Silná slova, ale prozatím se zdá, že oprávněná. Melancholická, hudbou Stevena Wilsona prodchnutá adventura si totiž z E3 2017 odnesla vynikající hodnocení. Navíc jsme se dočkali traileru, který prozradil i datum vydání. To bohužel nepřijde symbolicky na konci června, ale až 31. srpna.
Hollow Knight - recenze
Temnota a roztomilost obvykle nejdou dohromady, ale akční plošinovka Hollow Knight je úctyhodná výjimka. V ruinách padlého království se odehraje melancholická pohádka plná smutku, ale i naděje, doplněná o velkolepé herní aranžmá. Arkádu z kategorie metroidvania oživují pestré RPG prvky, rozsáhlé a nelineární prostředí, špičkové výtvarné zpracování a příjemně dlouhá herní doba. Až na občasný backtracking nelze hře nic podstatného vytknout. Je to umělecký majstrštyk.