Everspace - recenze

Galaxie je zdevastována válkou mezi Kolonialisty a Okkary. Ve všech systémech vidíte jen spoušť, volně plující vraky a zbytky stran konfliktu válčící o to málo, co je ještě k dispozici. Do toho všeho vstupuje hlavní hrdina se svojí vesmírnou kocábkou, ztrátou paměti a kousavou AI. Dokážete se prostřílet až na samý konec a odhalit pravdu skrytou na pozadí hodin chytlavé zábavy?

Sega chystá sérii menších Total War her ve stylu Fall of the Samurai

Pokud patříte mezi fanoušky Total War her a exkurze do fantasy universa Warhammeru se vám moc nezamlouvá, Sega má pro vás dobrou zprávu. Oznámila novou sérii her s názvem Total War Saga, které vás v tradiční hratelnosti téhle série vrátí zpátky do historie. Název sice vyvolává okamžité podezření, protože byste pod ním čekali možná spíš nějakou F2P mobilní hru, ale skutečnost je lepší. Jde prostě o „menší“ hru, která se věnuje kratšímu období v historii, přesně ve stylu Shogun 2: Fall of the Samurai nebo Napoleon: Total War.

Dojmy z hraní - v novém Call of Cthulhu pocítíte bezmoc, strach a šílenství

Hlavní hrdina Edward Pierce prochází opatrně jednou z mnoha místností rozsáhlého panství na ostrově Darkwater. Všude kolem je přítmí, které narušuje jen pár svíček osvětlujících dominantu místnosti – velký vzácný obraz, který kdysi namaloval pološílený autor. Edward cítí, že jej malba jakousi nevysvětlitelnou silou přitahuje. Ale když se přiblíží, uvědomí si, že něco je špatně. Obraz se hýbá a vlní, jako by se něco chtělo dostat zpoza něj ven. Edward se ukryje, ta věc se už ale mezitím osvobozuje ze svého vězení. Edward utíká do jedné z vedlejších místností, sahá po jednom z nožů, které najde v lovecké vitríně. Naděje, že by se snad mohl ubránit, ale trvá jen pár sekund. Záblesk a temnota.

It is as if you were doing work simuluje práci ve světě, kde všechno dělají roboti

Cítíte se neproduktivní? Chybí vám práce, ale skutečná práce se vám dělat nechce? Zkuste It is as if you were doing work, a třeba se vaše pracovní potřeby alespoň na chvíli naplní, pokud nevytuhnete u Breakoutu. It is as if you were doing work je netradiční adventura, která operuje s premisou budoucnosti, kdy všem vzali roboti práci. Aby se z toho lidé nezbláznili a měli pocit, že něco dělají, vznikl speciální simulátor pracovního prostředí.

Bez brzkého odhalení by Kingdom Come třeba nebyla, říká Viktor Bocan z Warhorse

Je to už rok a půl, co mělo podle původního odhadu tvůrců na Kickstarteru vyjít ambiciózní české RPG Kingdom Come: Deliverance. Tlak na dokončení a vydání z komunity stoupá a směrem k Warhorse mnozí škarohlídové nešetří kritikou. Designér Viktor Bocan z Warhorse však má za to, že vývoj hry ve skutečnosti jinak probíhat ani nemohl. V odpovědích na naše otázky se vyjádřil nejen k vývoji Kingdom Come: Deliverance i ke hře samotné, ale i své vývojářské minulosti.

Dojmy z hraní - začátek Wolfenstein II obstojí i jako simulátor vozíčkáře

Na nezaujatého a hrami nepolíbeného pozorovatele musela celá scéna působit až bizarně. Před stánkem v podobě stylizovaného baru z 60. let stojí fronta čítající více než sto lidí. Už nyní je jasné, že se na všechny nedostane, přesto počet lidí neustále narůstá. Zřejmě v naději, že některé slabší kusy vepředu odpadnou. Všichni ti lidé budou čekat mnoho hodin na to, aby si mohli zahrát první misi hry, ve které hlavní hrdina střílí nacisty a jezdí přitom na invalidním vozíku. A většina z nich pak odejde ze stánku s blaženým výrazem na tváři – dostali totiž přesně to, co chtěli.

Kam se poděly konzolové exkluzivity? Náklady na vývoj jsou příliš vysoké, říká Phil Harrison

Společnost Microsoft na letošní E3 představila dosud nejvýkonnější herní konzoli Xbox One X, dříve známou pod pracovním označením Project Scorpio. Útroby nové mašiny nebyly ani tak překvapivé, jako spíš nedostatek her, které by byly pro novou vlajkovou loď Microsoftu exkluzivní. Proč tomu tak je, se pokusil vysvětlit pro Eurogamer Phil Harrison, bývalý zaměstnanec Microsoftu a Sony.

Aztez spojí rubačku s tahovou strategií už na začátku srpna

Řezání dvoubarevných nepřátel s elitní jednotkou aztéckých válečníků v 15. století není zrovna aktivita, kterou bych ve hrách provozoval denně. Strategická akce Aztez chce ale přesně tohle nabídnout a navrch přihodí ještě taktickou část na tahy, kdy kujete pikle, plánujete a v podstatě hrajete zjednodušenou strategii. Tenhle mix žánrů je ve vývoji už hezkou řádku let, ale 2. srpna se konečně objeví na Steamu.

Rebellion konečně pracuje na pokračování parádní strategie Evil Genius

Možná si ještě pamatujete na originální strategii Evil Genius z roku 2004, ve které jste se v roli megapadoucha pokoušeli získat nadvládu nad celým světem. Hra měla v tehdejší době poměrně úspěch (u nás za osm) i díky použití prvků z prvního Dungeon Keepera. Pokračování bylo od té doby zamýšleno již několikrát, ale až nyní nejde jen o plané řeči. Vývoj Evil Genius 2 je totiž v plném proudu.

Herní pořad Games TV hledá nejlepší hru podle Harry Pottera

Veleúspěšná knižní série o mladém kouzelníkovi Harry Potterovi nedávno oslavila dvacet let. Vydání prvního dílu s podtitulem Kámen mudrců spustilo potterománii, která vedle filmu zasáhla samozřejmě i hry. Jak se dozvíte v novém dílu našeho pořadu, některé měly rozhodně co do sebe, a vůbec nejlepší "potterovská" hra vás možná překvapí...

The Long Journey Home - recenze

The Long Journey Home vám na první pohled dost možná vyrazí dech. Jen považte, v procedurálně generovaném vesmíru brázdíte se svou lodí jednu sluneční soustavu za druhou, přistáváte na pestrých planetách s odlišnými atmosférami, těžíte zdroje, poznáváte desítky mimozemských civilizací a činíte složitá rozhodnutí. A to vše je zabalené do rogue-like stylu. V podstatě hra připomíná No Man’s Sky ve 2D, která by ale měla dopadnout lépe. Jaký je však výsledek? Když se do hry ponoříte, zjistíte, že realita neodpovídá představám.

„Naší prioritou je fanouškovská komunita,“ říká Eric Hirshberg z Activision v rozhovoru o Call of Duty a Destiny

Kdyby po vás někdo chtěl, abyste co nejlépe generalizovali přístup firmy Activision k publikování počítačových her, co byste řekli? Já sám vlastně nevím, jaká slova bych zvolil, ale můžu upřímně říct, že CEO Eric Hirshberg mě v rozhovoru pro Games Industry docela překvapil. Soustředil se totiž na něco, s čím si tuhle společnost na první pohled tak docela nespojuji – neustálému naslouchání fanouškům.

Česká adventura Ve stínu havrana konečně vychází na Steamu

Osmnáct let po svém debutu se na Steamu konečně objeví adventura ze stáje Cinemaxu (The Keep) Ve stínu havrana. Příběh mnicha Severina ve své době zaujal nejenom proto, že jde o hru české provenience, ale také kompletním dabingem Jiřího Lábuse. Pokud jste hru minuli, máte možnost nahlédnout do historie českého herního vývoje za pouhá 4 eura (přesně 3,99) a to 12. července, kdy hra vychází.

Akční plošinovka Valfaris skládá hold metalu, sci-fi a brutálnímu retru

Vzpomínáte na brutální plošinovku Slain, která disponovala krásným pixelartem, ale veskrze průměrnou hratelností? Poté, co ji tým opravil v reedici nazvané Back From Hell se vrhnul na další hru stejného žánru. Jmenuje se Valfaris (Steam) a i když nejde o temné fantasy, spojující prvky jsou jasné – pěkný pixelart, brutalita, vysoká obtížnost a obdiv k osmdesátkovému metalu. Snad se tedy poučili z předchozích chyb a zvládnou vydat dobrou hru hned napoprvé.

GamesPlay – hrajeme zábavnou bojovku Arms pro Switch

Jednou z her, které lze momentálně na konzoli Switch od Nintenda hrát, je bojovka Arms. Adam hře v recenzi vytýkal mnohé, zejména nedostatek obsahu, ale seznal, že to hlavní hře nechybí – je zábavná. Zejména v multiplayeru. A ideálně v tom lokálním. Proto vám dnes Arms předvedeme naživo právě v tomto režimu.

Autor série Five Nights at Freddy’s jednou ranou oznámil i zrušil šestý díl

Vývoj nejnovějšího, už šestého dílu hororové série Five Nights at Freddy’s, v níž vás straší oživlé hračky, byl zastaven. Tahle informace by ve fandech strašidelných zážitků musela vyvolat hořké zklamání, kdyby tedy věděli, že se vůbec nějaký šestý díl vyvíjí. Autor Scott Cawthon ovšem obě informace – jak oznámení chystané hry, tak její zrušení – sdílel v jediné zprávě na Steamu.

E3 2017: Co přinesla největší herní událost roku?

Po měsících netrpělivého očekávání, kdy naše články nejčastěji končily slovy „více se dozvíte na E3“, je po všem. Výstava proběhla, k ní přidružené tiskové konference taky, a my můžeme mnohem přesněji předpovědět, co nám příští rok nabídne, aspoň co se týče počítačových her. V následujících odstavcích vás provedu tím, co považuji za nejdůležitější sousta opulentní herní hostiny v Los Angeles.

Zombie survival Mini DAYZ vyšel na mobilní zařízení, přináší permanentní smrt na cesty

Česká zombie apokalypsa dorazila i na mobily, a to v podobě pixelartového projektu Mini DAYZ. Ten si možná pamatujete jako původně fanouškovskou browserovou hru, v níž se pokoušíte přežít tváří v shnilou tvář nejen nemrtvým, ale také ostatním hráčům toužícím po vašem vybavení. Mobilní verze, která včera vyšla na Android a iOS, je však čistě singleplayerovou záležitostí, kde vám zatopí hlavně nemilosrdné prostředí a agresivní AI.

Survival strategie Ancient Cities vás zavede do mladší doby kamenné

Zapomeňte na Řím, zapomeňte na Veset, zapomeňte na Athény. Survival strategie Ancient Cities vás vezme dál v čase, do pravěku, do doby, kdy se z lovců-sběračů stávali zemědělci a začal fenomén zvaný neolitická revoluce. Předmětem hry bude v rámci pozdního neolitu spravovat komunitu pravěkých lidí, kteří opouští lovecko-sběračský styl života a začínají se seskupovat do větších komunit a postupně budují z osad první civilizační centra – města. A rovnou řeknu, že hra vypadá opravdu, opravdu zajímavě.

PlayerUnknown’s Battlegrounds na nové mapě zamíří do vyprahlé pouště

PlayerUnknown’s Battlegrounds. Šokující herní fenomén prodávající větší množství kopií než klonovači na planetě Kamino. Nikdo z našeho redakčního týmu se ještě tak docela neodhodlal vstoupit do stále se zužujícího světa explozivní a vysoce průrazné smrti, ale to se určitě brzo změní, zvlášť když budou vývojáři přidávat další a další lákadla – například zbrusu novou pouštní mapu.