„Naši hráči si poradí s jakoukoli obtížností,“ říká Josh Sawyer, tvůrce Fallout a Pillars of Eternity
Josh Sawyer je velký sympaťák, dějepisný nadšenec a RPG nerd, kterého láska k D&D a notná dávka štěstí, jak sám říká, přivedly na přelomu století až k vývoji počítačových her. Od svých začátků na Icewind Dale se dopracoval až k vedení Fallout: New Vegas a svému nejnovějšímu dítku Pillars of Eternity, vycházejícímu právě z tradice populárních izometrických RPG z počátku milénia. A právě o momentálně vyvíjeném pokračování jménem Pillars of Eternity II: Deadfire pojednává následující úryvek z našeho téměř dvouhodinového (a mého vůbec prvního) rozhovoru.
Paradox jednou salvou vydal nová DLC pro Crusader Kings II i Europa Universalis IV
V restauraci Paradox dnes servírují dary východu, které do našich krajin doputovaly po Hedvábné stezce. Zaprvé je to datadisk Jade Dragon, obohacující Crusader Kings II o velikou a mocnou Čínu. Je zajímavé, že zrovna včera bylo čínské DLC oznámeno i pro Hearts of Iron IV. No a dočkají se i majitelé další velkolepé strategie Europa Universalis IV, jimž rozšíření Cradle of Civilization přinese výrazně vylepšené regiony od Nilu až po Indus.
Kdo přispěl na Pillars of Eternity II: Deadfire, může díky právě spuštěné betě zamířit na tropickou dovolenou
Dnešek je na Games.cz dnem Joshe Sawyera. Večer vás čeká zatím tajný zlatý hřeb dnešního programu, ale ještě předtím nabízíme malou ochutnávku. Sawyer spolu s producentkou Katrinou Garsten oznámil velkou novinku – spuštění přispěvatelské bety pro Pillars of Eternity II: Deadfire. Kdo vývojáře podpořil na Figu, ten se může vydat na pacificky vypadající ostrov Tikawara, splnit nějaké questy a vyplout na moře ve své věrné lodičce. A k tomu všemu ještě vyšel zbrusu nový atmosférický trailer.
Čas zavzpomínat na konec minulého tisíciletí s remakem Outcast: Second Contact
Letošním rokem otřásá spousta fenoménů, v čele s aktuálně velice kontroverzními lootboxy a neuvěřitelným rozmachem subžánru battle royale. Neměli bychom ale zapomínat na staré klasiky, které se ve velkém vracejí v podobě remasterů a remaků. S Rogue Trooper Redux se to úplně nepovedlo (viz recenze), tak doufejme, že úsilí vložené do Outcast - Second Contact ponese sladší plody.
Do útoku za Rakousko-Uhersko! Střílečka Tannenberg spouští předběžný přístup
Zatímco chudáci na západní frontě se krčili v bahně zákopů a rezignovaně krájeli vlastní kamarády lopatami, když se potřebovali o něco hlouběji zakopat, jejich kolegové na východě měli příjemnější prácičku. Žádné prodírání se skrz opevněnou, zadrátovanou zemi nikoho, ale volný poklus skrz pěkné, nepříliš zjizvené lesy a pole, jako za starých dobrých časů před válkou. Chcete-li první světovou zažít taky z té veselejší stránky, bude vás jistě zajímat, že multiplayerová střílečka Tannenberg vstoupila do předběžného přístupu na Steamu.
GamesPlay – hrajeme Need for Speed: Payback
Jak dopadl nový díl Need for Speed jménem Payback se dozvíte už brzy v naší recenzi, ale takovou drobnou vizuální ochutnávku vám naservíruje Adam Homola, který titul už pár dní hraje, a s ním Patrik Hajda. Budete si tak moci prohlédnout hru v chodu na PC a také zhodnotit, jak vypadá její příběhový mód. Adam nejspíš také nakousne, jak je to s hodně diskutabilním systémem progrese, na který mají vliv mikrotransakce.
Darkest Dungeon ve vesmíru? Deep Sky Derelicts vstupuje do early accessu
Představení roguelike RPG Deep Sky Derelicts patřilo rozhodně k těm lepším okamžikům letošního Gamescomu. Od prvního pohledu je zjevná silná inspirace ve skvělém Darkest Dungeon, a to nejen po vizuální stránce, ale i po té herní. Vystávala ovšem otázka, zda nám finští Snowhound naservírují podobný skvost, nebo zapadnou hluboko do černé díry průměrnosti. Odpověď ukrývá právě spuštěný early access.
Ve Far from Noise polemizujete o smyslu bytí v autě visícím nad propastí
Slunce se pomalu blíží k hladině moře, svou červenou září zbarvuje okolní krajinu, a vy se poklidně houpete na okraji útesu v kabině automobilu. V této nezáviděníhodné situaci není prostor pro strach a paniku, ale pro úvahy nad vším, co bylo, je, a s padesátiprocentní pravděpodobností i bude. Vítejte ve Far from Noise.
Vesmírné RPG Star Traders: Frontiers pošilhává po Darkest Dungeon i FTL
Kdyby nebyl pro tvůrce Star Traders: Frontiers alespoň malou inspirací Darkest Dungeon, velice bych se divil. Stačí se podívat na trailer níže a minimálně při záběru na souboje vám bude hned jasné, co že to vývojáři ze studia Trese Brothers během programování Star Traders hráli. Nazývat hru kopírkou by bylo ale nefér, protože jistými prvky připomíná i FTL, nebo částečně taky 4X strategie.
Full Throttle Remastered - recenze
Když vám někdo řekne, že se dočkáte remasteru klasické adventury od LucasArts, nejprve se štípnete, abyste se ujistili, že se vám to nezdá. A pak se začnete těšit – ale zároveň také bát. Opět se před vámi totiž bude rodit riziko, že se za hrou ohlížíte s velmi silnými nostalgickými brýlemi, a když ji dostanete do rukou v současnosti, nebude ani z daleka tak dobrá, jak si pamatujete. Toto prokletí se nevyhnulo ani Full Throttle Remastered a bohužel musím říct, že tentokrát jej omlazení úplně nezahnalo.
Komunisti, demokrati a nekonečno vojáků. Do Hearts of Iron IV dorazí vylepšená Čína
Oslabená, rozdělená, demoralizovaná. Takovými přídavnými jmény byste mohli nazvat Čínu před vypuknutím druhé světové války, a tak vlastně není divu, že do ní zakousl ostrá zubiska hladový japonský kapr. Ano, kapr – jde o japonské národní zvíře, já jsem si to nevymyslel. Ale zpět k Číně. Právě tahle kdysi mocná, ovšem nyní na hliněných nohou potácející se říše bude subjektem příštího velkého DLC pro Hearts of Iron IV jménem Waking the Tiger.
Duchovní nástupce Journey vás pošle s kamarády do oblak
Je „globální sociální dobrodružství“ nový žánr? Možná ano, možná ne – chytřejší budeme po vydání chystané hry Sky, u které se tvůrci s nějakým standardním označením nespokojili. Stačí se ale podívat na jejich historii a hned víme, odkud vítr vane. Sky má na svědomí thatgamecompany, a vy jste o Flower nebo Journey určitě slyšeli.
Zahrajte si zadarmo Rainbow Six Siege, které brzo čeká další nový obsah
Oblíbená a stále rostoucí online akce Rainbow Six Siege zase v popularitě nejspíš trochu poskočí. Ubisoft si totiž připravil další bezplatný víkend, který poběží od 15. do 19. listopadu spolu se slevovou akcí, a zároveň se ještě chystá oznámit detaily nadcházejícího DLC Operation White Noise.
Temná adventura na motivy filmové Planety opic dorazí již za pár dní
Znovuzrozená Planeta opic se v posledních šesti letech dočkala celkem tří blockbusterů, které Foxu dohromady vydělaly stovky milionů dolarů. Další díl je zatím v nedohlednu, pokud je tedy vůbec v plánu, ale fanoušci této opičí ságy nemusí vůbec smutnit. Příští týden totiž vychází adventura Planet of the Apes: Last Frontier.
Ve Far Cry 5 si lov užijí nejen střelci, ale i virtuální rybáři
Možná si to člověk hned neuvědomí, ale pátá Far Cry se od předchozích dvou titulů liší jedním nepatrným, ale docela zásadním prvkem. Zatímco Far Cry 3 se odehrávala na fiktivních ostrovech Rook a Far Cry 4 ve fiktivní oblasti Kyrat inspirované Himalájemi, Far Cry 5 je zasazená do skutečné Montany. Pravda, okres Hope County je také smyšlený, ale jeho prostředí je blíže realitě, než kdy před tím. To si vyžádalo nový přístup ze strany vývojářů.
Postavte si polštářovou pevnost, děti, jinak vás ve Sleep Tight sežerou nestvůry
Co si počít, když se vám pod postelí schovává strašidlo, ale vy doma nemáte maminku, která by ho vyhnala vařečkou? No, zkrátka budete muset vzít věci do vlastních rukou. Popadnout svoje pistolky na hraní, postavit z polštářů nedobytnou pevnost, přidat nějaké těžké kulomety a sledovat, jak vlny nepřátelských potvor jedna po druhé padají obličejem napřed do vašeho měkoučkého koberce. Přibližně takhle to bude probíhat v chystané tower defense střílečce Sleep Tight.
A Tale of Two Kingdoms s úctou kýve směrem k adventurám od Sierry
Zatímco minulý týden se na GOGu objevila trojice skutečných adventur od Sierra Entertainment z devadesátých let, studio Crystal Shard v dnešní době vydává své vlastní adventury vzdávající hold klasikám s třicítkou na krku. Nejinak tomu je v případě příběhu dvou království – A Tale of Two Kingdoms.
Attentat 1942 - recenze
Dávno pryč jsou doby, kdy všechno, co jste od drtivé většiny her mohli čekat, byl osvalený alfasamec v hlavní roli, na jehož bedrech spočinula záchrana světa a obligátní divize spoře oděných slečen. Médium se vyvíjí, dospívá, expanduje, a stejně tak roste i šíře tematiky, kterou zpracovává. Některé hry si berou za úkol třeba vyprávět o pohnutých dobách v národní minulosti, což je případ i české novinky Attentat 1942.
Nový příběh v This War of Mine vypráví o tátovi, dcerce a plyšovém pejskovi
Polští vývojáři z 11 bit studios ani tři roky po vydání ještě nemají dost svého oceňovaného survivalu This War of Mine. Nejdřív do něj přidali malé děti v DLC The Little Ones, a teď do válkou rozervaného světa hodlají přinést konkrétní příběhy. V příštích měsících se můžete těšit na trojici menších narativních rozšíření přidávajících konkrétní postavy a mechaniky včetně dialogů. A první z nich jménem Father’s Promise už je vypuštěná do světa.
Total War Saga: Thrones of Britannia vás zavede na britské ostrovy do doby Alfréda Velikého
Vzpomínáte na oznámení Creative Assembly, že začnou pracovat na sérii menších historických Total War her? Pokud ne, tady je připomenutí (a pochlubení se, že jsem to tehdy trefil přesně) a především oznámení prvního titulu z této série nazvané Saga. Jmenuje se Total War Saga: Thrones of Britannia a zavede vás do Británie poté, co synové Ragnara Lothbroka a další velitelé obsadili velkou část země, seveřané se usadili a Wessex v čele s Alfrédem (ještě ne zvaným Veliký) se v poslední možné chvíli oklepal a začal dominovat jižní polovině území.