Hry, které jednoho dne chceme dohrát

Práskáme na sebe své největší herní resty

Přichází nový Total War. Elysium je karetní souboj slavných vojevůdců

Další plnohodnotný historický díl série Total War jen tak nečekejte. Studio Creative Assembly se stále věnuje veleúspěšným Three Kingdoms, chystá mytologickou odbočku založenou na trójské válce a někde v pozadí určitě kutí fantasy Warhammer 3. Tužby dějepisně založených hráčů možná aspoň zčásti naplní nový projekt – pokud tedy mají rádi kartičky.

Cannibal je herním pokračováním jednoho z nejkontroverznějších filmů všech dob

Cannibal Holocaust. Za tímhle miloučkým, absolutně neprovokativním názvem se skrývá hororový snímek z roku 1980, v němž se objevují scény takové brutality a násilí, že italský režisér Ruggero Deodato byl po jeho uvedení zatčen a posléze obviněn z vraždy hlavních herců, protože úřady nemohly uvěřit, že jejich smrt na kameře byla nahraná. Napadá vás lepší zdrojový materiál pro počítačovou hru?

Vzpomínáme: The Last Express byl narativní experiment, který předběhl svou dobu

The Last Express je paradoxní hra: stejně tak kultovní, jako neznámá. V roce 1997 šlo o jeden z nejambicióznějších herních projektů vůbec, detektivka odehrávající se na palubě posledního rychlíku Orient Express těsně přes vypuknutím první světové války však zoufale propadla a skoro zlomila vaz svému tvůrci. Hra, která vyšla před 23 lety, 30. března 1997, přitom předpověděla řadu budoucích herních prvků, na které v její době ještě svět nebyl připraven.

První hra pro nehráče: Jaké tituly bychom doporučili úplným začátečníkům

„Co bych si měl/a zahrát za hru, když hry vůbec nehraju?“ Je to otázka, se kterou se od našich přátel a rodinných příslušníků setkáváme poměrně často a není zas tak snadné na ni odpovědět. Jaká je ideální vstupní brána do světa počítačových her pro ty, kteří doteď hráli akorát Solitaire, Hledání min nebo s trochou štěstí nějaké staré Sims?

Pandemický simulátor Plague Inc. vám brzy umožní zachránit svět před virem

Simulace Plague Inc. byla dost populární i bez skutečné hrozby. Hra, ve které jste se v roli různých nemocí a nákaz snažili vyhladit lidstvo, se postupně rozšířila z mobilů na počítače, konzole, ale i naše stoly v podobě deskovky. V současné situaci její popularita strmě stoupá, hra ovládla některé žebříčky prodejnosti, a dočkala se dokonce zákazu v Číně. Světová zdravotnická organizace WHO si teď po tvůrcích vyžádala pravý opak původního cíle, který dostanete v podobě nového módu.

Co si zahrát, když musíte zůstat doma kvůli koronaviru

Pandemie koronaviru s sebou přináší bezprecedentní společenská opatření, včetně toho, že čím dál tím víc lidí musí pracovat z domova a všeobecně doma trávit daleko větší množství času, než jsou zvyklí. Je to i případ redakce Games.cz. Ale i z velmi špatné situace lze vytěžit něco dobrého, například si zahrát hezké hry. Hry, které vás přivedou na jiné myšlenky, které vás uklidní nebo zkrátka dobře zabaví. Nechte si od nás některé doporučit.

Vzpomínáme: Battlezone byla před 22 lety stejně svěží jako dnes

Možnost koukat na virtuální bitevní pole optikou pěšáka napadla na přelomu milénia vícero vývojářů. Z některých takových ideí později vzešly legendární hry jako Operace Flashpoint, jedním z prvních podobných titulů byla ale hybridní akce/strategie Battlezone. Její kouzlo mě vlastně netrklo při pohledu na explodující bojiště, ale až v okamžicích, kdy jsem si uvědomil, jak strašidelně rozlehlé jsou zdejší mapy. Battlezony zůstávají stejně pozoruhodné i 22 let poté, co vyšla první z nich: 28. února 1998.

Fanoušek vyrobil mod Hot Coffee pro Red Dead Redemption 2, Rockstar zuří

Hot Coffee pro GTA: San Andreas za patnáct let stihlo mezi hráči zlidovět. Moddeři tehdy zvládli odemknout schovanou minihru, kde CJ přijal pozvání na kávu od jedné ze svých milenek. A tou kávou myslíme všichni samozřejmě sex prostřednictvím quick time eventu. Na tenhle odkaz teď navázali fanoušci Red Dead Redemption 2, a protože v Take-Two pracují samí puritáni, má jejich právní oddělení plné ruce práce.

Vzpomínáme: Mirror's Edge přinesl krásnou dystopii, která se neuchytila

Vzít ve hrách do ruky kvér a proklestit si cestu levelem, to bylo vždy populární. Ale nešlo by to i jinak? Existuje formulka na dynamickou akční hru, v níž ale více méně nikdo neumírá? Najít odpověď na tuto otázku se před 11 lety pokusilo studio DICE. Mirror's Edge, vydaný 13. ledna 2009, je odpovědí jenom poloviční – ale originalitu mu dodnes nelze upřít.

Milostný příběh Florence od tvůrce Monument Valley míří na PC

Původně mobilní hříčka Florence si naše redakční srdíčka získala už skoro před dvěma lety, kdy vyšla na mobilních zařízeních. Vizuální novela od hlavního designéra Monument Valley, Kena Wonga, vypráví příběh dívky, která se zamiluje do pouličního muzikanta. Prvně se objevila na iOS na svatého Valentýna, takže můžete hádat, kdy se asi dostaví na PC a na Switch.

Blizzard reaguje na smršť kolem Warcraft 3: Reforged a vrací peníze

Pokud bychom se ptali fanoušků na Metacriticu, byl by Warcraft 3: Reforged tou vůbec nejhorší hrou všech dob. Metascore, které se po 23 tisících uživatelských hodnoceních ustálilo na 0,5, je negativním rekordem a hráči v něm vyčítají Blizzardu prakticky všechno, od nesplněných slibů po epidemii koronaviru. Společnost se teď trochu kaje a poodhaluje budoucnost, která by překovaný Warcraft 3 měla čekat.

Vzpomínáme: Duke Nukem 3D byl dětskou hrou pro dospělé

Existovaly hry zábavnější a rozhodně i hry lepší. Pokud jste však vyrůstali během 90. let a měli přístup k počítačům, stejně na vašem disku nejspíše po nekřesťansky dlouhou dobu pobyla právě hra tato. Duke Nukem 3D, který vyšel před 24 lety, 29. ledna 1996, totiž (tak trochu smutně) platil za hru, která svého času učila omladinu, jak vypadají dospělácká témata.

Nejlepší farmářské hry, které nejsou Farming Simulator

Žánr farmaření je až překvapivě gigantický, zejména pak na mobilních zařízeních, kde se ve všech těch „farma vesničkách“ a nesčetných klonech nedá vyznat. Těm se tu ale věnovat nebudeme. Místo toho se podíváme na nejlepší počítačové a konzolové kousky posledních let, které dokazují, že Farming Simulator není jediný, kdo umí.

Bratránek Roman nemůže na bowling aneb GTA 4 si už na Steamu nekoupíte

Aktualizace (14. 1. 2020, 9:19): Rockstar se pro web USgamer vyjádřil k pozastavení prodeje GTA 4 na Steamu. „Grand Theft Auto 4 bylo původně vytvořené pro platformu Games For Windows Live, jejíž podpora skončila. Nemůžeme proto generovat nové klíče a prodávat tak současnou verzi hry. Hledáme náhradní řešení pro distribuci PC verze GTA 4 a informace zveřejníme, jak jen to bude možné.“ Microsoft GFWL přestal vývojářům nabízet v roce 2014, ve starších titulech se do něj můžete přihlásit použitím standardního Xbox Live účtu, který lze použít i pro všechny ostatní služby společnosti. Velká část studií ale implementaci služby ze svých her odstranila, aby se vyhnula podobným problémům.

Best of 2019: Nejzajímavější postava

Existuje spousta různých důvodů, proč si zamilovat herní postavu. Možná za ni stovky hodin hrajete a pomáháte utvářet její osobnost jako v případě Geralta z Rivie. Nebo je předem daná a vy s její povahou nenaděláte vůbec nic, jako třeba u takového Krata. A letos se do naší trojice nejoblíbenějších herních postav za rok 2019 dostaly obě tyto varianty.

Best of 2019: Nejlepší příběh

Jedna z věcí, které na hrách milujeme, je různorodost postupně objevovaných způsobů, kterými lze vyprávět příběh. Na rozdíl od knih či filmů nám hry nechávají podstatně víc svobody a zároveň si nás dokážou podmanit klidně na desítky hodin. Mnohdy nás poutavé vyprávění zvládne připoutat i ke hrám, jejichž ostatní kvality jsou přinejmenším diskutabilní. Byl to případ těch nejlepších příběhů pro loňský rok? Ve shrnutích se snažíme vyhýbat velkým spoilerům, z principu kategorie to ale není možné úplně.

Best of 2019: Nejpůsobivější audiovizuální styl

Nejpůsobivější audiovizuální styl je každoročně jednou z těch nejrozmanitějších (a zároveň nejsubjektivnějších) kategorií. Hry se toho totiž nebojí a leckdy se i ty velké odváží zkusit trochu odvážnější umělecké zpracování. Nemluvě o těch menších, nezávislých hrách, které se snaží vypadat unikátně vlastně docela často. Letošní výběr trojice nejpůsobivějších audiovizuálních stylů je navíc tak pestrý, jak už dlouho nebyl.

Jaký byl herní rok 2019? Nejvíc se mluvilo o Fortnite, trh s hrami stále roste

Web Gamesindustry dal opět dohromady roční statistiky ze světového trhu s hrami. Ze spousty grafů se dozvídáme fakta o hodnotě trhu, výdělcích počítačových a konzolových her, jaké byly nejlépe a nejhůře hodnocené hry, jak dlouho hrám trvá skončit ve slevě nebo třeba kolik se objevilo nových značek u největších vydavatelů.

Všechna oznámení z The Game Awards

I když jsme věděli, že to bude velké, stejně jsme se pořádně zapotili. Během dnešní noci jsme se dozvěděli vítěze prestižních cen The Game Awards, kde bodoval mimo jiné český Beat Saber, ale také novinky o desítkách nových i dříve oznámených her. Aby vám nic z toho neuniklo, připravili jsme pro vás seznam pokrývající celé The Game Awards.