První záběry z pokračování tower defense legendy Defense Grid
V roce 2008 žánr tower defense kvetl a zářným příkladem byl vysoce návykový titul Defense Grid: The Awakening. Letos v březnu byl potichu a nenápadně tvůrci hry z Hidden Path Entertainment oznámen druhý díl, který si můžete prohlédnout na záběrech následujícího traileru.
Moebius: Empire Rising - recenze
Když někde padne zmínka o Jane Jensen, obvykle to u mně vyvolává nostalgii a možná i trochu úctu. Královna adventurního žánru ostatně formovala dětství nejednoho hráče a minimálně Gabriel Knight se může poprávu pyšnit zcela kultovním statutem. Její nejlepší léta už ale odvál čas a zatím poslední pokus o vzkříšení legendy klasických adventur nějak nedopadl.
DLC pro Killzone: Mercenary přináší offline souboje s boty
Nikdo už vám sice neřekne, jak se to mohlo stát, ale PS Vita střílečku Killzone: Mercenary jsme na Games nerecenzovali. Možná zpětně nedostatek napravíme, ale pro tuto chvíli postačí konstatování, že kapesní Killzone je sice moc pěkná, ale také dost obyčejná střílečka s nedostatkem obsahu. Tvůrci z Guerrilla Cambridge se ale na příkaz svých nadřízených snaží jmenovanou „závadu“ kontinuálně odstranit. Nedávno majitelům hry nabídly dvě multiplayer mapy a zítra (středa) vydají DLC, které umožňuje hraní všech multiplayer map offline proti botům.
Rubačka War of the Vikings dnes vtrhne do vašich počítačů
Pokud máte rádi vikinskou nebo anglosaskou středověkou estetiku a multiplayerové bitvy až čtyřiašedesáti hráčů, určitě si nenechte ujít War of the Vikings od Fatshark, tvůrců podobně zaměřeného War of the Roses. Jejich nový počin dnes vychází a zve vás k veselému třískání se po hlavě.
GamesPlay: hodinový záznam z hraní mysteriózní adventury Ether One
Když se řekne adventura z vlastního pohledu, vybaví se většině z vás pravděpodobně série Myst a starším ročníkům snad ještě Atlantis a další hry od Crya. My už se tohoto zažitého spojení nezbavíme, ale kdo ví, nová generace si možná s žánrem first-person adventur spojí nedávno vydaný titul Ether One, který déle než hodinu hrál Pavel v dalším GamesPlay videu.
Vyzkoušejte prototyp Fantasy Chaos Reborn od tvůrce UFO
Julian Gollop je chlapík, který vám kdysi dávno přinesl UFO: Enemy Unknown. Proto jej mějte rádi a možná mu i přispějte na jeho kickstarterový projekt Chaos Reborn. Nebo nepřispívejte, to už je jen na vašem zvážení, zda toužíte po téhle moderní předělávce jedné prastaré klasiky. Vězte ale, že Gollop a jeho Chaos Reborn vaši pomoc potřebuje a snaží se vás o tom přesvědčit vydáním hratelného prototypu.
War Thunder představuje update 1.39 se spoustou novinek
Multiplayerovou akci War Thunder rozšíří nový regiment novinek a úprav v rámci updatu 1.39. Půjde o několik nových letounů, jako Spitfire F Mk.22, F-82 Twin Mustang, sovětský La-15 či Fw190A-1. Kromě letadel je součástí updatu třeba nová mapa Kursk i s kvartetem misí a dynamickou kampaní.
Sledujte první zápas z brutální sportovní parodie Blood Bowl 2
Americký fotbal zasazený do světa Warhammer Fantasy se vrací! Blood Bowl 2 je pokračování nadějného, ale v některých ohledech zbytečně chybového prvního dílu od Cyanide. Jestli dvojka nedostatky prvního dílu odstraní, to opravdu nevíme, ale proč se trápit něčím takovým, když se můžete podívat na video, které otevírá novou sezonu zápasem dvou nesmiřitelných protivníků.
Šílenci v Cult of the Wind si hrají na živá letadla
Čas na něco trochu divného. Hodně divného, ale přitom nesmírně zábavně vypadajícího. Cult of the Wind je nezávislý projekt, který se objevil na Steam Greenlight v a představuje pozoruhodný koncept multiplayerové střílečky. Pro pochopení toho, co se na obrazovce děje, je třeba ale nejprve pochopit, proč se to tam děje z příběhového hlediska.
Video ze strategie There Came an Echo předvádí hlasové ovládání agentů
Když se podařilo vykutat z Kickstarteru skvěle vypadající There Came an Echo, Petr se o tom obšírně rozepsal. Ostatně, proč by ne, nejde ani tak o to, že ve hře uslyšíte dabing Wila Wheatona - There Came an Echo je taktická realtime strategie, která sází na příběh a hlavně hlasové ovládání, které prohloubí celou atmosféru a dá vám opravdu pocítit jaké je to být velitelem, co jen dává rozkazy.
Na PS Vita míří trojice japonských RPG
Konečně můžeme otevřít dlouho schovávanou lahev šampaňského nebo alespoň nějaké lepší pivo. Trojice japonských RPG pro PlayStation Vita se dočká lokalizace a vydání i v Evropě a je mezi nimi třeba i velmi nadějně vypadající Freedom Wars, o němž jsme už kdysi psali. Ale nejde o jediný kousek, který stojí z trojice her Freedom Wars, Soul Sacrifice Delta a Oreshika: Tainted Bloodlines za pozornost.
Hororový Daylight vám připomíná základní pravidlo žánru
Do vydání procedurálně generovaného hororu Daylight zbývají dva týdny, proto tvůrci hru připomínají novým trailerem, který opakuje tradiční pravidlo podobných lekačkových hororů – neohlížejte se. Byť zrovna u Daylight se nezdá, že by vás hra děsila jen, když se otočíte. Prostředků k tomu, aby vás vylekala má i tak dost.
GamesPlay: Pavel hraje sadistickou parkour akci CloudBuilt
Kupředu, kupředu, zpátky ni krok, hlásali Sokolové koncem devatenáctého století. To samé platí o hrdince hry CloudBuilt, která běží kupředu, skáče, střílí a snaží se zorientovat v abstraktním světě vlastních představ a zpátky neudělá ni krok. Švédské studio CoilWorks odvedlo kus dobré práce, když po několika letech ladění přišlo s hratelností rychlou jako šinkansen, ve které se cítíte jako nejlepší gymnast(k)a pod sluncem. Čekají na vás desítky skákačkových/parkourových tratí, na kterých se nudit rozhodně nebudete.
Záběry ze světa Child of Light mají terapeutický účinek
Jestli právě koukáte na hokej, nenechte se rušit. Klidně se ale vraťte až bude semifinálová tajenka rozluštěna, abyste se mohli uklidnit pomocí záběrů z Lemurie – světa, v němž se odehrává kombinace, plošinovky, JRPG a adventury s názvem Child of Light. Terapeutický účinek videa (a možná i hry až vyjde na konci dubna) je zaručen.
Distribuci her od Electronic Arts v ČR a SR zajistí nově ABC Data
Dlouholeté aktivní působení Electronic Arts v ČR na konci března skončilo. V souvislosti s centralizací činnosti EA v jednotlivých regionech došlo k ukončení činnosti lokální pobočky v Praze, přesunu většiny lokálních aktivit do Polska a k uzavření distribuční smlouvy pro ČR, SR a Maďarsko se společností ABC Data.
CCP ruší upírské MMO World of Darkness, soustředí se na vývoj EVE
O upírské onlineovce World of Darkness jsme psali naposledy před rokem a dnes o ní možná píšeme úplně naposledy. CCP Games oznámila po sedmi až osmi letech vývoje zrušení World of Darkness, což krom jiného znamenalo padáka pro 56 zaměstnanců pobočky CCP v Atlantě. Všichni dostali odstupné a pomoc s hledáním nové práce, zbylí zaměstnanci CCP Atlanta se budou věnovat vývoji projektů v rámci EVE universa, což je „od roku 2006 vůbec poprvé, kdy se celá CCP bude věnovat jednomu universu,“ snaží se zrušení hry zahrát do autu tisková zpráva na homepage CCP.
Dva týdny ve světě The Elder Scrolls Online
Okamžiky nadšení i chvíle zvláštní nejistoty, takové pocity se ve vás budou bít i třískat o sebe v prvních dnech a týdnech hraní The Elder Scrolls Online. Ani tak silnému titulu se prostě poporodní problémy nevyhnuly. Nečekejte však nějaké závěry, nehledejte v mém textu ani návod na rozhřešení, zda si hru pořídit. Nabízím dávku prvních dojmů, jak na mě MMO novinka působila v prvních nachozených kilometrech v Tamrielu.
Trailer ohlašuje vydání Final Fantasy XIV: A Realm Reborn na PS4
Na PlayStation 4 se dostává první z velkých MMORPG - překopaná a podle prvních reakcí vůbec ne špatná Final Fantasy XIV: A Realm Reborn. Po tragickém startu původní hry před čtyřmi lety se Square Enix pochlapil a po titánském úsilí přišel loni v srpnu s kompletní předělávkou A Realm Reborn na PC a PS3. A nyní (14. dubna) tedy vychází Final Fantasy XIV: A Realm Reborn i na PlayStation 4.
Chybějící aukci v Elder Scrolls Online suplují hráči vlastním tržištěm
Někdo pro to hru proklíná, někomu se to líbí. Nedávno spuštěná onlineovka The Elder Scrolls Online nedisponuje globálním tržištěm a veškeré obchody se musí domlouvat aktivně v rámci sociálního kontaktu. Nutnost ve hře opravdu komunikovat je příjemná, ale zároveň chápu, že pro obchodníky ve velkém je snazší mít globální trh s permanentně vystaveným zbožím.