Video jako pozvánka do zákulisí vývoje Metal Gear Solid 5
Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes je hra kontroverzní. Bez pochyb jde o povedenou hru, ovšem její délku a cenu nemusí jen tak někdo zkousnout. Kdo ale chce, může si v prologu k Metal Gear Solid 5: Phantom Pain zablbnout mnohem déle, než jen pár desítek minut. Ground Zeroes je také druhou hrou, kterou pohání FOX Engine. A jestli něco novému počinu Hideo Kojimy upřít nelze, je to povedená grafika. Hra vypadá velice hezky a coby reklama na FOX Engine posloužila dobře.
V hororové akci Dead Crusade jdete proti morovým zombíkům
Her se středověkou tématikou moc není, což hraje do karet Kingdom Come: Deliverance. Kooperativní akce Dead Crusade má svůj základ také v autentických historických událostech středověku, ale bohužel se jich nedrží zuby nehty jako hra Dana Vávry a spol. Tvůrci Dead Crusade popustili uzdu fantasii a i když se jejich dílko odehrává v zajímavém období, kdy v Evropě řádila morová epidemie, budete se potýkat s něčím jiným než jsou jen běžní nakažení lidé.
Detektivní adventuře Last Life z Marsu pomáhá i Double Fine
Last Life není jen další indie adventura na Kickstarteru. Zajímavá je minimálně ze dvou důvodů - svým tématem a vydavatelem. Last Life se točí okolo transhumánní kolonie na Marsu, kde se zavražděný detektiv pomocí 3D tisku dostane zpátky mezi živé a bude, podobně jako v Murdered: Soul Suspect, řešit svou vlastní vraždu. Cestou k vrahovi postupně zjistíte, že do příběhu zasahuje korporátní špionáž, korupce umělé inteligence a konspirace, která mohla vést ke zkáze Země.
Tvůrci Bastion vydají sci-fi RPG Transistor už v květnu
Už je to nějaký ten pátek, co vyšel povedený Bastion. Vlastně to jsou už skoro tři roky! Tvůrci ze studia Supergiant Games si v červenci 2011 nehodil nohy na stůl a od vydání své prvotiny pracují na druhé hře s názvem Transistor, která má konečně oficiální datum vydání.
Below od tvůrců Sword & Sworcery vyjde i na PC
Jednou z her, které mě zaujaly při představení Xbox One zůstaly, je Below. Rogue-like “akce” v náhodně generovaných dungeonech bude těžit nejen ze specifického vizuálního zpracování, ale také z hudby, kterou má na svědomí známý Jim Guthrie - autor hudby třeba k výbornému Superbrothers: Sword & Sworcery, nebo k filmu o nezávislé scéně Indie Game: The Movie. Ale zpátky k Below.
Emulátory jako stroje času aneb jak si zahrát staré hry
I když herní průmysl není ve srovnání třeba s filmem či televizí ještě tak starý, vešel před pár lety do čtvrtého desetiletí své existence, takže nějaké to nostalgické posmrkávání je zcela na místě. Jenže proč zůstat jen u vzpomínání? Nebylo by ještě lepší si některé pecky z dětství připomenout i v dnešní chmurné době, kdy se musíme přehrabovat tunami DLCček, reklam, season passů a dalších vylomenin? Dohnat staré resty? Jen jestli si tu minulost nebarvíme až moc narůžovo. Ale proč se nepřesvědčit na vlastní kůži?
Video z Watch Dogs se chlubí grafickými efekty od Nvidie
Na to, jak většině z nás první záběry z Watch Dogs srazily čelist až pod podlahu, se nakonec podoba hry v průběhu vývoje překvapivě málo zdůrazňovala. Blížící se datum vydání (27. května s CZ titulky) však znamená nutnost přitopit pod kotlem. Vývojáři Watch Dogs se proto připomínají s ukázkou, která zdůrazňuje vliv technologií od Nvidide na výsledný vzhled hry. A činí tak nejenom komentářem, ale především záběry ze hry samotné.
Semináře Game Industry Academy nabídnou výuku enginu i game designu
Sestavil pro vás knižní trilogii Game Industry o vývoji her, později jako součást týmu Dreadlocks na Kickstarteru uspěl s kyberpunkovinou titulem Dex. Nyní si Jan Jirkovský a další lidé kolem Game Industry připravili sérii pěti jednodenních kurzů zaměřených na vývoj her. Zájemci se na nich dočkají dvou seminářů o práci s enginem Unity, jednoho o tvorě grafiky v Adobe Photoshop, ale dojde i na probírání základů úspěšné kickstarterové kampaně a workshopu o game designu.
Engine Zaklínače 3 čaruje s viditelností objektů, aby snížil HW náročnost hry
Prezentace a přednášky z GDC možná nejsou úplně materiálem, kterému pozornost věnují desetitisíce čtenářů, ale o to zajímavěji však často nabízejí informace. V čerstvě vydané přednášce z letošní Game Developers Conference se Przemysław Czatrowski, programátor třetího Zaklínače, rozpovídá o viditelnosti ve hře a o tom, jak díky ní CD Projekt inteligentně snižuje hardwarovou náročnost hry.
Staňte se pánem multiplayeru v novém DLC pro Arma 3
V únoru ohlášené DLC Zeus pro Arma 3 dnes konečně vyšlo a s ním přichází i potenciální zrod (skoro) nového a jedinečného typu multiplayeru! Že to zní trochu nabubřele? Posuďte však sami – v DLC Zeus je totiž možné Arma 3 hrát nejenom jako pěšák (tankista, pilot...), ale i jako "pán jeskyně", který mu do cesty staví překážky (tanky, bombardéry...).
Dawngate ukazuje videa a zahajuje betaverzi
Existuje nějaký zákon, že MOBA musí mít stejnou pastelově-přehnanou stylizaci jako původní Dota pro Warcraft III? Protože pokud ne, jak vysvětlíte, že Dawngate, už skoro rok známá MOBA z dílny Electronic Arts, vypadá na povrchu úplně stejně? Doposud ze hry nebylo známo tolik informací, s čerstvě nakopnutou betaverzí však o Dawngate budeme zřejmě slyšet stále častěji.
Pro Dragon Age: Inquisition nevyjdou žádné DLC s postavami
Za jednu ze zásadních chyb Mass Efffect 3 a jeho DLC bylo vydání From Ashes, které přineslo Javika. Pro celý příběh je Javik natolik důležitou postavou, že ho měli tvůrci nabídnout v základní hře všem, ne jen určité skupině hráčů přes DLC. Podobný přístup nebyl od BioWare ničím novým, ale jakkoliv byl Zaeed v rámci DLC postav skvělý hláškař, pro pochopení některých věcí nebyl tak důležitý jako Javik.
Wasteland 2 by měl průměrného hráče zabavit na zhruba 50 hodin
S novým updatem bety Wasteland 2 přišel z inXile Entertainment souhrn věcí, na kterých se pracuje, pracovalo nebo bude ještě pracovat. Hned na začátku vypálil Chris Keenan odpověď na hodně častou otázku - jak dlouho hra „vydrží“, tedy za jak dlouho Wasteland 2 hráči zhruba dokončí.
Vyzkoušejte demo adventury Blackwell Epiphany
Už za dva týdny se Rosa Blackwell a Joey Mallone pustí do svého nejdůležitějšího a zároveň i posledního případu v adventuře The Blackwell Epiphany. Indie série mixující duchařinu a krimi tím dojde svého finiše. Vývojáři z Wadjet Eye Games nyní svou lásku ke starým časům a klasickým adventurám potvrzují vydáním demoverze jejich nejnovější hry. A co vlastně Wadjet Eye čeká do budoucna?
Sniper Elite 3 umožní hrát v kooperaci každou misi
Na přelomu června a července dojde k vydání stealth akce Sniper Elite 3. V dohledné době si hru budou moci osahat návštěvníci PAX East, v rámci marketingové kampaně se však Rebellion rozvykládali také o multiplayeru své hry. Tentokrát prý půjde o plnohodnotnou součást Sniper Elite 3 a doprovodné video nezavdává důvody vývojářům nevěřit.
Přímočará akce Blue Estate vypadá jako barevnější Sin City
Kolejnicové "rail" střílečky, v nichž jsme ovládali pouze pozici zbraně, zatímco postava chodila sama od sebe, sice mají nejlepší časy dávno za sebou, při sázce na povedený příběh a línou komunitu však stále nejsou bez šance. Na to sází i komiksově pojatá novinka od studia HESAW jménem Blue Estate. Tahle gangsterka ve stylu barevnějšího Sin City sice hráčům s PS4 a Xbox One mnoho volnosti nenabídne, obrázky z ní však možná hratelnost jedné kolejnice solidně vynahradí.
Wim Coveliers: „Warface ukáže hráčům, že free-to-play není značka nižší kvality"
Dobyla s PC verzí Rusko a zabodovala i na dalších trzích po celém světě, byť s různou úspěšností. Free to play střílečka Warface od Cryteku sází na cizelovaný tříáčkový vzhled, který pohání CryEngine 3, a lákavý herní obsah, co kombinuje klasický PvP obsah i kooperativní PvE, kdy hráči spolu bojují proti umělé inteligenci. Právě tím se též Warface odlišuje od tradičních multiplayerových stříleček. Wim Coveliers, producent hry z kyjevské verze Cryteku, nám v rozhovoru potvrdil, že právě PvE součást hry je jedním z trumfů, na který tvůrci sází.
Sony představuje zombie onlinovku H1Z1
Další den, další zombie hra! O chystaném projektu jménem H1Z1 se na internetu hovořilo již včera, kdy světlo světa spatřila webová stránka h1z1.com. Krom otázky "Will you survive?" však nenabízela žádné popisy. V jejím kódu se však našly reference na Sony Online Entertainment, jejíž šéf John Smedley dnes ráno odhalil o hře řadu dalších podrobností.
Trials Fusion přiveze adrenalinové závodění s triky a tučňáky navrch
„Máš pocit, že jsi se probudil jako úplně jiný člověk?“ ptá se vtíravý ženský hlas. Mám. Děly se mi věci, které nemůžu dostat z hlavy. Šikanovali mě tučňáci. Mával jsem křídly jako pták nad skokanským můstkem. Zima se náhle proměnila na havajskou party. Uprostřed planoucí hranice jsem oslavil vítězství a zemřel. Přitom jsem celou dobu seděl na motorce a snažil se přeprat fyzikální model kaskadérské arkády Trials Fusion. Na povrchu vypadá normálně, ale ponořte se trochu hlouběji a najdete něco hodně podobného ryzímu šílenství.
Sony potvrzuje vydání vylepšené verze The Last of Us na PS4
The Last of Us nemá smysl blíže představovat, za titul hovoří spousta ocenění ve výběrech nejlepších her roku 2013. Přesto bylo tak trochu škoda, že hra vyšla na samém konci konzolového cyklu a nedostala se do seznamu her na next-gen mašinky. Mysleli si to i v Naughty Dog a majitelé PS4 se tak, zřejmě ještě v průběhu tohoto roku, vydání vylepšené verze The Last of Us nakonec dočkají.