Video z HD remaku Resident Evil vyvolává záchvat nostalgie
Zatímco Capcom pracuje na nápravě reputace známé série po vlažně přijaté šestce, už za nedlouho dostanete šanci si připomenout, jak to vlastně celé začalo. Psal se rok 1996 a Resident Evil vyšel na prvním PlayStationu. První remake jedničky následně vyšel už v roce 2002 pro Gamecube a druhý s názvem Resident Evil HD se na PC a konzolích objeví na konci ledna příštího roku. A na záběrech následujícího traileru uvidíte, jaký pokrok hra od původní verze k HD remaku udělala.
Konzolová verze The Elder Scrolls Online vyjde až na příští rok
PC verze The Elder Scrolls Online vyšla v dubnu letošního roku a konzolová se po prvním posunu vydání měla objevit na konci roku. Podle posledního updatu na oficiálním webu je ale všechno opět jinak. Šéf vývoje Matt Firor bez vytáček přiznal, že se na konzolové verzi pracuje, ale priority studia leží jinde. Nejprve se musí dodělat dva herní systémy (Justice a Champion) pro PC verzi, které konzolové verze nabídnou už v základu, a až poté se tvůrci vrhnout na dokončení.
Tvůrci Deus Ex: Universe nabízí první pohled na nový engine
O Deus Ex: Universe krom několika základních informací a artworku s českou poznávací značkou nic moc nevíme, proto rádi vezmeme za vděk alespoň ukázkou z nového enginu s názvem Dawn Engine. Dle slov tvůrců má být engine základním kamenem pro všechny nadcházející Deus Ex projekty, což je příjemná informace, protože je jasné, že Eidos s oblíbenou sérií dlouhodobě počítá.
K dosažení optimálního zážitku při hraní Dying Light je třeba 16 GB RAM
Parkourová zombie akce Dying Light vyjde už na konci ledna 2015 a první DLC v rámci season passu vyjde zhruba měsíc poté. Season pass tvoří trojice samostatných DLC balíčků, které udělají radost především fanouškům multiplayeru. Z trojice DLC bude na singleplayer zaměřený pouze jeden balíček, ale i ten půjde hrát v kooperaci se spoluhráčem. Pokud ale hodláte hrát Dying Light na PC, podívejte se nejdříve na hardwarové požadavky hry. Jsou, mírně řečeno, neskromné.
Paradox zrušil dosavadní vývoj taktického RPG Runemaster
Taktické RPG silně založené na severské mytologii, s vlastní příměsí fantasy světa. Takový měl být ambiciózní Runemaster od vývojářů z Paradoxu. Bohužel, vedení firmy se rozhodlo vývoj hry zrušit, nebo lépe řečeno dočasně pozastavit. Vývojáři se v tomto případě naštěstí nepropouští, ale byli převeleni na jiné, nejmenované projekty Paradoxu. Provozní ředitelka firmy v oznámení tvrdí, že hra si prošla několika revizemi, ale ani jednou se nepodařilo vykročit na tu správnou cestu a tak je s vývojem prozatím konec.
Clandestine - dojmy z hraní špiónské stealth akce
Snaha inovovat zaběhnuté principy akčních her skrze asymetrický multiplayer je stále častěji na pořadu dne. Stealth akce Clandestine (Steam homepage) ovšem nabízí variaci, která je k vidění méně. Namísto kompetitivního zápasení mezi dvěma (ne)vyváženými stranami totiž nabízí Clandestine unikátní asymetrickou kooperaci. Konkrétně mezi agentkou Káťou, postupující v third-person pohledu 3D mapou, a vzdáleným hackerem Martinem, který vše sleduje výhradně skrze kamery v 2D menu. Titul od vývojářů Logic Artists, dánského týmu odpovědného za RPG tahovku Expedition: Conquistador, je v rozpracované (early access) verzi dostupný na Steamu, a pokud si libujete v nekompromisním pojetí stealth her, neměl by vám uniknout.
2K oznámili vznik studia Hangar 13, které vedou veteráni Star Wars her
Řady vývojářských studií 2K zbrusu nově rozšířil zcela nový přírůstek jménem Hangar 13. Studio zatím neoznámilo žádný vlastní titul, složení jeho ústředních vývojářů však přesto naznačuje, že jejich příští projekt můžeme toužebně očekávat. Šéfem nově vzniklého vývojářského týmu Hangar 13 je totiž Haden Blackman, který pracoval jako scenárista a později i producent titulů jako Star Wars Galaxies, KOTOR a nebo Star Wars: The Force Unleashed.
Destiny mění pravidla u exotické výbavy, matchmaking u raidů je pořád v nedohlednu
Rozšíření Destiny s názvem The Dark Below sice přinese především novou příběhovou linku, stále více očí však kriticky spaluje pohledem i chystané novinky ohledně upravení dosavadních pravidel hraní. Přítomnost nových zbraní, lunární lokace, dvou striků a jednoho raidu byla oznámená už dříve. Nově se však Bungie naznačilo, jak The Dark Below ovlivní sběr a vylepšování exotických předmětů. Změny v oblasti exotických předmětů ale nejsou všem po chuti.
Strategie Act of Aggression od tvůrců série Wargame připomíná Command & Conquer
Se zrušením vývoje Generals 2 lze smutně konstatovat, že trhu fatálně chybí realtimová strategie, ideálně s příjemně přepálenou techno-thrillerovou zápletkou. Ačkoliv dnešní RTS nabízí pestrou paletu možností, systém budování základen a přečíslení oponenta mezi nimi podezřele absentuje. Příběhy o šílených nadnárodních konspiracích sice najdeme, ale pouze ve značce Call of Duty a jejích klonech. Změnit to chce titul Act of Aggression od Eugen Systems (Act of War, /R.U.S.E., série Wargame).
Krvavý fantasy fotbal Blood Bowl 2 se na jaře podívá kromě PC i na nové konzole
Jak by vypadal americký fotbal (tedy handegg), kdyby jej hrály různé národy ve světu Warhammeru? Odpověď skýtá deskovka Blood Bowl, jejíž herní reinkarnace se objevují od roku 1995. Cyanide Studios dnes oznámili, že Blood Bowl 2, která vyjde na jaře příštího roku se objeví nejen na PC, ale i PS4 a Xbox One.
DayZ přidá v novém updatu i možnost stát se kanibalem
O tom, že lze v DayZ (a její předešlé inkarnaci v podobě modifikace Arma 2) simulovat společnost v celé její zrůdné postapokalyptické kráse asi neměl nikdo pochyb ve chvíli, kdy viděl, jak hráči ve hře chytají náhodné kolemjdoucí a nutí je pro zábavu navzájem se zabíjet. Hře ale přeci jen chyběla ještě jedna podstatná maličkost v oblasti výživy některých lidí v podobné situaci – kanibalismus.
V Rocket League hrají fotbal skákající raketová auta
V průběhu lidských dějin se mnozí mudrcové jali myšlenky překopat fotbal do ještě více zábavné hry. Vývojáři z amerického studia Psyonix, kteří stojí třeba za multiplayerovkou Nosgoth, jejich řady obohatili s nápadem hnát se za kulatým nesmyslem v křesle raketového, poskakujícího auta. Hra, jíž tento nápad inspiruje se jmenuje Rocket League, vyjde na PS4 a navazuje přitom na předešlý titul Psyonixů pro PS3 – Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars.
Crytek překvapivě ukončuje podporu Warface pro X360
Ani ne po roce od optimistického vydání konzolové verze své free-to-play střílečky Warface se Crytek rozhodl ji zase zrušit. V oznámení na Facebooku mluví o postupném omezování podpory Warface pro Xbox 360, která definitivně vyhasne k 1. únoru 2015. Momentálně se už do hry nemohou zaregistrovat žádní noví hráči. O statusu a osudu původní PC verze hry se prohlášení nezmiňuje, ale její hráči se snad obávat nemusí.
Evolve představuje variabilní "kampaňový" mód Evacuation, kde bojujete o osud kolonie
Myšlenka čtyř lovců proti jednomu monstru, která je základem chystané Evolve, je bezesporu dobrá, ale člověka napadá, zda se nebude po čase tento model opakovat. Nyní Turtle Rock Studios odpovídají oznámením speciálního módu jménem Evacuation (včera se představil trailerem), který sjednotí v rámci příběhové zápletky pět kol s různými cíli. A rázem se tu objevuje výrazně variabilnější prostředí, v němž se soupeři popasují.
Meditativní The Old City: Leviathan ukazuje svou záhadnou tvář v novém traileru
Ačkoliv má zadumaná adventura The Old City: Leviathan (Steam) na triku neúspěšnou kampaň na Kickstarteru, tvůrci ze studia Postmo svůj projekt přesto doklepali až do fáze vydání, kdy nabídnou první třetinu hry. Klikat na odkaz nebo video níže by měli především jedinci libující si v exploračních, filozofujících záležitostech na způsob Dear Esther. Moment, kam všichni utíkáte?
V muzikálovém čísle z nové Saints Row vám zazpívá i Satan
Volition se zase překonali. Když už vám přijde, že v Saints Row IV a přidružených hrách ukázali snad všechno, zase vás překvapí. Tentokrát si připravili muzikálové číslo z chystaného výletu do pekla v Saints Row: Gat out of Hell. Pro to, abyste si video vychutnali je vlastně úplně jedno, o co v Gat out of Hell jde. Hlavní je, že tohle je pětiminutové video, v němž Satan zpívá o tom, jak ho jeho dcera bude poslouchat!
Football Manager 2015 - recenze
Péťa Čech je hodný kluk. Skvělý brankář, dobrý týmový hráč... Má ale jednu nevýhodu. Zatímco v minulém ročníku jsem zvládl jeho touhu po hře ukonejšit několika zápasy v pohárech a záskoky za zraněného Courtoise, letos ne a ne. Chce hrát a nestačí mu jen každý třetí zápas. Takže nabral směr Real Madrid, ale nestěžuju si a on snad také ne. Pokud ano, stížnosti ať posílá Sports Interactive, protože při vývoji Football Manager 2015 pořádně zapracovali na hráčském chování a požadavcích.
Total War Battles: Kingdom je odlehčená středověká strategie pro PC a tablety
Pamatujete si ještě na free-to-play strategii Total War Battles: Shogun, kterou pro iOS a PC vytvořil malý, tehdy ještě devítičlenný, tým uvnitř Creative Assembly? Petr si jednoduchý, ale funkční systém pochvaloval, tím spíše, že na občasné hraní v dopravním prostředku a nebo kdekoliv, kde vytáhnete tablet byla hra ideální. Ostatně nebyl jediný, protože Shogun získal i nějaká ta ocenění a tak se nyní její tvůrci vrací. Už jich je v týmu dvacet a přináší dobývání Anglie v 10. století v titulu Total War Battles: Kingdom.
Poslechněte si hudební ohlédnutí za dvěma dekádami konzolí PlayStation
Jak už jsme psali dříve, Sony slaví dvacet let PlayStation a nezůstává jen u oznámení limitované šedivé edice PS4. Jako nostalgické ohlédnutí za dosavadní historií dnes už legendární značky konzole vydali skrze PlayStation Access osmimiminutové video, které se věnuje herní hudbě. Nečekejte ale nějaké vzpomínání a mluvící hlavy. Místo toho tu jsou hrající a zpívající hlavy.
Rainbow Six: Siege vás nechá střílet při jakékoliv činnosti
Jedna z nejzajímavějších her, které se chystají v rámci kooperativní FPS škatulky je Rainbow Six: Siege. Slibuje nutnost pořádné kooperace (a tím tak trochu hrozí, že bez ní budete při hraní plakat) a zničitelnost prakticky všeho, co ve hře najdete. Nový vývojářský deník vysvětluje, jak autoři z Ubisoft Montreal přistupují k systému krytí a hlavně filmovým animacích, které mohou kolidovat s rychlou akcí.