V Symphony Worlds se hudba stane vaším světem i zbraní

Empty Clip Studios u nás naposledy zabodovali s hudební střílečkou Symphony, jejíž kvality vám v recenzi shrnul Adam. Nyní se tým vrací a vstupuje do stejné, hudební, řeky, ovšem s mnohem většími ambicemi. Jejich nový titul nese název Symphony Worlds a z ryzí střílečky se proměňuje v akční strategii s procedurálně generovanými světy, které se odvíjejí od hudby, jíž si ve hře pustíte. Nicméně nejen, že budou světy vytvářené dle vaší hudby, to bude i vaše strategie a schopnosti.

Majitel distribučních portálů Desura a Indie Royale vyhlásil bankrot

Nad platformami digitální distribuce Desura a Indie Royale se stahují velmi černá mračna. Podle zpráv totiž jejich majitel společnost Bad Juju Games vyhlásila bankrot, což potvrzuje výpis ze serveru InfoRuptcy a také řada dalším nepřímých důkazů v čele s představiteli Desury. Fakt, že Bad Juju Games jdou ke dnu nejsou tak překvapivé vzhledem k faktu, že Desura měla poslední měsíce problém vyplácet peníze vývojářům, jejichž hry prodávala.

Nvidia Gameworks přidá do nového Batmana reálnější kouř, déšť a papír

Stejně jako jiné tituly, i Batman: Arkham Knight dostane extra péči v rámci Nvidia Gameworks, což vám předvede video uvnitř článku. Ukazuje se na něm reálná reakce kusů papíru na pohyb vzduchu kolem nich, podobně interaktivní dým a mlha, PhysX destrukce a intenzivnější a reálně stékající kapky deště. Nutno říci, že zmíněné efekty vypadají vážně dobře, i když to de facto není nic, co by měnilo hratelnost. 

Firaxis: „XCOM 2 bude PC exkluzivní, protože se tam cítíme nejlépe"

Před týdnem bylo oznámeno pokračování restartu populární strategické série XCOM a jak jste si jistě všimli, mezi platformami se skví jen PC, přičemž minulý díl vyšel i na konzole. Proč se XCOM 2 na konzole nepodívá vysvětlil jeden z šéfů vývoje z Firaxisu Jake Solomon. Důvody jsou řečené přímo i mezi řádky, ale daly by se shrnout následně: „Chtěli jsme udělat spoustu věcí navíc oproti Enemy Unknown, ale jsme příliš malé studio, než abychom to zvládli multiplatformně.“

Dark Souls III má podle spekulací nabídnout deset povolání a systém obětování

Před každou E3 se vyrojí spousta informací, z nichž minimálně část se ukáže být jako pravdivá. Nicméně následující informace ohledně Dark Souls III, jež má být (údajně) oznámena na E3 berte hodně s rezervou, protože je doprovází spousta otazníků. Youtube kanál The Know dostal poměrně štědrou dávku zpráv ohledně hry od anonymního zdroje, což znamená, že jde o zprávy nepodložené a obrázky zobrazené ve videu trochu zavání recyklací HUDu z jedničky. Nicméně, platí, že na každém šprochu může být trocha pravdy.

Heroes of the Storm rozšíří noví hrdinové a mapy z Diabla

Ze všech her, které jsou v Heroes of the Storm zastoupené, je na tom nejhůř Diablo. Hrdinů je tam z něj i s Johannou pouhých sedm a tématická mapa žádná. To si naštěstí Blizzard uvědomuje a podívá se směrem právě k Diablu. Příští týdny a měsíce totiž patří peklu, potažmo andělům. Chystá se nálož tématicky laděného obsahu, který vývojáři nazvali Eternal Conflict a poběží jaké série updatů s novým obsahem několik měsíců.

Rail Nation: zahrajete si zase jednou s vláčky, zadarmo a v češtině!

Duchovním nástupcem legendárního Transport Tycoonu byl podle Chrise Sawyera Locomotion z roku 2004. Stejně tak bychom ale mohli říct, že duchovním nástupcem her jako Locomotion jsou dnešní webové arkádové simulace vláčků. A jednou z těch nejzajímavějších je bezesporu Rail Nation.

Sunset - recenze "revolučního" dramatu

Velmi specifický druh umění stvořili belgičtí Tale of Tales v atmosférické adventuře Sunset. Příběh z luxusního apartmánu, za jehož okny zuří lidové povstání, přináší hráčům dříve nepoznané zážitky. Nebýt drobných chyb, například rutinního opakování některých herních činností, byla by Sunset dokonalým příkladem herní originality.

Fight Club #230 HD: Návrat emzáků

Jen pár minut před zahájením natáčení 230. dílu podcastu Fight Club doběhlo odpočítávání oznamující Fallout 4. Naše rváčská skupinka ve složení Pavel Dobrovský, Petr Poláček, Lukáš Grygar a Adam Homola se tedy hned na začátku natáčení svěřila se svými dojmy a mírou očekávání, která se k návratu do postapokalyptického světa váže. Ale Fallout 4 nebyl jediný návrat, který jsme ve 230. Fight Clubu rozebrali.

Nexus Calling - byli jsme na místě oslav spuštění Heroes of the Storm

Londýn přivítal skupinku novinářů, youtuberů a fanoušků typicky anglickým počasím. Všechny nás nahnali na louku, kterou byla budova Old Billingsgate na břehu Temže, s krásným výhledem na Tower Bridge nalevo a The Shard naproti. Nenápadná stará budova se stala na pár hodin domovem pro stovky nadšenců, co přišli oslavit vydání Heroes of the Storm.

Jak studio Telltale Games vzkřísilo adventury

V prosinci ohlášený vývoj adventury Minecraft: Story Mode definitivně ukázal, jak se během jedné dekády Telltale Games transformovali z malého herního studia na veleúspěšnou fabriku na příběhy. Telltale, v posledních letech hlavně tvůrci herních verzí seriálů a komiksů The Walking Dead, The Wolf Among Us či Game of Thrones, platí za anomálii nejen kvůli resuscitaci žánru adventur, ale i kvůli udržení tempa epizodického stylu vydávání, na kterém si mnozí jiní vylámali zuby. Pojďme se tedy společně podívat, jak Telltale vznikli, na čem stavějí, a proč se jen tak nepustí do jiných žánrů.

Hatred - recenze

„Chtěli jsme vytvořit něco, co jde proti současným trendům. Něco jiného, něco, co poskytne lidem ryzí hráčské potěšení. A tady je naše hra, která si nebere servítky a na nic se nevymlouvá.“ Takhle popisují tvůrci z Destructive Creation svou akční hru Hatred na oficiálních stránkách. A já tu teď sedím s dohraným Hatred a říkám si, kde je to ryzí hráčské potěšení! Muselo mě nějak minout, protože hraní Hatred byla ubíjející nuda. Ba co hůř, ani to slibované tažení proti útlocitným trendům se nekonalo. Tohle byla jen dobře zmáknutá marketingová kampaň.

Harmonix s PC verzi Rock Band 4 nepočítá, ale PC verze svých her v budoucnu nezavrhuje

Guitar Hero III na PC vyšla, stejně jako napůl hra a napůl naučný software Rocksmith. Ale Rock Band série se PC platformě velkým obloukem vyhýbá. A bohužel se to s největší pravděpodobností nezmění ani s vydáním Rock Band 4. Důvody jsou dva a svým způsobem dávají smysl.

Datadisk Common Sense pro Europa Universalis IV rozvine správu provincií a parlamentní systém

Strategii Europa Universalis IV brzy rozšíří datadisk s názvem Common Sense, který se soustředí primárně na interní rozvoj jednotlivých států a na diplomacii. Důkazem je asi největší novinka v podobě parlamentu. Je dostupný pro anglickou monarchii a další budoucí vládní útvary: konstituční monarchii, konstituční republiku apod. Země s parlamentem musí svým provinciím garantovat v parlamentu určitý počet křesel, což se může obrátit proti vám.

Souboj o galaxii v Elite: Dangerous začíná být díky Powerplay opravdu dramatický

O systému Powerplay do Elite: Dangerous jste si mohli na Games přečíst už několikrát a je příjemné pro tentokrát napsat, že Powerplay už je venku. Nový systém je součástí třetího velkého rozšíření, které do Elite: Dangerous přidává nové lodě, nové funkce, ale hlavně novou strategickou vrstvu. V ní se můžete přidat k jedné z několika galaktických mocností a začít tak pod její hlavičkou pracovat na postupném dobývání vesmíru.

Úderná jednotka z FBI se v Rainbow Six Siege dostane prakticky kamkoliv

Tvůrci týmové akce Rainbow Six Siege v novém videu představuje další jednotku: americké tvrdé hochy a slečny z FBI. Poradí si prý skoro se vším, což demonstruje rozpětí jejich schopností. Tak třeba Ash je svojí speciálně upravenou puškou schopná probít okna, zdi i podlahy - klidně i z velké dálky. Když vám Ash zaklepe na dveře, měli byste se běžet schovat.

Retro GamesPlay: hrajeme střílečku Return to Castle Wolfenstein

Vyložené nadšení řady hráčů z resuscitace značky Wolfenstein prostřednictvím dílu The New Order nedávno přiživil samostatný datadisk The Old Blood. Krom jiného zavedl hráče na hrad Wolfenstein, dějiště čtrnáct let staré klasiky Return to Castle Wolfenstein. Že o hře od Gray Matter z roku 2001 lze hovořit jako o klasice, na tom se asi shodneme. V tomto retro gamesplayi vám ale názorně předvedeme, proč tomu tak je.

Boj čistého proti zfetovaným. Survival hru We Happy Few můžete podpořit na Kickstarteru

Rozesmátou roguelike hru We Happy Few představili tvůrci teprve nedávno a už nabízí nejenom čtvrt hodiny dlouhé video přímo s hraní, ale hlavně Kickstarter kampaň. Bez vaší podpory se zkrátka do dystopického města Wellington Wells tak, jak si ho vysnili tvůrci, nedostanete. Vývojáři chtějí ale rozumných 250 tisíc dolarů a momentálně už vybrali přes 60, takže to snad problém nebude.

Hearthstone rozšíří noví hrdinové, ale jen jako kosmetické úpravy

Přečtení nadpisu, že se v karetním Hearthstone objeví noví hrdinové, vyvolá děs ve všech, kteří si hned představí nové hrdiny se vším všudy – tedy i vlastními kartami a schopnostmi. Naštěstí se podobného bombardování rovnováhy ve hře Blizzard nepouští a jen nabízí to, po čem řada fanoušků už delší dobu volala – alternativní skiny pro vaši postavu. První pán na holení bude Warrior, k jehož Garroshovi dostanete možnost hrát za trpaslíka Magniho Bronzebearda.

S třetí kapitolou Dreamfall Chapters se vrací i starý známý Crow

Ačkoliv jsme to věděli už z traileru z ledna minulého roku, starý známý Crow potvrzuje svůj návrat až na teaseru k Dreamfall Chapters Book Three, jež nese podtitul Realms. Samotné video neslouží jen pro upozornění, že se Crow vrací, ale také jako uklidnění, že třetí kapitola se blíží. Přesné datum neznáme, ale snad by se Red Thread Games příliš nepředbíhali. Mezi první a druhou epizodou bylo rozpětí zhruba pět měsíců, přičemž to byl delší odstup, než byl plánován, takže doufejme, že to tentokrát Norové stihnou už v červenci.