zavřít

Chuchel - představení nové hry od autora Botaniculy

Android Windows MAC Wii U

- Preview autor: Pavel Dobrovský Komentáře: 0

A co že je s Plachým Trpaslíkem? Nikdo nevěděl. Bojí se chodit mezi lidi, říkali jedni. Nene, namítali jiní, odstěhoval se do Španělska. Další se domnívali, že pracuje na pokračování Botaniculy a našli se i tací, kteří dávali ruce do medu za to, že ho hry prostě omrzely. Byly slyšet i hlasy, že prý začal vařit pivo a v ničem jiném budoucnost nevidí. Ve skutečnosti si nikdo nebyl jistý. A jestli někdo něco věděl, tak si to nechal pro sebe. Čtyři roky po vydání své autorské herní prvotiny Botanicula však Jaromír Plachý vystoupil na akci GameDay během Anifilmu v Třeboni, zasmál se a odhalil hru Chuchel.

Chuchel vypadá jako neučesané klubko prachu a vlasů. Na hlavě má parodii na oranžový klobouk a jeho odulé rty a prasopsí očka vyjadřují životní nespokojenost. Jakmile je ale poblíž třešeň, zapomíná Chuchel na všechny existenční svízele. Třešeň! Siréna v hlavě se rozječí. Před oči se spustí rudý filtr. Je pro něj vším! Musí jí dostat, objímat, líbat a možná i pozřít. Problém je, jak jinak, v těch druhých. Na scéně se objevuje snaživý leč hloupý třešňofilský sidekick Kekel a obří zlomyslný Chrchel. Krom nich vystupují tvorové a předměty, které Chuchlovi v cestě ke třešni překáží jako miny atletovi při přespolním běhu. Otázka zní: Dostane se Chuchel ke své třešni? Odpovídat na ní budete vy.

Volání Chuchlu

Zatímco Botanicula byla vyprávěna jako příběhové dobrodružství party bytostí, struktura Chuchlu působí jako série izolovaných úrovní. Každá z nich, dohromady jich má být kolem 33, vyžaduje nalezení správné posloupnosti akcí. Jakmile jsou věci aktivovány ve správném pořadí, přiblíží se Chuchel k třešni. Happy end? Ale kdeže. Obvykle o ni okamžitě přijde a hystericky se za ní přesune do další úrovně.

Přestože se podle ukázek jedná o hru logickou, nebude vás trápit těžkými hádankami. Mnohem důležitější jsou absurdní situace, do kterých se Chuchel dostává, a animace. Ostatně, Plachý je především animátor (podílel se na animacích již v Machinariu) a nehodlá svému řemeslu dělat ostudu. Každá akce proto vyvolává vizuální reakci, a i když uděláte něco špatně nebo zabloudíte do slepé uličky, bude to právě animace, která vás rozveselí, a vlastně i odmění za chybku. Klidně i několikrát, protože pro každou akci je připraveno několik animačních reakcí.

Chuchel

Chuchlování na všem

V oblasti výtvarného zpracování šel Plachý cestou výtvarné střízlivosti. Na jednotlivých obrazovkách není vidět nic, s čím by nebylo možné si pohrávat – vše, co uvidíte je k použití. Pryč jsou detailní pozadí nebo vizuální „jen tak“ prvky. Předměty a postavy jsou výrazné, jejich barevnost jednoduchá a mnohem lépe tak vynikají jednotlivé gagy.

Důvod pro zvolený výtvarný styl je ještě jeden: Hra se mnohem lépe bude škálovat pro mobily a tablety. Přestože je vydání plánované pro Windows, s konverzí na mobilní platformy se počítá již dnes. Po zkušenostech s převodem Botaniculy se autoři snaží odstranit možné komplikace dopředu.

Chuchelnaté žbrblání

Osudy dobrého podivína Chuchla během výpravy za třešní jsou v animačním ranku dobře odvedenou groteskou. Ta by ale nefungovala nebýt hudby a zvuků. Mikrofonu a nástrojů se ujala kapela Dva, kterou jste mohli slyšet již v Botanicule.

Jejich výstup zněl v ukázkách na GameDay jako že padne přesně na míru tomu, co se děje. Plejáda kníkání, juchání, mrmlání, hučení, chrchlání, kvokání, ševelení a bzunkání bude doprovázet každý Chuchlův krok. Správná intonace dodávala Chuchlově projevu naštvanost, Kekelovi pak naivně roztomilou tupost, a dodatečné zvuky i hudba prostě byly tam, kde mají být.

Chuchel

Radost z Chuchla

Chuchel působí podle ukázek jako hra, která má být hračičkovská ve smyslu Botaniculy či Samorostu. Však právě Jakub Dvorský se stal producentem a Chuchel vychází pod značkou studia Amanita. Kromě Jakuba a Dvou se na hře podílí další tři lidi, hlavní autorské slovo však má Plachý Trpaslík. A to je dobře. Chuchel vypadá přesně jako ta hra, která ve své jednoduchosti skrývá vtipnou zábavu. V té je Plachého pozice ověřená a jistá. Jak to celé dopadne, se dozvíme možná již letos, spíše však až příští rok.

Tagy: česká hra amanita

Zdroje: Vlastní

Některé naše odkazy mohou vést na prodejce her či hardwaru. Pokud si skrze takový odkaz něco koupíte, můžeme z prodeje obdržet malá procenta. Více informací zde.

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.