Vydavatel Syberie oznámil vývoj arkádových závodů Moto Racer 4
Stará známá závodní série se překvapivě vrací - vydavatel Microïds, kterého zná hráčská veřejnost spíše jako tvůrce Syberie, oznámil čtvrtý díl. Moto Racer 4 má vyjít někdy v průběhu příštího roku pro PlayStation 4 a Xbox One, nejspíš pouze digitálně. O PC verzi bohužel v tiskové zprávě nepadlo ani slovo. Vydavatel se ale namísto toho pochlubil technologií, protože nový Moto Racer poběží na Unreal Engine 4.
Vývojářský deník Arma 3 vysvětluje, že tropický ostrov Tanoa má předobraz ve Fidži
Jak jsme se dozvěděli na E3, Bohemia Interactive chystá velké DLC pro Arma 3, v jehož rámci se představí zcela nové prostředí – tropický ostrov Tanoa. Právě tomu, jak tento ostrov vzniká a co vlastně vedlo k rozhodnutí vydat se právě sem, vysvětluje nejnovější vývojářský deník, který vás na pěti minutách své délky seznámí s historií DLC i plány do budoucna.
V remaku Final Fantasy VII čekejte velké změny soubojového systému
Oznámení kompletního remaku Final Fantasy VII na letošní E3 potěšilo spoustu fanoušků. Ale stejně tak, jak se mnozí z nás těší na využití moderních technologií, je na místě i obávat se využití moderních technologií. Protože moderní, realistická grafika sice vypadá hezky, ale některé scény a vtipy může zcela pohřbít, protože dokázaly vyznít jen ve scénáři (a grafice), kde se emoce hrají divokým kroucením hlavy a mácháním rukama. Dá se ale čekat, že modernizace a z ní pramenící změny se nevyhnou ani dalším součástem herního systému. Rozhodně to platí pro soubojový systém, který dle slov šéfa vývoje Tecuji Nomury projde „dramatickými změnami.“
Guild of Dungeoneering - recenze
Ke karetním hrám na počítači mám poněkud dvousečný vztah. Kartičky jako takové mám hrozně rád a nikdy neodmítnu dobrou hru, která je na nich založená - ať už jde o Magic: The Gathering, nebo kanastu. Když na takovou hru narazím na počítači, vždycky musím přemýšlet nad tím, jestli by nebylo lepší si ji zahrát ve skutečném světě, pěkně čapnout do ruky balíček karet a přes stůl odhadovat svého protivníka. Trochu mě to trápí dokonce i u her typu Hearthstone, kde musím objektivně přiznat, že taková konverze je extrémně nepraktická a celkový zážitek ze hry by skoro určitě zhoršila. Existují ovšem i karetní hry, u kterých člověka dlouho ani nenapadne, že se vlastně jedná o karetní hru - a to i přes nezpochybnitelný fakt, že všechny jeho herní možnosti se odvíjejí od výběru karet. Zní to divně, já vím. Ale díky Guild of Dungeoneering to možná za chvilku bude mnohem srozumitelnější.
V půlce srpna vyjde na PC a konzole Zombi - konverze originální survival akce z WiiU
O konverzi ze všech stran zajímavě originální a ve skutečnosti hodně dobré zombie střílečky ZombiU z WiiU pro PC, PS4 a Xbox One už se hovoří delší dobu. Konečně ale Ubisoft šeptandu utnul oznámením hry, která na výše zmíněné platformy vyjde už 18. srpna pod mírně upraveným názvem Zombi (že hra se stejným názvem od Ubisoftu vyšla už v roce 1986 zmiňoval Pavel už v recenzi WiiU verze). Zombi vyjde pouze digitálně (žádná krabice) a měla by nabídnout nemlich ten stejný obsah jako ZombiU – jen upravený pro odlišné ovládání. A samozřejmě notně vylepšenou grafiku, kterou si můžete prohlédnout na záběrech traileru a prvních obrázcích. V zásadě nic jiného než změnu vzhledu hry totiž z videa a obrázků nevykoumáte.
První záběry z bitvy v Total War: Warhammer ukazují, jak moc se hra liší od jiných dílů v sérii
Warhammerovský čtvrtek nekončí. Creative Assembly totiž zveřejnili první video se záběry přímo z Total War: Warhammer (enginová animačka se nepočítá), na kterých vidíte skriptovanou demo bitvu v Black Fire Pass. Ačkoli je zřetelné, že jde o pre-alfa verzi, což komentující vývojář několikrát zdůrazňuje, je jasně vidět, že návyky, které máte z klasických Total War her, se musí trochu změnit. Dopad monster, hrdinů a magie je prostě příliš výrazný. A nutno říct, že i když je hra daleko od dokončení, i tak dokáže vyčarovat nádherné momenty.
Atmosféra The Division je v reálu stejná jako na videích a jde o poctivé akční RPG
Po několika předváděčkách a moři trailerů jsem si The Division konečně mohl zahrát. Měl jsem zprvu strach, že po tolika odkladech a reklamní masáži nebude mít hra čím zaujmout. Naštěstí jsem se pletl a už po pár krocích v týmu s Petrem a jedním z vývojářů na mě dýchla perfektní atmosféra, kochal jsem se více než povedenou grafikou a hlavně naznal, že Division nebude generická střílečka. Model hry je totiž nejblíže Mass Effect 2 a 3, jen tentokrát nesekýrujete panáky ovládané počítačem, ale domlouváte se s živými spoluhráči.
GamesPlay: hrajeme drsnou sportovní "simulaci" EA Sports UFC
Je vysoce pravděpodobné, že vůbec netušíte, co je to UFC. Nic si z toho nedělejte, donedávna jsme to také netušili, dokud nás Aleš nepoučil. UFC je zkratka pro Ultimate Fight Championship, což je podle wikipedie americká elitní profesionální soutěž ve smíšených bojových uměních. Že z toho nejste příliš moudří? Že nevíte, jak může vypadat videoherní adaptace tohoto bojového sportu? Pak jste na správném místě a ve správný čas, protože Aleš vám všechno názorně předvede a vysvětlí v následujícím gamesplayi EA Sports UFC.
Vývojářský deníček Gears of War: Ultimate Edition vysvětluje, jak přistoupit k remasteru
„Nechtěli jsme znovu vytvořit zažité herní mechaniky,“ vysvětlují tvůrci remasterované verze první Gears of War, která vyjde v rámci Ultimate Edition. O to jde při tvorbě podobných herních návratů především, tedy zachovat to, čím hra uspěla a přidat drobné zásahy designérským štětcem, které ji dokáží naservírovat i současnému publiku bez nějakých velkých problémů. Přesně tomu se věnuje také nejnovější vývojářský deníček této edice.
Act of Aggression předvádí zbraně hromadného ničení ze všech tří frakcí
V realtime strategiích je sice nesmírná zábava manévrovat s tanky, provádět přepady s letectvem a nebo rozdrtit soupeře pod podrážkami vaší mocné pěchoty. Ale občas přijde chvíle, kdy chcete jen sedět „doma“ a mocně se smát, zatímco vaše atomovky, orbitální bombardování a nebo chemický útok devastují základnu vašeho soupeře. Superzbraně nechybí ani v chystané RTS Act of Aggression od Eugene Systems a představují se v názorném videu.
V kooperativní řežbě Warhammer: The End Times půjde skaveny rozsekávat na kusy
S každým novým videem začíná Warhammer: The End Times – Vermintide vypadat lépe a lépe. Vývojáři z Fatshark už nevypadají, že si ukousli příliš velké kouzlo. Naopak se zdá, že by mohli najít ten správný mix opakování stejných misí v kooperaci okořeněný pořádnou porcí atmosféry a především krvavé a zábavné akce, která se odehrává především na blízko. To dokazuje i nejnovější vývojářský deníček, v němž se sice mluví především o tom, jak autoři vytvářeli skaveny, ale na demonstračních videích uvidíte i spoustu záběrů z dekonstrukce krysích bojovníků.
Slavná robotí strategie BattleTech se vrátí s pomocí Kickstarteru
Kolika z vás se vžene do koutku oka slza při vzpomínce na BattleTech? Strategickou deskovku, v níž jste v roli pilota řídili obrovské mechy, vybavovali je nejrůznějšími zbraněmi, řešili přehřívání reaktoru, chlazení, výbuchy munice apod? Jsem si jist, že málo vás nebude, tím spíše, že hra vyšla v českém překladu. BattleTech se dočkal v minulosti několika zpracování ve formě série MechWarrior a MechCommander, ale nyní hlásí návrat. Tedy snad návrat, protože se nejprve vydá na Kickstarter, kde se pokusí se svým projektem uspět.
Total War: Warhammer představuje světelnou artilerii
Novou jednotkou z Total War: Warhammer, jíž Creative Assembly předvádí je hodně netradiční válečný stroj. Luminark of Hysh je kombinace magie, alchymie a techniky. Vyrobili ji členové Řádu světla, přičemž její řízení a chod obstarávají postradatelní akolyté a samotné zaměřování tohoto světelného kanónu má na starosti samotný mág, který je jediný odpovědný, kdo může se zařízením využívajícím vzácný artefakt operovat.
Yager sice přišel o Dead Island 2, ale konec studia to nutně neznamená
Kolem nedávné kauzy o konci-nekonci vývoje Dead Islandu 2 se začaly přirozeně tvořit spekulace, které vyvrcholily až krachem samotného vývojářského studia. Vývojáři jdou sice od válu a na dalším zombie dobrodružství se podílet nebudou, ale Yager jako takový rozhodně nekončí. Osud má nakloněné studio Yager Productions, jehož jediným důvodem k životu byla produkce Dead Islandu 2. A jelikož se vydavatel Deep Silver rozhodl pro jiné směřování vývoje a jiné studio, přestalo mít stávající studio důvod existovat.
Victor Vran - recenze povedené diablovky
Ulice města jsou mimořádně pusté. Krámy zavřené, hospody prázdné, v kašnách na náměstí teče zkažená voda. Namísto rozveselených měšťanů postávají na nároží přízraky, upíři a magické běsy. Při tom tu bývalo tak hezky. Jenže pak se naplnilo prokletí - nemrtvé zrůdy opustily místa věčného spánku a přišel den zúčtování. Daň z přidaného života byla vybrána dokonale. A do ukončené bitvy přichází změna: Victor Vran, přezdívaný čistič Vrána, stojí s kosou v bráně na předměstí. Jde vrátit městu lidskou tvář. Je to jeho práce - jako krysař zbavuje města hlodavců, on je odborníkem na vykostění monster. Jakýchkoliv. Akce čisté ulice začíná!
Datadisk Dying Light: The Following přijde s buginami a novou mapou i kampaní
Vývojáři Dying Light nedávno nový obsah naznačovali a teď ho konečně představili v plné parádě. Pro hru chystají datadisk s názvem Dying Light: The Following, který přinese terénní buginy, obrovskou novou mapu, nový příběh a spoustu dalších prvků.
Přehled hlavních novinek v ultimátní kompilaci diablovek The Incredible Adventures of Van Helsing
Pavel se v recenzi akčního RPG Victor Vran (najdete později na kartě hry) logicky nevyhnul zmínce o sérii diablovek s Van Helsingem v hlavní roli, protože jsou si obě dvě hry (série) v základu dost podobné. Nezapomněl hlavně zmínit, že zatímco první díl byl překvapivě zábavný, v dalších dvou šla celková kvalita dolů. A teď je otázka, jestli tento problém vyřeší ultimátní kompilace všech tří dílů s názvem Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cut, která vyjde v září. Následující přehledové video se snaží naznačit, že ano, ale nesmíme zapomínat, že jde pořád o marketing.
Kultovní RPG Albion je konečně k mání na GOG.com společně s dalšími hrami od Ubisoftu
Hurá, hurá, hurá. Jedno z nejlepších RPG, jaké se vám mohlo dostat do rukou právě vyšlo na GOG.com v podobě upravené pro moderní počítače. Jde o vlajkovou loď, nebo vlastně vlajkovou hru, která představuje příchod několika klasických her od Ubisoftu. Oním RPG samozřejmě myslím Albion, unikátní kousek z dílny Blue Byte, který rozhodně nezapadne ani dnes, už jen pro nádherný a barvitý svět mixující fantasy se sci-fi.
Nejnovější update přidal do Euro Truck Simulator 2 nová města a Mod Manager
Po krátké, ale prý efektivní betě se Euro Truck Simulator 2 rozšířil o poměrně zásadní aktualizaci. Update s pořadovým číslem 1.19 přidává do hry jak nový obsah, tak spoustu vylepšení pro stávající herní systémy. Jednou z největších novinek je rozšíření Maďarska o dvě města: Pécs a Szeged. Snad důležitější je ale Mod Manager, skrze který lze mody nejen organizovat, ale také si je před vyzkoušením prohlédnout.
Vychází první epizoda nového King's Quest, podívejte se jak vypadá
Po dlouhém čekání a ne zas tak dlouhém vývoji se legendární adventura konečně vrátila. Nový King's Quest totiž dnes vychází na PC, Xbox One a X360 a zítra by se měla hra objevit na PlayStation 4 a PlayStation 3. Pořídit si ji můžete pouze skrze digitální distribuci a jak si možná pamatujete z předchozích zpráv, jde o epizodickou hru. Epizod bude pět a momentálně je k dispozici A Knight to Remember, která celý nový příběh startuje.