Kooperativní akce Evolve přejde na free-to-play model
zdroj: tisková zpráva

Kooperativní akce Evolve přejde na free-to-play model

7. 7. 2016 13:51 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Do Evolve od Turtle Rock Studios, tvůrců Left 4 Dead, byly vkládány velké naděje, které se ale stoprocentně nenaplnily. Výsledkem nebyla špatná hra (viz recenzi), nicméně postupem času se v ní začaly objevovat výrazné slabiny, kterým vévodil stereotyp. Společně s tím začala řídnou hráčská základna, což je pro ryze online hru, kde se kvarteto lovců utkává s jedním monstrem, opět kontrolovaným hráčem, fatální. Autoři to ale rok po vydání nevzdávají a zkusí Evolve oživit radikálním zásahem. Hru stáhli z prodeje na Steamu a společně s řadou úprav ji převedou do free-to-play systému.

Pro hru bude důležitý celkový redesign, na kterém tým už pracuje. Sice se nezmění asymetrický základ Evolve, ale dojde k zásahům do velké řady herních prvků. Všechny třídy lovců budou přepracované, protože v současném stavu jsou pro tým nejdůležitějšími medik a trapper. Vzhledem k tomu, že hra byla koncipována tak, že všechny role v týmu jsou stejně důležité, jde o chybu designu, kterou se Turtle Rock pokusí napravit.

Vylepšení se dočkají mapy, uživatelské rozhraní a technické věci jako nahrávací doba, optimalizace a stabilita programu. Zcela přepracovaný bude systém progrese a tutoriály, díky nimž by měl být vstup do hry snazší. To je jedna z věcí, která bude pro Evolve důležitá. Turtle Rock potřebují s free-to-play modele přilákat nové hráče. Ti ale v původní verzi hry rychle naráželi na specializovaná povolání, nedostatek praxe a po čase i někdy agresivní komunitu, která dávala chybujícím nováčkům jasně najevo, jak špatní jsou. Což nikoho v podobné hře nepotěší a slouží to spíše k odrazení od dalšího hraní. 

zdroj: Archiv

Autoři chtějí změny implementovat postupně a to v rámci betatestu, který začíná dnes. Přesnější obsah Stage 2, jak se nová verze hry bude nazývat, najdete zde. Velké změny se týkají prakticky všech povolání, protože nově dostane možnost spustit "klec" Mobile Arena každý z hráčů a ne jen trapper. Te místo toho dostane schopnost Planetary Scanner, která rámcově odhalí směv, v němž se nachází monstrum. Všechna povolání dostala pasivní regeneraci zdraví, když nejsou v boji.

Všichni supporti dostanou schopnost Shield Burst, která všem lovcům v okolí nabije štíty. Assaulti dostanou Defense Matrix, který výrazně sníží poškození, které dostává. Monstra nově dostanou na začátku hry větší porci zdraví a dostanou bodíky na odemčení čtyř schopností. V betaverzi bude k dispozici 24 lovců, 7 monster, 4 přepracované mapy a především nový systém perků, z nichž si budete doupravovat svou postavu. Lovci jich budou mít k dispozici 32 a monstrum 27.

Samozřejmě, klíčové bude, jak se studio popasuje s free-to-play systémem. Původní hra dostala pořádně za uši kvůli záplavě DLC, pod kterými se pořád skrývaly ty samé problémy s designem, což logicky věrné hráče nepotěšilo.

Jak přesně bude model fungovat zatím není jasné, ale pokud vlastníte hru a dodatečný obsah, dostanete v budoucí verzi Founder účet a samozřejmě veškerý obsah, který už vlastníte. Founder tedy dostane veškerý obsah, který si pořídil i ve Stage 2, tedy všechny bonusové lovce, skiny apod. Navíc bude mít automaticky odemčené všechny možné verze stávajících lovců. Kromě toho dostane i čtyři animované odznaky a 3000 stříbrných klíčů, což bude zjevně místní druh měny.

Co ale pořád nevíme je to, za co se přesně bude platit a tedy za co utratíte ony stříbrné klíče. Nabízí se možnost, že za nové lovce, monstra a skiny, tedy jako u DLC. Večer, až bude spuštěná beta, uvidíme, kolik lovců je fakticky od základu zadarmo. Pokud by to měla být třeba jen čtveřice a dvě monstra, nebyl by to zrovna ideální start. Evolve potřebuje nabírat nové hráče šíří nabídky a neomezovat je hned od začátku.

Celá beta a průběžné změny se ovšem aktuálně týkají jen PC verze. Ta na konzolích zůstává beze změny, přičemž vývojáři zde plánují změny aplikovat až poté, co se případně osvědčí na PC. Z oficiálního prohlášení je jasné, že Turtle Rock jsou si vědomí problémů, které vyrobili jak s mizernou DLC politikou, tak i s neodladěním některých prvků. Co mne mrzí je, že příspěvek přímo nezmiňuje toxicitu komunity, která spoustu hráčů začala odrazovat už pár týdnů po vydání a se slábnoucí základnou paradoxně sílila. Je ale dobře, že se autoři snaží své dítko zachránit, protože základ Evolve je zábavný a chytrý. Potřebuje ale citlivější přístup k celému systému hráčského vývoje, vyvážení tříd a představení hry nováčkům. Což znamená, že je před Turtle Rock Studios ještě spousta práce.

zdroj: Archiv

Nejnovější články