Anno 2205 vezme hráče počátkem listopadu do vesmíru

Další díl budovatelské série Anno se podívá dále než ty předchozí a hráči dostanou možnost podívat se do vesmíru, kde může jejich expanze hezky vesele a nanovo pokračovat. Před takovouto expanzí je však třeba vypořádat se s problémy na Zemi, a to znamená stát se bezprecedentním vládcem bez protivníků a mít k dispozici dostatek surovin – snahu o obojí lze vidět v následujícím videu, které si Ubisoft přivezl na letošní Gamescom. Uvidíte tedy záblesky boje a těžbu surovin.

Might & Magic Heroes VII s oznámením data vydání vzdává hold předchůdcům

S otevřením bran výstaviště Gamescomu vypustil do světa Ubisoft obrovské množství videí a mezi ty zajímavější rozhodně patří následující ukázka Might & Magic Heroes VII, jež v několika minutách v rámci 20 let výročí značky připomíná a vzdává hold svým předchůdcům. Dozvídáme se rovněž, že hra vyjde 28. září s tím, že vybraní nedočkavci budou moci naskočit do uzavřené betaverze hry v týdnu od 26. srpna do 2. září.

FIFA 16 se na Gamescomu prezentovala hned dvěma videi

Za tónů na poměry herních trailerů poněkud netradiční skladby At Last od Etty James jsme se na konferenci EA dozvěděli, že fotbal je zpět. A jak bývá dle slibů PR oddělení zvykem, opět to bude lepší zážitek, než jakým byl ten minulý. O novinkách letošního ročníku jsme vás již několikrát informovali a za všechny mohu vypíchnout například prémiovou přítomnost fotbalistek, nyní je však na pořadu dne představení nového traileru a také ukázky prezentující FIFA Ultimate Team a draftování, jež si ve videoukázce vyzkoušeli dva bývalí profesionální hráči.

V plošinovce Unravel řešíte puzzly pomocí fyziky prostředí

Plošinovka s roztomilým nevlastním bratrancem českého Kukyho, Unravel, byla jednou z těch delších prezentací na letošním Gamescomu. V rámci tiskové konference EA šlo ale o příjemné osvěžení, protože Unravel jako by si bral roztomilost z vlněného Yoshio či Kirbyho a řešení puzzlů z nezávislých plošinovek. Cílem hry je překonávat překážky a to především pomocí provázků z vlny, ze které je upletená i hlavní postavička.

První informace z Mafie III mluví o Lincolnově minulosti a návratu Vita Scallety

První trailer už máme za sebou a teď je řada na detaily, které se objevily například na IGN. Mafia III se posune do roku 1968 a do města New Orleans, kde to žije. A nejen hudbou a nočním životem, ale také organizovaným zločinem. Do toho spadne po hlavně hlavní hrdina hry Lincoln Clay, který se čerstvě vrátil z války ve Vietnamu. Lincoln je sirotek a vlastně celý svůj život hledá rodinu. Hledal ji v náboženství, v armádě a nakonec v mafiánských strukturách v New Orleans.

Válečná simulace Československo 38-89 získala prestižní ocenění za nejlepší vzdělávací titul

Česká a z Karlovy univerzity a Akademie věd pocházející vzdělávací simulace Československo 38-89 (které jsme se věnovali například v rámcí pravidelného pořadu Games TV) získala prestižní cenu Games Learning Society Showcase 2015, jež se udílela v americkém Madisonu. Jak již samotný název ocenění napovídá, jedná se o sdružení vývojářů, vědců a vůdčích osobností herního průmyslu, které se zabývají hrami čistě výukovými. 

Mafia III odhalila své krásy v prvním traileru ze hry

Na avízo z minulého týdne jsme nezapomněli ani my a naštěstí ani 2K. Slíbený první trailer na Mafii III opravdu vyšel a vy se na něj můžete podívat v článku. Trailer potvrzuje detektivní práci Aleše, který minulý týden rozpitval první obrázek. Z něj bylo na první pohled jasné, že třicátá léta, prohibice a klobouky jsou dávno pryč. Přesun v období, které jsme tipovali na 60. a 70. léta, nám definitivně potvrzuje i nový trailer.

V novém dílu Need for Speed se představí ikony undergroundových závodů

EA si nenechali ujít příležitost v rámci Gamescomu prezentovat své portfolio a pozornosti se mimo jiné například dočkalo nových Need for Speed, z nichž nám sice bohužel ukázali minimum gameplay záběrů, úplně zkrátka však závodní fandové naštěstí nepřišli. Detailnějšího představení se totiž představila pětice ikon závodního světa, jež bude hráče napříč herním příběhem a závodním undergroundem doprovázet.

GDC Europe: Cities: Skylines uspěla, protože tvůrci přemýšlí jako hráči

Bylo by snadné konstatovat, že budovatelská strategie Cities: Skylines prodala několik stovek tisíc kopií jenom proto, že na rozdíl od SimCity model 2013 nabídla velké mapy a podporu modifikací hned od začátku. Kdepak, hra od finského studia Colossal Order naopak čerpala od poslední hry studia Maxis inspiraci. O jejím úspěchu totiž rozhodly jiné faktory, které během přednášky na GDC Europe přednesla hlavní designérka hry Karoliina Korppoo.

Star Wars: Battlefront představila svůj letecký mód Fighter Squadron

To, že ve Star Wars: Battlefront nebudou souboje ve vesmíru neznamená, že nebudou letecké souboje vůbec. Nad povrchem planet se budou stíhačky utkávat jak v běžných pozemních bitvách, tak i ve speciálním novém módu, který byl dnes na Gamescomu představen pod názvem Fighter Squadron a to s gameplay trailerem.

Nové video z Mirror's Edge: Catalyst dokazuje, že hra staví na prvním dílu

Mirror's Edge: Catalyst z nového videa vypadá přesně tak, jak by si přáli fanoušci prvního dílu. Hlavní hrdinka Faith nemá žádné zbraně, respektive její největší zbraní je pohyb samotný. A toho si v novém videu přímo z hraní užijeme až až. Záběry jsou sice pořád pouze z pre-alfa verze hry, což je k datu vydání v únoru 2016 trochu zvláštní, ale budiž. Hra i v pre-alfa fázi vypadá opravdu dobře.

Nový Crackdown předvádí totální destrukci poháněnou cloudem

Je to už nějaká doba kdy jsme se dozvěděli o existenci nového Crackdownu, ale vývojáři nám ne a ne ukázat hru samotnou. Na aktuálním Gamescomu se Crackdown na pódiu Microsoftu představil v celé své kráse a rovnou vytáhnul z rukávu svůj největší trumf: stoprocentní zničitelnost prostředí v multiplayerovém kooperativním módu pro čtyři hráče.

Virtuální realita nesmí být realistická, tvrdí Valve

Prvotní všeobecné nadšení nad současnými možnostmi VR systémů jako Oculus Rift, Project Morpheus nebo HTC Vive opadlo dávno předtím, než byly jmenované produkty uvedeny na trh. A postupem času se začaly potvrzovat hlasy skeptiků, kteří od začátku upozorňují na to, že virtuální realita má před sebou ještě hodně dlouhou cestu. Důkazem toho byla i přednáška Yassera Malaiky z Valve na letošní GDC Europe. Malaika se s přítomnými vývojáři podělil o poznatky, které Valve nasbírala v průběhu vývoje vlastních VR dem a spolupráce s ostatními tvůrci a mimoděk tak upozornil na limity, kterými bude první generace VR systémů svázána.  

Rise of the Tomb Raider je šíleně akční, ale nezapomíná ani na kobky

Opravte mě, jestli se pletu, ale Rise of the Tomb Raider je první hra, kde protagonistka pobíhá se sedákem a na sedáku má přicvaknuté šrouby do ledu. Zároveň je to první hra, kde protagonistka šrouby do ledu vůbec nepoužívá, protože leze zásadně bez jištění a navázaná je akorát tak na svého parťáka, aby ho v případě pádu pro jistotu strhla s sebou. Safety first! Rise of the Tomb Raider vypadá jako pitomost – pěkná a zábavná pitomost, nutno dodat.

Anna's Quest - recenze

Herní atraktivita se dnes vytváří zejména spojováním žánrů. Důsledkem toho je přemíra crossoverových projektů, mezi nimiž se jen velmi zřídka objeví "čistokrevná" výjimka, jakou je například Anna's Quest. Milovníci adventur si tuto novinku vyhlédli mimo jiné právě pro její klasické složení bez přidaných látek v podobě akčních nebo RPG prvků. A přestože hru pronásleduje několik neduhů, plynoucích právě z přísné adventurní tradice, je i tak velmi vtipným, zábavným a poetickým dobrodružstvím.

První herní záběry z temné Dark Souls III slibují věrnost sérii

Jestliže patříte ke skaním fanouškům série Souls a teaser na Dark Souls III vás na letošní E3 potěšil, udělá vám aktuální gameplay trailer ještě větší radost. Poprvé se můžete podívat na hru v pohybu a pokud nečekáte zásadní odklon od zajeté šablony, budete zřejmě nadšeni. Nový trailer na Dark Souls III totiž slibuje pouze jediné - více téhož.

Homefront: The Revolution nabídne otevřený svět a kooperaci

Až příště uvidíte ve zprávách zprávy o nebetyčné hlouposti severokorejské propagandy, mějte se na pozoru – ne vše je přeci tak černobílé a okupace může mít i své světlé stránky. A své o tom ví i malý renderovaný klučina z nového traileru na druhý Homefront. Ten nám vysvětluje jediné – vojáci totalitního režimu jsou osvoboditelé a jakýkoli odpor je nejen marný, ale především pošetilý – nikdo se nemá lépe než ten, komu vládne některý z dynastie Kimů a je třeba jim za to poděkovat.

Na PC a Xbox One se chystá strategie Halo Wars 2 z dílen Creative Assembly

Creative Assembly se činí! Společně 343 Industries totiž příští rok přinesou pokračování povedené strategie ze známého universa – Halo Wars. První díl byl i přes nepříliš velký komerční úspěch povedenou a zábavnou hrou, která ukázala, že se správně nastaveným ovládáním jde na konzoli hrát i realtime strategii. O hře samotné zatím víme pramálo, protože se na tiskové konferenci prezentovala příběhovým teaserem.

V akční fantasy Scalebound ovládáte svého ochočeného draka

Tajemně se tvářící Scalebound se na tiskové konferenci Microsoftu odhalila trochu více. Jak se zdá, půjde o akční RPG, kde kromě svého hejskovského hrdiny ovládáte i ochočeného draka a to ve světě, kde se zjevně mixuje moderní technologie s fantasy zasazením. Když odhlédnu od nesympatického hrdiny, Scalebound může být zajímavý právě tím, že musíte zapojit svého dřačího společníka do boje.

Quantum Break vyjde příští rok v dubnu, podívejte se na nové video

Remedy v herním průmyslu prakticky objevili bullet time a jak to tak vypadá, tak jejich nadcházející a dle slov, jež zazněly v rámci konference Microsoftu na letošním Gamescomu, také jejich dosud nejambicióznější projekt tento koncept dotáhne ještě o krůček dále. Aktuální video ukazuje, proč se asi Quantum Break neukázala na letošní E3 – hra se totiž od poslední prezentace poněkud změnila a dnešní video ukazuje hrdinu nalomeného po smrti bratra, který oplýval stejnými schopnostmi, jako náš hrdina sám.