Šéf Take-Two krotí vášně: Mafia III a Grand Theft Auto V jsou prý úplně jiné hry

Žádná městská akce v otevřeném světě se srovnání s Grand Theft Auto hrami nevyhne. Výjimkou není ani nedávno oznámená Mafia III, která může z prvních informací něco jako dobové GTA ze šedesátých let připomínat. Ať už si myslíte, že je to dobře nebo naopak, šéf Take-Two se o jakékoli podobnosti odmítá bavit. Podle Strausse Zelnicka jsou Mafia III a Grand Theft Auto V rozdílné hry, které by se neměly vůbec srovnávat.

Po sněhu a ledu ukazuje demo Tomb Raidera vyprahlé skály a kobky

Stejně jako týdny po E3 vyplouvaly na povrch videa z prezentací jednotlivých her, tak i po Gamescomu se máme nač těšit, jak dokazuje necelá čtvrthodinka z hraní Rise of the Tomb Raider. A při této příležitosti je opět třeba připomenout, že hra vyjde nejdříve pro Xbox One letos v listopadu, zatímco majitelé PC so dočkají příští rok na jaře a PS4 verze vyjde až na podzim 2016. Ale teď už k záběrům ze hry.

SteamOS handheld se má na trhu objevit příští rok

Co byste řekli možnosti hrát své oblíbené PC hry na handheldu, který běží na SteamOS z dílen Valve? Umožnit to chce zařízení s názvem Smach Zero (nebo také Steamboy), které výrobce připomněl na letošním Gamescomu. Za předobjednávkovou cenu 300 eur byste měli dostat zařízení, které určitě nezvládne všechny hry na Steamu, právě naopak. S ohledem na níže uvedené specifikace si Steamboy troufne maximálně na méně náročné indie hry, ale co já vím, někomu to může stačit.

Everybody’s Gone to the Rapture - recenze nástupce Dear Esther

Apokalypsa je jedno z nejprovařenějších popkulturních témat, protože je osvobozující. Dovoluje nám zničit vše, co známe, a na spálené zemi vystavět něco, co by mohlo být. Maže minulost, aby mohla vzniknout budoucnost. Jenže co když taková katastrofa není devastující, ani nepohne civilizací jakýmkoliv směrem? Vývojáři ze studia The Chinese Room, kteří mají na kontě povedenou Dear Esther a poněkud pokulhávající Amnesia: A Machine for Pigs, nám v Everybody's Gone to the Rapture nabízejí velmi osobitou vizi zániku světa, která ač je zalitá sluncem, dovede nahnat husí kůži.

Hylics je podivnost, která vyřeší vaši chuť na originální herní zážitek

Nezávislý vývojář Mason Lindroth vydal počátkem srpna originálně vypadající mix adventury, japonských RPG a generátoru náhodných textů pod názvem Hylics. Za pouhé 3 dolary slibuje hra zábavu na zhruba dvě hodinky času a psychedelický výlet za hranice běžného vnímání reality. Že to nedává smysl? Buďte v klidu, to ani mně, ale podívejte se na video a udělejte si obrázek sami – Hylics se rozhodně nesnaží nabídnout uniformní zážitek a pokud se vám třeba tříáčková produkce zajídá, tak může právě představený titul být pro vás tím pravým.

Stasis rozpoutá adventurní sci-fi horor na konci srpna

Poslední den v srpnu se pokusí létem rozlícené hráče svojí mrazivou atmosférou zchladit Stasis, izometrická adventura zasazená do hororového sci-fi prostředí. Tvůrci slibují hutné vyprávění, podpořené retrospektivní hratelností klasické point and click adventury, ve které půjde o klasické řešení hádanek a kombinování předmětů. Nové video navíc láká na efektní atmosféru strachu a tísně, jaká má potenciál potěšit nejednoho fandu hororového zážitku.

Tvůrci Euro Truck Simulator pošlou hráče v American Truck Simulator do země truckerům zaslíbené

Kam dál po Evropě? Čeští SCS Software mají jasno a na Asii volba nepadla. Po Evropě včetně Skandinávie si s tahači zajezdite v Americe v již dříve oznámeném a na Gamescomu prezentovaném titulu American Truck Simulator. Osedláte v něm legendární americké trucky a budete s nimi rozvážet různé typy nákladů po ikonických silnicích a městech USA.

Heavy Gear Assault vyjde až příští rok, early access verzi si ale můžete zahrát hned

Na Kickstarteru sice projekt Heavy Gear Assault v roce 2013 neuspěl, tvůrci však svoji snahu nevzdali a early access verzi jejich mechovského počinu si nyní můžete na PC zahrát. Stačí zabrouzdat na oficiální stránky hry a vytáhnout prkenici – pokud vás však online a singleplayer akce zajímá, připravte si minimálně 40 dolarů. Autoři se tak snaží dodatečně podpořit vývoj projektu, jehož finální verze by měla spatřit světlo světa příští rok.

Ghost Games vysvětlují, proč musíte být při hraní Need for Speed stále online

Ghost Games, tvůrci nového Need for Speed, se pokusili vysvětlit, proč právě jejich titul vyžaduje trvalé připojení k internetu. Důvody osvětluje Marcus Nilsson, výkonný producent vývoje hry, v novém čísle papírového Official Xbox Magazine. Nilsson třeba uvádí, že důležitým prvkem je reaktivita hry a přizpůsobení zážitku každému hráči a jeho stylu hraní na míru. Hráči budou například moci sdílet obrázky ze hry a prohlížet si ty od hráčů jiných. Ocenit obrázky pak půjde něčím podobným jako je palec "like" na Facebooku, což se autorovi fotky vrátí v podobě herní měny.

Mad Max láká na unikátní svět, upravitelnost a drsnou akci v autech i mimo ně

Avalanche budou mít letos plodný rok. V prosinci vyjde očekávané Just Cause 3, ale ještě předtím se dočkáme šíleného Maxe. Mad Max vyjde už za měsíc a pokud jste vývoj hry příliš nesledovali, je pro vás aktuální nové video ideálním materiálem. Producent z Avalanche Studios v něm totiž hru zevrubně představí a to od ježdění, soubojů, misí, až po objevování nových zákoutí mapy.

Spider: Rite of the Shrouded Moon mixuje puzzle s příběhem a odrazem vaší reality ve hře

Arachnofobici mezi vámi si mohou dát čelem vzad, příznivci zajímavých, a podle všeho dost návykových, puzzle her by měli naopak nahlédnout blíž. Tvůrci výborné scifárny Waking Mars totiž nedávno vydali hru Spider: Rite of the Shrouded Moon, ve které se snažíte do pavoučích sítí chytat hmyz, utkáváte se hlodavci i jinou havěti, a když chcete, rozplétáte tajemství opuštěného sídla Blackbird Estate, postaveného tajemným spolkem s neurčitými úmysly. A jakkoli podle popisu, videa či obrázků působí Spider: Rite of the Shrouded Moon jako další z nekonečné řady uniformních puzzle her, ve skutečnosti je tomu přesně naopak.

Prohnutý monitor pro nejnáročnější hráče BenQ XR3501

Patříte mezi ty hráče, kteří chtějí jen ten nejlepší hardware a hry nehrají jinak než na nejvyšší detaily? V tom případě zpozorněte, dnes si představíme nový prohnutý herní monitor BenQ XR3501, který vás svou 35" úhlopříčkou vtáhne do děje. A ocení jej nejen fanoušci závodních her.

Hellblade připomíná Heavenly Sword na houbičkách

Psychedelický výlet do osobního pekla hlavní hrdinky nabídne vikinskou a keltskou tématikou inspirovaný Hellblade, který tvůrci prezentovali během letošního Gamescomu. Pár dní nazpátky jste mohli nahlédnout pod pokličku vývoje hry a nyní se můžete podívat na záběry přímo ze hry.

Evil Geniuses vyhrálii turnaj The International v DotA 2 a odnesli si domů 6,6 milionů dolarů

Pátý ročník turnaje The International v DotA 2 máme za sebou a známe vítěze. Letos na prvním místě skončili borci z týmu Evil Geniuses, kteří vyhráli 6,6 milionu dolarů. Ve finále se utkali s CDEC Gaming, kde prohráli jen jeden zápas, zatímco tři vyhráli. Finále se hrálo, na rozdíl od ostatních zápasů, na nejlepší výsledek v sérii pěti her.

Skyrim jako disneyovka díky modu, co měl hru rozběhnout na odpadním hardwaru

Tak trochu disneyovku připomínají následující záběry a obrázky z modifikace pro The Elder Scrolls V: Skyrim. Původním záměrem tvůrce modu bylo upravit hru tak, aby slušně běžela a zároveň dobře vypadala na co možná nejnižším nastavení - s ohledem na tento záměrem modder UniqueUses buduje svůj koncept takzvaného Toon Skyrimu, který grafiku nejen zjednodušuje, ale především stylizuje do vysloveně pohádkové podoby.

Puzzle střílečka Superhot změní váš pohled na možnosti akčních her

Originální puzzle střílečka Superhot staví na zajímavé premise, kdy čas plyne normální rychlostí jen když se pohybujete. Když stojíte, stojí vše okolo vás. Pokaždé tak máte dost času na to, abyste jako správný superhrdina prokličkovali mezi nepřátelskými střelami, sami odpravili nepřátele pečlivě odměřenou dávkou olova a na závěr si dali skleničku Martini. Ve spojení s černobíločerveným vizuálním stylem (typickým třeba pro Londýn) tak vzniká naprosto unikátní titul, který přináší i jinde tolik omílaný „svěží vítr.“ Na rozdíl od jiných „větrů“ je však tento osvěží nejenom vizuálem, ale především se velice dobře hraje.

Kreativní metro z Fallout 3 je pouze vrcholkem ledovce vynalézavých vývojářských řešení

Možná jste nedávno zaznamenali roztomilé zjištění modderů Fallout 3, kteří přišli na to, jak Bethesda kreativně v omezeném enginu hry vytvořila pohyblivé metro. Vše odstartovalo tvrzení uživatelů 4chanu, podle kterého bylo metro při krátké jízdě v datadisku Broken Steel jenom čepicí NPC postavy, pohybující se pod úrovní terénu. Jak později odhalil PC Gamer, realita byla trochu jiná, leč neméně bizarní. Pro někoho to byl důkaz velmi nápadité práce Bethesdy, pro jiného řešení zavánělo naopak leností. I tato zpráva však byla, poněkud příhodně, pouze vrcholkem ledovce, který sestává z mnoha příkladů podobně netradičních řešení - jak z dílny Bethesdy, tak dalších studií. 

Trable českého fotbalu v počítačových hrách

Taky se vám zdá, že českému fotbalu chybí v počítačových hrách pořádné zastoupení? Možnost hrát za Jihlavu nebo Ústí nad Labem v sérii FIFA je už jen dávná vzpomínka, a dokonce ani naše nejúspěšnější týmy jako je Sparta a Plzeň na tom nejsou o nic lépe. Pokud vás to štve, třeba vám pomůže tenhle článek. Minimálně vědomím, že nejste jediní, koho to trápí.

Otevřená beta World of Warships je zábavná, ale obsahu je málo a graficky pokulhává

Studio Wargaming.net stojí za populární multiplayerovou akcí World of Tanks a leteckou akcí World of Warplanes a nedávno spustilo otevřený betatest hry World of Warships, na které pracuje ruský tým Lesta Studios. Pojďme se tedy podívat, co vás v současné verzi open bety čeká.

Trojice videí z Mount & Blade II: Bannerlord nadchne (nejenom) všechny fanoušky

Včera vás Petr ve svém článku zpravil nejenom o tom, jak se mu na Gamescomu zalíbila prezentace Mount & Blade II: Bannerlord, ale také o tom, co vše ve hře bude nového. Trojice videí, které ke hře TaleWorlds přidali, pak mnohem lépe (než text) demonstruje, jak moc velký technologický skok Bannerlord oproti předchozím dvěma dílům udělá (doufejme) a způsobí vám akutní záchvat nedočkavosti (jako mně).