Conarium
V hororové adventuře Conarium se vžijete do role Franka Gilmana, univerzitního vědce, který byl součástí expedice Upuaut. Jejím cílem bylo dostat se za hranice lidského vědomí s použitím přístroje Conarium.
Hra je novelou V horách šílenství pouze inspirována a z větší části se odehrává až po událostech knihy. Na začátku hry se vzbudíte v opuštěné arktické základně a zjistíte, že jste zemřeli a vrátili jste se na svět trochu jiní. O něco důležitého jste totiž přišli a zároveň vám něco děsivého přibylo.
V průběhu příběhové kampaně budete prozkoumávat opuštěnou základnu, stejně jako své sny a vize. Běžnou náplní má být prozkoumávání stop, indicií, přicházení na kloub různým tajemstvím a podíváte se i do alternativní reality.
Vývojáři tu se smrtí nakládají jako s regulérním prvkem hratelnosti, kdy se po smrti teleportujete na jinou lokaci. Tam máte možnost odhalit další indicie související s příběhem a posunout se o kus dál. Conarium nabídne také dva stupně obtížnosti. Na tom lehčím nebudete moct umřít, ale zase se nepodíváte do všech lokací. Ke sto procentům hry se budete moct dostat teprve na nejtěžší obtížnost.
Conarium vyjde v prvním kvartálu příštího roku na Steamu a na konzolích.
At the Mountains of Madness
Druhým pokusem o zpracování V horách šílenství je stejně pojmenovaná hra At the Mountains of Madness od studia Team Clockworks. Styčné plochy s Conariem jsou jasné: i tady jde o hororovou adventuru, jen s tím rozdílem, že tentokrát se adventurní část hry okoření o výraznější survival prvky.
Ujmete se role univerzitního geologa profesora Dyera, který v roce 1930 odcestuje do Antarktidy jako vedoucí výzkumné expedice. Na místě zjistíte, že ne všechno je v pořádku a psychologický horor známý z Lovecraftových knih na sebe nenechá dlouho čekat.
zdroj: Archiv
V At the Mountains of Madness se musíte postavit jak přírodním živlům, tak i nepřátelům, na které můžete, na rozdíl od Conaria, střílet. Přesto nejde v první řadě o akční hru a prozkoumávání temných jeskyní, nebo procedurálně generovaných bludišť, byste si tu měli také užít dosyta.
Vaší hlavní starostí bude snaha o přežití, k čemuž mají posloužit všemožné předměty od plechovek s jídlem, prken, baterií, dynamitů, až po podivné věci, které nejsou tak úplně normální. Na vás pak je, jestli chcete předměty či zbraně použít k soubojů a útokům na nepřátele, nebo se jim raději vyhnete.
At the Mountains of Madness je na Steamu v programu předběžného přístupu za 20 eur. Plné verze bychom se měli dočkat snad ke konci letošního roku. Podle prvních reakcí hráčů na Steamu ale nejde o žádné veledílo a vývojáři mají co zlepšovat, aby se v roce 2017 dočkali pozitivních uživatelských recenzí. Nicméně pokud si potřebujete za každou cenu vyzkoušet herní verzi V horách šílenství, na At the Mountains of Mandness nemusíte, na rozdíl od Conaria, čekat.
zdroj: Archiv