Dojmy z hraní: Dead Rising 4 se vrací ke kořenům série v příjemně bláznivém stylu
zdroj: tisková zpráva

Dojmy z hraní: Dead Rising 4 se vrací ke kořenům série v příjemně bláznivém stylu

15. 7. 2016 19:15 | Dojmy z hraní | autor: Adam Homola |

Dead Rising 4 působí jako shledání po letech. Po Chuckovi a Nickovi se na scénu vrátí hlavní hrdina prvního dílu Frank West. Opět se zapletl do zombie apokalypsy, zase v obchodním domě a znovu se z toho musí s vaší pomocí vysekat. Doslova. Čtvrtý Dead Rising žádné zásadní změny neslibuje a spíše se vrací tam, kde to všechno začalo. Tedy i k simulátoru chaosu a hřišti plném zombíků. O příběhu toho vývojáři během E3 mnoho neřekli, ale potvrdili alespoň, že se čtyřka odehrává šestnáct let po událostech prvního dílu.

Zpátky na místo činu

Jak jste si všimli z traileru, tentokrát propukla zombie nákaza zrovna na Vánoce. Jenže zase tolik sněhu si neužijete, protože hlavním dějištěm zombie vybíjené bude obchodní dům Memorial Megaplex Mall ve městě Willamette v Coloradu. Na velikosti nenaroste jen hra, ale i obchodní dům, ve kterém jsem se mohl v krátkém hratelném demu proběhnout. Obchoďák se zjevně jen tak neokouká a jeho prostory by měly v plné hře nabídnout slušnou variabilitu různých prostředí. K tomu si ještě připočítejte venkovní lokace a rázem je z toho solidní sandbox.

Na procenta by to mělo vycházet zhruba 65:35 ve prospěch obchodního domu s tím, že oproti Dead Rising 3 si dali tvůrci na zpracování venkovních lokací více záležet - hlavně kvůli vozidlům. Ve trojce s nimi sice byla legrace, ale tvůrci se rozhodli, že ve čtyřce je chtějí navrhnout ještě lépe. A museli tomu přizpůsobit o design venkovních lokací.

Dead Rising 4 zdroj: tisková zpráva

Víc zombie hlav víc ví

Hlavním hrdinou je sice Frank West, ale skutečnými hvězdami jsou samozřejmě živí mrtví. Zombíků budou obchodním domem opět pobíhat celé hordy a vývojáři kladou důraz na jejich variabilitu. Přiznaně se inspirovali v populárním televizním seriálu a komiksu The Walking Dead, když nemrtvé rozdělili na tři druhy: horda, čerstvě nakažení, EVO.

Horda nepředstavuje žádné velké nebezpečí. Je to těžkopádná masa pomalých a hloupých nepřátel, kteří vám sice půjdou po krku, ale než se k vám doplahočí, stihnete si v klidu přečíst Twitter. Tihle zombíci jsou pomalí, slabí a nechají si líbit kdeco. Museli byste na tom být hodně špatně, aby vás zabili. Většinou jim jde bez problémů utéct, nebo se z prekérní situace vysekat pomocí jedné z netradičních zbraní.

Podstatně zákeřnější jsou čerstvě nakažení. Propadli viru nedávno a špetka lidství v nich tak ještě zůstala. Poznáte to především podle dobré funkce rukou i nohou, díky čemuž jsou mnohem rychlejší a hbitější než běžný zástupce hordy. Mozek jim také ještě nestihl úplně zdegenerovat, což se projevuje jistou mírou vychytralosti a záměrného jednání proti hráči. Používají lehce pokročilejší taktiky a hlavně zvládají i některé věci, které umí hlavní hrdina. Před hordou se „schováte“ prostým vylezením na kontejner, kam se za vámi nedostanou. Čerstvě nakažení tak hloupí nejsou a na kontejneru vám budou rádi dělat společnost.

zdroj: Archiv

Logicky vám ale nejvíc zavaří poslední typ zombíků, tzv. EVOs. Vypěstovali si k viru imunitu, ale ne dostatečnou natolik, aby je ochránil stoprocentně. Jsou nakažení, ale zároveň nejsilnější ze všech. Mohou na váš „hon“ používat pokročilé taktiky a mají i něco, co vzdáleně připomíná superhrdinské schopnosti.

Vývojáři EVOs trefně přirovnávali k raptorům z Jurského Parku. Jsou draví, drsní a rádi spolupracují. Klidně se může stát, že nejdřív nechají chvíli pracovat hordu, a jakmile vás banda pomalých hlupáků dostatečně unaví, vyrazí a dorazí vás oni. EVOs jen tak neutečte, jsou totiž pekelně rychlí, opravdu hodně silní a dokáží vyskočit až devět metrů do výšky. Na úkryt na kontejneru v jejich případě tuplem zapomeňte.

EVOs v hratelném demu bohužel nebyli, takže jsem je na vlastní oči neviděl. Teoreticky to ale mají vývojáři hezky rozdělené - pomocí tří typů zombíků nabízí vlastně i tři druhy hratelnosti. Klasická horda nepředstavuje nijak zásadní nebezpečí a spíše se na ní můžete vyblbnout pomocí šílených zbraní a jejich ještě šílenějších kombinací. Na čerstvě nakažených si musíte pilovat taktiku a pokročilé způsoby boje, no a EVOs pro vás budou už pořádnou výzvou. Naštěstí budete mít po ruce jednoho šikovného pomocníka…

Dead Rising 4 zdroj: tisková zpráva

EXO Suit

Jednou z nejzásadnějších novinek Dead Rising 4 je bez pochyb EXO Suit. Vzdáleně připomíná Power armor z Fallout 4 a zřejmě nejsem daleko od pravdy, když řeknu, že z vás tohle brnění udělá malého a méně zeleného Hulka. S EXO Suit si totiž budete moct brát auta do ruky, a pak je na zombíky házet.

K dispozici vám pak budou i speciální zbraně, ke kterým se coby obyčejný Frank West nedostanete. Ale Frank West navlečený v EXO Suitu si už s obrovským rotačním kulometem nebo velkým plamenometem poradí. EXO Suit je tak skvělým nástrojem, jak likvidovat čerstvě nakažené ve velkém, jak se postavit proti EVOs a obstát bez ztráty květinky.

A když na to přijde, můžete ze země vyrvat tyč i s kusem betonu a zkoušet jeho kvalitu na tělech zombíků. EXO Suit můžete v plné hře navíc vylepšovat a upravovat, takže časem budete ještě silnější. Což je kvůli častějšímu výskytu EVOs v pozdějších fázích hry potřeba.

Dead Rising 4 zdroj: tisková zpráva

Foťák je silnější než meč

Dead Rising 4 bude vedle výše zmíněného obsahovat samozřejmě i kopec zbraní. Od klasických, přes méně tradiční, až po regulérně trhlé a šílené kusy. Zbraně, či jejich různé části, můžete mezi sebou také kombinovat, jak si to jistě pamatujete z předchozích dílů. Tady nás žádné velké změny nečekají, jen vězte, že všeho bude víc a všechno bude šílenější.

K některým zbraním půjde přidávat třeba i tekutý dusík, některé staré známé zbraně se vrátí, jiné zase přibudou. Kreativitě se meze nekladou, a tak se můžete vyblbnout, co hrdlo ráčí. Mezi zbraně tu můžeme s přivřením očí zařadit i foťák. V traileru jsme mohli vidět jedno ukázkové selfíčko a podobně jako třeba v GTAV, i tady si můžete fotit selfie a pomocí analogových páček u toho dělat všelijaké ksichtíky.

Foťák má ale naštěstí víc využití než jen pro selfíčka. Najdete tu několik „camera módů“, díky kterým lze odhalit různé indicie nebo rovnou důkazy. Telefon s foťákem se tak sejde ve chvíli, kdy uvidíte mrtvé tělo během mise. Tělo vyfotíte, přepnete se na „spectrum analyzer“ a zjistíte, že stopa vede od těla ze dveří ven. Tam najdete další indicii a pokračujete dál. Foťák je tak zakomponovaný i do některých příběhových úkolů, a jeho používání se nevyhnete.

Dead Rising 4 zdroj: tisková zpráva

Vánoce, Vánoce přicházejí

Byl bych překvapen, kdyby mě Dead Rising 4 v prosinci něčím překvapila. Na E3 mě taky nepřekvapila, ale pobavila. Podle prvních odehraných minut to vypadá, že se na nás žádná zásadní změna nechystá. Spíše se po menších změnách v předchozích dílech vrátíme tam, kde to všechno začalo. Jen by to mělo být zase větší, hezčí, propracovanější a snad i lepší.

Lhal bych, kdybych si při hraní nevzpomněl na první dva díly Die Hard. Vánoční atmosféra dělá hodně a na základě těch pár desítek minut s hrou jsem opatrným optimistou. Pokud se prosincové vydání hry neodloží, což by snad nemělo, půjde o příjemné zpestření zimních večerů.

Nejnovější články