Update pro Grand Ages: Medieval přináší novinky v oblasti obléhání, soubojů i kolonizace

Středověká strategie Grand Ages: Medieval díru do světla podle naší recenze spíš neudělala. Průměrná hra chce ale zrát jako víno a velkým krokem směrem ke zlepšení má být update 1.1 pojmenovaný Siege & Conquest. Název naznačuje, co se chystá a není to nic jiného, než vylepšení soubojů a hlavně možnosti obléhání. Update vyjde zadarmo a na PC si ho stáhnete přes Steam či Kalypso Launcher. Datum vydání PlayStation 4 verze se teprve dozvíme.

4K video ukazuje zběsilou akci z Just Cause 3 v maximální možné kvalitě

Zběsilá akce ve velkém otevřeném světě Just Cause 3 vyjde už 1. prosince a vývojáři začínají tlačit na pilu s propagací. Následující video tak prezentuje hru v rozlišení 4K, navíc se všemi efekty a nastavitelnými položkami na maximum, abyste se mohli pokochat nádhernou grafikou výbuchů, průletů a průjezdů.

Československé tanky a obrněnce se po World of Tanks objeví i v Armored Warfare

Obsidian Entertainment dokázali s Armored Warfare překvapit už několikrát. Poprvé to bylo samotným představením hry a nyní přidáním československých tanků, čímž de facto napodobují konkurenční World of Tanks, který s našimi strojí také počítá. Tvůrci Pillars of Eternity, South Park: The Stick of Truth nebo Alpha Protocol první tanky z tuzemské produkce do hry přidají v první polovině příštího roku.

Datadisk Wild Run se přemlouvá hráče, aby dali novou šanci arkádovým závodům The Crew

Datadisk Wild Run pro závodní arkádu The Crew je od včerejška (17. listopad) dostupný ke stažení na webu Uplay a od zítřka (19. listopad) bude k dispozici i v krabicové verzi. Ubisoft při té příležitosti vydal sadu obrázků, video a zprávu, že vydání hry doplní i bezplatný update pro původní The Crew, který do hry přidá nové efekty nasvícení, obecně vylepší grafiku, nabídne nový systém počasí a přepracuje některé oblasti, aby byly vhodnější pro všechny typy vozidel.

Telltale Games připomínají nejdůležitější volby Game of Thrones

Ve všech regionech a na prakticky všech platformách vyšlo včera finále první epizody herní ságy Game of Thrones z dílny Telltale Games. Pokud jste tedy čekali s hraním až na vydání kompletního balíku, nyní nastala správná chvíle. Všech šest epizod navíc vyjde ve zkompletovaném balíku v krabicové verzi pro PC, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 a PS4. Jako bonus svým fandům u příležitostí vydání vydali vývojáři i trailer, který shrnuje nejdůležitější volby předešlých pěti epizod. Čili pozor, obsahuje spoilery!

Vlna konzolových portů vyplaví na PC i parádní strategické RPG Disgaea

S povděkem a údivem zároveň sleduju aktivitu japonských vydavatelů, kteří v posledních měsících ve stále větším množství předělávají své staré i nové konzolové tituly pro PC. Obvykle jde přitom o hry, které rozhodně nepatří do mainstreamu, i když si na konzolích vytvořily nezanedbatelně početnou komunitu. Namátkou můžu jmenovat třeba vydání PC verzí parádních JRPG Valkyria Chronicles nebo Tales of Zestiria, které v únoru příštího roku doplní, přiznám se že nečekaně, PC verze hardcorového strategického RPG Disgaea, které na PS2 vyšlo původně už v roce 2003. Že hra skoro spadá do naší kategorie retro? Věkem možná, ale vším jiným rozhodně ne!

Blizzard pustí do Overwatch další hráče kvůli zátěžového testu

Blizzard plní svůj dřívější slib a první beta víkend Overwatch pro širší skupinu hráčů než doposud se skutečně uskuteční krátce po BlizzConu. Online střílečku si ještě nezahrají všichni, ale šance dostat se do víkendového zátěžového testu je vyšší, než momentální šance dostat se do regulérní bety. Víkendové hraní začne tento pátek v šest večer našeho času a skončí v pondělí, opět v šest večer našeho času.

Jade Raymond dělá pro EA akční hru s otevřeným světem po vzoru Assassin's Creed

EA má v portfoliu spoustu druhů her, ale titul ve stylu Grand Theft Auto či Assassin's Creed jí momentálně chybí. Minimálně nějaký úspěšný, protože pokusy s hrami jako The Saboteur nebo se sérií The Godfather EA v minulosti hrubě nevyšly. Možná se to ale změní díky dalšímu pokusu o vybudování úspěšné značky s otevřeným světem a potenciálem každý rok naplnit firemní kasičku až po okraj - iniciativu vede studio Motive, v jehož čele stojí Jade Raymond, jedna z hlavních tvůrčích osobností první Assassin's Creed hry.

Else Heart.Break() - recenze

Zajímavou herní všestrannost vyznává novinka Else Heart.Break(). Chvíli je klábosivou adventurou, jindy zase logickým rychlíkem a občas dokonce překvapí jako sandbox, v němž lze cokoliv dělat i nad čímkoliv přemýšlet. Tahle hra je zkrátka vždy taková, jakou si ji uděláte - v dobrém, ale i negativním slova smyslu. Přijmete takovou výzvu?

Tea Club #16: Jindřich „Rohlík“ Skeldal o svém RPG Brány Skeldalu 3

V hlavě vývojářského veterána: Proč jsem se rozhodl udělat po téměř dvaceti letech další krokovací dungeon? Proč na mobil? Udělám ho i na PC? Jak se mají chovat nepřátelé? A co soubojový systém? Co kdyby se v Rovenlandu rozlilo moře? Baví mě psát knihy? A co dělat s tím Rohlíkem? A teď ještě odmakat rozhovor pro Games... Co jim tam asi tak řeknu? Nejen o těchto tématech mluví Jindřich v našem dalším Tea Clubu, který jako obvykle poskytujeme v audio i video podobě. Na video v článku se určitě podívejte, protože uvidíte (možná) zatím neuveřejněné ukázky ze hry Brány Skeldalu 3, ale za poslech stojí rozhovor s Jindřichem i v autě, tramvaji nebo ve vaně.

Vývoj her jako média brzdí posedlost technologickou inovací

Budou hry za 10 let vyspělé médium? Na to se zeptala Entertainment Software Association vývojáře, učitele, řečníka a autora Iana Bogosta, který odpověděl spíše negativně. Skutečná vyspělost média podle něj nepřijde se stovkami milionů hráčů, ale ve chvíli, kdy se budou hry vyskytovat v tak široké a pestré škále rozdílných životních situací, že budou považovány za samozřejmost - stejně jako fotky, videa nebo knihy. A podle Bogosta to potrvá víc než dekádu.

Prokletí Jamese Bonda ve hrách - "nejlepší" videoherní bondovky

James Bond původně ožil v knihách Iana Fleminga a za minulé půl století se mu podařilo dobýt i plátna kin. Nejslavnější tajný agent, který své jméno nijak netají, se však objevil i v pěkné řádce her. Bohužel jsou pro Bonda médiem, kde zatím slavil nejméně úspěchů. Jeden nesmazatelný zářez do interaktivní historie se mu ale přeci jen povedl: v roce 1997 redefinoval žánr stříleček z pohledu první osoby na konzolích v titulu GoldenEye 007 pro Nintendo 64. Na ni a na další zajímavé herní bondovky se teď podíváme u příležitost nedávného uvedení filmu Spectre do kin.

Infinite Space 3 nabízí nevyčerpatelnou porci vesmírných roguelike dobrodružství

Dlouhá léta před tím než se celý herní svět zbláznil do náhodně generovaných dobrodružství v FTL: Faster Than Light, nabídli tvůrci z Digital Eel hráčům dva koncepčně podobné tituly Strange Adventures in Infinite Space a Weird Worlds: Return to Infinite Space. Spoléhaly na relativně krátké herní seance bez možnosti uložení, pokaždé však s jiným obsahem v podobě zápletky, prostředí, postav, dobrodružství a soubojů. Obě dvě hry předběhly svou dobu, respektive vyšly v době, kdy ještě indie tvorba nebyla tak v centru pozornosti, jak je tomu dnes. Možná ale tvůrci svůj báječný koncept prodají hráčům nyní - na konci října totiž vydali svou sci-fi strategii Infinite Space 3: Sea of Stars na Steamu.

Minecraft: Story Mode – recenze 2. epizody

I ty nejlepší adventury od Telltale trpěly (a vlastně nadále trpí) jednou velkou vadou: dlouhatánské rozestupy mezi epizodami. To si takhle užíváte parádní díl The Wolf Among Us nebo Tales from the Borderlands, cliffhanger na konci vás málem zvedne ze židle, ale než za ty dva až tři měsíce vyjde další epizoda, spolehlivě zapomenete, co se předtím dělo a pečlivě vybudované napětí se rozplyne jako pára nad hrncem. Proto je velkým překvapením, když pouhé dva týdny od premiéry Minecraft: Story vydali Telltale nedávno druhou epizodu. Není to vlastně trochu podezřelé?

Hráči bety Star Wars Battlefront zapříčinili řadu změn a úprav ve finální verzi

Star Wars Battlefront vychází v Americe už zítra, u nás ve čtvrtek a zhruba před měsícem skončila veřejná beta. V ní si univerzum Hvězdných Válek vyzkoušelo na virtuální kůži přes devět milionů hráčů. Jde o natolik početnou masu, že se z ní podařilo vývojářům vydolovat spoustu cenné zpětné vazby a hru na základě toho před vydáním ještě upravit. O konkrétní změny se podělili v blogu na webu hry a jakkoliv se mohou zdát úpravy malé, v rámci kompetitivní online střílečky může být jejich dopad velký.

Druhá čát datadisku The White March pro Pillars of Eternity v lednu

Co Obsidian načal s první částí datadisku The White March v srpnu tohoto roku, dokončí na konci ledna roku příštího. Pillars of Eternity: The White March: Part 2 vydání v letošním roce nestihne jen zhruba o měsíc a v mrazivém lednu nás vrátí do zasněžených oblastí v The Eastern Reach, kde snad celý příběh The White March definitivně uzavře.

Vylepšenou verzi pirátského dobrodružství Curse of Raven's Cry dostanou majitelé původní verze zdarma

Vydání Raven’s Cry bylo pro fanoušky pirátské tématiky ve hrách zklamáním. Jádro hry nebo náplň nijak špatné nebyly, potenciál však zabilo budgeotvé zpracování. Titul se topil v chybách, nedodělcích a strašlivé grafice. Oznámením vylepšené verze Vendetta: Curse of Raven's Cry si tak chtěl vydavatel z TopWare udobřit komunitu a přislíbili vylepšenou verzi nabídnout zdarma všem majitelům původní verze hry. Jen se musí o svoji kopii přihlásit.

Tvůrci z Obsidianu se brzy pochlubí s novou (RPG) hrou, původně určenou pro Xbox One

Obsidian Entertainment v současné době vedle oznámených projektů (druhá část datadisku pro Pillars of Eternity, Armored Warfare) kutí ještě další projekt, který měl původně vyjít už v roce 2013 jako launchová hra konzole Xbox One. Vize Obsidianu se ale s Microsoftem nakonec rozešla, vydavatel projekt zrušil a šéf Obsidianu Feargus Urquhart musel vyhodit skoro 40 lidí. Koncept zmíněné hry ale během let prošel několika změnami a Urquhart v rozhovoru pro Game Informer prozradil, že se jim podařilo sehnat vydavatele - oznámení hry (hovořilo se dříve o RPG) se dočkáme v následujících měsících.

V netradiční závodní hře Liftoff soupeříte na tratích s drony

Spíše pro specifické publikum je určený závodní titul Liftoff, ve kterém se hráči mezi sebou utkají jako piloti dálkově ovládaných kvadrokoptér. Vývoj má na starosti belgické studio LuGus, které úzce spolupracuje s firmami, zaměřenými na vývoj a prodej – Fat Shark a ImmersionRC. A právě z tohoto spojení by měla pro hru vyplynout celá řada zajímavých výhod.

Adventura Californium skrývá pod barevnou grafikou příběh inspirovaný dílem Philipa K. Dicka

Californium, i když na to nevypadá, by měla zaujmout všechny fanoušky spisovatele Philipa K. Dicka. Nejde o přímou adaptaci jedné z knih spisovatele, ale největší inspiraci si hra prý bere z díla Valis. Californium je ve svém jádru netradiční adventura s prolínajícími se realitami a světy. Vy se vžijete do role Elvina Greena, spisovatele uvězněného v různých realitách, a cílem je přijít na jejich podstatu.