Squad - dojmy z hraní týmové střílečky od tvůrců BF2 modu Project Reality

Poslední dva týdny jsem trávil svůj volný čas v Afghánistánu a musím říct, že je to tu docela drsné. Kulky létají ze všech stran, na větší vzdálenosti nemáte šanci poznat, jestli se k vám řítí váš parťák nebo nějaký šílenec, a do toho vám hraje typická lokální hudba. Squad opravdu působí docela realisticky, ale ne tak moc, že by vás to od hraní odradilo.

GDS 2015: Václav Blín a Adolf Lachman o grafice a animacích v Samorost 3

Pro studio Amanita je Samorost 3 nejdéle vyvíjenou hrou. Čím vším lidé z Amanity ten čas strávili? Do značné míry vytvářením unikátní grafické a animátorské stránky hry. Během Game Developer Session 2015 se o sáhodlouhém a působivém procesu tvorby vizuálu Samorost 3 rozpovídal animátor Václav Blín a grafik Adolf Lachman - záznam z jejich 56 minut dlouhé přednášky najdete níže v dalším díle našeho GDS videoseriálu.

Fight Club #262 HD: Rytmizování

S Lukášem Macurou z Cinemaxu v roli hosta a s Pavlem Dobrovským, Martinem Bachem, Adamem Homolou a Alešem Smutným v rolích stálého inventáře jsme se pustili do natáčení 262. dílu podcastu Fight Club. Lukáš nás přišel upozornit na vydání nového projektu svého studia, hudební aplikace Rytmik Ultimate, dostali jsme se ale i k dalším tématům. 

Rozdáváme Deadly Steel balíčky v hodnotě 42 euro pro akční online hru Skyforge

Ve světě free to play online akce Skyforge se pořád něco děje. Krom probíhajícího turnaje Pantheon War, ve které si hráči mezi sebe rozdělí už více než 17 tisíc euro, nabízí tvůrci hráčům různé balíčky s okamžitým přístupem k zábavným třídám a spoustou dalších bonusů. Nedávno například nabízeli zájemců Deadly Steel balíčky, které hráčům umožňují hrát za Berserker a Slayer třídy, přinesly jim unikátní oblečení a vybavení, měsíční prémiový účet, 25 tisíc argentů a další bonusy. Balíčky samozřejmě nebyly zdarma, protože toho nabízely opravdu hodně a navíc už nejsou dostupné. Naštěstí jsme pro vás nějaké sehnaly – všem zájemcům tedy nabízíme možnost získat zdarma balíček Deadly Steel v hodnotě 42 euro.

Sébastien Loeb Rally EVO - recenze

Rallye simulátory se nečekaně nadechly k renesanci vlastního žánru. Jen co se usadil prach po DiRT Rally a WRC 5, vyjela vstříc rychlým šikanám a nebezpečným horizontům Sébastien Loeb Rally EVO. V nebývalé konkurenci vypustili tvůrci z Milestone do světa agilního štírka, který možná neoslní vizáží a technickou dokonalostí, ale svět rychlých kol napodobuje věrně a překvapí osobním poutem k mistru volantu, jehož jméno nese. Italská novinka není dokonalá, ale DiRT slušně šlape na paty.

V multiplayerovém hororu Dead by Daylight se před nepřítelem nikam neschováte

V nově oznámeném projektu Dead by Daylight od studia Behaviour Interactive se budete překvapivě snažit buď přežít, nebo zabít všechny ostatní. Půjde totiž o asymetrický multiplayerový horor, kdy se čtyři přeživší postaví jednomu zabijákovi. V základu je to něco jako Evolve, jen zřejmě ne tak fantaskně arkádové, nýbrž více přízemní.

V Trackmania Turbo začnou auta létat kolem trati na konci března

Na loňské E3 oznámená Trackmania Turbo se dostane do obchodů 25. března tohoto roku. Novou Trackmanii si zahrajete na PC, PlayStationu 4 a Xboxu One. Ve svém jádru nenabídne nic zásadně odlišného od původní hry a pořád tak půjde o zběsile rychlé adrenalinové závodění s autíčky.

XCOM 2 dnes vychází i s nativní podporou Steam ovladače

Výborná strategie XCOM: Enemy Unknown (recenze) z roku 2012 se po několika letech konečně dočkala pokračování. XCOM 2 vyšel dnes, společně s akčním trailerem oslavujícím uvedení hry na trh. V upoutávce se můžete nechat navodit na hraní pozitivními citacemi z prvních recenzí, které hru velebí podobně jako předchozí díl.

Retro GamesPlay: hrajeme legendární "doomovku" Quake

Po třiadvaceti letech od vydání původní hry se letos v květnu id Soft a Bethesda pokusí oživit poněkud zašlou slávu série Doom. Fanoušci jsou zvědaví, někteří možná i natěšení a doufají, že se záměr podaří. Celá řada z nich by ale určitě stála o podobnou resuscitaci i v případě série Quake, jejíž reputace se s vydáním problematické čtyřky propadla až do sklepa. Ještě v roce 2011 John Carmack nějaké osobní teorie o dalších osudech Quake série spřádal, ale pak odešel k Oculus Rift a o dalším Quaku je ticho po pěšině. Škoda, protože letos uplyne 20 let od vydání první hry, jejíž kouzlo se vám pokusíme zprostředkovat v dnešním retro gamesplayi.

World of Warships chystá na letošní rok nové lodě, počasí a spoustu změn

Námořní online akci World of Warships hraje denně skoro milion hráčů a tak se o aktivní komunitu chtějí vývojáři z Wargamingu příkladně starat. Důkazem toho jsou čerstvě představené plány vývoje pro letošek, kdy se do hry chystá několik velkých změn. Třemi největšími jsou zlepšení týmové hry a spolupráce, efekty počasí a spousta nových lodí a drobných vylepšení. Kdo čekal ponorky, má smůlu - ty se do hry jen tak nedostanou, jak ostatně tvůrci už hodně dlouho říkají.

Hackeři ukradli databázi loginů a hesel z diskuzních fór DayZ

Tuzemské Bohemia Interactive se stala nepříjemná věc - hackeři se dostali k databázi uživatelů diskuzních fór DayZ (forums.dayzgame.com). Útočníkům se podařilo stáhnout celou databázi čítající všechna uživatelská jména, emaily a hesla. Hesla byla zabezpečena tradičním hash & salt, ale pokud jste používali stejné heslo i jinde, měli byste si jej stejně pro jistotu změnit.

Vesmírní trpaslíci z We Are The Dwarves v novém videu předvádí své schopnosti

Malé studio Whale Rock Games už se chystá na vydání své taktické akce We Are The Dwarves a abyste netápali oč vlastně ve hře jde, připravilo video s ukázkou specifických schopností každého ze tří trpaslíků. Jak si hned povšimnete, tentokrát se vousáči neocitli v tradičním fantasy prostředí, ale jsou aktéry sci-fi dobrodružství, v němž trojice nevzrostlých astronautů hledá novou obyvatelnou soustavu, protože hvězdy u trpasličích světů pomalu umírají.

V The Division na vás čekají stovky kombinací schopností a jejich úprav

The Division se sice může v některých trailerech tvářit jako týmová střílečka, ale RPG podhoubí hry je nepopiratelné. Ke zdůraznění tohoto základního pilíře hry tu máme nejnovější video, které na několik minut staví akci do pozadí a představuje do detailu RPG systém se schopnostmi a jejich modifikacemi. 

Multiplayerová akce The Culling chce být herní verzí Battle Royale

Šestnáct soutěžících, jeden ostrov a jen jeden vítěz. Multiplayerová akce The Culling od malého nezávsilého týmu Xaviant si bere inspiraci ze skvělého románu (a trochu horšího filmu) Battle Royale, jejichž základní premisu následně vykradl první díl Hunger Games. Vzájemná likvidace pomocí více či méně primitivních zbraní, v časovém limitu a s prvkem náhodných událostí ovlivňujících kolektivní vyvražďování.

Projděte si historii válek ve vtipné upoutávce na Far Cry Primal

Občas vznikne v rámci, přiznejme si, že neustále se opakujících, schémat herních trailerů k příjemnému překvapení. Ani ne tak kvalitou zpracování, ale prostě nápadem, který zkouší něco nového. Přesně to se povedlo Ubisoft s jejich nejnovějším video lákadlem na pravěkou akci Far Cry Primal výstižně pojmenovaným Charge. Podíváte se v něm na průřez bojišti s úsměvnou tečkou na závěr hrané části.

Mirror’s Edge Catalyst vás zavalí útržky příběhu a dynamickou akcí

Všichni tak nějak víme, co od dalšího dobrodružství Faith čekat, ale přiznejme si, že vycházíme primárně z toho, že dle DICE bude vše lepší, epičtější a zábavnější, než první díl. Nový trailer na Mirror’s Edge Catalyst se soustředí výhradně na příběh a nutno říct, že se mu to daří. Protože upoutávka vypadá opravdu dobře.

Dojmy z bety The Division - zábavný boj o přežití v postapo New Yorku

Když před dvěma lety tvůrci z Massive Entertainment a Ubisoftu oznámili mix taktické střílečky a RPG z blízké budoucnosti zmítané terorismem, řada hráčů zalapala po dechu a pídila se po předobjednávce. O dva roky později ale The Division vyvolává reakce spíše rezervované a jistá skepse, pramenící z nepřesvědčivé grafiky a postupného osekávání bombastických slibů, vyústila až v jistou nepřízeň umocněnou faktem, že jde zkrátka o hru od Ubisoftu. Jak ale ukázal betatest, hry od Ubisoftu nemusí být nutně rozbité a popírat původní sliby. Beta The Division konečně dokázala, že na původním nadšení něco bylo a navzdory několika dílčím zklamáním dokázala příjemně překvapit.

GDS 2015: Marek Rosa o aplikaci obecné AI ve Space Engineers

Od té doby, co Marek Rosa oznámil vznik společnosti Good AI, zaměřené na obecnou (nebo také silnou) umělou inteligenci, jsou z jeho úst stále častěji slyšet futuristické vize. Ne snad, že by v souvislosti se Space Engineers chyběly novinky. Good AI je však nejen v tuzemském kontextu bezprecedentní aktivitou, pozorné sledování její snahy o vznik „skutečné“ umělé inteligence je tak zkrátka více vzrušující. Jak se ostatně vyznal ve své přednášce (v angličtině) na Game Developer Session 2015, jejíž záznam najdete v článku, po letech vývoje her se konečně mohl zaměřit na to, co chtěl dělat odjakživa. 

Kdo stojí o PC verzi dungeonu Brány Skeldalu 3, měl by ji podpořit na Greenlightu

Zatímco mobilní verzi českého dungeonu Brány Skeldalu 3: Sedm mágů hodlá Jindřich Rohlík vydat v polovině března, jak oznámil během svátků, o PC verzi se doposud vyjadřoval spíše okrajově. Od začátku je v plánu, ale nebylo jasné, kdy by mohla vyjít. Aktuálně se ale hra objevila na Greenlightu, a když bude zájem hráčů o PC verzi dostatečný, dostanou možnost zahrát si early access PC verze ve stejný čas, kdy vyjde verze mobilní – hotová. Když všechno klapne, mělo by to fungovat následovně.

GamesPlay: hrajeme remaster klasické hororovky Resident Evil Zero

Restaurátorské snažení Capcomu se nevyhnulo ani méně známé Zero kapitole série Resident Evil, která původně vyšla pouze pro konzoli Gamecube, potažmo o pár let později konzoli Wii. Příběhové střípky populární série si ale mohou už nějakou dobu doplnit i majitelé PC a v zásadě všech ostatních konzolí, a přestože jde spíše o záležitost pro opravdové nadšence, nelze remaster RESI Zero jen tak snadno odepsat. A v následujícím gamesplayi vám předvedeme proč.