Assassin's Creed: Rise Up! je povedený český fanfilm na motivy Syndicate
Česká tvůrčí skupina Purple Stonehenge ve spolupráci s Assassin's Creed Cosplay - Czech Brotherhood vydala krátký film inspirovaný sérií Assassin’s Creed a jmenovitě pak jejím posledním dílem Syndicate. Film jménem Assassin's Creed: Rise Up! se zaobírá válkou pouličních gangů, do níž se nakonec v prostředí viktoriánského Londýna vloží i samotní asasíni.
První modifikace pro XCOM 2 budou dostupné v den vydání hry
PC scéna je charakteristická množstvím modifikací do celé řad her, zpravidla však takové přicházejí až nějaký čas po vydání daných titulů. Jinak tomu však bude u XCOM 2, který dostane trojici modifikací hned na startu. Za jejich tvorbou pak stojí nezávislý tým Long War Studios.
Rise of the Tomb Raider – technický test PC verze
Rise of the Tomb Raider mi udělala loni velkou radost a stala se pro mě jednou z nejlepších her roku 2015. Jednalo se však o časovou exkluzivitu pro konzole Xbox One a Xbox 360, tudíž PC hráči mohli jen čekat a čekat – dobrá zpráva je, že se nakonec ne tak dlouhé čekání rozhodně vyplatilo.
GDS 2015: Viktor Bocan o středověkém šermu z pohledu první osoby v Kingdom Come
Asi nejčastěji skloňovanou informací v souvislosti s vývojem RPG Kingdom Come: Deliverance je historická věrnost a zkušenost vývojářů z Warhorse s produkcí trojáčkové hry. A hned v úvodu své kickstarterové kampaně vývojáři řekli, že jejich záměrem bude krom jiného i tvorba co nejrealističtějšího soubojového systému. Viktor Bocan během své přednášky na Game Developers Session 2015 přiblížil, jaké nezměrné problémy to s sebou přináší. Zároveň také ukázal výsledek, kterého ve hrách doposud nebylo dosaženo. Shrnutí jeho přednášky spolu se záznamem najdete v následujícím článku.
Multiplayerový Kaidan nechá hráče odvyprávět vlastní hororový příběh
Pokud jste minulý rok hráli Until Dawn a zasnili jste se, jak byste příběh hry vybudovali trochu jinak, tak možná právě pro vás je určený horor Kaidan. Jde totiž o asymetrickou multiplayerovou hru, která chce oslovit hráče možností odvyprávět vlastní hororový příběh.
Herní pořad Games TV se vydává do podzemí v Darkest Dungeon
Zatuchlý puch, hniloba na zdech, mezi ohlodanými kostmi se prohánějí krysy... ne, není řeč o internetových diskuzích, i když na ty přijde v aktuálním díle našeho pořadu řada také. Tentokrát se totiž Games TV vydává do hlubin nekompromisního podzemí v Darkest Dungeon.
Logická střílečka Superhot prověří vaše taktické schopnosti před koncem února
Dva a půl roku zpátky jsme poprvé psali o mixu akční a logické hry Superhot. Projekt vznikl původně v rámci sedmidenního game jamu, přes prototyp v prohlížeči i skrze Steam Greenlight se však projekt vypracoval na plnohodnou hru, která podle nového traileru vyjde pro PC, Mac i Linux 25. února. K vydání plánované Xbox One verze hry pak dojde o pár týdnů později.
Tvůrci Hellblade ukazují, že rozpohybovat hlavní hrdinku není žádný med
Ninja Theory chystají svůj první nezávislý projekt – Hellblade. Na ten momentálně lákají v pořadí již dvacátým vývojářským deníčkem, který se zaměřuje na pohyb hlavní hrdinky. Hlavní hrdinka hry, Senua, se vydává na spirituální a keltskými legendami inspirovanou spirituální pouť vlastním vědomím. Její rozpohybování přitom prý nebylo nikterak jednoduché – Ninja Theory odvážně přiznávají, že mají v týmu jediné dva animátory a že s technologií snímání pohybu nemají zkušenosti. Jak je ale ze záběrů vidno, tým odvedl v krátkém čase pořádný kus práce.
V Ultimate Team módu v UFC 2 můžete šéfovat vlastnímu týmu
Součástí EA Sports UFC 2 bude i Ultimate Team mód, který se stal nesmírně populární variantou, jak hrát sérii FIFA. V podobě, v jakém jej předvede UFC 2 bude pár nápadů změněných, takže nebudete sbírat reálné hráče, ale údery a bonusy. Jejich zisk bude probíhat skrze nákup balíčků, za herní i reálnou měnu. Sympaticky zní ale fakt, že skrze Ultimate Team povedete pětici vlastních, od základu vytvořených zápasníků z jakékoliv divize.
Akční plošinovka Cobalt vychází zítra i s vlastní verzí bullet timu
Švédský tým Oxeye Game Studio dokončil plošinovku Cobalt a zítra ji ve vydavatelské spolupráci s krajany z Mojangu vydá na PC, Xbox 360 a Xbox One. Náplň složená z kooperačního i PvP multiplayeru a ze zhruba osmihodinové kampaně bude ozvláštněna o automaticky spouštěný bullet time. Jak ten funguje, si můžete prohlédnout v přiloženém traileru.
Soubojový systém Final Fantasy XV umožní i plížení a útoky ze zálohy
Vypadá to, že se Final Fantasy XV nebojí změn a po dlouhé době se tvůrci pokusí naservírovat opět o něco aktualizovanou hratelnost. Že soubojový systém bude více akční, než v předešlých „hlavních“ dílech série víme už nějaký ten pátek a nově si můžete udělat i přehled, jaké asi bude jejich tempo. Především se ale na nových záběrech předvádí i pasáže, kdy se v roli Noctise můžete plížit, schovávat za překážkami a útoky zezadu likvidovat nic netušící strážné na jednu ránu.
Tvůrci Space Engineers se v dokumentu z vývoje věnují výjimečnosti planet
Největším updatem, který Space Engineers rozšířil, byl ten, který do hry přidal planety. Že to není jen tak a není planeta jako planeta, vysvětluje nový vývojářský deníček, který se věnuje právě vesmírným tělesům. Každá planeta má v průměru 120 km a kdybyste ji chtěli objet ve vozítku, zabere vám to přibližně hodinu. Nu a samotný sestup z orbity na planetu vám zabere deset minut. Takže nic pro uspěchané vesmírné stavitele.
Datadisk Descent of the Shroud pro Grey Goo přinese novou frakci
Rok po vydání realtime strategie Grey Goo přicházejí autoři s dalším obsahem – v rámci víkendové výstavy PAX South oznámili bezplatné DLC a spolu s ním i rozšířenou edici hry. Přídavek jménem Descent of the Shroud přinese novou hratelnou frakci (se kterou se mohou hráči pustit i do multiplayeru), jejíž příběh bude navazovat na konec hry. Do ekosystému hry přistává mimozemská rasa jménem Shroud, jež má ambice zlikvidovat současné tři frakce.
Vyšla konzolová This War of Mine: The Little Ones, na PC se ale jen tak neobjeví
Nejprve dobrá zpráva. Na PlayStation 4 a Xbox One konečně vyšla depresivní antiválečná strategie říznutá survival simulátorem This War of Mine: The Little Ones. Konzoloví hráči budou mít své každodenní rozhodování o to těžší, že do jejich úkrytu přibudou děti. Jak může přítomnost malého človíčka změnit vaše každodenní rozhodování už ukáže trailer, který najdete v článku.
Tharsis - recenze
Minulý týden jsme zabili kapitána a snědli ho. Pak vypukl požár v nemocničním modulu. Po cestě za opravou dostal mechanik zásah sluneční erupcí ve skleníku. Velínem prosvištěl roj mikrometeoritů, takže se nemůžeme po večerech dívat na Gravitaci. Lékař zablokovaný ve strojovně nezvládl narovnat zlomenou komunikační anténu. Specialista má depresi. Všechno špatně? Ano. Anebo jinak: Všechno jde k čertu. Neustále.
GDS 2015: Jarek Kolář o psaní příběhu pro mobilní free to play střílečku Dead Effect
Snad až na sportovní hry a různé simulátory potřebuje každá hra "nějaký" příběh, zápletku nebo jistou formu vyprávění. Dokonce i tituly, které nemají ambici oslovit hráče originalitou v žádném aspektu včetně příběhu, a staví na relativně jednoduchých mechanismech - třeba mobilní střílečky. Pravdou ale je, že sestavit zápletku a napsat možná jednoduchý, ale plně funkční příběh právě pro podobné hry je pořádná výzva! Své o tom ví Jarek Kolář, vývojář s bohatými zkušenostmi, který pracoval na titulech jako Mafia 2 a 3, Vietcong 1 a 2, Tajemství Oslího ostrova nebo Dead Effect 1 a 2. A právě o tvorbě zápletky a příběhu pro Dead Effect hry se Jarek Kolář rozpovídal (anglicky) v přednášce během Game Developers Session 2015, jejíž záznam najdete v článku.
Punch Club - recenze
Pouliční rvačka, o které si člověk myslí, že ji zdárně vyhrál. V tom se objeví tajemná postav a vystřelí. Jeden ze zúčastněných umírá s kulkou v hrudi, čemuž přihlíží dotyčného syn. „Ještě než umřu, chlapče, musíš mi něco slíbit. Stane se z tebe labilní mladý muž posedlý fitkem. Budeš brát steroidy, které tě připraví o rozum. A chraň bože, abys vedl i normální život!“ Vítejte v Punch Clubu.
GDS 2015: Marek Rabas o prvních pěti letech fungování studia Madfinger Games
Brněnské studio Madfinger Games si od založení v roce 2010 vybudovalo velmi silnou pozici na trhu s mobilními hrami. Tvůrci sérií Dead Trigger nebo Shadowgun ale paradoxně začínali mobilnímu trhu navzdory a soudě dle GDS 2015 přednášky šéfa firmy Marka Rabase by z jejich počátečních historek mohl vzniknout solidní sitcom. Shrnutí prvních pěti let fungování Madfinger Games tak ukazuje, že vývoj her v ČR a SR rozhodně není nuda.
Fight Club #261 HD: Pohoda nebo smrt
261. díl našeho pravidelného podcastu Fight Club k sobě tentokrát nalákal Pavel Dobrovského, Adama Homolu, Honzu Olejníka a po delší odmlce i starého známého Petra Bulíře. Kluci se věnovali řadě novinek z uplynulého týdne, především Petr se pořádně obul do nové hry The Witness od Jonathana Blowa, kterou důkladně rozebral.
American Truck Simulator - recenze
Zatím poslední velké DLC pro Euro Truck Simulator 2, které hráče vyslalo brázdit silnice a plnit zakázky v nádherné Skandinávii, vyšlo teprve loni na jaře a už je tady regulérní pokračování American Truck Simulator s novým kontinentem. Vyplatí se tedy opustit vyhřáté sedadlo vašeho kamionu a pozici šéfa prosperující společnosti v honbě za vidinou ještě většího úspěchu za velkou louží? Nebo je lepší ještě nějakou dobu setrvat na známých silnicích v Evropě? Odpověď závisí na míře vašeho fanouškovství.