Kanadská survival detektivka Kona vychází 17. března

Z deště pod okap, z bláta do louže… Soukromý detektiv Carl Faubert by k těmhle tradičním frázím klidně mohl přidat pár vlastních. Třeba „z bouračky do šílené sněhové bouře.“ Nebo „Z šílené sněhové bouře do doupěte děsivých indiánských bohů.“ Sice to možná nemá tu správnou údernost, ale lépe byste situaci chudáka Carla lapeného v zamrzlé noční můře surrealistické severní Kanady sedmdesátých let nepopsali. Pokud se chcete octnout v jeho kůži, pak nemusíte čekat dlouho. Detektivní adventura Kona vychází už 17. března.

Nový Battlefield 1 mód Frontlines sjednotí bojovou frontu. Podívejte se na video

Nová DLC pro Battlefield vždy přinášela především nové mapy, nějaké ty nové zbraně a možná mód, u kterého se pár lidí zabaví jako u alternativního. Jenže, jak se zdá, první velké rozšíření tohoto typu pro Battlefield 1 s podtitulem They Shall Not Pass by jako nový mód mohlo nabídnout obsah, který společně s Operations přiblíží hru víc dojmu frontového boje. Ostatně, jmenuje se Frontlines, a představuje ho nové video.

Thiefem inspirovaný The Dark Mod přichází s updatem, který usnadní tvorbu misí

Stará láska nerezaví ani v temném gotickém světě plném stínů a nebezpečí. Pro důkaz nemusíte chodit daleko. The Dark Mod, původně fanouškovská modifikace pro Doom 3, z níž se postupem času stal samostatný titul, je úžasnou poctou původní sérii Thief. Snoubí se tu typicky tísnivá atmosféra s plíživou hratelností a desítkami komunitně vytvořených misí. To všechno teď bude ještě promakanější s novým updatem 2.05, který přináší vítaná vylepšení.

BioWare předvádí základy soubojového systému Mass Effect: Andromeda

Úkol zněl jasně: vyladit soubojovou složku Mass Effect: Andromeda do takové míry, aby byla robustní, využívala všechny obvyklé prvky akčních her včetně krytí a podporovala několik odlišných herních stylů. Ale hlavně, aby byla akční složka hry zábavná. Podařilo se tvůrcům úkol splnit? Jen bůh a vedení BioWare v tuto chvíli ví, jestli souboje nabízejí všechno výše zmíněné, a hráči to zjistí až po vydání hry 21. března. Soudě dle záběrů videa, které představuje zbraně a skilly, je ale zjevné, že minimálně požadavky na podporu odlišných herních stylů a solidní nabídku zbraní či schopností tvůrci splnili.

Gravity Rush 2 - recenze

Gravitační královna z originální handheldové akční adventury Gravity Rush se přes remasterovanou verzi pro PlayStation 4 konečně vyšvihla až k dlouho očekávanému pokračování. Nové dobrodružství atraktivní blondýnky Kat je větší, hezčí a zároveň se nese na stejné vlně jako první díl. Fanoušci chrochtají blahem, japonská Gravity Rush 2 splňuje jejich troufalé sny. Ale co na poněkud svéráznou akční adventuru v otevřeném fiktivním světě řeknou nováčci? Ustojí její osobitý styl? Prvních pár hodin rozhodne, ale pak - když ji miluješ, není co řešit.

Nová generace, část čtvrtá: Budoucnost procedurálního generování

V této sérii jsme doposud prozkoumali současný stav procedurálního generování (PCG) v herním designu a načrtli, jak by mohlo větší propojení s „kvalitativní” PCG prospět hrám (v první části). Podrobně jsme probrali proces vytváření detailních procedurálně generovaných prvků společenského života (ve druhé části). Shrnuli jsme také moji vlastní práci v této oblasti (ve třetí části). V poslední části se budeme věnovat poněkud obecnějším věcem – hernímu vývoji a průmyslu jako celku, ale i tomu, kam bychom mohli teď i v blízké budoucnosti zařadit kvalitativní PCG. Rád bych předložil dvě klíčová tvrzení. Zaprvé, kvalitativní budování světa a jeho detailů by mělo být považováno za nedílnou součást budoucnosti počítačových her, a ne za pouhou zajímavou postranní aktivitu. A zadruhé, demografické složení vývojářů i hráčů procedurálně generovaných her určí směr, kterým se PCG bude vyvíjet.

Akční RPG Songbringer generuje světy, kde se odehrávají divoké večírky

Akční RPG Songbringer uspělo v roce 2015 na Kickstarteru a po dvou letech vývoje vyjde letos v létě pro PC (Windows, Mac, Linux), PlayStation 4 a Xbox One. Hru má na svědomí studio Wizard Fu, které ve skutečnosti tvoří jenom Nathanael Weiss. Čím hodlá hráče ohromit? Ničím menším, než kombinací RPG a akční adventury v rozlehlých, procedurálně generovaných, světech.

Crash Bandicoot se na obrazovky vašich televizí vrátí v červnu

Remaster původních tří dílů série Crash Bandicoot je za rohem. Crash Bandicoot N. Sane Trilogy vyjde 30. června pro PlayStation 4, a nabídne víc než jen vyšší rozlišení textur. Vývojáři zapracovali na hře tak, že nevypadá jako přeleštěná hra z prvního PlayStationu, ale jako moderně vypadající plošinovka, která se v dnešní konkurenci neztratí.

Fight Club #313: Vizuální zklamání

Je dobojováno. Minimálně v případě vyhlášení ankety Česká hra roku 2016, která vybírala nejlepší tuzemské herní počiny hned v několika kategoriích. Takovou událost jsme si samozřejmě nemohli nechat ujít, a ve Fight Clubu #313 jsme si prošli výsledky. Sestava Pavel, Adam, Aleš a Martin se ale pozastavila i nad několika dalšími zajímavými událostmi uplynulého týdne.

Best of 2016: Nejlepší adventura & logická hra

Hry, u kterých musíte v rámci dalšího postupu zapojit mozek, mohou mít zcela odlišné podoby. Ať už si ale ten mozek lámete na spletitých zápletkách nějaké tradiční adventury, nebo vás trápí abstraktní rébusy, odměnou je nejenom radost z chytrosti vlastní, ale i z chytrosti tvůrců. Letos nominované hry právě tohle umí na výbornou a navrch ještě zvládají být silnými emocionálními zážitky nebo třeba mnohovrstevnatým podobenstvím.

Diluvion - recenze

Steampunkové ponorky v postapo oceánu. Není moc jiných kombinací, které by instantně upoutaly moji pozornost v záplavě nových her. Když k tomu přihodíte marketingové hlášky „inspirováno Julesem Vernem“, „podmořské Dark Souls“ a „otevřený svět“, je jasné, že se hlubinami rozkmitaným songem Aqua z Archimedean Dynasty pohybuje něco ambiciózního a mohutného. Není to Moby Dick, je to Diluvion, výpravné ponorkové dobrodružství, které ale zběsilou honbu za nenaplněným snem místy připomíná. Není divu. Čtyřčlenné kalifornské studio Arachnid má zatím na kontě propiskou nakreslenou skákačku Ballpoint Universe, a na jejich nové hře se to podepsalo.

Brutální Redeemer evokuje Hotline Miami říznutou God of War

Při pohledu na video z nově oznámené akce Redeemer si nejde nevzpomenout na Hotline Miami a God of War. K první jmenované hře bude mít Redeemer mnohem blíž, ať už perspektivou pohledu, tak zdá se i hratelností. Novinka ruského studia Sobaka vyjde ještě letos na jaře a slibuje nekompromisní a brutální akční jízdu.

Tahové RPG Warhammer Quest vyjde na konzole ještě tento měsíc

Strategická RPG tahovka Warhammer Quest se pod hlavičkou vydavatele Chilled Mouse dostane na PlayStation 4 a Xbox One ještě tento měsíc. Hra vyjde pouze v digitální distribuci. Ve hře ovládáte skupinku hrdinů, s nimiž prozkoumáváte dungeony kolem hranic Říše.

Čtvrthodina z RPG The Surge předvádí taktické souboje, spoustu kořisti a pár NPC

Akční RPG The Surge připomíná Dark Souls už od svého oznámení a čerstvě vydané video onu podobnost jen potvrzuje. Do příliš velké inspirace typu Lords of the Fallen má The Surge daleko, ale jisté styčné plochy přehlédnout nejde. Hra vychází v květnu a vývojáři teď vydali skoro čtvrt hodiny dlouhé video s komentářem, který vám všechny základní stavební kameny hry přehledně osvětlí.

Retro GamesPlay – hrajeme plošinovku Heart of Darkness

Když tvůrce kultovní hry oznámí, že pracuje na novém projektu, jsou z toho všichni na větvi a těší se. Jenže, uplyne první rok, druhý rok, třetí rok a zájem opadá. Vrší se pochybnosti, technologie se posouvá rapidním tempem dál, a projekt stále nikde. A když konečně vyjde, je na něm znát, že zaspal dobu, i když se mu určité kvality nedají upřít. A přesně tohle všechno sedí na hopsačku Heart of Darkness od tvůrce Another World Érica Chahiho, kterou si předvedeme v dnešním retru.

Watch Dogs 2 rozšíří už příští týden série nových misí, zatímco vývojáři pokukují po Londýnu

Už základní verze Watch Dogs 2 nebyla zrovna malá a nová DLC nepřidávají jen věci do multiplayeru. Přesvědčit se o tom budou moct všichni držitelé season passu, kteří si už v úterý, 21. února, budou moct zahrát sérii nových misí v DLC Human Conditions. Příští týden se ale dočkají pouze majitelé PlayStationu 4, protože DLC vyjde na PC a Xbox One až o měsíc později, konkrétně 23. března.

Na vyzkoušení Ghost Recon Wildlands máte v open betě 4 dny. Potřebujete k tomu následující hardware

K vydání taktické akce Ghost Recon Wildlands chybí necelý měsíc, ale ještě mu bude předcházet otevřený betatest, která proběhne na všech platformách příští týden. Zahrát si budete moci konkrétně od 23. do 27. února s tím, že předběžné stažení hry spustí Ubisoft už v pondělí 20. února. V otevřeném betatestu se budete moct prohánět po dvou z jednadvaceti provincií: Itacua, vhodná pro seznámení se se základy hry a Montuyoc, kde to už bude o něco těžší.

Budovatelská strategie Cities: Skylines míří na Xbox One

Dva roky po vydání vynikající budovatelské strategie Cities: Skylines od malého studia Colossal Order míří hra na Xbox One a také Windows 10, ale aktuálně je významnější vydání na konzoli od Microsoftu. Ta bude plně optimalizovaná pro ovládání gamepadem a obsáhne i první datadisk, který k ní vyšel – After Dark, který se věnuje nočnímu životu ve městě.

Nový rok v Hearthstone se ponese ve znamení Mamuta a velkých změn

Rok Krakena v Hearthstone se blíží ke konci. Fakticky to znamená, že s vydáním první expanze odrotuje ze Standard formátu do Wildu trojice rozšíření – velká expanze The Grand Tournament a dvě Adventures The Blackrock Mountain a League of Explorers. Bude to znamenat radikální změny v celé metagame, protože odejdou minimálně všechny Reno decky. Nicméně, změny budou ještě větší, protože Blizzard oznámil novinku.

Adventura Waking the Glares slibuje snovou cestu virtuální realitou

Virtuální realita jako médium podle mě vznikla právě kvůli hrám, jako je Waking the Glares. Tahle snová adventura pro Oculus Rift vás zavede do mnoha roztříštěných světů, kde běžná pravidla reality neplatí, kde záleží ze všeho nejvíc na slovech a symbolech, a kde je vaším úkolem pozorně sledovat a poslouchat své okolí. První dvě ze sedmi plánovaných kapitol vyjdou už v březnu, a jako dobrodruh jménem Dawnfall se v nich podíváte do podivuhodného opuštěného domu, ale i do Paříže zabydlené pohyblivými figurínami.