Diluvion - recenze

Steampunkové ponorky v postapo oceánu. Není moc jiných kombinací, které by instantně upoutaly moji pozornost v záplavě nových her. Když k tomu přihodíte marketingové hlášky „inspirováno Julesem Vernem“, „podmořské Dark Souls“ a „otevřený svět“, je jasné, že se hlubinami rozkmitaným songem Aqua z Archimedean Dynasty pohybuje něco ambiciózního a mohutného. Není to Moby Dick, je to Diluvion, výpravné ponorkové dobrodružství, které ale zběsilou honbu za nenaplněným snem místy připomíná. Není divu. Čtyřčlenné kalifornské studio Arachnid má zatím na kontě propiskou nakreslenou skákačku Ballpoint Universe, a na jejich nové hře se to podepsalo.

Brutální Redeemer evokuje Hotline Miami říznutou God of War

Při pohledu na video z nově oznámené akce Redeemer si nejde nevzpomenout na Hotline Miami a God of War. K první jmenované hře bude mít Redeemer mnohem blíž, ať už perspektivou pohledu, tak zdá se i hratelností. Novinka ruského studia Sobaka vyjde ještě letos na jaře a slibuje nekompromisní a brutální akční jízdu.

Tahové RPG Warhammer Quest vyjde na konzole ještě tento měsíc

Strategická RPG tahovka Warhammer Quest se pod hlavičkou vydavatele Chilled Mouse dostane na PlayStation 4 a Xbox One ještě tento měsíc. Hra vyjde pouze v digitální distribuci. Ve hře ovládáte skupinku hrdinů, s nimiž prozkoumáváte dungeony kolem hranic Říše.

Čtvrthodina z RPG The Surge předvádí taktické souboje, spoustu kořisti a pár NPC

Akční RPG The Surge připomíná Dark Souls už od svého oznámení a čerstvě vydané video onu podobnost jen potvrzuje. Do příliš velké inspirace typu Lords of the Fallen má The Surge daleko, ale jisté styčné plochy přehlédnout nejde. Hra vychází v květnu a vývojáři teď vydali skoro čtvrt hodiny dlouhé video s komentářem, který vám všechny základní stavební kameny hry přehledně osvětlí.

Retro GamesPlay – hrajeme plošinovku Heart of Darkness

Když tvůrce kultovní hry oznámí, že pracuje na novém projektu, jsou z toho všichni na větvi a těší se. Jenže, uplyne první rok, druhý rok, třetí rok a zájem opadá. Vrší se pochybnosti, technologie se posouvá rapidním tempem dál, a projekt stále nikde. A když konečně vyjde, je na něm znát, že zaspal dobu, i když se mu určité kvality nedají upřít. A přesně tohle všechno sedí na hopsačku Heart of Darkness od tvůrce Another World Érica Chahiho, kterou si předvedeme v dnešním retru.

Watch Dogs 2 rozšíří už příští týden série nových misí, zatímco vývojáři pokukují po Londýnu

Už základní verze Watch Dogs 2 nebyla zrovna malá a nová DLC nepřidávají jen věci do multiplayeru. Přesvědčit se o tom budou moct všichni držitelé season passu, kteří si už v úterý, 21. února, budou moct zahrát sérii nových misí v DLC Human Conditions. Příští týden se ale dočkají pouze majitelé PlayStationu 4, protože DLC vyjde na PC a Xbox One až o měsíc později, konkrétně 23. března.

Na vyzkoušení Ghost Recon Wildlands máte v open betě 4 dny. Potřebujete k tomu následující hardware

K vydání taktické akce Ghost Recon Wildlands chybí necelý měsíc, ale ještě mu bude předcházet otevřený betatest, která proběhne na všech platformách příští týden. Zahrát si budete moci konkrétně od 23. do 27. února s tím, že předběžné stažení hry spustí Ubisoft už v pondělí 20. února. V otevřeném betatestu se budete moct prohánět po dvou z jednadvaceti provincií: Itacua, vhodná pro seznámení se se základy hry a Montuyoc, kde to už bude o něco těžší.

Budovatelská strategie Cities: Skylines míří na Xbox One

Dva roky po vydání vynikající budovatelské strategie Cities: Skylines od malého studia Colossal Order míří hra na Xbox One a také Windows 10, ale aktuálně je významnější vydání na konzoli od Microsoftu. Ta bude plně optimalizovaná pro ovládání gamepadem a obsáhne i první datadisk, který k ní vyšel – After Dark, který se věnuje nočnímu životu ve městě.

Nový rok v Hearthstone se ponese ve znamení Mamuta a velkých změn

Rok Krakena v Hearthstone se blíží ke konci. Fakticky to znamená, že s vydáním první expanze odrotuje ze Standard formátu do Wildu trojice rozšíření – velká expanze The Grand Tournament a dvě Adventures The Blackrock Mountain a League of Explorers. Bude to znamenat radikální změny v celé metagame, protože odejdou minimálně všechny Reno decky. Nicméně, změny budou ještě větší, protože Blizzard oznámil novinku.

Adventura Waking the Glares slibuje snovou cestu virtuální realitou

Virtuální realita jako médium podle mě vznikla právě kvůli hrám, jako je Waking the Glares. Tahle snová adventura pro Oculus Rift vás zavede do mnoha roztříštěných světů, kde běžná pravidla reality neplatí, kde záleží ze všeho nejvíc na slovech a symbolech, a kde je vaším úkolem pozorně sledovat a poslouchat své okolí. První dvě ze sedmi plánovaných kapitol vyjdou už v březnu, a jako dobrodruh jménem Dawnfall se v nich podíváte do podivuhodného opuštěného domu, ale i do Paříže zabydlené pohyblivými figurínami.

Best of 2016: Nejlepší mobilní hra

V uplynulém roce si nikdo nemohl stěžovat, že by na telefonech a tabletech vycházelo málo titulů nebo, že by jejich kvalita byla nízká. Výrazněji než kdykoliv před tím se ukázalo, že hráči mají milióny chutí. Každý z nich si v záplavě her, hříček, experimentů a odnoží velkých značek našel hru, která odpovídala jeho požadavkům. Událostí roku se stalo vydání Pokémon GO. Skloňování titulu v neherních médiích přitáhlo pozornost i těch, kteří měli do té doby telefon jen na hovory, zprávy a sociální sítě. Zda po cestě augmentované reality půjdou následovníci, nebo šlo o úspěch, který předběhl svoji dobu, to ukáží až následující roky. Teď se pojďte podívat na hry, které jsme považovali za nejzajímavější v roce 2016.

Aliens Go Home Run - recenze

Vetřelci a baseball, to je vážně prapodivné spojení. Jenže v retro arkádě Aliens Go Home Run úžasně funguje. Asi proto, že ani o jedno, ani o druhé nakonec příliš nejde. Sportovní utkání proti zeleným mužíčkům je pouhou zástěrkou pro výborně odladěný derivát klasických arkádovek Galaxian a Breakout. Hra elegantně spojuje to nejlepší ze starých shoot ´em up stříleček a pinkacích trenažérů. Drží vysoké tempo, skvěle motivuje a nabízí relativně dostatek obsahu. Nicméně se jí dříve či později přejíte. Toť prokletí žánru, ve kterém stále jen pálíte k nebesům.

V jednu chvíli Call of Duty, v další Arma 3. Black Day je akční sandbox, kde si nastavíte prakticky cokoli

Jaká je cílová skupina francouzské nezávislé stealth střílečky Black Day? Netuším. Snad někdo, kdo absolutně netuší, co si od střílení do padouchů vlastně slibuje, a potřebuje si napřed vyzkoušet úplně všechno. Abyste rozuměli, Black Day je totální sandbox v tom smyslu, že si svou hru můžete nastavit přesně tak, jak chcete. Typ mapy, hustota a druh nepřátel, denní doba, celková obtížnost, kamera z pohledu první nebo třetí osoby, pistolka s tlumičem nebo obří rotačák… Zkrátka si zašmidláte fidlátky a rázem předěláte Call od Duty na Arma 3, nebo naopak. Teoreticky.

Čtenářský GamesPlay – hrajeme Black Mesa, totální předělávku Half-Life

Half-Life je nejenom mezi first-person střílečkami legenda, která k tvorbě zajímavých modifikací inspirovala celou řadu tvůrců. Z této řady ovšem vystupují tvůrci z Crowbar Collective se svou totální předělávkou s názvem Black Mesa, která nemá za cíl jenom předělat obsah původní hry do lepší grafiky. Kdepak, tvůrci design i obsah Half-Life ještě vylepšují, aby hráčům nabídli de facto nový zážitek s využitím geniálních prvků původní hry. A jak se jim to zatím daří, protože Black Mesa ještě celá nevyšla, vám předvede náš čtenář a divák Tomáš Kolařík v dalším čtenářském gamesplayi.

Chystané JRPG Edge of Eternity mixuje japonskou klasiku a nové nápady

Včera tomu byly přesně dva roky, co na Kickstarteru uspělo nezávislé JRPG Edge of Eternity. Pramení z toho dvě zjištění. Zaprvé, slovo Eternity v názvu vám zaručí povedenou crowdfundingovou kampaň. Zadruhé, je škoda, že nám hra až dosud prokluzovala žurnalistickým sítem, protože podle videí to vypadá na láskyplnou poctu tradičnímu žánru japonských RPG včetně kombinace tahových a realtimových prvků, podivuhodného světa, přehnaně obrovských zbraní a zajímavých protagonistů.

Adventura Ama's Lullaby se zaměřuje na kyberpunk, hackování a dialogy

Pařížské studio Mercy Ground Creations tvoří čtveřice vývojářů, kteří se na Kickstarter vydali se svou point-and-click adventurou Ama's Lullaby. Ta vás zavede na jinou planetu, do města stvořeného roboty pro lidstvo (protože na Zemi se řítí asteroid a dlouhodobé přežití nevypadá pravděpodobně) a do žánru, který vychází primárně z kyberpunku. Titulní hrdinka Ama je vynikající mladičká programátorka, která společně se svým otcem vytvořila AI robotů, kteří připravili na jiné planetě město, kde se usadila první generace kolonistů.

Online střílečka Hired Ops nabízí krátce před vydáním nový mód Target Designation

Kompetitivní ruská střílečka Hired Ops je k nalezení na Steamu v programu předběžného přístupu a vyjít by měla snad do konce března. Před blížícím se vydáním ale připravili tvůrci ze studia Absolut Soft ještě jeden velký update, který do hry přidal multiplayerový mód Target Designation.

Jaká tajemství skrývá opuštěná vikinská vesnice? Odpoví na to adventura The Frostrune

Píše se rok 965 a vy se ve své loďce plavíte někde v norských vodách. Zničehonic vás zastihne prudká letní bouře a vaše plavidlo končí v hlubinách. Vy jste však milosrdnými vlnami odneseni až na břeh opuštěného ostrova… který ale až donedávna opuštěný nebyl. Kam se poděli všichni obyvatelé blízké vesničky? A proč se vám zjevuje duch jakési ženy? To vám prozradí point-and-click adventura The Frostrune, jež vás zanese přímo do historicky přesné verze staré Skandinávie.

Horor Daymare: 1998 inspirovaný sérií Resident Evil spouští kampaň na Kickstarteru

V září jsme se zmiňovali o survival hororu Daymare: 1998, vyvíjeném tvůrci neoficiálního remaku Resident Evil 2. Daymare se silně inspiruje filmovými i herními hororovými klasikami z 80. a 90. let. Sází hlavně na plíživý strach, nelidsky odolná monstra a neustálý nedostatek základních životních potřeb, například nábojů. Ale na to všechno jsou potřeba peníze. Italští vývojáři z Invader Studios proto včera spustili kampaň na Kickstarteru a při té příležitosti přiblížili spolupráci s trojicí japonských legend ze studia Capcom.

V Mothergunship si postavíte zbraň na míru a pak se jen věnujete zběsilé akci

Tříčlenné vývojářské studio Terible Posture Games spojilo své síly s českými Grip Digital při tvorbě střílečky Mothergunship. Nicméně, tvůrcům označení střílečka nestačí, označují ji jako „bullet-hell FPS“ což by vám mělo napovědět, v jakém stylu asi bude hratelnost. Stovky projektilů, které létají kolem vašeho virtuálního já, smrtící balet, ve kterém vám partnerku dělá vaše modulárně upravovaná zbraň, kterou si přizpůsobíte sobě na míru.