V retro akci Narita Boy musíte zachránit počítačovou hru před zkázou

Tak tenhle pixel art a kašírovaná osmdesátková estetika se vážně povedly. Tím spíš, když je spojíte s působivými animacemi podtrhujícími tíhu a důraz každého úderu. A to přitom vůbec nejde o hotovou hru! Narita Boy, pocta hrám typu Castlevania nebo Double Dragon od španělského týmu Studio Koba, teprve před dvěma dny spustila kampaň na Kickstarteru, kde požaduje 120 tisíc dolarů. A já z celého srdce doufám, že jí to vyjde.

Mass Effect: Andromeda - dojmy z hraní

Mockrát za život se člověku nestane, aby si v jednom týdnu zahrál dvě pokračování her, které mu kdysi (v pozitivním smyslu) převrátily svět vzhůru nohama. Mně se právě tohle poštěstilo. Zatímco Torment: Tides of Numenera si však vychutnávám po večerech v pohodlí svého pokojíčku, za Mass Effect: Andromeda jsem se musel po vzoru hrdinů vypravit do daleka, konkrétně do Varšavy. A po přibližně čtyřech hodinách hraní jsem si zpátky přivezl plnou hlavu dojmů, které jsou upřímně řečeno smíšené.

GamesPlay – hrajeme klasické akční RPG Diablo II

Série Diablo oslavila na sklonku minulého roku 20 let od vydání prvního dílu, což tvůrci z Blizzardu podtrhli celou řadou doprovodných aktivit ve svých aktuálních titulech. Jedničku ovšem jako samostatný titul na Battle.net znovu nenabídli, abychom se k ní mohli vrátit. A podoba speciálního dungeonu ve trojce je sice fajn, ale není to ono. A když jsme se tedy chtěli vrátit ke kořenům série, zasekli jsme se na dvojce. Na druhou stranu, velmi rádi. Z následujícího videa to snad bude patrné. Kdo chce, může se tedy vrátit společně s námi.

Vikinští „Settleři“ Northgard vpadli na Steam Early Access

Pokud vám chybělo poklidné budování si osady, kde jde především o management zdrojů, lidí, průzkum okolí, na který navázaly ozbrojené střety, jednoduše, pokud vám chybí hra typu Settlers, zbystřete. Northgard sice není přesnou kopií původního systému, ale de facto k základní formuli přidává více RTS prvků, které nakonec celou hru posouvá blíže k 4X podobě. Což si vlastně můžete vyzkoušet sami, protože tahle vikinská strategie vstoupila do early accessu.

The Elder Scrolls Online se chlubí videem z chystaného datadisku Morrowind

To, že vás další rozšíření MMORPG The Elder Scrolls Online zavede do provincie Morrowind, domoviny temných elfů, je už v zainteresovaných kruzích dávno známo, a tak bylo jen otázkou času, než se objeví nějaký ten gameplay trailer. Hle, čas nadešel! Pokud máte náladu na zamračené Dunmery, obří pyramidy, výbuchy magie, náznak zlověstného příběhu a taky na návrat dobře známé hrůzy shůry, vyhraďte si dvě minutky času a dívejte se.

Troll and I připomíná mnohem akčnější The Last Guardian ze Skandinávie

Porovnání s The Last Guardian se v případě Troll and I vyvstane na mysli takřka okamžitě - velké, silné monstrum a slabý, zranitelný chlapec. Nicméně, poté, co si prohlédnete nové video, které do detailu vysvětluje nejen příběh, ale především schopnosti titulního trolla a také jeho lidského společníka Otta, který má daleko k tomu být bezmocným chráněncem. Naopak, Troll and I bude záviset na možnosti kdykoliv přepnout mezi obrovským, silným trollem a hbitým, smrtícím, ale snadno zranitelným Ottem. Navíc, pokud se vám poštěstí, v lokální kooperaci se může jeden z vás chopit trolla a druhý Otta a ještě efektivněji spolupracovat.

Best of 2016: Nejlepší remaster & HD remake

Remastery a HD remaky bývají často vnímané jako zlozvyk dnešní doby, protože v mnoha lidech vyvolávají dojem, že se jim někdo snaží prodat hru, kterou už mají. Ne, že by se to některým distributorům nelíbilo, ale hlavní smysl mají remastery her pro ty, kteří se k původnímu titulu nedostali, a nehodlají si shánět starý hardware, řešit kompatibilitu apod. Remasterované tituly mohou sloužit i jako osvěta, jak dřív vypadaly herní mechaniky, a stejně tak i důkaz toho, že ne všechny staré hry musí být nutně zastaralé. Podtrhují to i nejlepší remastery roku 2016.

Test herních monitorů ASUS ROG Swift – dvojice TN rychlíků a širokoúhlý IPS krasavec

Společnost ASUS nám do testu zapůjčila tři herní monitory, a každý z nich se vyznačuje nějakou zajímavou vlastností. PG248Q je cenově dostupný monitor s vysokou obnovovací frekvencí 180 Hz, ale jeho mladší bratříček PG258Q, který se teprve dostává na trh, útočí rovnou s 240 Hz. A ultra širokoúhlý PG348Q vás naopak dostane svým panoramatickým obrazem. Kompromisy se pochopitelně najdou, avšak současný line-up monitorů ASUS v konkurenci bez problémů obstojí. Tedy za předpokladu, že to s hraním myslíte vážně a nespokojíte se s laciným TNkem za pár tisícovek.

Tvůrci Rogue Legacy představili kooperační bojovku Full Metal Furies

To, že vývojáři z Cellar Door Games oznámili další hru, je nepochybně dobrá zpráva. Leckoho možná zklame, že nepůjde o pokračování fantastické Rogue Legacy, v níž jste vedli ke slávě celé generace odvážných (a neustále umírajících) hrdinů. Ale kooperační bojovka Full Metal Furies taky nevypadá zrovna katastrofálně. Až čtyři hráči se ujmou unikátních postav – odstřelovačky, bojovnice, štítonošky nebo inženýrky – a pokusí se zastavit zlé titány, kteří chtějí ovládnout svět.

Do Civilization VI přibude jako nový stát Austrálie s Johnem Curtinem v čele

Civilization VI ještě neřekla své poslední slovo. Nedávné hratelné národy rozšířili Poláci a brzy do hry přibudou i Australané. Pro Austrálii to bude v celé sérii Civilization premiéra a jakkoliv bychom mohli začít jmenovat i jiné zajímavé státy které v Meierově sáze ještě nebyly, Austrálií nepohrdnu.

V Bot Colony konverzujete s inteligentními roboty pomocí psaní či vlastního hlasu

Snad každý uživatel internetu si někdy vyzkoušel, jak fungují takzvaní chatboti – programy navržené tak, aby byly schopné simulovat konverzaci se skutečným, živým partnerem. Chystaná Bot Colony si tuhle premisu bere za svou a staví na ní celé epické dobrodružství, v němž máte odhalit tajemství průmyslové špionáže na odlehlém tichomořském ostrově. Háček? Celá kolonie je obývána roboty, s nimiž musíte komunikovat. A tak si s nimi budete psát a povídat, a oni vám s trochou štěstí porozumí.

Online simulace středověkého života Life is Feudal: MMO míří do uzavřené bety

Nadcházející onlineovka Life is Feudal: MMO se přiblížila svému vydání spuštěním uzavřené betaverze. Do té se můžete pořád přihlásit na stránkách hry, ale mějte na paměti, že uzavřená beta poběží zhruba jen dva týdny. V ní si můžete vyzkoušet rozsáhlý středověký svět a pokusit se přežívat a budovat nejen vlastní živobytí, ale také společnost v nekompromisní době.

Druhý díl Pillars of Eternity už od lidí vybral přes 3 miliony dolarů

Obsidian Entertainment se díky Pillars of Eternity II: Deadfire zase jednou topí v penězích z crowdfundingové kampaně. Na platformě Fig jim na konto přistálo už 3 100 000 dolarů, neboli 281 % z původně požadovaných 1 100 000 $. A to do konce zbývá dva a půl dne, takže nějaké ty peníze do Kalifornie ještě určitě přitečou. Finance pocházejí rovným dílem z investic (Fig umožňuje nákup „akcií“ projektu s možností budoucího zisku) i klasických příspěvků výměnou za herní odměnu.

Stage Presence je jako Guitar Hero naruby, s možností sabotovat cizí koncert

Stage Presence je taková punková verze Guitar Hero naruby. Vaše kapela by i chtěla zahrát nějakou písničku, jenže máte smůlu. Selže vám technika a funguje jen mikrofon. Od techniků uslyšíte jen stručné „zabav na chvíli dav lidí, než to opravíme“ a už je to jen na vás. Tisíce lidí zaplatili za koncert, technika nefunguje a vy tak máte jen pár minut předtím, než po vás začne rozzuřený dav něco házet.

Závodní Lightfield vám zamotá hlavu a prověří vaši orientaci v prostoru

„Jak se jmenujete?“ ptá se znuděná policejní hlídka patrolující dálnici D1. „Lightfield,“ odpovídá neonově zbarvená cizinka. „Jaký je vaše zaměstnání?“ pokračuje policista. „Jsem hyperfuturistická omnidirekcionální na přesnosti založená konzolová závodní arkáda.“ Strážce zákona podezřívavě svraští obočí: „Tak vy si budete vymejšlet náhodný slova a dělat ze mě blbce, jo? Vystupte si!“ Ale Lightfield už je v tu chvíli dávno za sedmero horami a nikdo s tím nic nenadělá. Protože rychlost a absolutní volnost pohybu jsou zakódované hluboko v jejím DNA a než se nadějete, je pryč.

Nabídku hratelných frakcí v Total War: Warhammer rozšíří zdarma hrdá Bretonnia

Jak už víme, 28. února vyjde speciální Old World edice Total War: Warhammer, v jejímž rámci kromě novely Prince of Altdorf a nového artworku najdete i novou hratelnou frakci Bretonnii a to do kampaně (doposud byla jen v multiplayeru). Pokud ovšem už hru máte, nemusíte skřípat zuby, že přijdete o hrdé Bretonnské rytíře a méně hrdé pěšáky zvané „zombiefutr.“ Ve stejný den totiž dostanou toto DLC všichni majitelé hry a to zdarma.

For Honor - recenze

Čas od času se poštěstí. Od tvůrců, kteří sou známí spíše stavěním na již existujících základech (ačkoliv nedávné snowboardové experimenty tento předsudek lehce nahlodávají), spatří světlo světa něco opravdu neotřelého. Taková chvíle nadešla právě teď. Můžeme děkovat, že se někdo odhodlal dát vývoji středověké multiplayerové řežby For Honor zelenou, protože výsledek stojí za to. Pod slupkou technických patálií a diskutabilního zpoplatnění se skrývá, co se týče hratelnosti, skutečný briliant.

Vybudujte podzemí, ovládněte svět a buďte zlí ve strategii Dungeons 3

Strategická série Dungeons, inspirovaná legendárním Dungeon Keeperem, se dočká nového přírůstku v podobě titulu Dungeons 3, který slibuje nápravu všech možných neduhů, co trápily předchozí díly – hlavně tedy té zásadní chyby, že se ani v jednom z nich nevyskytovala elfská kněžka, odhodlaná sloužit Temnému pánovi. Zda se podaří zlepšit i repetitivní hratelnost nebo pořádně propracovat povrchové bitvy, to už brzo napoví hratelná ukázka na GDC 2017.

GamesPlay – hrajeme podmořské dobrodružství Diluvion

Steampunk, ponorky, nekonečné hlubiny podmořského světa, cesta do neznáma, nebezpečí – to je v kostce nedávno vydaná hra Diluvion, která rozhodně není dokonalá, v řadě aspektů dokonce není ani moc dobrá, ale stejně disponuje jistým kouzlem a půvabem. Právě kvůli těmto vlastnostem stojí za to Diluvion hrát, jak si dnes předvedeme.

V logické hře Induction si pohrajete s časovými paradoxy a smyčkami

Koukám se, koukám… a nerozumím. Launch trailer logické hříčky Induction jsem viděl už třikrát, a stejně bych bez oficiálního popisu v žádném případě nerozluštil, co tam ty barvené kostičky provádějí, za jakým účelem se kutálejí po úrovních, tlačí před sebou jakési sudy, a proč bez vysvětlení mizí, jen aby se následně někde replikovaly. Odpovědí je – jak jinak – cestování časem. V Induction si totiž pohráváte s časovými liniemi a paradoxními smyčkami, díky nimž vám dost možná exploduje mozek.