Středověká bojovka For Honor ohlašuje dnešní vydání novým trailerem
A je to tady. Nejabsurdnější bitva středověku může začít. Samurajové, evropští rytíři a nabušení Vikingové konečně naplno rozjedou krvavou lázeň v boji o čest a slávu, protože dnes po sérii testování vychází šermířská bojovka For Honor. A jak velí rytířské mravy, vydání je doprovázeno patřičně epickým launch trailerem plným sekání, válečných strojů, anachronistické muziky a jednoho rozzuřeného slona.
Strategie Afghanistan '11 nabízí válku s Talibanem i obnovu země
Autoři tahové strategie Vietnam '65 se vrací s novým titulem, který se opět věnuje boji amerických sil proti nepravidelné armádě protivníka. Jak naznačuje název Afghanistan '11, hra vás zavede do posledního, a stále probíhajícího, konfliktu v Afghánistánu. Nicméně, vaším úkolem nebude jen likvidace sil Talibanu, ale také obnova samotné země, dohled na klidný průběh voleb, budování infrastruktury apod.
Best of 2016: Překvapení roku
Řadu her z roku 2016 spojuje do určité míry noční můra všech tvůrců: příliš dlouhý, komplikovaný a často i několikrát restartovaný vývoj. V takových případech se většinou modlíte, aby se z dané hry nevyklubal úplný brak, což se bohužel často stává. Čest výjimkám, kterých se v roce 2016 sešlo hned několik. A jedna z nich poslala naše čelisti až k podlaze.
Urban Empire - recenze
Někdy jednoduše chcete, aby hra uspěla nehledě na očividné okolnosti. Můžete mít rádi vývojáře, může jít o tuze zajímavý nápad nebo podobných her prostě není mnoho. Urban Empire je příklad takové hry. Nejenom, že zpracovává spíše okrajové téma, ale ještě navíc se nebojí pojmout budovatelskou strategii z úhlu, který hry typu Sim City nebo Cities nenabízí. Samo o sobě to však nestačí, aby se z Urban Empire stala alespoň ucházející alternativa k výše zmíněným hrám. Celý koncept se totiž tvůrcům víceméně rozpadl pod rukama, takže ve výsledku zvládá ze všeho nejlépe frustrovat a nudit.
Hollow Knight nabídne průzkum podzemí, zabíjení bossů a přátelství s brouky
Když mi někdo řekne, ať se seberu, popadnu meč a jdu prozkoumat temné podzemí, tak se zvednu a udělám to. Nemám problém ani s hledáním pokladů či tajemství, a už vůbec mi nevadí zabíjení nebezpečných prokletých bossů. Ale proč po mně probůh chcete, abych se „skamarádil s bizarním hmyzem?“ Nemám moc rád ani normální brouky, natožpak ty bizarní! Chm. Nedá se nic dělat, příliš velký počet nohou vašich kamarádů prostě musíte překousnout, pokud si tedy chcete užít nádherný svět akční plošinovky Hollow Knight.
Vesmírný sandbox Starbound překopává meziplanetární cestování
Budovatelský sandbox Starbound (neboli „Terraria ve vesmíru“) Láďu zas tak moc neoslnil, jak se můžete přesvědčit v recenzi. Celé to putování vesmírem, přežívání na planetách a crafting všeho druhu prý není moc odladěné a zavání repetitivností. Přesto vám po nějaké době přiroste k srdci. Řečené přirůstání by mohlo být podpořeno i faktem, že vývojáři z Chucklefish Games hru stále ještě zásobují novými updaty. A jeden z nich do ní před pár dny přidal vylepšené cestování po galaxii.
V ačním RPG Nier: Automata se spolu utkají androidi a obrovské stroje
Platinum Games umí. A co umí, ptáte se? No, skoro všechno, hlavně tedy luxusní akční souboje, jak tihle japonští vývojáři dokázali třeba sérií Bayonetta. Jejich dalším projektem je RPG Nier: Automata, pokračování 7 let staré Nier, kde se budete v roli silné ženské hrdinky prohánět po okolí a kosit zlé mašiny svým absurdně obrovským mečem. Celý příběh ale bude zaručeně pořádně zamotaný a plný emocí, jak naznačuje nejen přítomnost ředitele projektu Tara Yoka známého svými temnými narativními choutkami, ale taky patřičně divný příběhový trailer.
Po čase bude každý bojovník ve For Honor unikátní vzezřením
Na začátku vypadá každý z hrdinů For Honor stejně. I když provedete nějaké ty úpravy, na prvních úrovních budete rádi, když vám přistane nová přilba, k níž si zvolíte sekundární barvu. Jenže s přibývající úrovněmi se vám odemykají nové symboly, barevná schémata, po boji dostáváte víc kořisti a výsledek je přesně takový, jaký uvidíte ve videu níže.
Aljašský multiplayerový survival The Wild Eight spustil předběžný přístup
Ne, prosím ne. Už stačilo. Život je dost těžký i bez toho, aby člověk musel každých pět minut jíst a pít, schovávat se před mrazem i divokými zvířaty, a tak nějak obecně zoufale bojovat o přežití v nehostinných podmínkách. Ale co se dá dělat, žánr survival jen tak nevymizí. Aspoň že v The Wild Eight můžete trpět spolu s kamarády, a to dokonce okamžitě. Navzdory původnímu plánu totiž tohle kooperační RPG před pár dny vyšlo na Steamu v předběžném přístupu.
Valve pracuje třech velkých hrách pro virtuální realitu
Problém současných systémů virtuální reality jsou (kromě mnoha jiných) hry, respektive jejich nedostatek. S výjimkou Resident Evil 7 je problém najít titul, který by ukázal, že pořízení VR systému má smysl a poskytne vám spousty hodin zábavy. Většinou jde o hříčky a krátké experimenty. To chce změnit Valve, která se dle slov Gabea Newella pustila do vývoje tří her pro virtuální realitu.
Valve zruší Steam Greenlight, nahradí ho placený systém Steam Direct
Steam Greenlight skončí a bude nahrazen novým systémem pod názvem Steam Direct, oznámila společnost Valve. V původním systému sami hráči rozhodovali, zda bude konkrétní hra vydána na Steamu, pomocí hlasování. Od letošního jara však bude přístup do největšího herního obchodu závislý nikoli na palcích nahoru, nýbrž na digitálním papírování, ekonomických výkazech a vstupních poplatcích.
Fandové Warhammer 40K si mohou koupit vstup do alfa testu diablovky Inquisitor – Martyr
Neocore Games spustili uzavřenou alfu své diablovky ze světa Warhammer 40,000, která kromě jeho názvu nese i podtitul Inquisitor – Martyr. Dostanete se do ní skrz The Founding, což znamená, že si prostě koupíte jednu z verzí hry v jejich digitálním obchodu. Ta nejlevnější vás vyjde na 40 dolarů a v jejím rámci dostanete samozřejmě hru, přístup do alfy i bety a jméno v credits. Spuštění této alfy doprovází i nový trailer.
Eador: Imperium - recenze
Eador se objevil v roce 2009 jako výtvor Alexeje Bokuleva (teď už Snowbird Games), aby vzdal hold oblíbenému žánru tahových strategií. Hra vytáhla do popředí správu měst a provincií nebo možnosti objevování a vývoj postavy, čemuž zdatně sekundovaly taktické tahové bitvy. Tohoto schématu se hry v sérii Eador drží už osm let i navzdory často smíšeným reakcím hráčů a recenzentů. Říci proto, že mé vlastní první dojmy byly smíšené, je přinejmenším nedostačující.
Fight Club #312: Ať žije Molyneux!
Že herní scéna v naší kotlině rozhodně nestagnuje, dokazuje nejenom vyhlášení České hry roku 2016, které řadu hráčů může seznámit s tituly, o nichž doposud neměli povědomí. Dokazuje to například i ambiciózní projekt World of Castles, který se objevil na platformě Indiegogo. V dalším podcastu Fight se ale Pavel, Aleš, Petr a Martin budou bavili i o dalších věcech.
Vítězem ankety Česká hra roku 2016 je Samorost 3. Porota ocenila i Chameleon Run, Dark Train nebo American Truck Simulator
Během slavnostního večera v pražském Divadle Bez zábradlí došlo v pátek 10. února k vyhlášení výsledků ankety Česká hra roku 2016. Porota, složená ze zástupců herních novinářů a vývojářů, vybírala z více než 35 českých her v devíti kategoriích, a za absolutního vítěze označila adventuru Samorost 3. Titul od pražského studia Amanita Design zvítězil i v několika dalších kategoriích, stejně jako mobilní hra Chameleon Run od studia Hyperbolic Magnetism. Do pomyslné síně slávy českého herního průmyslu porota zařadila legendární programátorskou skupinu Golden Triangle ve složení František Fuka (Fuxoft), Miroslav Fídler (Cybexlab) a Tomáš Rylek (T. R. C.). Přehled vítězných her v jednotlivých kategoriích najdete na webu ankety Česká hra roku 2016 nebo v článku.
Conan Exiles se za první týden prodalo 320 000 kusů - tvůrci spouští podporu modů
Conan je hit. Zatímco na filmovém plátně ho asi jen tak neuvidíme, byť The Legend of Conan je pořád ve vzduchu, herní formát slavnému barbarovi očividně sluší. Early access verze Conan Exiles se za první týden prodalo 320 000 kusů, čímž se vysvětlují nedávné problémy se servery, které by měly být v tuto chvíli zažehnány.
Konzolová verze A Pixel Story vyjde na konci února
A Pixel Story vyšla v březnu minulého roku na Steamu, a po dvou letech se dočká i své konzolové verze. Vývojáři z Lamplight Studios se ve hře pokouší složit čest různým érám herní historie. V praxi to znamená postupný přechod od osmibitové pixel-artové grafiky až po moderní vzhled.
Eisenwald: Blood of November - recenze
Od vydání středověkého dobrodružství Legends of Eisenwald už uplynul rok a půl, což je poměrně dlouhá doba. Rozhodně dostatečná na to, aby tvůrci při tvorbě přídavku opravili nedostatky původní hry a přidali nový obsah. Od rozšíření s názvem Eisenwald: Blood of November tedy nebylo scestné očekávat povýšení sympatického mixu strategie a RPG, který ale měl své mouchy, na opravdovou pecku. Realita je bohužel jinde.
Nový update přidá do Overwatch server browser a mód Capture the Flag
Overwatch si v současné době prochází další událostí, tentokrát u příležitosti oslav čínského roku Kohouta. A těsně před jejím koncem tu máme hned dvě oznámení. První se týká již dříve oznámeného server browseru, a druhá módu Capture the Flag.
Tvůrci Sniper Elite 4 nabídnou nové módy a mapy majitelům základní hry zdarma
Stealth akce Sniper Elite 4 vychází v úterý, 14. února a vývojáři proto zveřejnili nejenom klasický startovní trailer, ale hlavně informace o season passu. Za vyzvednutí třeba stojí, že všechny mapy a multiplayerové módy, uvolněné po vydání hry, budou dostupné zdarma pro všechny majitele základní hry.