V druhé půlce loňského listopadu se Space Engineers dočkali velkého updatu zaměřeného na fyziku hry. Nejde pouze o kolize plavidel mezi sebou a s povrchy planet a asteroidů, ale také o fungování pístů, rotorů, přistávacích zařízení a dalších pohyblivých částí. Rovněž došlo k vylepšení deformace různých povrchů, optimalizaci lagů, opravení náhodně vybuchujících lodí atd.
Po dvou měsících dorazil další velký update, který už nemusí řešit technické fungování věcí, ale vystačí si se zmodernizováním audiovizuální stránky. Jak hlásá hned první bod v blogu, motivací pro tento update bylo, abyste z hraní Space Engineers měli dobrý pocit.
zdroj: Archiv
V praxi to znamená například obrovský zásah do částicových efektů. Došlo ke změně používaného částicového enginu, takže jich nyní lze zobrazit více najednou za cenu stejného výkonu. Exploze, trysky a harampádí vzniklé srážkami vypadají mnohem realističtěji, a jednotlivé částice jsou dokonce ovlivňovány gravitačními poli.
Zkrášlení se dočkaly i různé povrchové materiály, sklo už vypadá jako sklo zevnitř i zvenku lodi, pohled na zatmění slunce s vylepšenými paprsky je hodný típnutí na plochu, a nezapomnělo se ani na animace postav, přemodelování některých objektů a velkou spoustu dalších úprav. Všechny přitom mají za cíl přiblížit hru realitě, protože to bylo úplně původním cílem projektu.
S uvěřitelností grafiky, hlavně tedy částicových efektů při výbuchu, souvisí přepracované ozvučení. Jak se můžete přesvědčit sami ve videu výše, tady si Keen Software House dali opravdu záležet. Poslední důležitou součástí updatu je vyladění kol vozidel. Všechny tyto části updatu a mraky dalších jsou velice podrobně rozebrány v blogovém příspěvku Marka Rosy zde. Nevím, jak vy, ale já mám velké nutkání se po letech vrátit do skutečně sandboxového vesmíru.