Road of Dust and Rust je věrnou napodobeninou filmového Šíleného Maxe

Poslední film Šílený Max: Zběsilá cesta měl snad úplně všechno. Skvělou Charlize Theron, mlčenlivě svého Toma Hardyho, bizarní káry, a hlavně s nimi spojenou výbušnou akci. Při pomyšlení na tento film se mi vždy jako první vybaví ta nejepičtější scéna, kdy je Maxův „vypůjčený“ tahač pronásledován mohutným konvojem vé-osmiček za zvuku bubnů a metalu. Odmyslete si nadšeného kytaristu houpajícího se na lanech před obří sestavou reproduktorů a dostanete hru Road of Dust and Rust.

V Ash of Gods vám ukřižují družinu a zabijí hrdinu, a stejně to neznamená konec

Tahové RPG Ash of Gods sice vypadá naprosto fantasticky, jako něco mezi Banner Sagou a dílem Ralpha Bakshiho, ale se zvukovou stránkou to možná bude o něco horší. Tedy, hudba bude určitě úžasná, však je za ni zodpovědný Adam Skorupa, skladatel muziky do prvního Zaklínače. Ale soudě dle vypravěče v novém traileru by mohl být problém spíš v hlasech. Doufám, že se jeho podivuhodným přízvukem a abnormální artikulací nenakazí dabérský ansámbl.

Two Point Hospital odhaluje svá lékařská tajemství na záběrech z hraní

Letos se legendární Theme Hospital konečně dočká svého důstojného nástupce jménem Two Point Hospital. Dva zakladatelé Two Point Studios sehráli klíčovou roli při vývoji duchovního předchůdce a jeden z nich, Mark Webley, vás spolu s dalším vývojářem Benem Huskinsem provede osmi minutami z hraní.

Subnautica - recenze

Obří vesmírné plavidlo končí po zásahu energetickou zbraní neznámého původu ve vlnách oceánské planety. Vy, jako jeden z mála členů posádky, se zachraňujete v únikové kapsli. Ta se s lehkým poškozením usazuje na oceánské hladině, na dohled doutnajícího vraku Aurory, vaší bývalé mateřské lodi. Připravte se na svůj příběh o přežití či smrti ve skvělé Subnautice.

Krásná adventura Forgotton Anne vypráví příběh revoluce v zapomenuté zemi

Co se stane s věcmi, na které všichni zapomněli? Kam se poděje ztracená druhá ponožka, panenka, se kterou si už nikdo nechce hrát, děravé boby v kůlně? A co je možná ještě důležitější: jak dopadnou zapomenutí lidé? Octnou se v magickém světě, odkud se dá utéct jen velice těžko. To aspoň tvrdí krásná kreslená adventura Forgotton Anne (ne, nejde o překlep, skutečně se to píše takhle).

Zítra vychází strategie Into the Breach od tvůrců FTL: Faster Than Light

Kdo by neznal roguelike sci-fi FTL. Hra, která svého času zasáhla miliony hráčů (jen na Steamu se prodalo zhruba 2,5 milionu kusů), je na trhu už téměř šest let. Tak dlouho trvalo jejím tvůrcům ze studia Subset Games přijít s dalším projektem, kterým je zítra vycházející Into the Breach. Hry spolu kromě retro grafiky nemají prakticky nic společného. Tedy aspoň podle prozatímních informací. Nezbývá než doufat, že Into the Breach bude následovat svého předchůdce i po stránce skvělé hratelnosti.

Třetí DLC pro temnou plošinovku Little Nightmares uzavírá paralelní příběh s Kidem

Zatímco původní Little Nightmares se točila kolem malé holčičky Six, season pass se třemi dodatky se soustředí na chlapce jménem Runaway Kid. Oba příběhy probíhají současně v děsivém svět Maw, nicméně nezávisle na sobě. Kid se zatím setkal s hrůzostrašnou babičkou v The Depths a objevil podivné tvory Nomes v The Hideaway. Jeho pouť končí s posledním DLC The Residence.

LongPlay – Hitman #3: zpátky do Maroka

Vaškovi se v minulém díle našeho hitmanovského LongPlaye věci trošku vymkly z rukou a všechno skončilo obří hromadou rozstřílených marockých strážných. Adam se dnes do Marrákeše vrátí, aby celému světu ukázal, jak se to má dělat - tedy pomalu, potichu, metodicky a s co nejmenším počtem obětí. Uvidíme, jak se do jeho plánů promítne náhodná zbraň a převlek, které mu přidělí los. A když to všechno rychle zvládne, třeba se chlapci podívají i do Bangkoku.

Bayeka čekají těžké časy v blížícím se DLC s kletbou faraonů

Jak Ubisoft slíbil, tak koná. V lednu se pochlubil naplánovanými dodatky pro Assassin’s Creed Origins, z nichž první dva už rozšířily Egypt, a teď na záběrech z hraní přibližuje obsah za dva týdny vycházejícího třetího. Po Římanech v DLC Hidden Ones a po nenásilné procházce v Discovery Tour povstanou zesnulí faraoni a další mytická monstra v DLC Curse of the Pharaohs.

Total War Saga: Thrones of Britannia předvádí kampaň za irského velekrále

Zatím jste si o všech nových mechanikách a pozměněných pravidlech Total War Saga: Thrones of Britannia mohli číst, teď už je můžete oficiálně vidět přímo od zdroje. Vývojáři z Creative Assembly představili gaelskou frakci Mide a rovnou se vytasili i s prvními záběry z hraní. V kampani za irské království se vtělíte do chlapíka jménem Flann Sinna, jehož cílem není nic menšího než se stát velekrálem celého Smaragdového ostrova.

Připomeňte si Papers, Please! krátkým hraným filmem

Jak ten čas letí. Už jsou to víc než čtyři roky od vydání skvělé Papers, Please. Hra měla takový ohlas, že dala vzniknout třeba tematické modifikaci pro Civilization V a její jediný tvůrce Lucas Pope si za ni odnesl hned několik cen. Na základě hry Papers, Please byl natočen i stejnojmenný krátký film, na který sice nemůžete do kina, ale za jeho zhlédnutí nedáte ani halíř.

Jízdní řád na další týden – indiánská mystika a závody na škváře

Tento týden se připravte spíše na řadu menších, leč neméně zajímavých titulů, které zasahují do spousty žánrů a témat. Vrací se tak kupříkladu hybrid střílečky a realtimové strategie, podíváte se i do bohatého mytologického světa mexických indiánů a nebo si zazávodíte v offroadových vozech. Jízdní řád pro vás namluvil a sestříhal Honza Vondrášek.

Abandon Ship - dojmy z hraní námořního FTL

Poslední dobou trávím podezřele moc času na moři. Nejdřív jsem s malým zapřením morálních zásad lovil velryby v Nantucketu, pak jsem se plavil po souostroví Deadfire v rámci prvního kontaktu s Pillars of Eternity II. Abandon Ship je nečekaným vyvrcholením mé námořní trilogie a řekneme si hned na začátku - byla to bouřlivá plavba. Zvlášť, když vám jde po krku Kraken.

Fight Club #363: Original Syn

Jako každý týden se hlásí náš pravidelný herní podcast Fight Club. Tentokrát ovšem působí jako závan starých časů, protože po delší době se v něm objevil Martin Bach a spolu s ním Petr Poláček, Pavel Dobrovský a Aleš Smutný. Rozebrali jsme Discovery Tour pro Assassin’s Creed, remaster Burnout Paradise a nebo zakoupení společnosti Koch Media firmou THQ Nordic. A ano, nakonec se dostalo i na Kingdom Come: Deliverance.

To nejlepší z Games.cz - půlku redakce zaměstnává středověk, půlku všechno ostatní

Půlka redakce je až po uši zavrtaná v Kingdom Come: Deliverance, zatímco druhá půlka se snaží stihnout všechno ostatní. Dobře, zase takhle dramaticky to u nás nevypadá, ale je pravdou, že někteří členové redakce začínají v novém českém RPG atakovat vyšší desítky hodin. Ostatní zase atakují nepřátele v Bayonettě na Switch, trénují Hitmana na LongPlay, hrají datadisk pro Civilizaci, nebo se těší na nadcházející pecky. Jednoduše se tu nenudíme a věříme, že i vy máte co hrát. A pokud ne, vězte, že za chvílí vychází další česká hra – roztomilý Chuchel.

Superhot Card Game – recenze stolní adaptace

Rodinka her s názvem Superhot se slušně rozrůstá. Po původní nezávislé videohře, jejíž základ vznikl během pouhého víkendu na game jamu, se fanoušci zpomaleného času dočkali VR verze a v early accessu se právě teď vyvíjí ještě roguelike Mind Control Delete. Věděli jste však, že někdy mezi tím vznikla i karetní hra? Ne nějaká digitální variace na Hearthstone, ale poctivá stolní hra z papíru. A není vůbec špatná.

Vybíráme z předběžného přístupu – v řidičském sedle traktoru, autobusu, stíhačky a bicyklu

Zajímá teď někoho vůbec nějaký early access, když je venku Kingdom Come? Pevně věřím, že se nějaké duše určitě najdou a snad nebudou litovat své zabloudění do dnešního výběru pěti her, které na své plnohodnotné vydání teprve čekají. Dnes se nám tu sešla řada simulátorů s jednou hybridní střílečkou. Před vlastním článkem vás upozorním ještě na dva zajímavé kousky, jimž jsme se věnovali samostatně – druhoválečný Battalion 1944 a budovatelská strategie Rise of Industry.

Civilization VI: Rise and Fall – recenze

Vždycky je fajn číst si o hrách, které jsou buď naprosto výborné, nebo příšerně špatné. Bezbřehé nadšení umí být nakažlivé, nad nemilosrdnou kritickou popravou se zase člověk rád zlomyslně zasměje. Rise and Fall, první velký datadisk k Civilization VI, bohužel nespadá ani do jedné kategorie. Kdybyste mi přikázali, ať své pocity shrnu do jedné věty, odpověděl bych: „Je to fajn…?“ Ano, s třemi tečkami a otazníkem.

Fight Club Hardware #3: APU Raven Ridge

Třetí hardwarový podcast věnujeme prakticky celý AMD. Jindra popovídá o personálních změnách uvnitř AMD a o tom, jaký vliv by to mohlo mít na grafickou divizi firmy, která momentálně není v nejlepší kondici. V druhé půli probereme, v čem se naopak AMD daří: nově vydané APU Raven Ridge vypadá jako velmi povedený produkt. Milovníci malých počítačů a HTPC nechť si vyhradí hodinku na sledování, tohle je díl pro ně.

Kingdom Come: Deliverance je blízko jednomu milionu prodaných kusů

Dlouhé čekání na Kingdom Come: Deliverance se vyplatilo. Honzovi Slavíkovi se hra velmi líbila, jak se můžete přesvědčit v recenzi, a osidla středověkých Čech už omotala skoro všechny členy naší redakce. Hezké známky a nadšené reakce by ovšem nebyly k ničemu, kdyby se hra neprodávala, a tak je jedině dobře, že se prodává. Výkonný ředitel Warhorse Martin Frývaldský v rozhovoru pro server Lupa.cz prohlásil, že Jindřichovo dobrodružství nalákalo už něco kolem milionu kupujících.