Blizzard slaví 20. narozeniny StarCraftu napříč všemi svými tituly
Dvě dekády herní série, to už je důvod k oslavě. Blizzard věnuje StarCraftu péči průběžně. Ať už loňským remasterem prvního dílu, nedávným zpřístupněním Wings of the Liberty k hraní zdarma nebo podporou esportové scény a spoluúčastí na pořádání turnajů. 20. výročí oficiálně oslaví až posledního března, ale dárky dostanou během měsíce především hráči, a to nejen ve světě samotného oslavence.
To nejlepší z Games.cz - úspěch Horizonu, trable filmového Warcraftu a rozhovor s Danem Vávrou
Zdá se, že od poloviny února neřešíme v redakci nic jiného, než Kingdom Come: Deliverance. Jenže bylo by trochu nefér zapomínat i na jiná RPG. Třeba na rok starý Horizon Zero Dawn, který sbírá nominace a ceny ze všech stran. Neméně důležitá je ale také komerční stránka a když se takovéhle hry prodá za rok na jedinou platformu 7,6 milionu kusů, herní průmysl zpozorní. Ostatně šušká se, že právě kvality a masivní úspěch Horizonu inspirovaly Microsoft k opětovnému nakopnutí Fable. Pokud na tom bude alespoň špetka pravdy, budeme moct děkovat Horizonu i za tohle…
Fight Club #364 - Pandy, Lara a Vilgefortz
V pravidelném středečním podcastu Fight Club tentokrát zasedla sestava Lukáš Grygar, Patrik Hajda, Aleš Smutný a Adam Homola. Jelikož máme menší pauzu mezi vydáními velkých titulů, rozhodli jsme se zvolit témata z okrajovějších a nebo netradičnějších sfér herního byznysu. Popovídali si o chystaných „herních“ filmech, i o tom, jak složité bylo natáčení World of WarCraft.
This War of Mine – recenze stolní adaptace
Válka. Válka je pořád stejná. Vyrábí oběti po tisícovkách, někdy přinese vítězství. Hořké vítězství zaplacené krví bližního svého. Vojáci znepřátelených stran se z donucení i dobrovolně vrhají jeden proti druhému, aby se ti nahoře měli lépe. Je to souboj na třech frontách. Mocenský v nejvyšším patře, kontaktní uprostřed, ale nejhorší je ten spodní. Ten „mimo“ dění. Ten, kde zbloudilá kulka zabíjí nevinné ženy čekající v obětí dětí na návrat svého muže. Ten, který jste s otevřenými ústy prožili v survivalu This War of Mine. A teď je na čase prožít ho znovu, ale jinak. Na stole a v kolektivu.
Best of GamesPlay #5 - únor
Umí kůň couvat? Kolik lidí jde nenápadně zabít sekerou? Podvádí Pavel při hraní? Trpí Adam fixací na nůžky? Musí Aleš obsedantně sbírat vše, co při hraní najde? Je Patrik nenapravitelně hodný? Nesnáší koně Patrika? Umí se Vašek plížit? Má Honza rád drbání? Odpovědi na tyto i další mnohé otázky vám poskytne sestřih toho nejlepšího z GamesPlayů, které jste u nás mohli vidět v únoru. Video sestříhal Honza Vondrášek.
7 titulů inspirovaných Lovecraftem ukazuje, jak hry dodnes zápasí s kosmicismem
Je jen málo autorů, kteří ovlivnili popkulturu 20. století tak moc jako H. P. Lovecraft. Ačkoliv by z toho zřejmě neměl velkou radost, potvory a myšlenky inspirované Cthulhu a Lovecraftovým kosmicismem na nás dnes čouhají z nepřeberného množství filmů, komiksů, knih i her. Jenže právě interaktivní žánr má ze své povahy s adaptací Lovecrafta největší trable. Ilustruje to i skutečnost, že nejlepší lovecraftovské hry jsme se po dvou desetiletích snah dočkali teprve nedávno. Pojďme se podívat na sedmičku titulů, které se nutně neodehrávají přímo v lovecraftovském univerzu, ale nejlépe vyjadřují jeho hlavní myšlenky a motivy.
Sea of Thieves nabídne „nekonečný“ generátor pirátů
Pirátské online dobrodružství Sea of Thieves chce nabídnou hodně volnosti nejen na moři, ale už na samotném začátku při vytváření postavy. Vývojáři z Rare zapracovali na systému IPG (Infinite Pirate Generator), skrze který se můžete dostat k hromadě unikátních pirátů různých tvarů, velikostí i barev.
Co se vyplatí? APU Raven Ridge, anebo levný procesor a grafika?
Společnost AMD vydala v únoru novou řadu svých APU s názvem Raven Ridge. Čipy obsahují procesorová jádra Ryzen doplněná o integrovanou grafiku architektury Vega. AMD nasadila hned ze startu poměrně agresivní ceny, což při slušném výkonu APU činí z novinky zajímavý produkt. Pojďme se tedy podívat, jak si řešení vede ve hrách a zda má smysl oproti kombinaci levného CPU + grafiky.
Metal Gear Survive - recenze
Je tady další přírůstek do rodiny Metal Gear. Plíživé dobrodružství z prostředí geneticky modifikovaných supervojáků odrůdy Snake zasazené do Studené války ale tentokrát nečekejte. Ano, sice se na okamžik podíváte na mateřskou základnu a během litého boje dokonce zahlédnete Big Bosse, jenže ten záhy bere roha a nechává vás i celou základnu na pospas peklu. A pozor, to není jen řečnická figura, to je myšleno doslovně. Ona se totiž během vřavy otevře z ničeho nic obří červí díra a ta vcucne část základny kamsi hodně, hodně daleko… Tohle je prostě jiný Metal Gear - Survive.
World of Warplanes dostává dva nové herní módy, letadla a mapy
Letadlová divize Wargamingu World of Warplanes se na podzim loňského roku díky velkému updatu 2.0 změnila v podstatně lepší hru. Ale od té doby jsme od ní nic moc neslyšeli. Teď se nicméně ozývá s dalším důležitým updatem, který do hry přidává dva nové módy, mapy a event se dvěma novými letadly.
Dark Souls III, Bloodborne, poslední Zelda a Final Fantasy VIII se dočkají knižních průvodců
Možná jste je hráli, možná jste je i dohráli, pravděpodobně je milujete, ale jste si opravdu jistí, že o oblíbených hrách z nadpisu víte každičký drobný detail? Několik francouzských autorů si to o sobě myslí a své vědomosti přenáší na listy knih, které si právě teď můžete pořídit díky kickstarterové kampani.
Stovky modů pro Kingdom Come řeší ukládání, páčení zámků, grafiku, vousy i nahotu
Bezmála tři sta. Tolik modů pro Kingdom Come: Deliverance najdete na stránce Nexus Mods, kde si můžete hru upravit k obrazu svému. Nové české RPG je na trhu teprve několik týdnů a už si ho lze rozšířit či upravit skrze 273 uživatelských modů. Řada z nich se týká jen větších či menších změn grafiky či různých kosmetických drobností, ale nemálo z nich také zasahuje přímo do designu hry.
Retro GamesPlay – The 7th Guest
The 7th Guest spatřil světlo digitálního světa v roce 1993, kdy jej na monitory milovníků videoher přinesla tehdy všudypřítomná ikonka Virgin. Tedy, přesněji řečeno, Virgin vydal tuhle kombinaci interaktivního filmu a adventury studiu Trilobyte pro které šlo o první hru. The 7th Guest patří k ikonickým experimentům herních devadesátých let a proč tomu tak je vám předvedou Pavel Dobrovský a Honza Olejník.
Za 50 Kč vám klaun z Thimbleweed Park vynadá bez cenzury
S přehnanými sprosťárnami je to přinejmenším ošemetné. V dnes už asi zapomenuté hře Rogue Warrior působí konstantně nadávající Mickey Rourke divně, místy až směšně. Na druhou stranu v případě podobně sprostého klauna jménem Ransome z loňské adventury Thimbleweed Park je to něco jiného a člověk to oko (či ucho) přivře. Pokud si chcete užít všechny ty sprosťárny naplno, připravili pro vás tvůrci jedno obzvláště vypečené DLC.
Jako granát zpoza rohu se objevila Ion Maiden, duchovní nástupkyně Duke Nukem 3D
Proč se obtěžovat s tiskovými zprávami a budovat hype v průběhu vývoje, když určitě postačí hru rovnou šoupnout do předběžného přístupu a slovo už se nějak rozšíří samo? Možná přesně taková konverzace proběhla v kancelářích 3D Realms, protože zničehonic vydali rozpracovanou verzi hry Ion Maiden. Její minulost je poměrně zajímavá, a i současnost pravděpodobně stojí za to.
Nový díl Battlefieldu se podle anonymních zdrojů vrátí do druhé světové války
Příští díl série Battlefield zamíří do druhé světové války. S touto exkluzivní informací přišel server VentureBeat citující zdroje, které si přály zůstat v anonymitě, a podložil je screenshotem rané verze hry. Titul nese jméno Battlefield V, i když původní pracovní název zněl Battlefield 2. Půjde však o samostatnou, velkou novou hru, nikoli remaster původního Battlefieldu 2 z roku 2005. EA prý brzy chystá oficiální oznámení, k vydání by mělo dojít ještě letos.
Slováci zvou do pekla s frenetickým dungeon crawlerem Hellmut: The Badass from Hell
Pod opravdu drsňáckým názvem se skrývá neméně drsná hra. Hellmut: The Badass from Hell je topdownový dungeon crawler, kde přestat střílet představuje naprosté šílenství úzce hazardující se životem titulního Hellmuta. Ten už to pořádně rozjíždí na Steamu, tak mu koukejte pomoct s hordou démonických nepřátel.
Rozhovor: Daniel Vávra (nejenom) o vývoji Kingdom Come
Pravidelní čtenáři Levelu znají Dana Vávru pravděpodobně více než jakéhokoliv jiného českého nebo zahraničního novináře. Ve své Jámě pekel se každý měsíc věnuje svému pohledu na herní branži. O své vlastní práci, tedy o vývoji ambiciózního historického RPG Kingdom Come: Deliverance ale píše jen okrajově. Proto jsme se jej pár týdnů před vydáním zřejmě nejočekávanější české hry posledních let došli zeptat sami.
Detroit: Become Human rozpoutá vzpouru androidů na konci května
Revoluce se blíží raketovou rychlostí. Detroit: Become Human, nejnovější projekt Davida Cage, který se svým studiem Quantic Dream stvořil tituly jako Heavy Rain, Beyond: Two Souls nebo Fahrenheit, vyjde 25. května. Pokusíte se v něm doslova změnit svět, respektive futuristickou společnost, v níž karty nejsou rozdány tak docela férově, a tak jako v Heavy Rainu se na vážný příběh podíváte optikou několika různých postav. A všechny tři jsou čirou náhodou androidi.
Záběry z Warhammer: Verminitide 2 jsou plné setnutých a rozdrcených hlav
Druhý díl kooperativní řezničiny ze světa fantasy Warhammeru je na dohled. Warhammer: Vermintide 2 vychází přesně za týden, tedy ve čtvrtek 8. března, ale do válečné vřavy se můžete vrhnout již teď. Stačí k tomu jediné – udělat předobjednávku.