Zítřek patří zombíkům a opevněným základnám. Vychází Metal Gear Survive

Metal Gear Survive je divná hra. Nějak se mi nedaří skloubit myšlenku klasického stealthu po vzoru Metal Gear Solid V a odrážení ohromné hordy zombíků, co se dobývají do vaší základny obehnané zdmi a obrannými věžemi. Nesedí mi plížení a snajprování zkombinované s chlápky skákajícími dvacet metrů do vzduchu a mlátícími nemrtvé do hlavy obrovitánským kladivem. Ale třeba z toho vznikne zábavný mišmaš, což se ukáže už zítra, kdy hra vychází.

Červnovému vydání arkádového Onrush bude předcházet otevřená beta

EA sice čerstvě oznámila návrat jedné z nejlepších závodních arkád minulé generace konzolí, ale pokud si chcete zajezdit v aktuální hře z roku 2018, máte v hledáčku pravděpodobně Onrush, chystanou závodní arkádu od Codemasters (respektive bývalých Evolution), která má do simulace stejně daleko jako Burnout.

Vrací se skvělá závodní arkáda Burnout Paradise v remasterované verzi

Byla to jen otázka času, než se šířené spekulace potvrdí. Poslední díl závodní série Burnout se dočká své remasterované podoby. Bohužel už se nepotvrdily spekulace ohledně verze pro Switch, ale ostatní velké platformy se dříve či později dočkají ryzí arkády s bouračkami ve zpomalených záběrech.

Cities: Skylines přidává podporu modů i pro Xbox One

Budovatelská strategie Cities: Skylines přebrala po SimCity žezlo pro krále žánru bez větších problémů, vyšla i na konzole a teď se na nich pokusí dorovnat PC verzi. Vývojáři do Xbox One verze hry totiž přidávají podporu modů. Těch bude zatím málo, ale pro hráče na Xboxu jde alespoň o první pozitivní krůček směrem k robustnější hře.

Age of Empires: Definitive Edition je tady, přináší s sebou skvělou grafiku i nový soundtrack

Z bety Age of Empires: Definitive Edition, remasterované verze slavné strategie z roku 1997, jsem příliš nadšený nebyl, jak se můžete přesvědčit v mých dojmech z hraní. Ale dnes nastává čas na reparát. Vyšla plná verze, která už snad nebude trpět porodními bolesti, například nespolehlivou AI či neustálými lagy, a místo toho nabídne graficky vymazlený zážitek, který veteránům připomene krásné doby dávno minulé.

Antihero – recenze

Od posledního Thiefa už zase utekla spousta let, a s jakou kradmostí se zahalený zloděj zjevil, tak zase zmizel. Přitom je to tolik lákavé téma, které si zaslouží další díl, ale klidně i nový přístup v jiném titulu jiného studia. To se samozřejmě děje, ovšem většinou jen na poli malých indie her. Do této kategorie spadá nyní již i „deskovka“ Antihero, která na umění zlodějství nahlíží z docela jiné perspektivy. A není to tak dobré, jak to na první pohled vypadá.

Asus ROG Zephyrus: test notebooku s GTX 1080 v Kingdom Come a dalších 12 hrách

Do redakce se nám dostal vskutku zajímavý hardwarový kousek. Jde o jeden z prvních notebooků s technologií Max-Q, což je inovovaný návrh chlazení z pera Nvidie, který by měl umožnit osadit i velmi výkonné komponenty do tenkého těla. Asus ROG Zephyrus GX501VI je toho důkazem: procesor i7-7700HQ a grafický čip GeForce GTX 1080 v šasi s výškou pouhých 17,9 mm. Kolik toho notebook dokáže z GTX 1080 vymáčknout, otestujeme na 13 hrách včetně Kingdom Come: Deliverance.

Discovery Tour mění svět Assassin’s Creed Origins v krásnou, klidnou procházku historií

Vody Nilu se díky jistému panu Bayekovi několik měsíců barvily krví, ale teď snad konečně na chvíli nastane období míru. Ubisoft do svého vražedného simulátoru Assassin’s Creed Origins dnes přidá rozšíření Discovery Tour, které všem zájemcům umožní nerušené toulání po starém Egyptě bez bojů a zabíjení, a navrch ještě přihodí naučné prohlídky zpracované historiky. Při té příležitosti vyšlo i tříminutové video a musím uznat, že zatímco předtím jsem byl jen mírně zvědavý, po jeho zhlédnutí jsem si prakticky jistý, že mód sám vyzkouším.

Mavericks: Proving Grounds slibuje battle royale s 400 hráči a MMO s tisícem

O PlayerUnknown’s Battlegrounds a jeho „kopírkách“ padlo tolik informací, že už to snad ani nikoho nemůže zajímat. Nicméně napodobitelů toužících po úspěchu bude neustále přibývat. Často jde o nezajímavé projekty, které už od pohledu nemají moc šancí prorazit, ale pak se objeví šílenost v podobě Mavericks: Proving Grounds, která zní tak neuvěřitelně, až to musí být pravda. Nezvykle vysoký počet hráčů je jen špička ledovce.

LongPlay – Kingdom Come: Deliverance #2: pryč z Talmberka

Úvod Kingdom Come: Deliverance je dlouhý a v prvním dílu našeho LongPlaye jsme ho celý ještě nestihli. Na jeho druhou část si posvítíme dnes a pod heslem „kdo uteče, vyhraje“ se pokusíme prchnout z Talmberka. Tam nás momentálně drží proti naší vůli, ale to si nenecháme líbit.

Julian Gollop ukazuje, jak nehrát Phoenix Point, taktickou hru ve stylu XCOM

XCOM, XCOM 2 i datadisk War of the Chosen jsou vynikající taktické tituly, kde se svou eskadrou elitních vojáků čelíte mimozemské hrozbě. Sérii sice vyvíjí studio Firaxis, ale její kořeny sahají až do 90. let k vývojáři Julianu Gollopovi a jeho téměř stejně pojmenované sérii X-COM. Právě Julian, dnes už úctyhodný padesátník, se PC Gameru předvedl se čtvrthodinou záběrů z chystaného Phoenix Point. A dá se soudit, že se pod jeho rukama rodí slušná konkurence dosavadnímu lídrovi.

Fable Fortune opouští early access jako free-to-play sběratelská karetka

Svět Albionu se po několika nepříjemných překážkách konečně opět zhmotňuje v tentokrát poněkud nezvyklé podobě. Fable Fortune není další z řady RPG her ze série Fable, ale ryzí karetní hra nikoli nepodobná stále kralujícímu Hearthstonu. Ještě dva dny si pobude v placeném early accessu, ale pak už bude dostupná všem zdarma. Samozřejmě s možností přikoupení dalších kartiček.

Strategie Northgard vyjde za dva týdny, přidá pomstychtivou kampaň

Takhle nějak si představuji ideální průběh předběžného přístupu. Za tři dny tomu bude přesně rok, co se severská strategie Northgard vydala do Early Accessu na Steamu. V průběhu jediného roku se dočkala multiplayeru s dedikovanými servery, nových klanů, jednotek, herních módů a mytologických bytostí, aby následně bez dalších průtahů jednoduše vyšla. A navrch dostane ještě příběhovou kampaň.

Battalion 1944 - dojmy z hraní

Rok se s rokem sešel a máme tady další nápodobu starých dílů Call of Duty, která vzývá nostalgii a hardcore hratelnost. Pravděpodobně to ještě ani celý rok nebyl, ale to nebrání anglickým vývojářům z Bulkhead Interactive vytvářet další válečnou FPS, jejíž osud možná bude viset od vydání na vlásku. Dobře, tak zase tak špatně na tom novinka s názvem Battalion 1944 není, ovšem slavnou budoucnost jí nevěstím a není to pouze chybou trhu. Tomuhle kickstarterovému projektu totiž v některých oblastech ujel vlak.

Identity usiluje o revoluci v žánru MMORPG a hráčům nabídne absolutní svobodu

Vzpomene si někdo na sociální simulátor Second Life? Je to hra-nehra, která některé uživatele pohltila natolik, že téměř rezignovali na skutečný život a vybudovali v ní své vlastní obchodní impérium. To z nich nakonec udělalo boháče i v reálném světě díky možnosti směnit herní měnu za opravdový peníz. Teď tento koncept vhoďte do mixéru s GTA a výsledný koktejl klidně můžete nazvat Identity.

Tvůrci Steel Division, studio Eugen Systems, čelí stávce zaměstnanců

Vašek vás minulou středu informoval o novém dodatku pro Steel Division: Normandy 44, který do hry přidává nové divize a kooperativní mise. Nemohl ale vědět, v jakých válečných podmínkách DLC Back to Hell vznikalo. V ten samý den totiž začala stávka 21 členů vývojářského týmu Eugen Systems, což je téměř polovina celkového počtu. A jak asi tušíte, nemají nic proti hře, na které pracují. Jde o odměnu za odvedenou práci, kterou jaksi nedostali.

LongPlay – Hitman #2: masakr v Marrákeši

Dva cíle. Dva převleky. Dvě zbraně. A ještě nějaká podmínka, co to trochu okoření. Adam s Vaškem se opět stanou loutkami v drápech osudu, který jim pomocí losu určí, jakým způsobem mají projít misi v zabijáckém simulátoru Hitman. Je možné, že budou mít štěstí a dostanou k dispozici užitečnou policejní uniformu a samopal. Nebo se od nich štěstěna odvrátí a Claus Hugo Strandberg bude muset být odstraněn věštcem třímajícím šroubovák.

Tvůrci na blogu Mount & Blade II: Bannerlord vysvětlují, proč byste se měli bát Říše

Říše je v podstatě nejmocnějším národem v chystaném nástupci Mount & Blade. Nebrání jí v tom ani fakt, že je rozdělena na tři státní celky – Severní, Jižní a Západní Říši. TaleWorlds se rozhodli představit tento centrální kus pevniny z hlediska historie i současného herního stavu.

System Shock Remake si bere pauzu, vývojáři se až příliš vzdálili původní vizi

Je mi to líto, ale kromě klasického teroru pondělního rána musím všem fanouškům starých herních legend přivodit ještě jeden šok. System Shock Remake, projekt, který si dal za cíl oživit původní System Shock pro nové systémy a na Kickstarteru za tím účelem vybral 1,3 milionu dolarů, je ve velkých problémech a jeho vývoj byl dočasně přerušen. V příspěvku to oznámil šéf studia Nightdive Stephen Kick.

Jízdní řád na další týden – Metal Gear či Age of Empires

Minulý týden se přes nás převalila cunami v podobě Kingdom Come a už je tedy čas vyhlížet další hry, protože koření musí proudit a hry musí vycházet. Ani tento týden vás nezklame, protože se vrací jak velké značky (byť v ne až tak tradičním balení), tak i debutují méně nápadné tituly, ze kterých možná značky budou. Jako každý týden pro vás Jízdní řád sestříhal a namluvil Honza Vondrášek.