Alto's Odyssey - recenze
Při pohledu na první obrázky, informace, a nakonec i při hraní prvních minut v Alto’s Odyssey, jsem se utvrdil v postoji, že jde o pěkné pokračování jedné z nejlepších endless runner her. A také, že víc, než sedmičku mu nedám. Na to to hraje příliš na jistotu, říkám si. Inu, mýlil jsem se. Poprvé jsem si to uvědomil, když na mě zničehonic udeřila pouštní bouře. Svištěl jsem s Altem ze svahu dolů, složky vizuální a zvuková na mě podmanivě útočily a působivá souhra svěžích nápadů ve mě úspěšně vyvolala dojmy, jaké v člověku neživí jen tak kdejaká mobilní hříčka z nabídky.
Hry zdarma: simulátor mafiánů a návrat McKaye z Atlantis
Jaro je tu, a s ním se blíží i čerstvá nadílka freeware her. Po herním suchu prvního kvartálu tu máme hned několik her, které si hrají s tématem vztahu hráče a jeho avatara – mezi nimi například simulátor mafie po vzoru Reigns, herní povídku ze života sériového vraha nebo třeba opulentní sci-fi, které namluvil David Hewlett ze Stargate Atlantis.
Hrdina cyberpunkové adventury Tales of the Neon Sea má rád pejsky a kočičky
Pamatujete si ještě na The Last Night, úchvatně vypadající cyberpunkovou plošinovku, co se představila na loňské E3? Měla by vyjít snad už brzy, ale toho se můj článek netýká. Beru si na mušku jinou 2D hru, která co do grafického stylu hraje na podobnou, byť ne zas tak působivou notu. Tales of the Neon Sea od čínského studia Palm Pioneer pojednává o vraždě v neonovém městě, v hlavní roli s málomluvným detektivem. Kdyby hrdinu stokami plnými zářících houbiček neproháněla divná smrtka, skoro by to vypadalo jako point-and-click Blade Runner.
Tecuja Mizuguči: Životní projekt jménem Rez
„Když jsem viděl virtuální realitu od NASA, okamžitě jsem se do ní zamiloval,“ tvrdí Tecuja Mizuguči. To bylo roku 1998. V Mizugučiho pracovním portfoliu se vyjímala dvojice SEGA Rally, připravoval Space Channel 5 a před sebou měl kariéru řadového producenta ve společnosti Sega. Na studenta literární vědy, který spíše než ke knihám tíhl k uměleckým možnostem digitálních technologií, to nebylo špatné. Již tou dobou uvažoval o hře spojující hektickou akci shmupu Xenon 2 Megablast s živočišnou atmosférou, kterou zažil v rakouském Curychu během street parade. Že o tři roky později svůj sen vydá pod jménem Rez, a že se mu stane celoživotním posláním, to při sledování VR prototypu, kterým inženýři z NASA hodlali ovládat marsovské a lunární rovery, ještě nevěděl.
Retro GamesPlay – hrajeme adventuru Discworld
Tento týden si Retro pohledem posvítíme na svět Zeměplochy, jako poctu nedávno zesnulému českému překladateli této série Janu Kantůrkovi. Respektive na její herní odkaz z roku 1995, který na sebe vzal podobu point-and-click adventury s všeříkajícím názvem Discworld. Zápletku si tak trochu půjčuje především z knihy Stráže! Stráže!, ale objevují se i libůstky z jiných dílů, které bystrým čtenářům a hráčům v jednom jistě neuniknou.
Jurassic World Evolution vyjde v červnu, ukazuje díry v plotech po tornádech
Dinosauří tycoon Jurassic World Evolution patří mezi mnou nejočekávanější hry letošního roku. Může za to především nedávná minulost studia Frontier Developements, které se postaralo o fantastický Planet Coaster, a také fakt, že nebude chybět Jeff Goldblum ve své vlastní roli. Hra konečně dostala datum vydání spolu s povedeným trailerem.
Destrukce Marsu se vrací v remasterované verzi Red Faction: Guerrilla
Studio Volition v letech 2001 a 2002 přineslo povedené první dva díly série Red Faction. Tvůrci si následně dali delší pauzu, aby se po sedmi letech vrátili s neméně povedenou Red Faction: Guerrilla. Tu bohužel následovala Red Faction: Armageddon, která se nevymanila z červených čísel a vydavatelství THQ tak nemělo jinou možnost, než celou sérii opustit. Teď se k ní ale vrací. Bohužel (bohudík?) ne s novým dílem, ale s remasterem Guerrilly.
Ni no Kuni II: Revenant Kingdom – recenze
Dalo by se říct, že již od začátku vývoje herních zařízení bylo cílem japonských vývojářů se co nejvíce přiblížit po vizuální stránce anime. Technický pokrok ale stále nedovoloval, aby grafická stránka her předčila, nebo se vyrovnala, kvalitě ručně kreslených filmů. Když se však veřejnost v roce 2011 dozvěděla o tehdy čistě v Japonsku dostupném JRPG s názvem Ni No Kuni, vypukla vlna nadšení. Nejen, že se jednalo o velice povedenou hru, ale navíc se na vývoji podílelo Studio Ghibli, které se proslavilo filmy jako Princezna Mononoke, Můj soused Totoro či Zámek v oblacích. Ačkoliv se nejednalo o plnohodnotné „hratelné anime“, vzbudila hra mezi hráči vlnu naděje, že se jej jednou dočkáme. A Ni No Kuni II: Revenant Kingdom je právě tou hrou, která tento sen plní.
Jalopy vás vezme na road trip s Trabantem napříč východní Evropou
Jalopy. Podivné anglické slovo, které, pokud neznáte, nabude významu po zadání do Google překladače: „staré auto ve zchátralém stavu.“ Česky prostě kraksna. A jednou takovou slavnou kraksnou z bakelitu projedete Východní blok po pádu Berlínské zdi.
No Man’s Sky vyjde na Xbox One, v létě dorazí další velký update
Ambiciózní No Man's Sky jsem dal šanci několikrát. Sice šlo pokaždé o něco lepší zážitek, ale ani po posledním velkém updatu Atlas Rises mě hra nepřesvědčila, že bych jí měl dát přednost na úkor čehokoliv jiného. Ale zdá se, že letos v létě budu udílet další šanci, protože se opět chystá něco velkého.
Acer Predator XB252Q - Full HD doplněné o 240 Hz, G-Sync a další vychytávky
29. 3. 2018
|
Inzerce
Znáte takový ten obrázek ledovce na hladině oceánu, který slouží k demonstraci toho, že většina není na první pohled vidět? Přesně ten se skvěle hodí pro monitory, byť tomu zatím nemusíte věřit. Při prvním pohledu na Predator XB252Q si kromě stylového designu ve specifikacích všimnete Full HD rozlišení a velikosti 24,5”. Právě koukáte na část ledovce, která je nad hladinou.
GamesPlay – hrajeme myší dobrodružství Ghost of a Tale
To, že je hlavním hrdinou hry myšák rozhodně neznamená, že jde o lehkou pohádku. Důkazem je skvělý titul Ghost of a Tale, který v recenzi vychválil Pavel Dobrovský a teď vám jeho krásy ukáže i v GamesPlayi. Nejde totiž jen o příběh jednoho myšího barda, ale o krásně vykreslený svět, v němž spolu soupeří myši s krysami.
Geralt z Rivie – cesta od příběhového RPG k bojovce
Že se letos opět setkáte s Geraltem, už pravděpodobně víte z Adamova článku. Rovněž víte, že k tomuto šťastnému shledání nedojde v dalším díle Zaklínače, ale docela nečekaně v bojovce Soul Calibur VI. Někoho taková zpráva asi vyděsí, ale po zhlédnutí Geralta v akci pochopíte, že je v opravdu dobrých rukou. Polských rukou. Nový vývojářský deníček vysvětluje, jaká úskalí skýtá převádění čistě příběhové postavy do čistě akční mlátičky.
Šílený Max pro PS Plus, zabiják ve viktoriánské Anglii pro Games with Gold
Když na to půjdu z osobního hlediska, minulý měsíc na tom byli majitelé PlayStationu předplácející si službu PS Plus o něco lépe než jejich kolegové s Xboxem a Games with Gold. Ne že by snad Superhot a Trials of the Blood Dragon byly špatné hry, to vůbec ne. Ale přeci jen Ratchet & Clank a hlavně Bloodborne jim to natřou na plné čáře. Ale nás teď zajímá duben, a tam dle mého názoru nastává vyrovnaný boj, který potěší obě strany.
RPG Omensight vyjde i na PlayStation 4, trailer ukazuje konec světa
Strom života zahynul, jeho strážná kněžka je mrtvá… svět skončil. Všechno, co se národy Urralie tak dlouhou dobu snažily vybudovat, se rozplynulo v apokalypse. Ale co je konec světa pro někoho, kdo stojí mimo čas? Takovým stvořením jste v akčním RPG Omensight vy, bytost zvaná Harbinger. Obávaný bojovník, co se dokáže prošermovat skrz zástupy nepřátel… ale především se po každém neúspěchu vrátí na počátek soudného dne. Do západu slunce má čas na to, aby zabránil zkáze.
Budou grafiky znova dostupné? Chystá se ASIC pro těžbu Etherea
Společnost Bitmain má v plánu vydat specializovaný ASIC na těžení Etherea. Podle neoficiálních zpráv by zařízení již mělo být hotové a připravené k vypuštění na trh. Další ASICy plánují ale i jiné společnosti. To by mohlo přinést potřebné uvolnění trhu s herními grafickými kartami.
Sledujte půl hodiny z hraní Mutant Year Zero: Road to Eden s prasetem a kachnou
Ještě neuběhl ani měsíc od oznámení zajímavého projektu Mutant Year Zero: Road to Eden na motivy stejnojmenné hry na hrdiny od bývalých tvůrců Payday a Hitman, a už tu máme rovnou půlhodinu záběrů z hraní s doprovodným komentářem a bez jediné editace. A nevypadá to vůbec špatně.
A Way Out – recenze
Možná nejlepší pozvánkou ke čtení recenze (a potažmo i hraní) A Way Out pro většinu hráčů bude zmínka o tom, že se jedná o docela nový projekt tvůrců Brothers: A Tale of Two Sons. Hra, která se do paměti zapsala originálním, ale přitom zcela přirozeným ovládáním dvou postav najednou, zaslouženě sklidila pozitivní kritiku, takže pro Hazelight Studio byla asi největší výzva překročit svůj vlastní stín. Skvělá zpráva je, že se jim to povedlo. Bez výhrad a takřka bez problémů.
Killing Floor 2 nekončí. Právě naopak, dostává nekonečný mód
Killing Floor 2 má mnoho lichotivých přízvisek. Brutální řezničina. Totální masakr. Necenzurované násilí. Co na tom, že se od svého mnohem staršího předchůdce nijak výrazně nelišila, když krvavé kosení zombíků neztratilo nic na své atraktivnosti. Své vám o tom poví Ondra v pochvalné recenzi, pokud jste o Killing Floor 2 ještě nezavadili. Pokud jste již měli tu čest a hledáte důvod, proč se vrátit, Tripwire Interactive vám ho dávají ve formě nového módu a dalšího obsahu.
Realtimové karetní RPG The Land of Glass vypadá jako barevné sklo
Kostely se mi zevnitř nikdy nijak zvlášť nelíbily. Řady dřevěných lavic, milion krucifixů, spousta naprosto deprimovaně vypadajících soch a obrazů, a k tomu ještě dusivá, opresivní atmosféra vynuceného ticha. Jenže naštěstí existují vitráže. Překrásné barevné sklo kouzlící slunečním světlem podivuhodné výjevy dokáže vynahradit všechny ty oprýskané smutné světce, a když takovou estetiku vetknete do zajímavé realtime karetky, vyjde vám z toho hra, která stojí za pozornost. Tou hrou je The Land of Glass.