Ve střílečce Deathgarden se stanete nezastavitelným lovcem nebo rychlou kořistí

Vybalancovat asymetrický multiplayer musí být zdlouhavá a složitá práce. Jeden rád hraje za lovce, který dusá krajinou a střílí svým kulometem po křehoučké kořisti. Druhý se zase mnohem snáz vžije do role hbitého chlapíka s lukem, jehož nejlepšími kamarády jsou ticho, opatrnost a utajení. Ale jak zařídit, aby lovec nebyl příliš silný a aby kořist neutíkala příliš snadno? Brzy uvidíme, jestli to onlinovka s miloučkým názvem Deathgarden vyřešila k všeobecné spokojenosti.

Ghost Recon Wildlands má 10 milionů hráčů, Ubisoft oznámil aktivní podporu hry i na další rok

Ubisoft se svou aktivní podporou her po vydání nepřestává a do řady vedle For Honor a Rainbow Six Siege se teď hrdě postaví i taktická akce Ghost Recon Wildlands. Ta vyšla před rokem, sklidila velice slušné reakce a žila si svým životem. Ten po roce od vydání nekončí – naopak pokračuje vesele dál. Ubisoft totiž oznámil plánovaný druhý rok aktivní podpory Wildlands, který bude čítat updaty jak pro kampaň, respektive PvE, tak i pro PvP mód Ghost War.

Dark Devotion míchá Castlevanii s Dark Souls a láká na pixelartovou brutalitu

Na úspěch pekelně náročných Dark Souls by chtěl navázat kdekdo, ale malé indie týmy většinou nemají kapacity na tříáčkovou produkci. Možná právě proto se uchylují k 2D variantám, které dokáží být neméně náročné a zábavné. Taková by mohla být i připravovaná Dark Devotion.

Příběh steampunkového RPG Gyre: Nova State má být generovaný umělou inteligencí

RPG v otevřeném světě, možnost boje na dálku i na blízko, diplomacie a stealth, steampunkové zasazení… Gyre: Nova State loví hráče dost ošoupanými rybářskými háčky. Připravila si však ještě speciální návnadu, která už by snad mohla na Kickstarter nějaké zájemce nalákat: procedurální generování příběhu. Ten se vyvíjí na základě toho, co ve světě děláte, jak se ke komu chováte a kterou frakci podpoříte. Engine dokonce zvládne částečně generovat i unikátní dialogy.

Fable Fortune – recenze

Tak dlouho se čeká na další Fable, až dostaneme další Hearthstone. Vyhnout se srovnání s nepolevujícím králem je pro každou ambiciózní karetku toužící po věčné slávě prakticky nemožné. V případě Fable Fortune to platí dvojnásob. Postačí vám, když si odmyslíte grafiku, a hned bude mnohem obtížnější hledat rozdíly. Ale jsou tu. Zůstává otázka: stojí tyto rozdíly za to?

Nvidia na GTC představila novou Voltu: profi model Quadro GV100

Raytracing byl pojem letošní konference GDC (Games Developer Conference). Staronová technika renderování scény dokáže simulovat chování světla v prostoru a docílit tak lepšího nasvícení, realističtějšího ztvárnění interakce světla s různými povrchy i věrnějších světelných odrazů a odlesků. Náročnost této technologie si nicméně žádá pořádný hardware, z toho důvodu představila Nvidia na své vlastní konferenci GTC novou profesionální grafiku Quadro GV100.

RPG Pathfinder: Kingmaker má nový trailer, chystá uzavřenou betu a předvádí upovídané dialogy

Téměř před rokem došlo na Kickstarteru k zafinancování videoherní adaptace pen & paper RPG Pathfinder. Tvůrcům z Owlcat Games se podařilo vybrat téměř dvojnásobek z požadovaného půl milionu dolarů na vznik izometrického RPG Pathinder: Kingmaker, které slibuje spoustu superlativů. Ti, kteří přispěli alespoň 95 dolary, se již ve čtvrtek dozví, co ze slibů se už podařilo splnit.

Superhrdinská tahovka Sentinels of Freedom vychází ze světa stolních her

Karetní kooperačka Sentinels of the Multiverse, deskovka Sentinel Tactics a papírové RPG Sentinel Comics jsou všechno stolní hry z jednoho fantastického světa plného superhrdinů. Takových superhrdinů, které pravděpodobně neznáte jménem, ale budou vám jaksi povědomí. Nyní se univerzum Sentinelů chystá do úplně neznámých končin – mezi digitální tahovky à la XCOM.

Právě vydaná třetí epizoda The Pillars of the Earth konečně dostaví katedrálu

Dlouho jsem váhal, než jsem poprvé spustil adventuru The Pillars of the Earth. Koneckonců jsem dopředu věděl, jakými krvavými, depresivními, ale i grandiózními cestičkami se vydá její příběh, protože jsem před lety přelouskal slavnou románovou předlohu Kena Folletta. Nakonec jsem ale první dvě epizody doslova zhltnul a hra se i v neúplném stavu dostala do seznamu toho nejlepšího, co jsem loni hrál. No a teď přichází završení trilogie. Třetí epizoda je konečně venku.

LongPlay - Hitman #6: návrat na japonské místo činu

Minule jsme se podívali do Japonska a dnes se tam vrátíme. Navzdory očekáváním se Adamovi podařilo misi Situs Inversus s odřenýma ušima splnit a z japonského Hokkaidó bezpečně uniknout. Kvůli tomu se na Vaška nedostalo, ale od toho tu máme dnešní LongPlay, který patří jenom Vaškovi.

Do levačky bič, do pravačky šavli! City of Brass vyjde v květnu

Pokud jste někdy zatoužili zahrát si za Indiana Jonese v pohádkách Tisíce a jedné noci v herním stylu Bioshocku, pak se na vás brzy usměje štěstí. City of Brass je totiž přesně takovou hrou. Ze všech stran se na vás valí hordy prokletých kostlivců, nad jejichž hlavami se houpete na biči a sekáte po nich scimitarem. Tato čistokrevná first person akce vychází již za měsíc.

Middle-earth: Shadow of War zruší loot boxy a plánuje zmírnit grind

O původu skřetů existují různé teorie. Některé říkají, že je Temný pán stvořil pokroucením zajatých elfů, jiné tvrdí, že se rodí z bahna a kamení. Ale pouze ve studiu Monolith si mysleli, že skřeti pocházejí z bedýnek. Middle-earth: Shadow of War nabízel hráčům loot boxy s bonusovými monstry do jejich armády, ovšem tomu bude v červenci konec. Vývojáři tuhle možnost zruší, jak oznámili ve velice sebekritickém komunitním updatu.

Pásová výroba ve Factorio s blížícím se opuštěním early accessu naposledy zdražuje

Factorio je krásným příkladem toho, jak moc zlaté dokáží být české ručičky. Jako důkaz vám poslouží zhruba 26 tisíc hráčů, kteří se na Steamu společnými silami postarali o téměř dokonalé hodnocení 98 %. A další přibývají po stovkách. Hra se navíc neustále rozrůstá, s čímž souvisí i logické navyšování ceny v rámci předběžného přístupu. Ale i to rozrůstání dříve či později ustane. Spíš dříve.

Symmetry - recenze

Hrami na přežití jsme se zřejmě ještě nepřesytili, a proto se o naši přízeň uchází Symmetry, další dvourozměrná adventura se survival prvky. Avšak na špičku žánru s This War of Mine v čele se dívá z uctivé vzdálenosti. Osudy trosečníků na podivné planetě v křížku se „signály z neznáma“ zůstanou člověku lhostejné, neboť dílko od polského studia Sleepless Clinic nenabídne příliš mnoho zajímavého obsahu, motivace ani emocí. Hratelnost ve stylu pokus-omyl a zmatený sci-fi příběh nakonec vyšumí do ztracena jako nedopitá minerálka.

Rekapitulace – série Far Cry a její věže, psychopati, robosauři a mamuti

Je trochu paradoxní říct, že série Far Cry prošla za čtrnáct let své existence pozoruhodným vývojem, zvlášť proto, že trojka, čtyřka a pětka následují stejný mustr. Nicméně, Far Cry, jejíž první díl spatřil světlo digitálního světa v roce 2004, je mnohem košatější. Řada spin-offů a experimentů vytvořila pozoruhodný fenomén, který rozhodně nemá jen jednu tvář. Jak šel čas s Far Cry jako značkou se podívejte v naší nové rekapitulaci od Honzy Vondráška.

To nejlepší z Games.cz - Garriottův návrat, No Man's Sky míří na Xbox One

Pamatujete ještě na Richarda Garriotta? Nedivili bychom se, kdyby se spousta z vás tvářila zmateně. Tahle herní legenda má už nejspíš svá nejlepší léta za sebou, ale právě to se teď pokouší zvrátit v zoufale průměrně vypadajícím RPG Shroud of the Avatar, které po letech vývoje konečně vyšlo. Zato takové No Man’s Sky má do průměrnosti daleko a teď se budou moct o kvalitách hry přesvědčit i majitelé Xboxu. Vývojáři taky pomrkávají a naznačují další velký (zatím prý doposud největší) update. Na Games se toho ale za poslední týden stalo mnohem víc, stačí se kouknout níže, nebo se porozhlédnout po webu.

Příběhové větvení singleplayeru může spasit real-time strategie

Pohled na seznam vydaných real-time strategií by pamětníkovi žánru mohl vehnat slzy do očí. Když pomineme Sudden Strike 4 (který drží nad vodou Němci) a StarCraft (který drží nad vodou Korejci), stojí z loňského roku za zmínku jen dvě nové hry: Tooth and Tail a Halo Wars 2. Na žánr, který platil 20 let nazpět za hlavního tahouna AAA her, je to poměrně tristní výsledek. Hrstka novinek z posledních let však přesto přináší opakující se nápad, který by strategie mohl spasit.