Re-Legion – recenze kyberpunkové strategie
Ellion je mladý charismatický rebel s příčinou. Nemůže už totiž déle snášet utrpení svých systémem vykořisťovaných a zombifikovaných spoluobčanů. Jako samozvaný pastýř proto s boží pomocí vystupuje z davu, aby se pokusil osvobodit své neonové město budoucnosti z područí zhýralého megakorporátu. A vy mu ve strategii Re-Legion samozřejmě pomůžete.
Ve strategii Radio Commander řešíte válku ve Vietnamu skrz sluchátko a papírovou mapu
Žádný ptačí pohled na bojiště, kde byste v reálném čase rozdávali rozkazy a rovnou sledovali, jak je vaši vojáci plní. Žádná grafika, která by vás informovala o stavu jednotek na obou stranách konfliktu. Radio Commander je nevšední strategie, ve které vedete válku, aniž byste se jí přímo účastnili – ze svého stanu se sluchátkem na uchu.
Společnost Paradox Interactive má za sebou nejlepší kvartál v historii, aniž by vydala novou hru
Poslední dobou jsme svědky častého skupování studií nyní už gigantem THQ Nordic, ale Paradox Interactive také není žádný drobek. Ve skutečnosti rozšiřuje svoje portfolio, kde se dá. Loni si přivlastnil tvůrce BattleTechu, pustil se se svými populárními značkami do deskovek a rovněž zaznamenal nejlepší kvartál v historii firmy.
Bitvy v realistickém módu Total War: Three Kingdoms jsou delší a únavnější
„Zhyň, zlosynu!“ zařve jeden generál s perfektně naolejovaným knírem. „Ne, ne, ty zhyň!“ huláká na něj druhý vojevůdce s úplně stejným knírem, ale navlečený v jiných barvách. Pak se ti dva do sebe pustí, dělají jeden přes druhého salta a urážejí se, zatímco zbytek armády stojí a čučí. Takhle nějak může v Total War: Three Kingdoms vypadat románový mód založený na Příbězích Tří říší. Ale hra bude mít i tradičnější realistický mód, který vývojáři celému světu konečně pořádně ukázali.
Nová česká strategie The Wild Age navazuje na odkaz Kingdom
Jednočlenné studio McMagic Productions můžete znát z megalomanského vesmírného projektu Novus Inceptio, ovšem nově oznámená strategie The Wild Age by se od něj žánrem a zasazením snad ani nemohla víc lišit. Půjde o oddechovou tower defense se zaměřením na mikromanagement v blíže neurčeném historickém období.
Hyperrealistický survival SCUM vylepší vozidla a možná se dočká i žen
Na survival SCUM si pamatuju hlavně kvůli absurdní míře detailů, třeba v podobě trávení potravy v závislosti na tom, kolik vám po rvačkách ještě zůstalo zubů a jak dobře ji tedy můžete rozkousat. Jeho tvůrci se na téhle metě nezastavili a míří mnohem dál. Na ženské postavy si kvůli trochu vyšší náročnosti implementace budete muset počkat, vylepšení se ale v nejbližší době dočkají auta, budování základny i inventář.
Darkest Dungeon 2 je ve vývoji, vyrazí za hranice panství
Slyšíte vzdálené jásání? To jsou fandové vynikajících, hororově laděných RPG strategií, kteří se nemůžou dočkat dalšího depresivního nášupu. Slyšíte vzdálené úpění? To jsou znavení hrdinové, kteří se brzo vydají na další trnitou cestu lemovanou šílenstvím a smrtí. Chystá se Darkest Dungeon 2.
Škodovku a Rallye Monte Carlo dostanete až se season passem DiRT Rally 2.0
Od chvíle, na kterou my závodní hráči čekáme několik let, nás dělí pouhopouhý týden. DiRT Rally 2.0 vychází příští úterý, ale jak už dnes bývá zvykem, s dražší edicí se do hry dostanete už tento týden. V takovém případě se můžete rovnou těšit na season pass, který slibuje kromě spousty aut i nové erzety.
V temném RPG Iratus: Lord of the Dead si z kusů padlých nepřátel poskládáte zombie
Iratus: Lord of the Dead je další variací úspěšného roguelike RPG Darkest Dungeon. Avšak tvůrcům se nějakým zázrakem podařilo docílit ještě temnější atmosféry, a to nejen díky grafické stylizaci, ale i příběhu, ve kterém rozhodně nehrajete za kladnou postavu.
Kingdom Come: Delivarance – Band of Bastards – recenze
V dodatečném obsahu Kingdom Come už jste s Jindrou mohli pomoct se znovuvýstavbou Přibyslavic a námluvami milé dívky pro pana Ptáčka. Zatímco předchozí přídavky šlo řešit čistě mírumilovnou cestou, v Band of Bastards už se bez řinčení zbraní neobejdete. Posázaví obsadila loupeživá banda vedená rivalským šlechticem a vy je se skupinou žoldáků musíte zase vyhnat tam, kam patří.
LongPlay – vzhůru do Mexika s Life is Strange 2
Androidskou vzpouru v Detroit: Become Human má Lukáš se Šárkou plus minus zdárně za sebou. V nejčerstvější sérii LongPlayů zůstanou v žánru příběhových adventur, z hypotetické budoucnosti se ovšem tentokrát podívají do nedávné minulosti. Zasněžený Detroit mění za podzimní seattleské předměstí – v první polovině první epizody Life is Strange 2 se slaví Halloween!
Strategie Age of Wonders: Planetfall vám zpestří letní prázdniny
Týmu Triumph Studios zjevně svědčí nová patronace v podobě expandujícího giganta Paradox Interactive. Jejich připravované pokračování fantasy série Age of Wonders otáčí směrem ke sci-fi s dílem Planetfall a nevypadá věru vůbec špatně. Kdo se na tenhle kousek těší, musí vydržet do půlky letních prázdnin.
Sestavu národů v Civilization VI: Gathering Storm doplňuje překrásný Turek a vodní královna
Čas na poslední várku novinek o datadisku Civilization VI: Gathering Storm předtím, než se s vámi podělím o recenzi. Dnes je na programu narcistický chlápek, co si nechával říkat „Nádherný“, stěhovavá královna, jejíž jméno nebezpečně připomíná erotickou pomůcku, a nakonec váhavá paní, co se nemůže rozhodnout, zda chce vládnout Francii, nebo Anglii.
Roguelike RPG Deck of Ashes kombinuje Darkest Dungeon a Slay the Spire
Darkest Dungeon si od nás odnesl osmičku, Slay the Spire devítku. Jejich spojením logicky musí vzniknout hra s hodnocením, které atakuje v naší historii ještě nedosaženou sedmnáctku. Nebo bude někde mezi 8 a 9, záleží, jak se na to koukáte. Anebo Deck of Ashes úplně propadne, možností je spousta. Ale pokud dodá karetní souboje podobné těm ve Slay the Spire a grafický styl spolu s dalšími mechanismy Darkest Dungeon, máme se vážně na co těšit.
Česká hudební hra Beat Saber se otevře hluchým hráčům
Možná si říkáte, že hudba a hluchota nejdou dost dobře dohromady, zvlášť když se v Beat Saberu musíte do beatových bloků trefovat v rytmu, ale právě rytmus je složka hudby, kterou lze vnímat bez ohledu na stav sluchu. Česko-slovenští Beat Games se spojili s výrobcem nositelných subwooferů Subpac a pracují na společném řešení, které by rytmickou taneční hru ve virtuální realitě mohlo otevřít i publiku s částečnou nebo úplnou ztrátou sluchu.
We. The Revolution z vás za měsíc udělá opilého soudce během Velké francouzské revoluce
Do konce Velké francouzské revoluce zbývá ještě dlouhých pět let, které vyplní zejména tísnivá atmosféra a všudypřítomný strach. Ale to soudce Alexis Fidèle v roce 1794 ještě neví, takže se dennodenně vydává do práce. Tímto soudcem jste ve We. The Revolution, pomyslném nástupci skvělých Papers, Please, vy.
Zklamalo vás The Bard’s Tale 4? Počkejte si na Director's Cut
Pokračování kultovních RPG z osmdesátých let The Bard’s Tale 4: Barrows Deep se loni nedočkalo tak nadšených ohlasů, jak by studio inXile možná čekalo. Pokud patříte k té části fanouškovské základny, kterou dungeon crawler spíše zklamal, ale přesto zaujal, možná si budete chtít počkat na update 2.0. Tvůrcům totiž trochu nabobtnal pod rukama, takže po vydání přemění vaši hru na verzi Director’s Cut.
Příběh kyberpunkové adventury Technobabylon rozšíří další díl jménem Birthright
„Velice příjemná adventura ze staré školy, která oplývá spletitým příběhem, zajímavými postavami a působivou atmosférou.“ Tak hodnotí Honza Slavík téměř čtyři roky starou adventuru Technobabylon, která byla vlastně slepencem tří ještě starších freewarových dobrodružství studia Technocrat Games. Tvůrci na ni hodlají navázat pokračováním Technobabylon: Birthright, které se vydává docela jinou cestou.
Romerovo duchovní pokračování Dooma se odkládá
Legendární střílečka z pohledu první osoby Doom loni oslavila 25. výročí od vydání. V rámci oslav se k sérii vrátil i John Romero, který letos přislíbil vydat 18 nových levelů sloužících coby duchovní pokračování čtvrté epizody Ultimate Doom pod názvem Sigil. Měly vyjít v únoru, kvůli problémům s výrobou fyzických edic se nicméně celé vydání odsouvá na jaro.
Tannenberg – recenze
„Něco visí ve vzduchu,“ říkali si znepokojení obyvatelé v ulicích evropských měst. A měli pravdu – byla to první světová válka. „Něco visí ve vzduchu,“ říkali si znepokojení vojáci v rozbahněných zákopech. A měli pravdu – byl to jedovatý plyn. V Tannenbergu se stanete těmi druhými, rozklepanou bandou chlapíků, co se snaží nedýchat smrtící vzduch a neumřít po zásahu jedinou kulkou. Je to zábava.