Zhodnocení tiskovek na E3: Co se nám líbilo a co byla katastrofa

Tiskovková část E3 je za námi, velké firmy i malí vývojáři se chlubí tím, co chystají, a my jsme to spolu s vámi všechno sledovali živě. Ale komu by se nechtělo sledovat hodiny a hodiny občas zábavných, občas katastrofálně nudných prezentací, ten ať si přečte následující článek. Hodnotíme v něm vše, co jsme viděli, vypichujeme věci, které by vám neměly uniknout a varujeme vás před těmi, co by vám za každou cenu uniknout měly.

Vzpomínáme: Shogun: Total War založil nesmrtelnou dynastii

Na přelomu milénia existovala celá plejáda pokusů o skloubení 3D formátu a žánru real-time strategií. Ačkoliv výsledkem bylo i několik zajímavých experimentů, valná většina zbylých nej(h)různějších pokusů je právem zapomenuta, typicky protože křížily své nápady s akčními hrami, své principy příliš zjednodušily, anebo protože byly z různých důvodů nehratelné. Shogun: Total War, který vyšel před 19 lety, 13. června 2000, byl však něčím docela odlišným a založil dynastii, které se daří dodnes.

Souhrn videí z tiskové konference Nintenda

Sérii konferencí z E3 zakončilo Nintendo se svým Directem, ve kterém se objevilo několik vítaných překvapení, návraty spousty starých známých, nové informace o zástupu očekávaných her a mnoho dalších roztomilých výtvorů. Víc než 40 nadcházejících her jsme pro přehlednost hodili do jednoho článku.

Válka proti emzákům ve Phoenix Pointu propukne začátkem září

Konečně! Snapshot Games alias „to studio, které má Joseph Gollop“ oznámili, že jejich verze XCOMu od tvůrce původních Xcomů Phoenix Point vyjde 3. září tohoto roku na PC a Xbox One. Společně s tím přidali i trailer, který tentokrát neukazuje nic z hratelnosti, ale spíš atmosféru a princip hry.

GamesPlay – hrajeme novinku od Ubisoftu, sportovní Roller Champions

Ubisoft nás na své tiskové konferenci na letošní E3 překvapil hned několikrát, ale jedno z nejpříjemnějších překvapení bylo oznámení Roller Champions. Nějaké informace o hře sice utekly už před E3, ale nejenže hra vypadala na tiskovce dobře – ona taky hned rovnou vyšla. Respektive tvůrci vydali pre-alpha demo, ve kterém toho sice moc není, ale jádro hratelnosti je super.

Studio Mojang vyvíjí diablovku Minecraft Dungeons

Už několikrát mě napadlo, zda se někdy v budoucnu vůbec dočkáme něčeho nového od současných tvůrců Minecraftu (původní vývojář Markus Persson bohužel neměl úspěch se svou další hrou Scrolls). Nyní se konečně ukázalo, že už několik let potají pracují na diablovce zasazené do stejného světa – Minecraft Dungeons.

Tvůrci Bayonetty a Nier: Automata představili policejní akci Astral Chain

Od PlatinumGames jsme v rámci tiskové konference Nintenda doufali v představení třetí Bayonetty, ale ta se nakonec neukázala. To samé platí o tajemném projektu Babylon’s Fall. Tvůrci zjevně chtějí směřovat veškerou pozornost k Astral Chainu, který vychází už za pár měsíců.

Midnight Ghost Hunt proti sobě postaví bázlivé duchy a jejich krotitele

Krotitelé duchů v asymetrickém multiplayeru – přibližně taková hra se skrývá pod názvem Midnight Ghost Hunt. Vidět jsme ji mohli na prezentaci PC Gaming Show a šlo o jednu z těch nadějnějších ukázek. Lovci duchů honí ve strašidelném domě poltergeisty, ti se jim schovávají třeba do kusů nábytku a snaží se přežít do půlnoci… načež se role vymění.

Tvůrci Jotunu a Sundered chystají nádherný Spiritfarer, v němž pomáháte duším zemřít

Hry studia Thunder Lotus na první pohled zaujmou originálním grafickým zpracováním, ale i hratelností umí překvapit. Obojí platí i v případě jejich třetí hry Spiritfarer, která míchá krásu s citlivým tématem – smrtí. Nejste zabijáci, jen převozníci, kteří pomáhají duším na jejich poslední cestě do posmrtného života.

Šárka a Lukáš na E3 2019 #3: O čem se nemluví

Naše americká výprava má za sebou první skutečně výstavní den, kdy se brány Los Angeles Convention Center rozletěly dokořán a dovnitř se vehnal zergovský "rush" novinářů i šťastných majitelů vstupenek, daných do běžného prodeje. Nebo tomu snad letos bylo jinak? A kudy se vlastně na takovouhle akci dostanete tím ekologicky nejsprávnějším způsobem?

Náckové ještě letos dostanou nožem přes krk v HD remasteru Commandos 2

Hans si spokojeně vykračuje při své pravidelné obchůzce, píská si u toho Eriku a sluníčko mu prohřívá Stahlhelm, když tu náhle v trávě spatří něco úžasného: balíček plný cigaret. No tedy! Někdo ho asi musel upustit! No co, cizí ztráta je Hansovo štěstí. Stačí dojít ke křoví, sehnout se, a za chvíli už bude radostně pokuřovat… moment, kdo je ten hromotluk se zeleným baretem a masivním nožem?

Sledujte Fight Club #430 jen a pouze o E3

Asi by od nás bylo barbarské pojmout dnešní Fight Club jakkoliv jinak než jako speciál o E3. Tedy ne TEN speciál, živý speciál, který se uskuteční 28. června ve večerních hodinách v Jack Daniels Musician Factory (na akci se hlaste zde), ale úplně normální Fight Club, kde zkrátka zhodnotíme posledních pět dní.

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga složí z kostiček všech devět filmů

Jakým způsobem byste se raději vydali do předaleké galaxie: v nádherné tříáčkové akční adventuře s plně nadabovaným příběhem a vynikajícími herci, nebo v němé grotesce složené z kostiček LEGO? Já jsem upřímně na vážkách. Ano, Star Wars Jedi: Fallen Order vypadá moc pěkně, ale LEGO Star Wars: The Skywalker Saga… ta má duši.

Nintendo odkládá Animal Crossing na příští rok, ale ukazuje desítky minut záběrů

Populární série Animal Crossing se vrací ve velkém stylu, i když jí to ještě chvíli potrvá. Nové Animal Crossing: New Horizons mělo vyjít ještě letos, ale to Nintendo nestíhá. Aktuální datum vydání tak zní březen 2020 a vedle obrázků i traileru se můžete podívat také na desítky minut záběrů z hraní.

Empire of Sin přenáší styl XCOMu do prostředí americké mafie dvacátých let

Asi byste nehádali, že vývojářské studio Romero Games přijde s tahovou strategií, že? Ale je tomu tak a ve spolupráci s Paradoxem přinesou příští rok xcomovskou tahovou strategii Empire of Sin, která se odehrává v Chicagu 20. let během války mafiánských bossů.

Fanoušci letadel se po letech dočkají nového Microsoft Flight Simulatoru

Přiznám se, že do populárního Flight Simulatoru od Microsoftu jsem nikdy nepronikl. Mohl za to především přirozený strach z miliardy čudlíků v kokpitu a ještě přirozenější strach z plechovky vznášející se v oblacích. Ale vždycky jsem toužil po kochání se krásnou krajinou z ptačí perspektivy, v čemž bude nový Microsoft Flight Simulator excelovat.

Tvůrci Painkillera a Bulletstormu představují novou střílečku Outriders

Zase po čase o sobě dali vědět People Can Fly, a to rovnou s novou značkou Outriders. Těšit se můžete na online akci pro jednoho až tři hráče s možností do kooperace kdykoliv naskočit a kdykoliv z ní zase vyskočit.

Nádherný remake The Legend of Zelda: Link’s Awakening vyjde v září

Nově oznámené pokračování The Legend of Zelda: Breath of the Wild dostaneme až za bůhvíkolik let, ale o novou Zeldu letos nepřijdeme. Dříve oznámená The Legend of Zelda: Link’s Awakening se na letošní E3 předvedla ve velkém stylu a dozvěděli jsme se i datum vydání – na ostrov Koholint se podíváme už letos v září, exkluzivně na Switchi.

Planet Zoo je tycoon plný roztomilých zvířátek

Moje dětská dušička poskakuje blahem. U Zoo Tycoonu jsem v dětství strávil nechutně moc času, především v datadisku Marine Mania. Od té doby se zoologické zahrady úplně vytratily z žánru tycoonů, a když už se někdo pokusil o návrat, dopadlo to neslavně. To se tentokrát – pevně věřím – nestane. Frontier Developments u mě sice mají vroubek s Jurassic World Evolution, ale Planet Zoo by přeci jen mohla být bližší výbornému Planet Coasteru.

Kouzelná metroidvania Ori and the Will of the Wisps vyjde v únoru 2020

Jednou z nejhezčích her loňské tiskové konference Microsoftu byl Ori and the Will of the Wisps a nejinak tomu bylo i letos. Na rozdíl od minulého roku jsme tentokrát nedostali jen hezké obrázky, ale hlavně datum vydání. Už tak víme, že si Oriho letos bohužel nezahrajeme, ale můžeme se těšit na únor příštího roku.