Konspirační akční thriller Majestic Nights vás vrátí do šílených osmdesátek

Izometrický akční thriller Majestic Nights je konečně venku. Tedy přesněji řečeno první epizoda z šesti (a prolog zdarma jako demo). Zbývajících pět epizod můžeme čekat v následujících měsících, přičemž poslední vyjde v dubnu 2015. První epizoda s podtitulem Covert Genesis je k dispozici za pět dolarů a odehrává se v roce 1982. Tehdy přijde do kanceláře Callie tajemný muž s nabídkou, kterou nejde odmítnout. Callie musí najít ztraceného agenta a vkročit tak do světa, o jehož existenci dosud ani netušila.

Video z This War of Mine ukazuje válečné útrapy z pohledu civilisty

Her jako This War of Mine je hodně málo. Novinka 11 bit studios se dívá na válku opačnou optikou než většina ostatních videoher. Namísto brnění a zbraně tady vyfasujete jen normální oblečení a vlastní ruce. Logicky tedy nebudete nikoho vraždit - naopak vaším úkolem je válku přežít coby civilista v těžkých válečných podmínkách. Navíc budete velet malé skupině civilistů a to si pište, že zrovna jednoduchá a bezbolestná rozhodnutí vás nečekají. Však sami brzy uvidíte, protože This War of Mine vyjde už 14. listopadu na Steamu a webu Games Republic

Vanishing of Ethan Carter se za měsíc prodalo přes 60 tisíc kusů (a další statistiky)

Tajemná adventura The Vanishing of Ethan Carter je venku už měsíc a vývojáři ze studia The Astronauts při té příležitosti zveřejnili infografiku se spoustou zajímavých informací. Posuďte sami. Za měsíc se prodalo přes 60 tisíc kusů hry, což se jeví jako skvělý výsledek. Náklady na vývoj hry sice neznáme, ale vzhledem k povaze hry a termínu uvedení na trh si mohou tvůrci z Polska gratulovat. Nejvíc kusů hry se při tom prodalo v západní Evropě, která se na celkových prodejích podílí z 50 procent.

Bethesda definitivně zrušila vývoj Prey 2

Nešťastný a zamotaný příběh vývoje sci-fi akce Prey 2 pokračuje a zároveň definitivně končí. Z úst marketingového šéfa jsme se totiž dozvěděli, že Bethesda vývoj Prey 2 skutečně zastavila a zrušila. Myslí tím definitivní zrušení vývoje, ne něco jako " vývoj je zrušený, ale dáme to jinému týmu", jak naznačovaly předchozí spekulace. Na Pax Australia stav (ne)vývoje Prey 2 pro OXM potvrdil Pete Hines, který se tím opět pokouší vyvrátit všechny předchozí spekulace. Jestli si dobře vzpomínáte, má rovněž máslo na hlavě - už taky jednou tvrdil něco jiného, než se stalo.

Concrete Jungle kombinuje budovatelskou strategii s karetní hrou

Reputace žánru městských budovatelských strategií dostala "díky" SimCity (v mezičase částečně odčiněnou) ránu pod pás a situaci se příští rok pokusí vylepšit třeba Cities: Skyline. Z opačného konce spektra však vystrkuje růžky další budovatelská hra, která jde na věc úplně jiným způsobem. Concrete Jungle mixuje budovatelskou strategii s karetní hrou!

Třetí beta Elite: Dangerous přidává vlastnictví více lodí a další desítky zajímavých novinek

Vydání vesmírného simulátoru Elite: Dangerous se nebezpečně blíží a vývojáři chrlí jeden velký update za druhým. Teprve nedávno vydali druhou betu a už nabízí třetí. A podobně jako před necelým měsícem, ani tentokrát nejde o žádného drobka - třetí beta přidává desítky nových prvků a další stovky opravuje.

F1 2014 - recenze

Bylo to mimořádně netradiční setkání. F1 2014 se v žádných reklamních textech neprezentovala jako hra, kterou opravdu musíte mít, což je úplně nová zkušenost s reklamou. Avšak upřímnost za upřímnost – kde nic není, tam opravdu ani marketingový specialista nic nesvede. Místo kyprého vychloubání proto Codemasters jen potichu konstatovali, že vedle právě vycházejícího F1 2014 pro PC a staré konzole připravují i díl nový, který přinese zásadní koncepční i technické proměny. Tedy vše, co chybí hře, o níž právě budete číst.

Vyzkoušejte demo PC verze Evil Within a získejte zdarma Call of Cthulhu: Dark Cornerns of the Earth

Vývojáři ze studia Tango Gameworks krok po kroku žehlí všechno, co jim hráči v souvislosti s PC verzí The Evil Within vytýkali. Přes vývojářskou konzoli a následně i oficiálním updatem nejdříve vyřešili stížnosti na černé "filmové" pruhy a omezení framerate na 30fps. A hned poté připravili na Steamu pěknou halloweenskou akci. V prvé řadě vydali demo PC verze The Evil Within, dále nabízí ve slevě season pass a ještě k případné koupi The Evil Within přihazují zdarma parádní hororovku Call of Cthulhu: Dark Cornerns of the Earth.

Video z rubačky BattleCry podporuje dojem, že jde o Team Fortress 2 bez pušek

O akční rubačce bez pušek BattleCry jsme se poprvé dozvěděli krátce před letošní E3, abychom na E3 zaslechli něco víc. Pak už bylo ticho po pěšině. Bethesda, která prvotinu Battlecry Studios vydává, se probudila až nyní, a zatímco návštěvníky PAX v Austrálii nechá hru vyzkoušet, pro vás ostatní připravila alespoň trailer.

V PvP módu Battles of Kyrat zažijete boj za obě strany konfliktu z Far Cry 4

Krom singleplayeru a kooperace nabídne sandboxová střílečka Far Cry 4 i PvP variantu s názvem Battles of Kyrat, který si nejdříve představíme prostřednictvím čísel: nabídne 10 map (další přibudou po vydání), je roztažený přes 3 herní módy, hrají v něm týmy po pěti hráčích (maximálně) na každé straně a průměrný zápas by měl trvat dvacet minut. A že jste to vy, tak čísla ještě rozvedu v textu, aby bylo jasné, oč vlastně v Battles of Kyrat jde.

Krátké video z Assassin's Creed Unity představuje časovou anomálii

Normálně bych se bránil zuby nehty vydávat dvě videa z Assassin’s Creed Unity v jeden den, ale udělám výjimku. Minutový trailer totiž představuje překvapivý nový prvek v sérii – časovou anomálii. Podle vyjádření tvůrců na Ubi blogu nebudou záběry následujícího videa dále komentovat, ale až prý podobnou situaci ve hře zažijeme, rozstříkne se všem z přetlaku nadšení mozek mnoha směry. Samozřejmě, jak jinak... Než ale vůbec otevřete článek a pokusíte se na video podívat, měli byste vědět, že jde podle mého o spoiler a ne malý. Pokud vám to nevadí, račte vstoupit.

Sci-fi drama Event[0] staví na přímé komunikaci hráče s počítačem psaním textu

Interakce hráče s umělou inteligencí se v drtivé většině her omezuje na soubor „povolených“ možností či voleb, které předurčí vývojáři. Občas se však objeví pokusy, které se snaží o přímou interakci v podobě možnosti komunikovat s AI prostřednictvím psaného textu. Před devíti lety dotáhli podobný experiment zřejmě nejdále tvůrci interaktivního dramatu Façade, které si rozhodně stáhněte a vyzkoušejte. A něco podobného se nyní snaží skupina vývojářů v projektu Event[0], ve kterém se hráč ocitá ve vesmíru a jeho přežití závisí na přímé komunikaci s AI prostřednictvím terminálů. Podívejte se sami na sugestivní ukázky ze hry, která vám zřejmě nedá spát.

Tvůrci milionového Space Engineers chtějí do hry přidat cíle, aby nešlo jen o čistý sandbox

Pražské studio Keen Software se nedávno pochlubilo s dosažením pozoruhodné mety – po roce v early access na Steamu se vývojářům podařilo prodat milion kusů inženýrského sandboxu Space Engineers. Podobným výsledkem se může pochlubit jen několik her z ČR/SR a rozhodně jde o skvělý výsledek i na mezinárodním poli. Položil jsem proto šéfovi Keen Software Marku Rosovi několik otázek ohledně budoucnosti Space Engineers, které směřovaly na vývoj a implementaci další prvků, případnou PS4 verzi a plán s vydáním hotové verze hry.

Vytvořte si vlastní Dragon Age příběh ve veřejné betě aplikace Keep

Zevrubnou čtvrthodinovou prezentaci nástroje/hry Dragon Age Keep jste už pravděpodobně viděli na začátku (když tak sledujte tady), tentokrát se můžete do testování velmi zajímavé aplikace vrhnout sami na počítači, tabletu, mobilu a vlastně jakékoli platformě, která podporuje HTML5. BioWare právě spustili veřejnou betu DA Keep, do které se na kterékoli ze zmíněných platforem nalogujete s pomocí svého Origin účtu za tímto odkazem.

Filmová upoutávka naznačuje, proč je remake Halo 2 hlavní hvězdou Master Chief kolekce

Podle nejmenovaného kolegy Bohoňka by vlastně díky Halo: The Master Chief Collection měl mít o zábavu postaráno do konce roku ...kdyby nemusel hrát i jiné hry, protože jim neodolá, nebo je dostane na recenzi. Zatímco se tedy pustí do postupného hraní všech čtyř dílů série Halo, aby vám příští týden mohl říct, jestli Master Chief kolekce stojí za hřích, můžete se podívat na zbrusu novou filmovou upoutávku na Halo 2 Anniversary, která pochází z dílen proslulého studia Blur.

Záběry z hraní budovatelské strategie Cities: Skylines předvádí propojení služeb

Oba dva díly dopravní simulace Cities in Motion od studia Colossal Order si našly své fanoušky, kteří ocenili komplexitu systému (s ohledem na stavění i ekonomické záležitosti) a přehlédli spartánské uživatelské rozhraní a v řadě ohledů nepříjemně komplikované ovládání. Své fanoušky si zřejmě najde i Cities: Skylines, což je nejenom reakce tvůrců na designové nedostatky posledního SimCity, ale též pokus o ztvárnění klasické budovatelské strategie s důrazem na komplexní propojení jednotlivých herních prvků. Obtížnost a maniakální propracovat holt určitou skupinu lidí vždy přitahovaly. A tentokrát se zdá, že se k zábavnému jádru hry dostanou i bez nutnosti ukočírovat nepřehledný interface. Alespoň série videí ze hry to naznačuje.

Update pro PC verzi Evil Within přidává volbu 60fps přímo do menu

Hororoví nadšenci, kteří odmítli hrát PC verzi The Evil Within v 30fps, s černými pruhy rámující obraz či s řadou dalších „omezení“, si mohli v zásadě všechno vypnout nebo změnit přes vývojářskou konzoli podle návodu přímo od tvůrců. Proč by se ale člověk měl hrabat někde v konzoli, když by si mohl všechno v klidu, v pohodě a s nohama na stole nastavit v menu – však jsme hráči, ne „hekři“. A včera vydaný update na Steamu právě to umožňuje.

PC verze Assassin's Creed Unity a Lords of the Fallen ukazují, v čem jsou hezčí díky Nvidii

Když něco umím opravdu dobře, není důvod se s tím řádně nepochlubit. A protože na vydání stále ještě čekající PC verze Assassin’s Creed Unity i již vydaná PC verze Lords of the Fallen „umí“ řadu vizuálních efektů díky spolupráci vývojářů z Nvidií, obě dvě hry se s tím chlubí v dvojici následujících videí.

Kraven Manor – recenze

K hraní Kraven Manor mě přivedlo demo, které napovědělo, že se banda studentů pod názvem Demon Wagon Studios nad strachem minimálně zamyslela a našla způsob, jak hráče vyděsit. Nebylo tedy divu, že se na jejich hratelnou ukázku slétlo několik ocenění a chválu pějících názorů. Přesto jsem si ale říkal, že demo ještě není plná hra, a i když ukázka navnadila, udržet napětí a děsit v plnohodnotném titulu je trochu náročnější úkol. Obával jsem se bohužel oprávněně...

EA nabízí zdarma na Originu klasickou akční pecku Crusader: No Remorse

Pavel s Honzou hráli nedávno v tradičním pátečním retro gamesplayi akční klasiku Crusader: No Remorse od Originu a šlo o jeden z nejsledovanějších dílů. Svědčí to o míře nostalgie, kterou k brutální izometrické akci řada z vás chová, přestože si nejsem jistý, že jste měli možnost hru Tony Zurovce (momentálně vede vývoj persistentní části Star Citizen) v posledních letech hrát. Náhoda tomu ale chtěla, že si můžete míru vlastní nostalgie otestovat a navíc bezplatně. EA totiž dočasně nabízí Crusader: No Remorse zdarma uživatelům služby Origin.