Tvůrci STALKERa z GSC Gameworld se vrací a chystají novou hru

Čtyři roky od de facto konce studia GSC Gameworld uplynuly jako voda, ale pro ukrajinský tým, který stojí za kultovním STALKERem, to zjevně nebyly snadné časy. Ukrajinské studio však krizi přežilo, obnovilo svou činnost a chystá vydání nové hry, i když podle náznaků nejde o STALKER 2. O minulosti, problémech s vývojem dvojky a také plánech do budoucna se rozpovídal Valentin Yeltyshev, který s GSC prošel nejednou trnitou cestou.

Battlefield Hardline má být nejrychlejší Battlefield ze všech

Titulek asi každého neuchvátí, od značky Battlefield obvykle řada hráčů očekává něco jiného než důraz na rychlost. Když ale přihlédneme k faktu, že část policejní kampaně a snad i multiplayeru mají tvořit honičky policistů se zločinci, jde o přijatelný superlativ. Battlefield Hardline asi bude s nadupanými muscle kárami a motorkami nejrychlejší, ale nový trailer předvádí i další aspekty hry, kterými se snaží hráče zaujmout.

The Marvellous Miss Take - recenze

S renesancí PC her, která se ještě před několika lety zdála být nepravděpodobná, rychle nabobtnal počet titulů, které si vyšší kvalitu asociují s vyšší komplexností. Čím více hejblátek, pravidel, rébusů a mechanismů, tím jakoby měl titul nabízet více muziky. Pastelová kombinace stealth hry, hádanek a akční arkády The Marvellous Miss Take (homepage) ale ukazuje, že se lze vydat i cestou opačnou, tedy cestou jednoduchosti. Skrz naskrz sympatická hra, stojící kdesi mezi Monacem a Mark of the Ninja, si možná na první pohled přímo říká o negativně míněnou nálepku "casual hra", ale ve skutečnosti se pod její kapotou ukrývá zajímavě zpracovaná hra o lupičích.

Vánoční dárky na poslední chvíli v novém dilu pořadu Games TV

Sháníte na poslední chvíli dárky? A co takhle nějaké parádní hry, na které se v Games TV ještě nedostalo? Vánoční díl pořadu, který připravujeme pro internetovou televizi Stream.cz, je prodchnutý pohodovou atmosférou svátků a doporučujeme ho každému, kdo by si chtěl kromě bramborového salátu užít i to nejlepší, co letos na herním trhu vyšlo.

Cosmic Star Heroine je tahové RPG od tvůrců Cthulhu Saves the World

Agentka Alyssa L'Salle je nejlepší z nejlepších, takový kosmický James Bond, který zachránil bezpočtukrát různé světy. Když ale odkryje vládní konspiraci, její bývalí šéfové ji podrazí a z Alyssy se stává vyhnanec. Jde po ní každá nepřátelská organizace, které kdy čelila, a musí se spoléhat jen na své dovednosti. Své a svých agentů. Taková je zápletka RPG Cosmic Star Heroine, které se inspiruje u raných her japonské provenience, a stojí za ním tým Zeboyd Games, který má na kontě třeba skvělou Cthulhu Saves the World.

Pokračování překvapivé hitovky Shadow of Mordor se zaměří na Saurona

Zjevně nejsme sami, koho překvapila kvalita akčního RPG Middle-earth: Shadow of Mordor. I přes využití profláklého Tolkienova svět hra nabídla exkurzi do Mordoru na začátku úpadku, zajímavé hrdiny a především Nemesis systém, který umožnil simulovat změny skřetí hierarchie. Není tedy divu, že studio Monolith hodlá na tomto základu stavět při vývoji dalšího dílu, což pro Gamespot potvrdil i šéfdesignér hry Michael de Plater.

Seriál nabízí pohled do zákulisí vývoje Halo 5, zatímco se chystá remaster Halo 3: ODST

Vývojáři z 343 Industries mají před sebou po úspěšném křestu ohněm s Halo 4 další výzvu. Halo 5: Guardians má nabídnout výrazně přepracovaný multiplayer, který by měl být zaměřený více na um hráčů než jejich výbavu a perky. Jak obtížně se sliby realizují během praktického vývoje naznačuje série videí, která nakouknou pod pokličku vývoje.

Kooperativní akce Interstellar Marines dostala k Vánocům druhou kampaňovou mapu

Ačkoliv má za sebou kooperativní akce Interstellar Marines opravdu dlouhý a strastiplný vývoj, který ještě nekončí, v posledním roce se konečně začíná vybarvovat její finální podoba. Důkaz výrazného pokroku nabízí vývojáři v podobě druhé kampaňové mapy s názvem Assault on Starcrown Aerospace, která by měla výrazně změnit základní (dosavadní) pravidla hry.

Intro z Resident Evil: Revelations 2 ukazuje, jak se Claire a Moira dostaly na ostrov

Resident Evil: Revelations 2 se pokusí vytáhnout potřebné bankovky z peněženek fanoušků známé série už v půlce února a tvůrci z Capcomu tak hru těsně před svátky připomínají prostřednictvím intro videa, které naznačuje, jak se Claire Redfield a Moira Burton dostaly na ostrov plný zombíků. Rozhodně ale od záběrů nečekejte staré známé zombíky, protože prim hraje korporátní konspirace.

Videa z Final Fantasy XV předvádí města, novou postavu a psa

Na Final Fantasy XV se všichni fanoušci série musí těšit a pokud ne, možná je přesvědčí duo nových trailerů. Jeden je sice anglický a druhý japonský, ale oba pokrývají podobný prostor. Anglicky dabované video je klasickým trailerem, který představuje hru prostřednictvím kombinace filmečků a záběrů z hraní. Krom již známých scén předvádí i plynulý přechod mezi cestováním a bojem, ale i města.

Student hraje, hráč studuje aneb jak studovat hry na univerzitách

„Musíme se ptát, co je tenhle obor, a je to vlastně vůbec nějaký obor?“ říká hned na úvod své přednášky Espen Aarseth, jeden z nejvýznamnějších zahraničních teoretických výzkumníků her. Nejsme však v jeho rodném Norsku, nýbrž na půdě Masarykovy univerzity v Brně. Aarseth zde vystupuje na prvním ročníku CEEGS, středo a východoevropské konference o teoretických i praktických herních vysokoškolských oborech. CEEGS, který může být milníkem nejen v tuzemském postavení her ve školství, zde pořádá místní idealistické sdružení MU Game Studies (MUGS), které si dalo za cíl zakořenit herní obory na českých vysokých školách. 

War Thunder – manuál pro začínající piloty a tankisty

Úspěšná onlineovka studia Gaijin se před pár dny dočkala updatu 1.45 (více v článku), který do hry přidává americké tanky, nová letadla a přináší i celou řadu různých větších či menších změn. A vzhledem k tomu, že máme vánoční svátky za rohem, naskýtá se řada příležitostí, kdy si můžete v klidu k War Thunder sednout a hru si vyzkoušet. Právě nováčkům je určený následující text, který poodhalí základní pravidla této free to play válečné akce a připraví vás na boj nejen v nebesích, ale i v pupku ocelových bestií.

Hráče GTA Online čeká během svátků koulovačka, příšerné vánoční svetry, nová auta, zbraně i střílení rachejtlí

Speciální eventy u příležitosti různých svátků jsou v onlineovkách už léta běžnou praxi, a protože GTA Online je de facto klasická onlineovka, dočkají se letos oslav i virtuální obyvatelé Los Santos. Krom jiného pro ně tvůrci z Rockstaru chystají koulovačku, úchylné vánoční oblečení, nová vozidla, střílení rachejtlí a v neposlední řadě i vánoční dárky.

Fight Club #208 HD: Rapture na Moravě

Vzhledem k letošnímu souběhu Štědrého dne a Silvestra na středy je dnešní 208. Fight Club posledním podcastem, který jsme v letošním roce natočili. Ale ještě před tím, než vám trojice Pavel Dobrovský, Petr Poláček a Lukáš Grygar popřála co nejpříjemnější prožití vánočních svátků, probrali si tradiční dávku zajímavostí z herního světa. Mimo jiné novinky kolem Oculus Rift nebo nedávno uvedení figurek Amiibo.

Nová verze soubojového modulu Arena Commander z vesmírné akce Star Citizen přináší spoustou zásadních úprav

Nejenom Češi z Warhorse chtěli a vydali update své rozdělané hry, aby se měli hráči přes svátky v čem přehrabovat. Stejný plán se usadil i v hlavě Chrise Robertse a jeho kolegů z Cloud Imperium Games. A nakonec všechno stihli, přestože museli s novou verzí o pár dní dříve než možná bylo dobré. Podporovatelé Star Citizen tak mohou nastartovat klienta, stáhnout update a pustit se do testování celé řady nových prvků, které nabízí verze 1.0 soubojového modulu Arena Commander, který představuje jedinou aktuálně hratelnou součást vesmírné akce Star Citizen.

Tvůrci Kingdom Come vydali update alfa verze s alchymistickou minihrou a novým questem

Na začátku prosince Dan Vávra v devátém videoupdatu o vývoji RPG Kingdom Come tvrdil, že další alfa verze s alchymistickou minihrou musí vyjít 17. prosince, jinak všichni kolegové odjedou na dovolenou a vydání se posune na leden. Ale nakonec fanoušci tři týdny čekat nemusí, i když update nevyšel 17. prosince, nýbrž v noci z 19. na 20. prosince. Když se tedy přihlásíte na Steam účet, kde máte Kingdom Come aktivovanou, automaticky se začne stahovat přes dva GB velký update, který do hry přidává nejenom nový quest z Danovy hlavy, ale v prvé řadě základní verzi alchymistické nebo spíše bylinkářské minihry.

Early access verze akčního RPG Deathtrap je zábavná, ale s koupí nespěchejte

Nekonečné hordy démonů řinoucí se z portálů a unavený rek, který jim má čelit. Tak unavený, že si na pomoc k věrnému meči, kouzelnické holi či rychlopalné kuši vezme i řadu obranných věží, nášlapných bodců a dalších pastí. Na vás pak je, abyste šikovně využili hrdinu i pastí k tomu, aby se naplnilo Gandalfovo „Neprojdeš!“ a vy si mohli ze seznamu odškrtnout další splněnou úroveň, za kterou získáte pořádnou porci zkušeností a odměn v podobě lepších zbraní, zbroje a vylepšení pro pastičky. Jednoduché jako facka, ale v principu také navýsost zábavné.

Tvůrci Dear Esther chtějí mít z Everybody's Gone to the Rapture nezávislou AAA hru

Tvůrci Dear Esther se posledních šest měsíců neflákali. Od E3 pracovali na tom, aby se novinka Everybody's Gone to the Rapture dostala do alfa verze a dojít by k tomu mělo již brzy. Základní strukturu herního světa mají už vývojáři hotovou a teď už "jen" zbývá všech šest hlavních oblastí naplnit obsahem a vše pořádně odladit.

Patrice Désilets oznámil nový projekt, který trochu připomíná Assassin's Creed

Zní to jako Assassin's Creed, dělají to lidé, kteří původně přišli s Assassin's Creed, ale není to Assassin's Creed. Co je to? Zatím nevíme, ale je celkem jasné, že se Patrice Désilets „té lípy nevzdá.“ Založil nové studio – Panache Digital Games – a to společně s Jeanem-Francoisem Biovinem bývalým producentem, hádejte jaké značky. Iniciály má AC. A na jaké hře budou pracovat? Přesně to nevíme, ale půjde o historický akční survival z pohledu třetí osoby.

Divinity: Original Sin bude šablonou pro obě nová RPG Larianu

Že je Divinity: Original Sin výborná hra víme. Stejně tak jsou dobře známé finanční problémy, do kterých se studio při ne zrovna hladkém vývoji dostalo. I když nakonec všechno dobře dopadlo, je hra protkaná spoustou chyb a nedodělků, na které v novém blog postu upozorňuje sám šéf Larianu, Swen Vincke. V problémech se nešťourá ale jen tak - naopak na nich ilustruje to, proč se tak stalo, jak to opravit a jak se tomu v budoucnu vyhnout. Larian totiž dělá dvě nová RPGčka a všechny opravy a vylepšení D:OS se promítnou i do nových projektů.